Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 sarsıntı problemi.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hi_cazz

Arkadaşlar 4-5 ay önce başlayan bir sarsıntı problemim var. Gün geçtikçe daha da artmakta ama bunu anlatmak büyük dert benim için. Şimdi öncelikle jant ve lastik kaynaklı değil. En azından bunu anlamış oldum. Çünkü bu sarsıntı başladığı zaman 17" jantlar taklıydı şimdi 18" ler takılı değişen bişey yok.

Sarsıntı ise şöyle oluyor. 50-60 km gibi başlıyor ve devam ediyor. Sanki tekliyormuş gibi ama değil gibi garip bişey. Nasıl çözerim bilemiyorum. Enjektörlerdeki herhangi bir problem sarsıntı yapabilir mi onuda merak ediyorum.


tolga_ozhan

159'a ait daha önce gördüğüm örneklere istinaden söylüyorum. Volan ya da krank kasnağı olma ihtimali var.
Tabii benim söylediğim sadece ihtimal. Gördüm dediğim örneklerde de şikayet belirli hızdan sonra yaşadan sarsıntı benzeri titremeydi. Yanlış hatırlamıyorsan 1 tanesinde volan 2 tanesinde krank kasnağı sebepti.

max-ime

Volanda arac ilk marsi alirken de sarsinti yapiyor.

Adza

Km yi degil de vites ve devri gozlemleyerek bi bilgi verirsen daha iyi olur Halit Hocam
Gecenlerde burda karsilastim 2.000 3.000 devir araliginda araba titriyor ardindan aciliyor dediler

hi_cazz

Otomatik olduğu için benim araçta volan yok bildiğim kadarıyla. O zsman krank kasnağı mı bu? Eğer krank kasnağı ise zorlu ve maddi olarak yoracak bişey mi?


hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Km yi degil de vites ve devri gozlemleyerek bi bilgi verirsen daha iyi olur Halit Hocam
Gecenlerde burda karsilastim 2.000 3.000 devir araliginda araba titriyor ardindan aciliyor dediler
Devir ve vites farketmiyor. Ger devir ve viteste yapıyor.


Adza

Sanzumanda mi yoksa motorda mi sikinti anlamaya calistim da,
Her devirde yapiyorsa bi enjoktorlere baktir derim.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Sanzumanda mi yoksa motorda mi sikinti anlamaya calistim da,
Her devirde yapiyorsa bi enjoktorlere baktir derim.
Haftaya p.tesi gidicem bakalım bulunacak mı sorun?


max-ime


Motor kulaklarından da olabilir, ona da baktır derim.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login

Motor kulaklarından da olabilir, ona da baktır derim.
Dediğn gibi olabir benimde aklıma geldi. Tek sıkıntı şurda bu tarz sorunlar birden fazla değişekene bağlı olduğu için oda değişecek bu da değişecek diyip beni maddi manevi yoracak olmaları.


Adza

%100 emin olmadan tek parca bile degistirme Halit Hocam.
Sozum meclisten disari, ama nerden ne koparsak kâr gözüyle bakan kisiler var ne yazik ki. Tanıdık bi dizelci varsa enjektör testine aldir max. Sökme takma isciligi verirsin. Motor kulaklari bildigim kadariyla dururken de gaz verdiginde titreme yapar.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
%100 emin olmadan tek parca bile degistirme Halit Hocam.
Sozum meclisten disari, ama nerden ne koparsak kâr gözüyle bakan kisiler var ne yazik ki. Tanıdık bi dizelci varsa enjektör testine aldir max. Sökme takma isciligi verirsin. Motor kulaklari bildigim kadariyla dururken de gaz verdiginde titreme yapar.
Bosch car servis var. Adamla tanışıyoruz. Bakalım beni yine orası paklayacak. Ya da bir yakınım bmw servisi yaptırmaktan ziyade ona arıza tespiti yaptırayım diye düşünüyorum.


max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
Otomatik olduğu için benim araçta volan yok bildiğim kadarıyla. O zsman krank kasnağı mı bu? Eğer krank kasnağı ise zorlu ve maddi olarak yoracak bişey mi?

Şimdi farkettim otm araçta  da volant oluyor.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Otomatik olduğu için benim araçta volan yok bildiğim kadarıyla. O zsman krank kasnağı mı bu? Eğer krank kasnağı ise zorlu ve maddi olarak yoracak bişey mi?

Şimdi farkettim otm araçta  da volant oluyor.
Evet bende baktım eperden varmış :D


tolga_ozhan

Volan zaten şanzımana ait bir parça değil. Krank, dolayısıylada motorun kendisi ile alakalı.
Hatta sabit devirli, şanzımanı hiç olmayan otomotiv sektörü dışında kullanılan motorlarında volanı vardır.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Volan zaten şanzımana ait bir parça değil. Krank, dolayısıylada motorun kendisi ile alakalı.
Hatta sabit devirli, şanzımanı hiç olmayan otomotiv sektörü dışında kullanılan motorlarında volanı vardır.
Ben şanzumanla alakalı diye düşünmüştüm hep ama değilmiş dediğiniz gibi.


tolga_ozhan

Konusu geçmişken şöylede bir bilgi vereyim. Dizel Giu,Mito ve 159'un volanı DMF'dir. Yani Dual Mass Flywheel. Flywheel zaten volan demek. Dual Mass'den kasıt, sanayi ağzı ile hareketli volan. Birbirine karmaşık bir yapı ile bağlı iki katmandan oluşur ve bu iki katman birbirine göre nispi bir harekete sahiptir. Faydası daha sarsıntısız bir motor ve daha kemiksiz vites geçişleridir. Daha soft bir yapı kazandırır lafın kısası. Dezavantajı ise büyüktür. Otomobil üreticilerine göre manuel araçlarsa her baskı balata değişiminde değişmeli. Otomatik vitesde ise genelde 100 km'den önce değişmeli. Hatta bildiğim yanlış olabilir ams yetkili servis Giu ve 159 için değişimi ısrarla öneriyor. Yoksa karşılığı titreşim olarak kullanıcıya geri dönüyor.
Giu için 1750 TL 159 için 2500 TL fiyatı var.
Bir diğer volan tipi solid flywheel. Diğer tüm araçlarda yaygın olarak kullanılır. Dayanıklıdır, değişim ihtiyacı nadirdir. Çünkü diğer tipten farklı olarak taşlama uygulanabilir. Dezavantaj ise daha sert geçişlerdir.
Alfaowner'da DMF'den Solid'e geçmek ile ilgili başlıklar vardır. Onlar ısrarla baskı balata değişiminde ya da periyotlara uygun volan değişimi öneriyorlar.
Yetkili servisler manuel'de baskı balata değişimini esas alıyorlar ama otomatikte ne yapıyorlar bilmiyorum.
Baskı balatayı esas almalarının sebebi ise volan değişimi gerekirse baskı balatada kesin değişiyor. Yani amaç ikinci bir işin ve masrafıb önüne geçmek.

hi_cazz

Off off inşallah volan değildir o zaman 2500 beni şuan komaya sokar.


max-ime

Volansa da kullanilir zaten oyle, sorun olmaz.

Ama benim fikrim motor kulaklarindan geldigi.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Volansa da kullanilir zaten oyle, sorun olmaz.

Ama benim fikrim motor kulaklarindan geldigi.
İnşallah öyledir. Zaten enjektörlere bile razıyım pahalı bile olsa kafamda soru işareti olan bişeyi değiştirmiş olurum.


oceansblue

Abi benim de enjektörlerde problem vardı. Babam eski motor ustası olduğundan değişim işi en son çare diyordu. Bir BOSCH car servisine gidip orada enjektör bakımı yaptırdı. Tabi bu işlemler yapılırken sürekli başlarında bekledi hatta müdahale bile etti. Aracımda, yüksek yakıt sarfiyatı, siyah duman atma, rölantide sarsıntılı çalışma gibi durumlar geçti. Ustalar enjektörlerin değişimini istiyorlar, babam da orijinal enjektörlerin kıymetli olduğunu kolay kolay değişilmemesi gerektiğini söylüyor. Bütün bu bakımlar 4-5 saat sürdü ve 300 tl ödedik. Bu miktar enjektördeki meme değişimine göre değişkenlik gösterebilir.

tunerviper

Turbo Twin Spark

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi benim de enjektörlerde problem vardı. Babam eski motor ustası olduğundan değişim işi en son çare diyordu. Bir BOSCH car servisine gidip orada enjektör bakımı yaptırdı. Tabi bu işlemler yapılırken sürekli başlarında bekledi hatta müdahale bile etti. Aracımda, yüksek yakıt sarfiyatı, siyah duman atma, rölantide sarsıntılı çalışma gibi durumlar geçti. Ustalar enjektörlerin değişimini istiyorlar, babam da orijinal enjektörlerin kıymetli olduğunu kolay kolay değişilmemesi gerektiğini söylüyor. Bütün bu bakımlar 4-5 saat sürdü ve 300 tl ödedik. Bu miktar enjektördeki meme değişimine göre değişkenlik gösterebilir.
Benimde enjektör memeleri değişti yaklaşık 10000km önce ama bosch car servis değildi malesef. Sıradan bir dizel enjektör ve pompa ustasıydı. Bosch car servise bir danışmam lazım o zaman.
You are not allowed to view links. Register or Login
Yay var mı araçta ?
Yok usta standart.


tunerviper

Belirli bir hızın üstünde ise yürüyen ile ilgili bir sorun da olabilir. Belirli bir devirden sonra ise motor daha olası
Turbo Twin Spark

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Belirli bir hızın üstünde ise yürüyen ile ilgili bir sorun da olabilir. Belirli bir devirden sonra ise motor daha olası

yürüyenden gelen sarsıntı gibi gelmiyor bana ama tam olarakta bilemiyorum. Sanki gaz yemekte zorlanan aracın yaptığı yekinmedin çok çok küçüğü gibi bir sarsıntıdan bahsediyorum.