Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

Bu arada su tesisatı hakkında birşeyler yazamadım. İntercooler yeri yüzünden tesisatı tamamen değiştirdik. Birde Emme manifoldu değişip giriş çapı artınca eski tesisatın borularına çarptı. Ama sorun yok. Tek Derdimiz boru-hortum olsun.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login


wolkanku

techturkeyde konuyu takip ettim ilk başlarda, yapılan işlemler ve işçilikler çok keyifliydi ancak bir yerden sonra tat kaçtı ve NEDEN? diye sormaya başladım.

ve her açtığımda allah ıslah etsin bu 159'u diyerek takipten çıkarttım.

gerçekten gördükçe üzüldüğüm bir 159.

tabi ki keyif sizin, ancak boş ağırlığı 1585 kg olan, manuel şanzımanı aşırı hassas olan sedan bir araca bunları yaptıktan sonra araç giulia' mı olacak ? ya da roll mü kovalayacak ? amaç nedir gerçekten düşündüm ama anlam veremedim.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

TRSemih

Copy paste'den ötürü günlük tadında okumak pek keyifli olmasa da ciddi kafa yorulmuş bir emek var ortada. Geçmiş olsun.

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

emre2blue

Amaç diğer modifiye işlemleri gibi, amaç eğlenmek, biraz ordan biraz burdan birşeyler katmak. Amaç güçlü bir araç almak değil. Elimizdeki ile neler yapılabilir onu görmek. Vites kutusu gerçekten zayıf, ama onu da güçlendirmenin yolu var. Arabaya birşey yapılmıyor diye, boş bırakmamak lazım. Elimden geldiğince düzgün yapmaya çalışıyorum tabiki. Ama biliyorsunuz bu araçlar için hiç aftermarket parça yok.  Sonuçta araç yürümeye başladı. İleride daha da güzel olacak.  Roll kovolamak hiç amacım olmadı. Bu benim için bir eğitim gibi de olabilir. öyle görün... sonuçta çok güzel şeyler olacaktır.

emre2blue

Bu arada problemi bulduk. Kama Sıyırmış, şimdi istanbula araç gönderdim çıkma buldum, Sıfır bulamadım. Hemen alıp takacağım.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Merhaba Arkadaşlar,  arabam tekrardan hayata döndü. Elimde Eski kafadan kalan 5mm lik piano/horoz lardan 16 tane vardı ama şimdi yeni model kafa olunca 6mm lik olanlardan lazım oldu. 8 adet yeniden piano/horoz alındı ve bütün parçalar sente için teker teker kontrol edildikten sonra araç çalıştırıldı.



Tabiki suyu doldurunca fark ettik ki, 10 aydır yatan ve 3 farklı mekan değiştiren aracımda radyatörde minik bir deliğimiz var.
* Yarın sabah hemen tamir edilip tekrardan uzun soluklu bir çalıştırma yapacağım.
* Bu arada akünün pozitif kablosunu düzgün bir şekilde arkadan öne getirmem lazım.
* Ayrıca Tüm egzoz sökülecek. Yeni egzoz yapımı için ölçülendirilip yeni parçalar sipariş edilecek.

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Amaç diğer modifiye işlemleri gibi, amaç eğlenmek, biraz ordan biraz burdan birşeyler katmak. Amaç güçlü bir araç almak değil. Elimizdeki ile neler yapılabilir onu görmek. Vites kutusu gerçekten zayıf, ama onu da güçlendirmenin yolu var. Arabaya birşey yapılmıyor diye, boş bırakmamak lazım. Elimden geldiğince düzgün yapmaya çalışıyorum tabiki. Ama biliyorsunuz bu araçlar için hiç aftermarket parça yok.  Sonuçta araç yürümeye başladı. İleride daha da güzel olacak.  Roll kovolamak hiç amacım olmadı. Bu benim için bir eğitim gibi de olabilir. öyle görün... sonuçta çok güzel şeyler olacaktır.

şöyle diyeyim, bu işlemler hep fazla güçler almak için yapılan işlemler. daha verimli olsun, daha tasarruflu bir otomobil olsun işlemleri değil.
sadece yazılımı dahi yetersiz bulup daha fazla güçler almak isteyen arkadaşlar, genellikle çıkıp geceleri roll kovalayan , dağa taşa sıkan arkadaşlar olduğu için, bu işin temelinde de bu yatıyor diye düşündüm.

peki elimizdeki ile ne yapabiliriz diyoruz ama, sizce motorun argesinde çalışan onlarca mühendis bu basamakları düşünmemiş midir? işçiliğinize hayran kalmamak mümkün değil, bu işi ben yapıyorum diyen adama dil ısırtacak işler yapmışsınız yapıyorsunuz, ama dediğiniz gibi yaptığınız işleri destekleyecek aftermarket parçalar yok, modifikasyon işlerini hepimiz az çok biliyoruz, bir yeri geliştiriyorsan başka yerleri de geliştirerek ilerlemek gerekiyor. şimdi bu motor diyelim mükemmel yürüdü, sorunsuz 30-40bin km yürüyecek hale geldi, o zaman frenler yetmeyecek, frenleri geliştirdik, yol tutuş yetmeyecek, böyle böyle sonu gelmeyecek.

yani fabrika bir şekilde bir optimumu yakalamışken, limitlerin bu kadar üzerine çıkmak gerçekten manalı mı bilemiyorum. inşallah emeğinize değen sonuçlar alırsınız ama ben 159'umun sol çamurluğuna alet takımını tutan bez parça asıldığında bile içim giderken, bu aracı sökük ve dağınık gördükçe içim acıyor :)
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

emre2blue

Haklısınız. titizlik konusunda bende elleyemedim uzun zaman. Ama sonra alışıyorsunuz. Şimdi temizlik sonradan gelecek. Araç komple temizlenip boyanacak. Ama inanın bu motoru açıp topladığımızda ve diğer parçaları üretmeye başladığımızda o mühendislere olan saygımı yitirdim. O optimizasyon dediğiniz iş o kadar garip bir süreç ki aklınız durur. Bu Müdürler tarafından mahvedilmiş bir araç bence. 159 çok daha iyi durumda olması gerekirken tasma takılmış kısıtlanmış bir araç. Ellerindeki bilginin en iyisini V6 Q4'e bırakmışlar. 1.9 ailesi için malzeme yerleşimi, parça tasarımı ve malzeme güç seçimlerinde amatör bir stajer'e vermişler diyeceğim. Kızmayın ne olurr. İnanın bu aracın dış görüntüsü kadar beni evimin camından dışarıya saatlerce baktıran bir aracım daha olmadı. İçince oturmaktan, tatile giderken binlerce kilometre yolu zevkle aldıran bir araç olmadı. Ama mühendislik bakımından çok kısıtlanmış... Temizlik kısmına gelirsek o da olacak. Araç muayeneden yeni çıktı. Yaz lastiklerim de gelsin. Komple kaporta işçiliğine girilecek. Boya ve gerekli bütün korumaları tekrardan başlayacak. Bakmaya doyamayacağımız bir araç daha olacak.

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Haklısınız. titizlik konusunda bende elleyemedim uzun zaman. Ama sonra alışıyorsunuz. Şimdi temizlik sonradan gelecek. Araç komple temizlenip boyanacak. Ama inanın bu motoru açıp topladığımızda ve diğer parçaları üretmeye başladığımızda o mühendislere olan saygımı yitirdim. O optimizasyon dediğiniz iş o kadar garip bir süreç ki aklınız durur. Bu Müdürler tarafından mahvedilmiş bir araç bence. 159 çok daha iyi durumda olması gerekirken tasma takılmış kısıtlanmış bir araç. Ellerindeki bilginin en iyisini V6 Q4'e bırakmışlar. 1.9 ailesi için malzeme yerleşimi, parça tasarımı ve malzeme güç seçimlerinde amatör bir stajer'e vermişler diyeceğim. Kızmayın ne olurr. İnanın bu aracın dış görüntüsü kadar beni evimin camından dışarıya saatlerce baktıran bir aracım daha olmadı. İçince oturmaktan, tatile giderken binlerce kilometre yolu zevkle aldıran bir araç olmadı. Ama mühendislik bakımından çok kısıtlanmış... Temizlik kısmına gelirsek o da olacak. Araç muayeneden yeni çıktı. Yaz lastiklerim de gelsin. Komple kaporta işçiliğine girilecek. Boya ve gerekli bütün korumaları tekrardan başlayacak. Bakmaya doyamayacağımız bir araç daha olacak.

inşallah diyelim.
ben çok korkuyorum bu işin sonunda , aman yok ya al sıfır sandık motoru tak gitsin diye biteceğinden.
bu bir bmw ya da vw araç olsa uçsuz bucaksız seçenekler var ama alfa işte..

sorunsuz kilometrelere  :serefe:
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

emre2blue


emre2blue

Biraz toplarlandı. Hemen kaportayı takıp neredeyiz bir bakmak istedim. Aslında çok özledim bu görüntüyü, içim gitti yine :love: dış temizlik en sonra.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Hava Filtresine başladık bizim eski düz EVO için olan, K&N filtre olacak gibi değil. Delirmemek için zor tuttuk kendimizi. Herşey sıkışık. Orjinal filtreyi istemediğimize kesin karar verdik ama yeni filtre için yer arıyorduk derken. Tam bize göre bir filtre bulduk. K&N-4630. Elime ulaşması 4-5 gün sürsede, yerine koyunca süper oldu. Kullandığım köpük yardımıyla,filtrenin boyutlarını PC'de bulabildik. K&N sayfasında teker teker bütün boyutlardan uyan filtreleri seçtik. Sonra da Türkiyede bulabileceğim bütün filtreleri seçtik. En büyük olanını aldım.

Neyse birazcık görsel koymamda fayda var.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Bu arada Intercooler için yer açmam lazım, ama beyin ve Sigortalar yer açmama izin vermiyor. Radikal bir karar ile yine delirme işlerine girdik. ECU ve Sigortayı tek bir yerde topladık.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Serhat59

Plakayı görünce tanıdım aracı youtube da eksoz videosu vardı ve sesi gayet iyiydi.

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive 2006
Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm Distinctive 2006

emre2blue

Parçalar geldi. Egzoz 70.1mm Çapında 4mt - Filtreden Turbo'ya kadar 88.9mm - 2mt, silikonlar yolda. flex parça da Silivri/Ortaköy - Hobi egzozdan alındı, tamamı paslanmaz çelik, dışı hasır, içi akordiyon.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Minik bir güncelleme. Orta susturucu yaptım kendim, birde turbo girişini bitirdim. Fikirlere açığım. Boruların hepsi kaplanacak. MAF'ın altına ısı kalkanı yapacağım. Silikonları da Hortum Market'ten aldım. Filtrenin altına ve kenarlarına kafes yapacağım, Boru çapı 88.9mm , MAF 80mm. Turbo girişi ise 90mm -->> 60mm Dirsek.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login



emre2blue

Orta Susturucu Tasarlamıştım. Sahte DPF yerine geçsin diye yapmıştım. Lazerde Kestirdim. 1.5mm
You are not allowed to view links. Register or Login
300 Delikli Orta borumuzu kendimiz bükmek zorunda kaldık.
You are not allowed to view links. Register or Login
Puntalarla Tutturduk şimdilik
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Kaynakları Bitirdik
You are not allowed to view links. Register or Login
144 Adet Bulaşık Süngerimsi Parçasından aldım. A101'deki bir kutuyu direk aldım. Kasiyer tiptip baktı. Canın sağolsun dedi :D Gülüştük 45TL ödedim toplamda.
You are not allowed to view links. Register or Login
Küçük Kızımla birlikte içine tıktık hepsini
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Havalar soğuk, egzoz'u söktüm yarın son susturucuyu kaynatacağım ve egzoz işinden çıkmayı hedefliyorum. Intercooler için kapakları tasarlama aşamasındayım. Bu bozuk yerleri bırakacağım. Oradan uzunlamasına su geçecek. Havayı da düz olan büyük alanlıyerden geçireceğim. Yarın Turbonun emme kapağını sökeceğim. Çıkışını 60mm'ye ayarlayıp kaynak için hazırlayacağım. Bu arada oyuncaklarım geldi.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Bütün sistemi söktüm, kaynaklarını hepsini kontrol etmek ve bitirmek için. Zaman yetmedi. DPF için sensör borularını kaynatacağım. Yarın yağmur falan yapmazsa işi bitireceğim.

You are not allowed to view links. Register or Login

EGT sensörü - MIG kaynağına paslanmaz tel vererek, Saf Argon yerine karışım ile kaynatıyorum. Çok güzel oluyor. Kararma ise bir bez ile silinirse anında yok oluyor. Çapak çok yapıyor ama çok kolay temizleniyor.

You are not allowed to view links. Register or Login

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Minik bir güncelleme. Orta susturucu yaptım kendim, birde turbo girişini bitirdim. Fikirlere açığım. Boruların hepsi kaplanacak. MAF'ın altına ısı kalkanı yapacağım. Silikonları da Hortum Market'ten aldım. Filtrenin altına ve kenarlarına kafes yapacağım, Boru çapı 88.9mm , MAF 80mm. Turbo girişi ise 90mm -->> 60mm Dirsek.

You are not allowed to view links. Register or Login


hava filtresi hep bu konumda kalmayacak değil mi?
orijinal filtrenin olduğu yere sarkıtın en azından.

ısınan hava yükselir mantığı ile, sıcak havanın en çok dolduğu noktada, bir de ucu motora bakacak şekilde konumlandırmanız iyi gözükmüyor.
ucunu scudettonun yanındaki ince krom çizgilerin oraya çevirip, o parçanın arkasındaki siyah plastiği çıkartırsanız, en azından tam üzerine soğuk hava gelir. tabi temmuz ağustos sıcaklarında yine direkt sıcak hava çekiyor olacak o da bir dezavantaj.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

emre2blue

Heheh, Haklısınız. Bu şekilde hava girişini iptal ettik zaten. İlk düşündüğümüz bu idi. Çünkü İntercooler için yer açmamız gerekiyordu. Bunu komple iptal ettik. Yenisini birazdan yükleyeceğim. 

Araba için küçük, benim için büyük bir an daha.

Y-Pipe sonrarı kaynaklar son kontrol artık takılmaya hazır gibi.
You are not allowed to view links. Register or Login

DPF için sensör girişleri

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Kaynaklar için şablon hazırladım. Çok feci çekiyor. Eğer boşta kaynatırsanız çok acı veriyor sonrasında.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Arabanın altından son görüntüler.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Basit bir temizlik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Video'da araba koruma modunda çalışıyor. Ona göre yorumlayın bence. 1 hafta sonra yazılım işi tekrardan başlayacak. Ondan sonra daha değişik bir ses gelebilir.

You are not allowed to view links. Register or Login

Adza

Örneğine az rastlanır cinsten bir çalışma. Yapılan işlemler çok keyifli. Kolay gelsin 👍🏽
  :alfisti:

Serhat59

You are not allowed to view links. Register or Login
Heheh, Haklısınız. Bu şekilde hava girişini iptal ettik zaten. İlk düşündüğümüz bu idi. Çünkü İntercooler için yer açmamız gerekiyordu. Bunu komple iptal ettik. Yenisini birazdan yükleyeceğim. 

Araba için küçük, benim için büyük bir an daha.

Y-Pipe sonrarı kaynaklar son kontrol artık takılmaya hazır gibi.
You are not allowed to view links. Register or Login

DPF için sensör girişleri

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Kaynaklar için şablon hazırladım. Çok feci çekiyor. Eğer boşta kaynatırsanız çok acı veriyor sonrasında.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Arabanın altından son görüntüler.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Basit bir temizlik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Video'da araba koruma modunda çalışıyor. Ona göre yorumlayın bence. 1 hafta sonra yazılım işi tekrardan başlayacak. Ondan sonra daha değişik bir ses gelebilir.

You are not allowed to view links. Register or Login
Derken video da geldi

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive 2006
Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm Distinctive 2006

emre2blue

"Air to Water Intercooler" çekirdek fabrikadan geldi. Test edildi, tekrar kesildi, yeni kafalar için. Bu hafta CNC haftası bakalım neler olacak.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login