Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 ve LPG

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dtmbk78

İyi akşamlar arkadaşlar 1999 model 2.0 156 alfam var. Şu anda 208k km de ve hiç tüp takılmamış ben tüp taktırmayı düşünüyorum. Hangi marka taktirmalıyım, Ankara da  LPG takan bildiğiniz bir yer varmı.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


octinum

Lovato olarak aldım ben, fena değil gibi.

Evin diğer aracına 2010 yılında ben taktırmıştım. Ankara'da Mocan Otogaz var. O zamanlar BRC örnek bayi filan seçiliyorlardı. İşçilikleri çok iyiydi, taktırdığımdan beri 100.000km'nin üzerinde yol yaptım ve hala gayet memnunum. Alfa'ya da uygulama yapıyorlardı. Rahatlıkla tavsiye edebilirim.

Yalnız enjektör boyutundan emin olun. Benim Vectra'nın standart maksimum gücü 136hp. O yüzden 140hp'ye kadar destekleyen enjektörlerden taktılar. İlginç şekilde, LPG'li haliyle normal Vectra'ların benzindeki hali gibi gidiyor ama bana benzin-LPG performans farkı hissettiriyordu. Sonradan arabanın eski kayıtlarını kurcalarken 151hp'lik bir dinamometre kaydı buldum. :D Bilseydim adamlara söylerdim bakın bu araba böyle böyle diye.

Aha bakınız forumda rehber konusu çıktı bu arada: Fabrika verisi motor gücü ne demektir? Aynı model tüm arabalar fabrikadan aynı güçte mi çıkar? :)

fatihmehmet

Fark vererek büyük regülatör, Romano kütüksüz enjektör ve 3 mm nozzle taktırın. Gönül ister ki Obd'li taktirin ama bizimkiler obd ile iletişim kuramıyor ekstra para vermenize gerek yok. Ve mutlaka işçiliği çok iyi olan bir yere yaptırın.

Şunu da iliştireyim buraya;

1- lpg regülatörü radyatör seviyesi altında olacak, sıralı karbüratörlü farketmez...

2- manifoltlar kesinlikle sökülecek. içeriye hiç bir şekilde çapak gitmeyecek. ( yanma yüzeyi çizildiği taktirde, yağ yakma oluşabilmektedir araçta. kompresyon oranlarında değişiklik olacağı için bir ihtimal de olsa aracın performansını etkileyebilmektedir.)

3- kontak elektriği kesinlikle, bobin, enjektör vs gibi yerlerden alınmayacak...

4- lpg enjektörlerinin hortum uzunlukları tüm enjektörler dahil aynı olacak... (3,4,5,6,8,10,12 silindir, lpg enjektör uzunlukları aynı olacak)

5- lpg tankı simit tank ise şamandıra mekanizması aracın arka tarafında konumlandırılacak şekilde montajlanacak... (yani araçta 5 litrenin altında dahi gaz olsa, araç ileri doğru hareket ederken gaz aracın arkasına doğru harakete geçeceği için daha uzun kilometre, ve daha az yakıt tüketimi olarak bize geri dönücek)

6- regülatör vakum çıkışı, kesinlikle ama kesinlikle gaz kelebeğinin altından alınacak. gaz kelebeğine ulaşılamıyorsa, tüm manifoltun birleştiği yerden, o da imkansızsa, fren vestanavuzunun bağlantı yerinden alınacak. ya da hortumun arasına girilecek...

7- tüm kablo bağlantıları lehimlenecek. lpg sisteminin akü bağlantıları da dahil. bu arada devir ucuda lehimlenecek. akü bağlantılarına dönücek olursak, aküye bağlantı yapılmamasını tavsiye ederim. sigorta kutusuna kırmızı kabloyu konumlandırarak akü elektiriği buradan bağlanabilir. şaseyi de sağlam bir yerden şaseleyebiliriz. sağlam bir kule civatası somunu, yada bazı araçlarda şaselerinde orjinal boşta civatalar bulunmakta. oralara bağlantı yapabiliriz... (eğer bağlantı yapılıyorsa, lehimlenecek kablolar için OBD kabloları da dahildir)

8- ecu nun arkaya giden gaz kesici kablosuna kesinlikle sigorta bağlanacak. (aracın altını vurdunuz, farzedin alt kablo koptu kısa devre yaptı, bazı lpg markalarının ecu ları, bu kısa devre sonucu zarar görmekte, içinde maliyeti yüksek zararlar göstermekte. hatta bazı markanın ecu ları, bu konum sonucu tamamiyle iletişimi kesmekte, araçlar hiç bir şekilde çalışmamaktadır. montajcının ortalama 3 dk sını almaktadır bu işlem. ama tabi burasıda lehimlenecek:)

9- aracın altından çekilmekte olan lpg boruları kesinlikle bakır olmalıdır. elastik hortum, çeşitli hafif ve sert darbelere, bakır borunun göstermiş olduğu direnci kesinlikle ama kesinlikle gösteremez...

1 - nozzle 3 mm, basinc 1 bar olsun
2 - samandira - tanktan gelen boru - gaz kesici hepsi "8mm" bakir boru kullanimina uygun olsun, boruda 8 mm olsun.



Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

dtmbk78

Cevaplarınız için teşekkürler.  Bulunduğum yer Karabük ben burda ayda ortalama 800-1000 km yapıyorum trafik yoğunluğu az. Yılda ortalama 10-12 bin km oluyor. Yine yılda 1-2 kez tatile çıkıyorum deki yılda 15 k km yapsın. Bunun için arabanın orjinal yapısını sizce bozmaya deger mi.  Daha önce 2.0 benzinli hiç kullanmadım dolayısıyla değerleri tam olarak hesaplıyamıyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Cevaplarınız için teşekkürler.  Bulunduğum yer Karabük ben burda ayda ortalama 800-1000 km yapıyorum trafik yoğunluğu az. Yılda ortalama 10-12 bin km oluyor. Yine yılda 1-2 kez tatile çıkıyorum deki yılda 15 k km yapsın. Bunun için arabanın orjinal yapısını sizce bozmaya deger mi.  Daha önce 2.0 benzinli hiç kullanmadım dolayısıyla değerleri tam olarak hesaplıyamıyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

15k için değer bence. :)

Tutarlı şekilde 11-12 litre/100km aralığında yakıyorum. Uzun yolda da insan gibi gidersem klima dahil 8-8.5 litre aralığı geliyor. Her iki değer de benzin olsaydı %10 kadar daha az olacaktı kabulüyle, benzin lehine yuvarlayarak hesaplayalım. Şehir içi 10 litre/100km, şehir dışı 7 litre/100km olsun. Şehir içi 12000km'de 1200 litre, şehir dışı 3000km'de 210 litre, toplamda 1400 litre kadar benzin harcayacaktınız.

Aynı değerler LPG'yi şehir içi 12, şehir dışı 9 litre/100km olarak alsak, şehir içi 12000km için 1440 litre, şehir dışı 3000km için 270 litre, toplamda 1700 litre kadar LPG harcayacaksınız.

Benzin 4.5TL; yıllık benzin masrafınız 6300TL. LPG 2TL, yıllık LPG masrafınız 3400TL. İkinci yılın başlarında iyi bir LPG kitinin fiyatını çıkarmış oluyorsunuz, sonrası ucuza geziyorsunuz. :) Tabii bu hesaba risk faktörünü katmadım, ona da bir fiyat vermek gerek.

Sercan Keklik

Bu arada kimse buji den bahsetmemiş ama, bujileride soğuk bujilerle (NGK) değiştirmeniz gerekir. Orjinal bujiler Sıcak buji olduğu için LPG de problem çıkartabiliyor.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada kimse buji den bahsetmemiş ama, bujileride soğuk bujilerle (NGK) değiştirmeniz gerekir. Orjinal bujiler Sıcak buji olduğu için LPG de problem çıkartabiliyor.

Bunu ilk defa duyuyorum abi. Orijinal bujilerimiz ile LPG uyumlu degil mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Bunu ilk defa duyuyorum abi. Orijinal bujilerimiz ile LPG uyumlu degil mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Benzinli Bujisi ile LPG bujisi farklıdır. Benzinlide ki sıcaklık ile LPG de ki patlama sıcaklığı bir değildir. Bu yüzden yüksek soğuklukta bujiler tavsiye edilir. Yüksek soğukluktaki bujileri çoğu yedek parçacıda bilmez.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Benzinli Bujisi ile LPG bujisi farklıdır. Benzinlide ki sıcaklık ile LPG de ki patlama sıcaklığı bir değildir. Bu yüzden yüksek soğuklukta bujiler tavsiye edilir. Yüksek soğukluktaki bujileri çoğu yedek parçacıda bilmez.

LPG bujisi taktık diyelim benzin için sıkıntı verecek mi bu sefer :) Bir de parca numarası varsa incelemek isterim.

Bir de LPG ayarlarından benzin püskürtme yapılabiliyor. İki karışımın yanması ne kadar doğru bilmiyorum ama boyle bir sey var.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Bunu ilk defa duyuyorum abi. Orijinal bujilerimiz ile LPG uyumlu degil mi?
Sent from my iPhone using Tapatalk

Bir alt veya üst değere geçmek gerekiyor galiba. :) Ben atlamıştım bunu, bir sonraki değişimde öyle yapacağım. Alt mıydı üst müydü hatırlayayım veya Sercan'dan öğreneyim de... :)

Benzin enjeksiyon anında sıvı fazdan atomize olup gaza geçtiği için etrafını soğutuyor. LPG zaten soğutma suyundan aldığı sıcaklıkla buharlaşıp geldiği için bu etkiyi gerçekleştirmiyor. Dolayısıyla yüksek viteste bol gaz vererek hızlanmaya çalışma (yani bol yük, yavaş devir değişimi) veya yüksek devirlerde çok gezinme sonucunda ısınmayla alakalı sorunlar artabiliyor.

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir alt veya üst değere geçmek gerekiyor galiba. :) Ben atlamıştım bunu, bir sonraki değişimde öyle yapacağım. Alt mıydı üst müydü hatırlayayım veya Sercan'dan öğreneyim de... :)

Benzin enjeksiyon anında sıvı fazdan atomize olup gaza geçtiği için etrafını soğutuyor. LPG zaten soğutma suyundan aldığı sıcaklıkla buharlaşıp geldiği için bu etkiyi gerçekleştirmiyor. Dolayısıyla yüksek viteste bol gaz vererek hızlanmaya çalışma (yani bol yük, yavaş devir değişimi) veya yüksek devirlerde çok gezinme sonucunda ısınmayla alakalı sorunlar artabiliyor.
1,2 hatta 3 ust deger iyidir. Ne kadar cok lpg kullandiginizda onemli ama soguk buji benzinde de sikinti cikartmaz.

Cr9eb en ust deger, cr8eb 2. Deger cr7eb 1. Deger.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir alt veya üst değere geçmek gerekiyor galiba. :) Ben atlamıştım bunu, bir sonraki değişimde öyle yapacağım. Alt mıydı üst müydü hatırlayayım veya Sercan'dan öğreneyim de... :)

Benzin enjeksiyon anında sıvı fazdan atomize olup gaza geçtiği için etrafını soğutuyor. LPG zaten soğutma suyundan aldığı sıcaklıkla buharlaşıp geldiği için bu etkiyi gerçekleştirmiyor. Dolayısıyla yüksek viteste bol gaz vererek hızlanmaya çalışma (yani bol yük, yavaş devir değişimi) veya yüksek devirlerde çok gezinme sonucunda ısınmayla alakalı sorunlar artabiliyor.

LPG ile ilgili çok araştırma yaptım. Doğru ayarlar ile yüksek devirler hariç daha saglikli oldugu bile söyleniyor. Obd ile bağlanıp ltft stft Değerlerini okuyabilseydim çok guzel ayar yapacaktım ama hicbir sekilde bağlanamadım 2004 156'ya. Alfaobd ve FES dışında bağlanan program yok. Dedigim değerler de bu programlarda yok veya ben bulamadım. Dedigim değerleri öğrenebileceğim baska bir Yöntem de bulamadım. Bulabilirsem bununla ilgili bir konu açıp profesyonel LPG ayarı yapabiliriz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

fatihmehmet

@Sercan Keklik

Abi hazır bulmuşken sorayım. 156'ya alfaobd ve FES (MES) dışında bağlanabileceğim bir yöntem yok mu? Veya obd cihazı mi değiştirmek gerekir? Bizimkine özel bir kablo var mıdır yoksa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
1,2 hatta 3 ust deger iyidir. Ne kadar cok lpg kullandiginizda onemli ama soguk buji benzinde de sikinti cikartmaz.

Cr9eb en ust deger, cr8eb 2. Deger cr7eb 1. Deger.

...dedim ve öğrendim. Teşekkürler. :)

You are not allowed to view links. Register or Login kurum yapmama filan gibi güzellikleri var LPG'nin ama benzinde çalışmak üzere tasarlanmış bir motorda ayarlardı, LPG'ye uygun kullanmaydı filan pratik olmadığından gerçek hayatta uygulanmıyor. :) Sensör değerlerine ulaşılabiliyordu Fiat MultiECUScan'de diye hatırlıyorum ben. Yalnız araçlardaki sensörler wideband değil galiba, wideband olmayınca bir şeyleri tam ölçemiyorduk filan gibi hatırlıyorum. Tekrar araştırmam gerek net değilim ama.

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
...dedim ve öğrendim. Teşekkürler. :)

You are not allowed to view links. Register or Login kurum yapmama filan gibi güzellikleri var LPG'nin ama benzinde çalışmak üzere tasarlanmış bir motorda ayarlardı, LPG'ye uygun kullanmaydı filan pratik olmadığından gerçek hayatta uygulanmıyor. :) Sensör değerlerine ulaşılabiliyordu Fiat MultiECUScan'de diye hatırlıyorum ben. Yalnız araçlardaki sensörler wideband değil galiba, wideband olmayınca bir şeyleri tam ölçemiyorduk filan gibi hatırlıyorum. Tekrar araştırmam gerek net değilim ama.

Wideband ile afr okuyarak yapılsa daha ne olsun derim ama herkesin ulaşabileceği bir sey degil tabi. Ltft stft ile yol ayarı yapılıp standart lpg servislerinin yapıldığı ayara gore çok daha guzel sonuclar alınır.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
@Sercan Keklik

Abi hazır bulmuşken sorayım. 156'ya alfaobd ve FES (MES) dışında bağlanabileceğim bir yöntem yok mu? Veya obd cihazı mi değiştirmek gerekir? Bizimkine özel bir kablo var mıdır yoksa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Benim bildigim yok ama yine de bu isin uzmanina sormak lazim oda @alfadanadam


Sent from my iPhone using Tapatalk
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim bildigim yok ama yine de bu isin uzmanina sormak lazim oda You are not allowed to view links. Register or Login
Sent from my iPhone using Tapatalk

Benim bildiğim de yok. Zaten FES/MES bu Examiner'ın klonu olmalı. MES kullanıyorum ben.

Yalnız MES için de cihaz farkı olabiliyor. ELM327'ler kumar. CAN hatları hatalı olabiliyor veya hiç bağlanmayabiliyor, son aldığım öyle çıktı. Hatırladığım kadarıyla bu aradığınız bilgiler motor kontrolcüsünde, o da (cihaz sorunsuz olduğu sürece) ek kablo gerektirmiyor. 156 için klima, fren ve varsa Xenon farlar özel kablo gerektiriyor diye hatırlıyorum yine.

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim bildiğim de yok. Zaten FES/MES bu Examiner'ın klonu olmalı. MES kullanıyorum ben.

Yalnız MES için de cihaz farkı olabiliyor. ELM327'ler kumar. CAN hatları hatalı olabiliyor veya hiç bağlanmayabiliyor, son aldığım öyle çıktı. Hatırladığım kadarıyla bu aradığınız bilgiler motor kontrolcüsünde, o da (cihaz sorunsuz olduğu sürece) ek kablo gerektirmiyor. 156 için klima, fren ve varsa Xenon farlar özel kablo gerektiriyor diye hatırlıyorum yine.

Torque, Dashcommand vs protokol bulamadığı için baglanamiyor. Tavsiye edeceğin bi obd cihazı varsa alayim abi. Bluetooth yerine kablo ile bağlanmak daha saglikli olabilir belki.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Torque, Dashcommand vs protokol bulamadığı için baglanamiyor. Tavsiye edeceğin bi obd cihazı varsa alayim abi. Bluetooth yerine kablo ile bağlanmak daha saglikli olabilir belki.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yazılımlarla cihazları karıştırmayalım. :)

OBD'nin varlık sebebi emisyon değerlerinin kontrol altında tutulabilmesiydi. Bunun için standartlar belirlendi. Yani devletler üreticilere diyor ki "ben senin ürettiğin araca bağlandığımda şu şu bilgileri şu formatta okumak istiyorum". O "genelgeçer" OBD yazılımlarının okuduğu bilgiler bunlar.

Ama birincisi Twin Spark'lar bu standartların en ilkel hallerinde tasarlandı ve yenilere uymak gibi bir zorunlulukları yok, ikincisi de olsa bile bunu her OBD yazılımının okuyabildiği şekilde sunmama ihtimali var. Eski ELM327 cihazımla gelen yazılımda şansıma iki araç desteklenmiyordu: Opel Vectra B ve Alfa Romeo 156. :D

MES ise o OBD cihazını kullanarak araca bağlanabiliyor. Alfa'nın OBD dışında, kendine has protokollerini "bildiği" için de OBD yazılımlarıyla ulaşılamayan bilgilere ulaşabiliyor. Bunu tıpkı eski bilgisayarlardaki modem gibi düşünebilirsiniz. Modemin CD'siyle gelen yazılımı kullanabilirsiniz ama modemle bağlantı kurabilen başka yazılımlar da vardır.

Sizin ihtiyacınız olan şey Torque veya Dashcommand yazılımlarının yerine MES kullanmak ve MES tarafından desteklenen cihazı bağlamak. :)

VAG KKL bana biraz daha güvenilir geldi, o siparişim ulaşsın bir test edeceğim ve paylaşacağım. Bu veya önümüzdeki hafta gelir tahminen. Dönüştürücü kablolar zaten gelmişti. Gerçi KKL çalışıyorsa dönüştürücüye ihtiyaç yok motor için.

Alfadanadam

Kısaca yazayım hatırlatma babında. 156'ların OBD tipi, Pre-Obd denilen obd'nin ilk nesillerinden biri maalesef. O sebeple kendi protokolünü kullanmayan yazılımlarla iletişim kuramaz. Yani olay yazılım, donanım değil. Donanım tanır ancak dile gelemez başka tabirle


Sent from my iPhone using Tapatalk

dtmbk78

Arkadaşlar Ankarada Mavidenizler (turkuaz gaz) ile konuştum benim arabama atiker gold serisinin (büyük regülatör 180 hp destekli ) uygun olacağını söylediler fiyat 1400 tl .C.tesi gitmeyi düşünüyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar Ankarada Mavidenizler (turkuaz gaz) ile konuştum benim arabama atiker gold serisinin (büyük regülatör 180 hp destekli ) uygun olacağını söylediler fiyat 1400 tl .C.tesi gitmeyi düşünüyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
az çok uğraşırım,ayarlarımı kablo alıp kendim yaparım dersen her türlü ayara musait tek sistem (atikerdeki) fast sistem.ben şu an sistem takıcak olsam atiker fast sistem beyin gold sistem enjektör ve büyük regulatörünü takardım. microfast ,safefast bunlarda mudahale alanınız sınırlı.Otomatik kalibrasyon yapıp en fazla manuel olarak zengin fakir karışım ayarı yapabiliyorsunuz enjeksiyon değerlerine bakarak fakat fast sistemde suyun sıcaklığı ,gazın asıcaklığı gibi parametreleri baz alarak daha ucu açık,komplike ayarlar yapıp rolantide devir gezmesi,hoplama zıplama gibi sorunları çözebiliyorsunuz. mscsi forum var,inceleyin hatta danışın oraya derim,ben danıştığımda geç olmuştu.kiti taktırırken nozul çapınızı 2.5 veya 3 mm yapıpbasıncı 1 bar ayarlatın  fatihmehmet demiş gerçi,büyük ihtimal çok yakar abi falan derler,sallamayın del kardeşim yaksın deyin
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Alfadanadam

Ben zamanında muhtelif boylarda matkap ucu almıştım. Delip delip ayar yapıyordum kendim laptopla gezerken. Gerçi zor arabaydı biraz o. 164 V6 TB ile uğraşıyordum. Zaten ondan sonra bezdim lpg'li araçlardan


Sent from my iPhone using Tapatalk

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben zamanında muhtelif boylarda matkap ucu almıştım. Delip delip ayar yapıyordum kendim laptopla gezerken. Gerçi zor arabaydı biraz o. 164 V6 TB ile uğraşıyordum. Zaten ondan sonra bezdim lpg'li araçlardan


Sent from my iPhone using Tapatalk
benim ki atiker ilk takıldığında 4500 5000 devirde benzine atıyodu,bostancıda çok bilindik 3 tane gazcı gezdi,hiçbiri çözemedi ,çözemedikleri bi yana bide bunlar böyle aabi ,geçiyo engellenmiyo dedi biri ki kocaaman bi yer,içerde araba çakılı,diğeri ağzını yaya yaya bunu söktür lovato takalım dedi,nette araştırırken bahsettiğm foruma denk geldim,üye olup sordum, nozulu büyüt düzelir idi gelen cevap,ilk başta inanıp yapmadım hatta ulan bu ustalar bunu bilmiyomu,bu kadar mı bihaberler diye  :) öyleymiş, o kadar bihaberler yaptıkları işten, standart boru döşe,kabloları sar,bantla ,kalibrasyon yap yolla,yaptıkları bu.lehim yapanını görmedim daha malesef.Ayar sıkıntı ama yaa,rolantiyi tutturuyorum araba çekişten düşüyo,çekişi tutturuyorum rolanti sapıtıyo,sapıtık rolantiyle geziyom napıyım  :)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
[...] ulan bu ustalar bunu bilmiyomu,bu kadar mı bihaberler diye  :) öyleymiş, o kadar bihaberler yaptıkları işten, standart boru döşe,kabloları sar,bantla ,kalibrasyon yap yolla,yaptıkları bu.lehim yapanını görmedim daha malesef.Ayar sıkıntı ama yaa,rolantiyi tutturuyorum araba çekişten düşüyo,çekişi tutturuyorum rolanti sapıtıyo,sapıtık rolantiyle geziyom napıyım  :)

Aynen. :) O yüzden işi öğrenip kitabına göre yaptırmak gerekiyor. Usta dediklerimizin çoğu ezberden iş yapan adamlar, çok Alfa görürse deneye deneye uygununu bulur, bu arada bulmadan önceye denkgelirsek kobay oluruz, çok Alfa görmüş adam da oralarda pek bulunmadığına göre iş başa düşüyor. :D

Bu arada lehim önerisine karşıyım ben. Lehimi düzgün yapamayabiliyorlar. Soğuk lehim ve korozyonla zamanla patlayabiliyor. Aşağıdaki çözümleri tercih ediniz. İzolasyonsuz olanları daralan makaronla hallediyorsunuz, izolasyonlu olanlara da daralan makaron desteği yapabilirsiniz. Bunları basmaya yarayan penselerden bulamazsanız söyleyin ben göndereyim işiniz bitince geri kargolarsınız. Ya da Çin'den sipariş edin kargoyla aynı paraya geliyor. :p

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login