Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Avans Vurma Sesi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 68 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfadanadam

#25
Ses motor ısındıktan sonra da gitmiyorsa varyatör iyice bozulmuş demektir. Özellikle 5000-7000 devir bandında güçkaybı da hissediyorsanız kesin varyatör. Öte yandan triger gergi rulmanlarından bir ya da ikisi de toz vb. sebeplerden ötürü bozulmuş olabilir.

hakanv

#26
Teşekkürler Bülent bey
Peki beni 1 yada 2 ay idare edebilir mi? Eğer biliyorsanız ne kadara mal olur bu arıza
Teşekürler

Hakan VARAL
156 1,6 T.S.

Alfadanadam

#27
Varyatör kolay kolay yolda bırakacak bir parça değildir. Hatta hiç yolda bırakacak bir parça değildir. Özellikle ses çıkarması ve dediğim gibi 5000-7000 devir bandında güç düşüklüğüne sebep olur.
Bu anlamda 1-2 ay idare edebilirsiniz. Varyatör değişiminde triger değişimi çok yeni değilse triger kayışını da değiştirmenizi öneririm.

n/a

#28
boxer 1.7 var bende aynı rahatsızlık bende de var...2-3 viteslerde  alt devirlerde bildiğin avans sesi ve ciddi güç kaybı...Aslında motor sizlerinkinden farklı ama sanırım sorunumuz aynı....işin sinir bozan kısmı hiçbizaman bu problemi ustanın yanında yapmaması ..

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
avans vurması ve onun sesi nasıldır bilmiyorum ama2.5 3000 arası yavaş devirlenirken bendede bir ses olup hafif çekiş kaybı var?
cırcır böceği gibi ses yapar..

eddieirvine

Bu birkaç günden beri bende de buna benzer bir ses olmaya başladı. Araç 2000-3000 devir aralığında motordan şıkırtı mı desem şakırtı mı desem sesler geliyor. Ama bu sesi 1. 2. 3. viteste duyuyorum. vites yükseldikçe sesin belirginliği azalıyor. gaza araba boştayken basıyorum sadece motor sesi. her şey normal. bununla birlikte ilk çalıştırmalarda geç çalışmaya başladı. bugün başka bir şeyde fark ettim. eskiden araba 3000 devire geldiğinde seri hızlanırdı. şuan araba 3000 devire geliyor ve devir saati daha yavaş yükseliyor. Son dönemde yağ değilimi yaptım ve ilk kez bor power koydum. onun dışında bir şey yapılmadı arabaya. acaba bu 3 olayın bağlantısı var mıdır. konuda fikri olan var mı?

alfistahakan

Keşke bor power koymsaydnız.faydası yok zararı var hatta.Yağ üzerinde olumsuz etkisi var.Yağ seviyenizi kontrol edin öncelikle.Süpaplarda yağlanma sağlıklı olmaz ise o ses gelir.Ustanıza gösterin en iyisi.Bende de ara ara oluyordu gözünüzü korkutmak gibi olmasın ama ben böyle kullanmaya ısrar edince araç sübap yakmıştı.
Hakan
Forever Alfa

eddieirvine

#32
Yağ seviyesi normal. Acaba yağ değişimi yapsam tekrardan düzelme olur mu? Ustamı aradım telefonla bakalım dedi. Şanzuman da ki piriz bilyası mı ne varmış ondan olabillir dedi. O nedir acaba?

eddieirvine

Ustam o gelen şıkırtı sesinin motordan olmadığını söyledi. Şanjımanda ki priz bilyasından yada debriyajın bilyasından olduğu söylendi. bakalım bugünlerde şanjıman açılacak.Daha önce bu priz bilyasımı neyse bununla ilgili sorun yaşayanoldumu acaba?

eddieirvine

Bilgi vermek istedim. O gelen ses şanzumanda ki priz direk bilyasından çıktı. Bilya 70 tl. 30 tl yağ. 400 tl işçilik onta temizlik vs dendi. Ses 1. ve 2. viteste daha belirgin. Ses vites yükseldikçe yok oluyor gibiydi. neyse belki başka bir arkadaşa yardımcı olur.

sp4rc0

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi vermek istedim. O gelen ses şanzumanda ki priz direk bilyasından çıktı. Bilya 70 tl. 30 tl yağ. 400 tl işçilik onta temizlik vs dendi. Ses 1. ve 2. viteste daha belirgin. Ses vites yükseldikçe yok oluyor gibiydi. neyse belki başka bir arkadaşa yardımcı olur.

geçmiş olsun.. bu arada benzin pompasını halledebildiniz mi?
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

eddieirvine

teşekkür ederim. Lpg tankı yüzünden ben sökememiştim. Lpg yi taktırdığım yerde söktürdüm. Pompayı temizlettim. Sorun düzeldi. Şu anda eski haline döndü. Ama yakın zamanda arabayı satıcam gibi. eşime ehliyet aldık. otomatik vites bir araç düşünmeye başladım. bütün bakımını yaptırdım. şimdide satıcam:)

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi vermek istedim. O gelen ses şanzumanda ki priz direk bilyasından çıktı. Bilya 70 tl. 30 tl yağ. 400 tl işçilik onta temizlik vs dendi. Ses 1. ve 2. viteste daha belirgin. Ses vites yükseldikçe yok oluyor gibiydi. neyse belki başka bir arkadaşa yardımcı olur.
70 tl lik bilya değişimi için 400 tl işçilik çok fazla değil mi yaw.şaşırdım

alfistahakan

Bu işlem için şanzıman inmiştir ama 400 lira hakikaten çokmuş..
Hakan
Forever Alfa

cengogo

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi vermek istedim. O gelen ses şanzumanda ki priz direk bilyasından çıktı. Bilya 70 tl. 30 tl yağ. 400 tl işçilik onta temizlik vs dendi. Ses 1. ve 2. viteste daha belirgin. Ses vites yükseldikçe yok oluyor gibiydi. neyse belki başka bir arkadaşa yardımcı olur.

Merhaba,
sizin araçta ki sesin benzeri benim araçta da var. usta motor yapılacak dedi :(
acaba sesi biraz daha açıklayabilirmisiniz kıyaslama yapabileyim. Benim araçtan vuruntu sesi gibi bir ses geliyor. bazı viteslerde 2100 dv/dk bazısında 2500 gibi geliyor 2900-3000 gibi ses kesiliyor. Usta 2000v/dk yı sakın geçme dedi maalesef.

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi vermek istedim. O gelen ses şanzumanda ki priz direk bilyasından çıktı. Bilya 70 tl. 30 tl yağ. 400 tl işçilik onta temizlik vs dendi. Ses 1. ve 2. viteste daha belirgin. Ses vites yükseldikçe yok oluyor gibiydi. neyse belki başka bir arkadaşa yardımcı olur.

Merhaba,
sizin araçta ki sesin benzeri benim araçta da var. usta motor yapılacak dedi :(
acaba sesi biraz daha açıklayabilirmisiniz kıyaslama yapabileyim. Benim araçtan vuruntu sesi gibi bir ses geliyor. bazı viteslerde 2100 dv/dk bazısında 2500 gibi geliyor 2900-3000 gibi ses kesiliyor. Usta 2000v/dk yı sakın geçme dedi maalesef.

Antalya'da Alfacı Turgay Usta var, ona gösterdiniz mi?

cengogo

Aynen adı geçen usta Turgay ustadır  :yukari-ok:

tunerviper

Avans vurma (knock) ateşleme yada yakıt kalitesi ile ilgilidir genelde. Sizin konu daha çok yatak vurma gibi duruyor motor yapılacak dediyse. Yataklarda aşınma-boşluk olabilir.
Turbo Twin Spark

Alfadanadam

Turgay usta dediyse muhtemelen haklıdır ve eğer haklıysa siz bu şekilde kullandıkça masrafınız artıyordur.

cengogo

Motor sesini burdan dinleyebilirsiniz üstatlar. Fikirlerinizi bekliyorum.


alfistahakan

Turgay üstad zaten söylemiş..Ustanın dediğini yapın...
Hakan
Forever Alfa

ercan zengin

Abicim sen bu arabaya binme benim tavsiyem bu tip vuruntular kol yataklarindan gelir ustada soylemis zaten size kranki falan yeme

cengogo

Evet zaten az biniyorum. Usta 2000 deviri geçmeden kullan dedi yoksa hiç binmem. Sonraki hafta motoru karterden açıp halletmeye çalışıcaz bakalım.

tugrul

Yerinizde olsam aracı kullanmam ve çekici ile ustaya götürürüm.
2002 156 2.0 TS
1999 156 2.5 V6
2006 156 1.6 TS
1999 166 2.0 TS
1999 166 2.0 TS
2011 Giulietta QV
2011 Giulietta QV
2006 GT
2004 156 1.6 TS
2007 Brera 2.2 JTS
2008 159 1.9 JTD DISTINCTIVE Q-TRONIC
2003 Nissan Terrano II 3.0 DI

cengogo

Şu anda ustaya götürmenin bir anlamı yok. Çünkü ustanın başka işleri var önümüzdeki hafta değil sonraki hafta bakacak.