Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



yine aynı sorun :( 156 ss. motor ısınınca alt devirlerde silkeleme yapıyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kemalkml

daha önce ( yaklaşık 10 ay) bu şekilde bir sorunum vardı . şimdi sorun tekrar başladı . araba yaklaşık 10-15 dakika kullandıktan sonra tuhaflaşıyor . ısı üst seviyeyi bulduktan sonra araç gaz yemek istemiyor gibi . ve şanzumanı şaşırtıyor . kalkmak istemiyor . sarsıntı oluyor . daha önce sorunum turgay ustada çözülmüştü ,turgay usta değişecek parçaları söyledi ben değiştirdim konya ya dönünce. ısı sensörü ve lambda sensörü değişti ayrıca ben garanti olsun diyerek hava akış debimetresini de değiştirdim . sorun çözülmüştü . zahmet olmazsa verdiğim youtube linkinden arabanın videosunu izleyip özellikle 01:47 de kaput açıkken gelen sese bir yorum yaparmısınız .ben yi
ne aynı yolu izlesem olur mu acaba lambda ntc sensörü hava akış   :-[    You are not allowed to view links. Register or Login


Alper

Açıkçası acaba fan açtığında araçta elektrik kaynağını bir ölçme yoluna gittiniz mi?
Fan açtığında dediğinizi yapan bir kaç örnek okumuştum bir yerlerde.
Akünün zayıf kalmasından kaynaklı olarak SS sapıtıyordu.
Aküyü ve şarj dinamosunu kontrol ettirin bir ilk olarak derim.

redromeo156

dıger sorunlar hakkkında bılgım yok fakat cok ısındıgı zmn vtesler karısıyor ıse bunu ss ın pompasından yapıyor
2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

Ferhat_27


kemalkml

vites karışmıyor . araç ısınınca daha doğrusu hararet 90-93 seviyesini görünce başlıyor . sonrasında düzelmiyor . hararet 70-80 civarındayken sorun yok . eğer aracı stop edip yarım saat beklersem düzeliyor .birde ilk çalıştırdığımda yani çok soğukken motor epey bi tepkisiz cansız . ben yine lambda ve hava akışa buluyorum ama malesef konyada servis yok . deneme yanılmayla 500 lira harcamak pek akıllıca değil . :(

redromeo156

2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

Ferhat_27

Motor soğukken aracın cansız olması normal  :) Ankara ya gitmelisin ,orda iyi ustalar var,hiç yoktan 300-500 tl masraf edeceğine ,Ankaraya götür yaptır  :)

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
vites karışmıyor . araç ısınınca daha doğrusu hararet 90-93 seviyesini görünce başlıyor . sonrasında düzelmiyor . hararet 70-80 civarındayken sorun yok . eğer aracı stop edip yarım saat beklersem düzeliyor .birde ilk çalıştırdığımda yani çok soğukken motor epey bi tepkisiz cansız . ben yine lambda ve hava akışa buluyorum ama malesef konyada servis yok . deneme yanılmayla 500 lira harcamak pek akıllıca değil . :(
93-95 gibi fan açıyor ve bu oluyor gibi geliyor bana.
Lambda falan değil yani.
Ama sen yine de bir anlayana göster derim kendin boşuna girişme parça alıp.


sacak

alper beye katılıyorum
geçmişte kendi adıma yaşadığım bir sorundur
Çok büyük ihtimalle akünüz ömrünü doldurmak üzere veya kutup başlarında oksitlenme var. fanınız belirttiğiniz degerlerde açar ve 2.kademeye geçtiği zaman fazla akım çeker doğal olarak aracınız sapıtmaya başlar
yeni bir akünün sorununuzu çözecegine inanıyorum


156 2.0
INFINITI FX -35

Alper

Bizim araçlar da en hayati 2 adet parça var.
Akü ve şarj dinamosu.

kemalkml

aküm yeni sayılır yaklaşık 10 aylık filan mutlu 72 amper . yalnız bu akü benim araç üstünde anahtar unutmam yüzünden 5-6 defa tamamen bitti . acaba bu mudur ? aslında  bi akü alsam olur .

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
aküm yeni sayılır yaklaşık 10 aylık filan mutlu 72 amper . yalnız bu akü benim araç üstünde anahtar unutmam yüzünden 5-6 defa tamamen bitti . acaba bu mudur ? aslında  bi akü alsam olur .
Dostum 5-6 defa bitti diyorsun .
Sence bu akü ne kadar sağlıklıdır???
Belkli önceki sorunda bu yüzdendi.
Çünkü 10 ay önce yapmıştı aynı şeyi diyorsun.
Ve akü harici herşeyi değiştirmişsin.

kemalkml

:) 5-6 defa bitti doğru . ama diğer parçalar değişmeden 2 ay önce akü değişmişti . yani sorun devam ederken akü değişmişti. sonra debimetre lambda ve ntc değişti sorun ortadan kalktı. 1 aydan bu yana yeniden başladı. akü bu 6-8 ay içinde 5-6 defa bitti benim hatamdan kaynaklı . akü dediğiniz gibi banada mantıklı geldi şimdi . ben en güzeli bi akü değiştireyim. olmadı arkasından ntc yi değiştireyim ucuz zaten . oda olmadı lambda .

egeozal1

Bence akünüzün garantisi varsa akünüzün garantiden değişmesi gerekiyor :asagi-ok:

kemalkml

akü mutlu 72 amper . aslında ben daha iyi bişey almak istiyorum . yuasa ac delco gibi .

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
akü mutlu 72 amper . aslında ben daha iyi bişey almak istiyorum . yuasa ac delco gibi .

Kuru akülere bakın bence bir.
AC Delco benim tercihim olurdu.
Fiyatı biraz daha pahalıdır ama olsun.

kemalkml

evet alper bey yarın ilk fırsatta ac delco veya bunu benzer kaliteli marş amperi yüksek bir akü bakıcam . ilgileriniz için herkese teşekkürler

Alfadanadam

Bence ilk önce iyi bir elektrikçid hem akünün sağlığını hem alternatörün şarj etme kapasitesini ölçtürün. Ondan sonra karar verin yapılacaklara. Bir de elinizde yoksa bir obd cihazı edinin. Kurcaladıkça daha çok şey öğrenirsiniz programla ilgili. Peşin peşin parça değiştirmek kesenize zarar.

Tapatalk 2


kemalkml

evet ölçüm yaptırırım .selim bey obd cihazını türkiyede nerden edinebilirim ? inanın bu çok iyi olur aslında . internette var mı satan bi yer ?

Gouki

You are not allowed to view links. Register or Login'tan alabilirsiniz. Posta dahil 18 liradan başlayan fiyatlarla :)

kemalkml

anladım türkiyede yok yani :) yurtdışından parça getiren bi arkadaşım var .gerçi o ağır vasıta parçası satıyor ama ebay dan alışverişleri oluyor . yarın biraz araştırayım  :alfisti: ilginiz için teşekkürler

Gouki

Kemal bey Türkiye'de de var tabi ancak Çin'den alıp 3 katı fiyata satıyorlar. Siz de yurtdışından alın derim zaten takılmaz gümrüğe.

kemalkml

anladım özgün bey.   biraz önce aküyü değiştirdim . varta 74 amper aldım .anlık yük değeri 680 amper . bizim ss lerde vitesi 1 de bırakıp stop edip, tekrar çalıştırmak için marşa basınca normalde şanzuman hemen boşa geçip marş alıyor ya , benim eski akü bunu beceremiyormuş meğer :) son zamanda aracı viteste stop edersem çalışmıyordu mecburen bi şekilde boşa almam gerekiyordu . şimdi yeni aküyle denedim gayet sorunsuz çalıştı. ben bu sorunu robota yormuştum . bi daha da mutlu filan almam . tam şarj (yeşil) gösteriyor ama meğer akü yarı ölü gibi bişeymiş .