Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 Yol tutuş

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

max-ime

 Arkadaşlar merhabalar,

Forumda da yazdığım üzere mk 2 156 2.0 manuel sahibiyim.

Aracımı İstanbul'dan aldım, gelirken kendimce bir sıkıntı olduunu düşünüyorum. Aracım 17 jant, yay+ coiloverlı bir araç.

Virajlara girerken, özellikle de viraj içinde şerit değiştirirsem veya gaza yüklenirsem sanki araç geziyormuş gibi oluyor. Bir tehlikeyle karşılaşmadım ama araç sanki birden kopacakmış hisside veriyor. Böyle dengesiz, güvensiz bir his yaşıyorum. (Abartı bir durum değil ama ben bu sürüş konusunda hassasım)

Aracımın lastiklerinin havasını kontrol etmedim işin açğ, ilgiside var mı bilmiyorum. Direksiyon tepkileri gayet keskin, burda da bir sorun yok. Acaba yayların sertlik ayarlarında mı bir problem olabilir veya coiloverın yüksekliğinde?

Aracı bunları yaşadıktan sonra servise götürmedim. öncelikle sizlerin fikirlerini almak istedim.


Edit: Karikatürü başka bir konuya ekleyecekken yanlışlıkla buraya eklenmiş. Artık konuya giren arkadaşlara benden ufak bir hediye olsun:)

Alper

Bence ilk olarak lastik havaları ve lastiklerin durumunun kontrolünü yapın.
Sonrasında çamurlukları baz alıp her 4 tarafın yüksekliklerini ölçüp yazın ve karşılaştırın.
Burada bir sorun olabilir de.

Bu arada aracı bir yere göstermeden mi aldınız?

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Bence ilk olarak lastik havaları ve lastiklerin durumunun kontrolünü yapın.
Sonrasında çamurlukları baz alıp her 4 tarafın yüksekliklerini ölçüp yazın ve karşılaştırın.
Burada bir sorun olabilir de.

Bu arada aracı bir yere göstermeden mi aldınız?

Aracı kontrol ettirdim, Sportivo'da Yılmaz usta ilgilendi araç ile.

Söylediklerinizi de kontrol ettircem. Acaba ben mi çok hassassım bu konuda ama viraj içinde şerit değiştirirken var bir problem.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bence ilk olarak lastik havaları ve lastiklerin durumunun kontrolünü yapın.
Sonrasında çamurlukları baz alıp her 4 tarafın yüksekliklerini ölçüp yazın ve karşılaştırın.
Burada bir sorun olabilir de.

Bu arada aracı bir yere göstermeden mi aldınız?

Aracı kontrol ettirdim, Sportivo'da Yılmaz usta ilgilendi araç ile.

Söylediklerinizi de kontrol ettircem. Acaba ben mi çok hassassım bu konuda ama viraj içinde şerit değiştirirken var bir problem.
Lastik havaları ve lastiklerin durumu buna sebep olabilir de.

ATA

Ayarlariniz çok sert ise; Gereğinden sert süspansiyon cadde kullaniminda ve bozuk yolda yol tutusu olumsuz etkiler. Asfalt kalitesi bile düşükse yol tutmaz gibi olur araç.

Bir diğer konuda koltukta hareket ediyor olablirsiniz.  Sol ayak dayama yerine ayağinizi yaslayip doğru oturma pozisyonunda kendinizi koltuğa yapiştirin. Viraj içinde koltukta gezinipte aracin gezindiğini düşünen kişiler olabiliyor :) özellikle yatik konumda kullanilan koltuklar buna sebep olabiliyor.


You are not allowed to view links. Register or Login
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tolga_ozhan

Coilover değişik birşeydir. Yol tutuşa pozitif katkısı olmakla birlikte alışıldık esneme haraketleri olmadan taş gibi durduğu için bu durum tedirginliğe sebep oluyor. Alışılmışlığın dışında olduğu için sanki bir problemmi var dedirtiyor insana.
Bu söylediklerim bir problem olmadığı, herşey sağlıklı ve uygun değerlerde olduğu zaman geçerli.
Ayrıca Ankara'daki arkadaşlardan biris kabul ederse, buluşun ve araçları 1-2 kilometre için takas edin. O sizinkini siz onunkini kullanın. Böyle daha net belli olacaktır tuhaflık varsa eğer.

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bence ilk olarak lastik havaları ve lastiklerin durumunun kontrolünü yapın.
Sonrasında çamurlukları baz alıp her 4 tarafın yüksekliklerini ölçüp yazın ve karşılaştırın.
Burada bir sorun olabilir de.

Bu arada aracı bir yere göstermeden mi aldınız?

Aracı kontrol ettirdim, Sportivo'da Yılmaz usta ilgilendi araç ile.

Söylediklerinizi de kontrol ettircem. Acaba ben mi çok hassassım bu konuda ama viraj içinde şerit değiştirirken var bir problem.
Lastik havaları ve lastiklerin durumu buna sebep olabilir de.

  Burda da şöyle bir durum var, 80-100 kmde boş yolda ani fren denedim. Araçta çekme, yavpalama olmuyor. Lastiklerinse durumu iyi baya.

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Ayarlariniz çok sert ise; Gereğinden sert süspansiyon cadde kullaniminda ve bozuk yolda yol tutusu olumsuz etkiler. Asfalt kalitesi bile düşükse yol tutmaz gibi olur araç.

Bir diğer konuda koltukta hareket ediyor olablirsiniz.  Sol ayak dayama yerine ayağinizi yaslayip doğru oturma pozisyonunda kendinizi koltuğa yapiştirin. Viraj içinde koltukta gezinipte aracin gezindiğini düşünen kişiler olabiliyor :) özellikle yatik konumda kullanilan koltuklar buna sebep olabiliyor.


You are not allowed to view links. Register or Login

  İlk söylediğiniz benim sorunuma daha yatkın.Özellikle viaj içlerinde, veya direksiyon kırıp gaza yüklendiğim anlarda oluyor ve bunu aslında bozuk yollarad daha çok hissediyorum.

  2. örnek içinse Alfalara okadar yabancı değilim hocam :)

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Coilover değişik birşeydir. Yol tutuşa pozitif katkısı olmakla birlikte alışıldık esneme haraketleri olmadan taş gibi durduğu için bu durum tedirginliğe sebep oluyor. Alışılmışlığın dışında olduğu için sanki bir problemmi var dedirtiyor insana.
Bu söylediklerim bir problem olmadığı, herşey sağlıklı ve uygun değerlerde olduğu zaman geçerli.
Ayrıca Ankara'daki arkadaşlardan biris kabul ederse, buluşun ve araçları 1-2 kilometre için takas edin. O sizinkini siz onunkini kullanın. Böyle daha net belli olacaktır tuhaflık varsa eğer.

Ayarlarını nasıl ve kime kontrol ettirebilirim? G

Genelde direksiyon hissiyatı olmayan araçlarda da olur ya, araç yol tutuyordur ama biranda bariyere yapışabilirim hissi alırsınız öyle bir durum benimkisi.

Ankara'da yardımcı olacak arkadaşlar varsa memnuniyetle.

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Coilover değişik birşeydir. Yol tutuşa pozitif katkısı olmakla birlikte alışıldık esneme haraketleri olmadan taş gibi durduğu için bu durum tedirginliğe sebep oluyor. Alışılmışlığın dışında olduğu için sanki bir problemmi var dedirtiyor insana.
Bu söylediklerim bir problem olmadığı, herşey sağlıklı ve uygun değerlerde olduğu zaman geçerli.
Ayrıca Ankara'daki arkadaşlardan biris kabul ederse, buluşun ve araçları 1-2 kilometre için takas edin. O sizinkini siz onunkini kullanın. Böyle daha net belli olacaktır tuhaflık varsa eğer.

Ayarlarını nasıl ve kime kontrol ettirebilirim? G

Genelde direksiyon hissiyatı olmayan araçlarda da olur ya, araç yol tutuyordur ama biranda bariyere yapışabilirim hissi alırsınız öyle bir durum benimkisi.

Ankara'da yardımcı olacak arkadaşlar varsa memnuniyetle.

Her coilover'da sertlik ayarı yok bu arada piyasada kullanılanların bazıları yükseklik ayarlı sadece.
Önce hangi tip coilover olduğuna emin olun. Boş yere ayar yaptıracak yer aramayın.

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Coilover değişik birşeydir. Yol tutuşa pozitif katkısı olmakla birlikte alışıldık esneme haraketleri olmadan taş gibi durduğu için bu durum tedirginliğe sebep oluyor. Alışılmışlığın dışında olduğu için sanki bir problemmi var dedirtiyor insana.
Bu söylediklerim bir problem olmadığı, herşey sağlıklı ve uygun değerlerde olduğu zaman geçerli.
Ayrıca Ankara'daki arkadaşlardan biris kabul ederse, buluşun ve araçları 1-2 kilometre için takas edin. O sizinkini siz onunkini kullanın. Böyle daha net belli olacaktır tuhaflık varsa eğer.

Ayarlarını nasıl ve kime kontrol ettirebilirim? G

Genelde direksiyon hissiyatı olmayan araçlarda da olur ya, araç yol tutuyordur ama biranda bariyere yapışabilirim hissi alırsınız öyle bir durum benimkisi.

Ankara'da yardımcı olacak arkadaşlar varsa memnuniyetle.

Her coilover'da sertlik ayarı yok bu arada piyasada kullanılanların bazıları yükseklik ayarlı sadece.
Önce hangi tip coilover olduğuna emin olun. Boş yere ayar yaptıracak yer aramayın.

Koni marka yay var, kulelerden sertlik ayarı yapılıyor. Belki ona müdahahe edilebilir.

tolga_ozhan

Yat+Spor amortisör mü var coilover'mı var önce ona karar vermek lazın.
Coilover olan araçta ayrıca helezon yayı olmaz.

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Yat+Spor amortisör mü var coilover'mı var önce ona karar vermek lazın.
Coilover olan araçta ayrıca helezon yayı olmaz.

O kısımdan pek anlamıyorum.Coilover da var ayrıca diyorlar ama sanırsam yay+spor amortissör var. Kulelerin orda sertlik ayarı mevcut çünlü.Koni alyan anahtarı filan var.

ATA

Benim yazdiklarimin alfa romeo ile ilgisi yok ama :) lütfen ukalalik yaptiğimi sanmayin. 156 ile yol tutuş ile çok uğaştim bende, ordan edindiğim bilgiler.

Eğer viraja giriş tekniğiniz yanliş ise ve sizinde şüphelendiğiniz gibi araç gereğinden sertse yolda gezerde, yoldan atarda.

Limitte viraj dönülecek ise, viraj içinde direksiyon kirilip gaza basilmaz çünkü apexe kadar dengeli gaz gidip apex sonrasida tam gaz verilir. Direksiyon ise viaj girişinde yeteri kadar kirilir ve sonrasinda sabit tutulur. Zaten limitteyseniz apex sonrasi doğru çizgide direksiyona müdahale etmeden çikarsiniz ama bunlari caddede denemek sakincali zaten :))


You are not allowed to view links. Register or Login
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ATA

Bu arada ön ve arka ayni sertlikte olmamali. Arka daha yumuşak olmasi gerekir. Ben koni amortisör, koni yay, on arka kule gergileri, travers gergileri ve 17" jantlarda. Ön 1,25, arla 0,75 tur sertlestirip kullaniyordum caddede. En sertte limit süremiyordum trafikte...


You are not allowed to view links. Register or Login
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tolga_ozhan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Yat+Spor amortisör mü var coilover'mı var önce ona karar vermek lazın.
Coilover olan araçta ayrıca helezon yayı olmaz.

O kısımdan pek anlamıyorum.Coilover da var ayrıca diyorlar ama sanırsam yay+spor amortissör var. Kulelerin orda sertlik ayarı mevcut çünlü.Koni alyan anahtarı filan var.

Şu başlığı incelerseniz yay, spor amortisör ve coilover'ların ne olduğu resimleriyle anlatılmış durumda.

You are not allowed to view links. Register or Login

Sizde kendi aracınızın çamurluk içinden bakarsanız ne olup olmadığını anlayabilirsiniz.
Ayrıca mesela bende coilover var. Evet kuleden ayarı yapılabiliyor fakat bu sadece yükseklik ayarı. Söylemeye çalıştığım hepsi ayarlanabilir oluyor ama bazılarında bu ayar sadece yükseklik için oluyor.

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim yazdiklarimin alfa romeo ile ilgisi yok ama :) lütfen ukalalik yaptiğimi sanmayin. 156 ile yol tutuş ile çok uğaştim bende, ordan edindiğim bilgiler.

Eğer viraja giriş tekniğiniz yanliş ise ve sizinde şüphelendiğiniz gibi araç gereğinden sertse yolda gezerde, yoldan atarda.

Limitte viraj dönülecek ise, viraj içinde direksiyon kirilip gaza basilmaz çünkü apexe kadar dengeli gaz gidip apex sonrasida tam gaz verilir. Direksiyon ise viaj girişinde yeteri kadar kirilir ve sonrasinda sabit tutulur. Zaten limitteyseniz apex sonrasi doğru çizgide direksiyona müdahale etmeden çikarsiniz ama bunlari caddede denemek sakincali zaten :))


You are not allowed to view links. Register or Login

Yok estagfrullah, verdiğiniz örnek ayrıca hoşuma gitti :)

Yazdıklarınız doğru, buna ben de dikkat ettim ancak sanki bir dengesizlik var gibi. Acaba 156yı ilkkez kullanıyorum, bununla ilgili olabilir mi diyede düşünüyorum :)

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada ön ve arka ayni sertlikte olmamali. Arka daha yumuşak olmasi gerekir. Ben koni amortisör, koni yay, on arka kule gergileri, travers gergileri ve 17" jantlarda. Ön 1,25, arla 0,75 tur sertlestirip kullaniyordum caddede. En sertte limit süremiyordum trafikte...


You are not allowed to view links. Register or Login

Ankara'da bu işi güvenip ayarlatabileceğim birileri var mı acaba?

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Yat+Spor amortisör mü var coilover'mı var önce ona karar vermek lazın.
Coilover olan araçta ayrıca helezon yayı olmaz.

O kısımdan pek anlamıyorum.Coilover da var ayrıca diyorlar ama sanırsam yay+spor amortissör var. Kulelerin orda sertlik ayarı mevcut çünlü.Koni alyan anahtarı filan var.

Şu başlığı incelerseniz yay, spor amortisör ve coilover'ların ne olduğu resimleriyle anlatılmış durumda.

You are not allowed to view links. Register or Login

Sizde kendi aracınızın çamurluk içinden bakarsanız ne olup olmadığını anlayabilirsiniz.
Ayrıca mesela bende coilover var. Evet kuleden ayarı yapılabiliyor fakat bu sadece yükseklik ayarı. Söylemeye çalıştığım hepsi ayarlanabilir oluyor ama bazılarında bu ayar sadece yükseklik için oluyor.

Teşekkür ederim. Bu yazıyı okuyu, önce aracımı tanıyayım o halde :) Sonra daha doğru teşhis koyabiliriz belki :)

ATA

Okuduklarimdan anladiğim kadariyla sizin aracinizda coil over değil de, benimde kullanmiş olduğum koni sport kit var. Zaten coilover olsa koni yay takamazsiniz diye biliyorum.

Koni vanasi ile dediğim ayarlari kendiniz kolayca yapabilirsiniz...


You are not allowed to view links. Register or Login
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Okuduklarimdan anladiğim kadariyla sizin aracinizda coil over değil de, benimde kullanmiş olduğum koni sport kit var. Zaten coilover olsa koni yay takamazsiniz diye biliyorum.

Koni vanasi ile dediğim ayarlari kendiniz kolayca yapabilirsiniz...


You are not allowed to view links. Register or Login

Şuan bendeki kanaatte bende coilover olmadığı yönünde :)

Sportivo

Sizin aracı Alfa bilen bir arkadaşın kullanıp yorum yapması lazım. Normal değil. Çünkü bahsettiğiniz hissiyatı ben Alfa'dan inip başka arabaya binince  çok yaşarım. Önerildiği gibi Ankaralı alfistilerle buluşun. Bir de arabayı yeni aldığınız için denemek için viraj içinde gaza ciddi yükleniyorsanız 2.0 olduğu için kafadan kayma meyili verebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk - You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Fatihob

Uğur Koni sertlik ayarlı amortisör var sende ;)
..

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Sizin aracı Alfa bilen bir arkadaşın kullanıp yorum yapması lazım. Normal değil. Çünkü bahsettiğiniz hissiyatı ben Alfa'dan inip başka arabaya binince  çok yaşarım. Önerildiği gibi Ankaralı alfistilerle buluşun. Bir de arabayı yeni aldığınız için denemek için viraj içinde gaza ciddi yükleniyorsanız 2.0 olduğu için kafadan kayma meyili verebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk - You are not allowed to view links. Register or Login


Bugün biraz daha denedim, bozuk yollarda yaşıyorum bu durumu diyebilirim.

max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Uğur Koni sertlik ayarlı amortisör var sende ;)

Eyv Fatih, aracımı yeni tanıyabiliyorum daha:)