Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Warm Hatch | Alfa Romeo Mito 22UN886

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

stan

Z rotun kopması korkuttu valla hocam:)
Önceden fd6 civic ile piste çok girdim, o da güzel yol tuttuyordu ama mito'nun çeyreği olamaz. Videoda da vurgulamaya çalıştığım gibi, araç acayip yol tuttu.

15 tur konusunda, seanslar hep 5er tur olduğundan ve hava oldukça serin olduğundan, araç limitine gelmeden (özellikle balatalar) aracı kenarı çekip soğutma şansı olduğundan sıkıntısız çıktım. Ama 15 tur aralıksız girilse fren ve lastiklerde hissedilir yıpranma olabilir.

gurkanlale

You are not allowed to view links. Register or Login
Toplamda 15 tur. Gerçi uzun bir pist değil İstanbul Park gibi zorlayıcı da değil ama sorunsuz sıkıntısız atlatıldıysa maşallah mitoya. mito'nun bayilere tanıtımı da orada yapılmıştı yanlış hatırlamıyorsam, hatta test için kullanılan mito 1.4 tb yol tutuşu pistte o kadar iyiymiş ki aşırı zorlanınca Z rotu kopmuş. Herkes hayran kalmış kullanımına.

Hmm Z rotu bilmiyordum bu çok ilginç. Korkutucu derecede ilginç hatta  :( Görseli videosu vs var mı??

Bu arada Ülkü pistine hiç girmedim bilemiyorum ama İstanbulpark ve İzmit Körfez'de bulundum. Ülkü'yü de videolardan gördüğüm kadarıyla söyleyebilirim ki İstanbulpark bunların arasında en az kırıcı olanı. Yüksek süratlere çıktığınız için düzlüklerde soğuma olanağı daha fazla. Körfezde mesela, istediğiniz kadar aracınızı kollayın, tempoyu arttırınca lastikleri ve frenleri koruma şansınız pek yok. İstanbulparkta ise korumak isterseniz fırsatınız var. Araçlar için Körfez gibi pistler daha zorlayıcı, pilotlar içinse İstanbulpark.

You are not allowed to view links. Register or Login aktivitelerinizi ilgiyle izliyorum.  :yukari-ok:

Drive Tastefully..

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
Hmm Z rotu bilmiyordum bu çok ilginç. Korkutucu derecede ilginç hatta  :( Görseli videosu vs var mı??

Bu arada Ülkü pistine hiç girmedim bilemiyorum ama İstanbulpark ve İzmit Körfez'de bulundum. Ülkü'yü de videolardan gördüğüm kadarıyla söyleyebilirim ki İstanbulpark bunların arasında en az kırıcı olanı. Yüksek süratlere çıktığınız için düzlüklerde soğuma olanağı daha fazla. Körfezde mesela, istediğiniz kadar aracınızı kollayın, tempoyu arttırınca lastikleri ve frenleri koruma şansınız pek yok. İstanbulparkta ise korumak isterseniz fırsatınız var. Araçlar için Körfez gibi pistler daha zorlayıcı, pilotlar içinse İstanbulpark.

You are not allowed to view links. Register or Login aktivitelerinizi ilgiyle izliyorum.  :yukari-ok:

Hayır yok. Ama endişelenecek bir durum da yok çünkü gün boyu inanılmaz performanslı kullanımda tamamen zorlayarak kullanılmış ve durum o şekilde olmuş. Yani normal kullanıcının pist seans süresinde de başaramayacağı birşey.

İstanbul park hem araç hem sürücü için çok daha yorucu. Eğimleri, herşeyden önce formula asfaltı faktörü var. Virajlarda şasiye binen yükü hissediyorsunuz.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

stan

26 Şubat'ta yine izmirde bir başka time trial etkinliği vardı. Bu sefer iyi zaman çıkarmak için baya kastım ve 1:08:671 süresiyle 0-2000cc de en iyi ikinci süreyi çıkardım. Bu da en iyi süreyi çıkardığım seansın videosu:


Fakat bu iyi zamanın azıcık acı bir dönüşü oldu, sağ ön lastikten aşağıdaki gibi parça koptu.


Hafta içi 380tl ye sorunlu lastiği değiştirdimve artık günlük lastikle piste girmemeye yemin ettim.

Uygun fiyatlı ön tekerlere 2 adet semi slick takmayı düşünüyorum piste giderken. Yine fiyatın uygun olması için, semi slickler 16 inch olsun istiyorum. Bu noktada size sorum, malumunuz ön disk ve kaliperlerin büyük olmasından dolayı 16 inch sac jant ön tekerlere sığmamazlık yapar mı? Deneyen var mıdır?

Fatihob

Amann bir pistçi daha gelmiş. Hoşgeldiniz. Bende Tjet Mito ile çok çıktım piste.

Pist için Asimetrik 2 aldım, daha 200kmdeydi Körfeze çıktım. Sağ ön lastiğin kopan deseninden dolayı parçalanan davlumbaz + esp kablolarından sonra ben önde 16' jant kullanmaya başladım semi ile beraber. Sac jant ET değeri çok olursa kalipere sürter (yani jant içerideyse) 16' jantta ET değeri düşük olması lazım, yarın unutmazsam bendeki jantların ET değerine bakarım. Bende jant ile kaliper arasına serçe parmak girmiyordu ve jant 4*100dü. İlk sürtmesinden kortum ama sonuçta sabitlenmiş parça olduğu için bir sorun yaşamadım.

Kopan lastik parçası:
You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login


Buda benim kullandığım jantlar. Hiç yakından fotosunu çekmemişim, kaliper ile arasındaki mesafe tam belli olmuyor.
You are not allowed to view links. Register or Login
..

stan

You are not allowed to view links. Register or Login hocam sen benim için bulunmaz fırsatsın. Lütfen şu konularda da beni aydınlatırsan çok sevinirim:

  • önler 16 semi, arkalar 17 günlük iken pistte araç dengesiz hissettiriyor mu?
  • kullandığın seminin ebatı ve marka modeli tam olarak nedir?
  • 2 adet semi pistte kaç seans/tur dayandı? Örneğin izmir pistinde 100 tur gider diyebilir miyiz?
  • fotodan gördüğüm kadarı ile ön jant sanki sac değil, replica çelik jant gibi duruyor, doğru mudur?

Fatihob

Ben ön 16 semi, arka 18 günlük ile kullandım yaz-kış toplamda 2-3 sene boyunca hiç bir sorun yoktu. Tabi arka ve ön tarafın lastik çapı aynı olsun (yakın olsun)

2 farklı semi kullandım. İlk Yokohoma Advan A048'di. Efsane lastikti ama tanesi 500TL falandı (2012de). Taban 225ti ama yanak 50 veya 55ti tam hatırlamıyorum. Ben onunda pist ve gündelik kullanım olarak 9-10k Km yaptım bitti lastik. (5-6 seans İstanbul Park + günlük)

Sonra ucuz bir lastik alayım dedim, Nankang NS2-R aldım. Tanesini 230-250TL gibi bişeye aldım (2014te) Tabanı küçülktum, aks kesiyordum tutunma azalsın, yük azalsın dedim. 205 taban yine yanağı tam hatırlamıyorum ama 55 olması lazım, o şekilde kullandım. Tabi bu tür al seviye semiler, günlük üst seviye lastiklere göre yol tutmuyor. Misal; Pzero dala iyi yol tutuyor amaaa Pzero gibi günlük lastiklerin yanakları yumuşak, araba yanakların üstüne yatıyor. Semilerin yanakları sert ve araba hep tabana basıyor. Bu piste semi kullanmak gerektiğinin en büyük sebebi. TT formunda görmüssünde semi tavsiye konusu var, ordanda bilgi bulabilirsin. Hatta geçen gün birisi İzmirden alıcak tı konu açmıştı. Neyse ben bu lastikleri Oz jantlara geçene kadar kullandım. En az 10k Km yaptım 4-5 belki daha fazla piste çıktım. Eğer Ozlara geçmesem hala kullanırdım, daha bitmedi lastikler.

En son Oz Legganda getirdim Y.dışından 17', ET30 ve 4 adet Michelin Pilot Sport Cup2 taktım. Günlük ve pist için kullanılcak lastik odur. Yanakları sert, yol tutuşu iyi, yağmur ve tozda sapıtmıyor. Yukarıda yazdığım 2 lastikte yağmur ve tozda güvenli değil.

Sac jant değildi benimkiler, Advanları aldığım lastikçide (Bostancı Mutlu Lastik) takımı bozulmuştu bu jantların 3 adet kalmıştı, bende 2 tanesini aldım. Modele falan hiç bakmadım farklı bir amaca hizmet ediyordu çünkü görsellik gibi bir kaygım yoktu. İlk aldığımda griydi ama ben Plastidip ile maviye boyadım :) Bu boyadıktan sonraki hali, sonradan bala tozu ve yılların yıpratmasından dolayı gitti bu güzelliği. Ama ne boyadıysam 5 sene oldu hala ilk boyadığım hali ile duruyor, çok fazla soyulmadı, tebrik edeyim kendimi :)



Bunlar dışında eğer aracına yay vs. takacaksan (35mm) 225 taban lastik pistte %90 sürtme yapacaktır. Bende çok sütrme vardı (KW V2 Coil, hemen hemen dip basıktı) Ns2-R lastikleri 205 almamın bir sebebide buydu. Hatta en sert ayarda, arabayı 2-3 kaldırdığımda bile sürtüyordu 225ler ile. En son biraz camber verdim ( -2 gibi) o zaman çok azalmıştı sürtme. Bunu neden yazdım, eğer 225 alırsan yay sıkıntı olabilir, piste çıkıyorsun büyük ihtimalle yayda alacaksın :)

Ben geçen Aralıkta sattım MiTomu, 7 sene 56bin km kullandım. Bir çok deneyiyim oldu, varsa aklınıza takılan birşey elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

..

stan

You are not allowed to view links. Register or Login hocam, şu aks kesme olayını biraz açar mısın?
Aksı komple dağıttın mı yoksa aşırı yol tutmadan dolayı ses mi yapıyordu?
205lik lastik bu soruna kesin çözüm oldu mu?

Fatihob

Toplamda 5-6 kere aks kestim. 1 kere sol, geri kalanlar sağ. 1 keresinde şanzıman tarafından, geri kalanları lastik tarafından.
Benden başka aks kesen Mitocu olmadı, bu benim arabama has bir sorun olmuştu bence. O yüzden endişelenmeyin bende kesemiyim acaba diye.
Her taban ölçüsünde, her araba yüksekliğinde aks kestim :)
..

Fatihob

Jantlara baktim ET degeri yazmiyor.
Ns2r lastiklerin durumu bu sekilde. Bence iyi dayandirlar.


[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

General Mobile 4G Dual cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

..

stan


Aşmış

Bu başlık Mito aldıracak bana en sonunda.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

stan

Çok olmuş buraya yazmayalı.

Yarım kalan, sonu olmayan film gibi algılanmaması için bir güncel geçeyim.

LPG'den başlayalım; "kişi işini en iyi kendisi yapar" mantığında olan bir insan olduğumdan, gittim bir adet lpg ayar kablosu aldım. İlgili program üzerinden ufaktan araştırmayla ince ayarın nasıl yapıldığını öğrendim (çok da zor bir olay değil zaten, en nihayetinde deneme/yanılma yapıyorsunuz).

Ustama da danışarak, lpg ayar konusunda "epic fail" yaratmamak için ayar ekranında neleri kurcalamamam gerektiğini öğrendim. 1-2 ay gibi bir süreye yayılan ince ayar çalışması sonunda, hem dinamik, hem de spor modda sorunsuz çalışan kalibrasyonu yakaladım. Ve bunu yaparken, "otomatik adaptasyon" seçeneğinin kapalı olması gerektiğine katti suretle deneyimlemiş oldum. Tabi olası yan etkilerden sakınmak için hala 4400 rpm üstünde araç otomatik olarak benzine geçiyor olma özelliğini koruyorum.

Arabayı aldığımdan beri 10K km yol yapmış oldum, bunun en az 8K'sı lpg ile olmuştur. Sadece sokak aralarında veya aşırı sıkışık trafikte normal moda alıyorum, onun dışında devamlı dinamik modda kullanıyorum. Dinamik modun gaz tepkisi & direksiyon sertliği gerçekten muazzam keyifli. Tabi turbolu bir araç kullandığımı ve özellikle turbo ömrü açısından olduk olmadık gazlamamam ve fazla devir çevirmemem gerektiğini aklımın bir köşesinde tutuyorum. Bu şekilde çok şükür şimdiye kadar sorunsuz keyifle kullanıyorum, inşallah bu şekilde devam eder.

Direksiyon ile ilgili arada karşılaştığım "direksiyon destek düzenleyici devre dışı" hatası konusunda aküyü değiştirdim. Aküyü değiştirdikten sonra bir süre hiç hata ile karşılaşmadım. Ama 1 ay gibi bir süre sonra çok nadir de olsa arada sadece ilk kontak açılmasında bu hata ile tekrar karşılaştım. Hata her oluştuğunda kontağı kapatıp yaklaşık 5 -10 saniye sonra kontağı tekrar açtığınızda hata her seferinde siliniyor. Bu sebeple bunun adi bir hata olup, kök sebebin bulunmasının çok olacağını tahmin ediyorum. Bu sebeple gerçek manada sürüşü etkileyen (direksiyonun olmadık vakitte sertleşmesi gibi) bir arıza ile karşılaşana kadar bu konuda bir şey yapmamaya karar verdim. Sonuçta gidip direksiyon açı sensörünü değiştirsem, hatanın düzeleceğinin garantisi yok. Belki de ömür boyu bana problem yaratmayacak bir şeyi daha fazla kafaya takmamayı tercih ettim.

Araç içinde uzun süredir rahatsız olduğum tek konu, orijinal teybinde aux veya başka bir bağlantı ile cep telefonu üzerinden müzik dinlenememesi idi. Orijinal teyp üzerine farklı aparatlar veya elle yapılan bağlantılar ile aux kablosunu çalıştırmak için çok uğraştım. ama teybin yazılımında cd changer desteği olmadığından (bazı modellerde varmış, bazılarında yokmuş bu destek) bir türlü başarıya ulaşamadım. Durum böyle olunca tak etti canıma deyip, pioneer'in single tip bluetooth, aux, usb desteği olan teybinden taktırdım. Bluetooth = medeniyet demek olduğunu ben de öğrendim yani:) Teybin harici mikrofonu sayesinde rahatça telefonla konuşabilmek falan gerçekten büyük lütufmuş.

Teybin yerine oturması için aldığım çerçevenin rengi gri olmasına rağmen, havalandırma panellerinin olduğu panelin grisi ile hem ton hem de doku farkı vardı. Yani çok ucuz duruyordu. Bu sorunu ortadan kaldırmak için, teyp çerçevesi ve kapı kollarını mat siyah karbonla kapladım. Özellikle teyp çerçevesini kaplamak büyük sabır gerektirdi ama sonunda içime sindi. İç kabinin son hali aşağıdaki gibi oldu:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Sürüş konusunda ise, arada İzmir'deki pist günlerine katılıyorum. Hatta başka konularda bununla ilgili videoları ve deneyimlerimi detaylı paylaşmıştım. Burada da kısa bir özet olsun; son olarak Şubat ayı sonundaki pist gününde 155hp'lik stok arabamla 1:08 süre çıkardım. Her ne kadar bunu yaparken, Michelin Pilot Sport 4'lerimden birisini parçalamış olsam da, arabamla gurur duydum desem yeridir. Yol tutuşu gerçekten çok acayip:) Bundan sonrası için ise, piste girerken en azından önlere slick veya semi slick takmaya yemin ettim:) 2 adet 17" slick lastik uygun fiyata buldum, sırada uygun fiyatlı 2 adet de jant bulmakta. Sıradaki pist günleri bunlarla inşallah daha keyifli geçecek.

Son olarak, şu da aracı bugün yıkatıp mahallede park ettikten sonra çektiği fotosu. Stock hali doğrusu gözüme çok hoş geliyor, o sebeple en ufak bir dokunuş bile yapmayı ön görmüyorum.

gurkanlale

selam. jant konusunda ben de aradım taradım, sizinle aynı sebeple. Pistte kullanmak için eski lastiklerim Pzero Nero'ları takayım dursun hatta onlar biterse(ki bence pirelli yıpranmayan lastik yapmış bitecek gibi durmuyorlar) bir takım semi alırım takarım durur jant sök tak yaparım diye düşündüm. 4x98 alternatifleri olarak ya orjinal mito jantı alıyorsunuz, ya da fiat jantları var.. mito jantı fazla pahalı geldi böyle bir amaç için, fiat jantlarının da tipini beğenmedim. geriye kalıyor aftermarket jantlar ki 4x98 diye bir aftermarket jant açıkçası ben birkaç jant dışında bulamadım.. hepsi 4x100 ve bunu takmak bilhassa pistte ne kadar güvenli?? Bence değil ve bu yüzden de güzel O.Z jantlar hafif magnezyum alaşım Speedline jantlar falan denkgeldi, almak istemedim.. Sonuç olarak Mito'da jant hikayemi -veririm lastikçiye 40-50 lira taktırırım eski lastiklerimi gider gelirim yine değiştirim şekline döndü.. Burda da şu sıkıntı var ki her seferinde jantın yıpranıyor olması, sök tak sonrası balans yapılması gerekiyor oluşu..  :duvar: Zor işler yani allah kolaylık versin  :D
Drive Tastefully..

MUU


mito alacağım  :rock: ne dersiniz?  You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
Şu, şurada dursun arkadaşlar  8)


MUU

You are not allowed to view links. Register or Login  hocam aracınız çok güzel bu bir yana araca duyduğunuz sevgi ve ilgi ondan da güzel, sizin gibi sürücüleri gördükçe makineye sevgi duyan bir ben değilmişim diyorum :) kazasız belasız sürüşler dilerim yüzyüze görüşmek üzere,

Saygılar,

stan

You are not allowed to view links. Register or Login hocam çok sağolasın. İnş içine sinen bir mito bulursun. Mito bulmak gerçekten kolay iş değil.

You are not allowed to view links. Register or Login hocam 4x98 sıkıntısını maalesef ben de çektim. Jantın şeklini falan tamamen göz ardı edip fiat jantlarına da yöneldim ama orada da 17" bulamadım(fren disk ve 4 pistonlu kaliperler çok büyük olğundan 17" den küçük jant kurtarmıyor). İlk başta 4x100 kesinlikle takmam diyordum ama mecbur kaldım.
Hatta zamanında sağolsun You are not allowed to view links. Register or Login ile jant + lastik için çok görüşmüştük. O da pist için kullandığı 4x100'leri bana satacaktı, hatta anlaşmıştık bile:) Ama sırf 4x100 konusu içime sinmediğinden almamıştım. Ama çooook uzun süredir arıyorum, oem jant 4x98 bulmak mümkün olmadı. O sebeple 4x100 almak durumunda kaldım. Fatih hocam, hakkını yediysem, lütfen hakkını helal et.

Son durumda, 2 adet 17" jant, 2 adet de nankang ns2r 205/45/17 şu an kargoda. Perşembe günü bunları hazır edip, pistte önler semi slick olacak şekilde takılacağım.

Fatihob

Helal olsun, benle olan bir problem falan yok hiç aklınız kalmasın. Hatta hazır fotolarını çekmişken sahibindene koydum, Antep'ten bir Corsa OPC aldı Konya draglarında kullanmak için.

Gürkanda, sende piste çıkan Mitocularsınız. Allah kolaylık versin size :)
..

cem meric

You are not allowed to view links. Register or Login
mito alacağım  :rock: ne dersiniz?  You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login
Murat cuma günü detaylı konuşalım  :)

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

stan

Herkese selamlar,
Son durumu herkese özetlemiş olayım.
Oem olarak 4x100 bijonlu aldığım jantlar da offset değeri yüzünden oturmadı.  Ayrıca bu jantlar çok ağırdı. Durum böyle olunca jantları iade ettim. You are not allowed to view links. Register or Login nin de dediği yönteme döndüm. Yani orjanal janta lastiği sök tak yaptım.
Yani cuma akşamı, önlerde 205 40 17 nankang ns2r, arkalarda ise 225 45 17 michelin pilot sport 4 vardı.
Lastiklerle akşam geç vakit test sürüşüne çıktım. Yaklaşık 1km falan yol gidene kadar herşey normal, sadece semi slick lastiklerin sert yapısından dolayı bolca yol sesi alıyorsunuz. Fakat sonrasında gösterge ekranı resmen pavyon ışıklarına dönüp tüm elektronik destekler devre dışı kalıyor. İlk anda tırstım tabi, dedim galiba sağlam birşeyleri bozdum. Kontağı kapatıp açıp aynı durumu üst üste 3 kez tekrarladım. Sonrasında lastik çapı farkı aklıma geldi. Hemen internetten lastik çapı farkı hesaplayan bir fark buluo hesabı yaptım ve ön ve arka lastik çapı farkının %6 dan fazla olduğunu gördüm. Tabi durum böyle olunca, abs sensörleri lastikle arası hız farkını çok fazla hesaplayıp tüm elektronik destekleri (dinamik mod, abs, esp, direksiyon desteği, hız göstergesi ve yol bilgisayarındaki tüm hesaplamaları) devre dışı bırakıyordu. Ertesi gün önlere de normal lasitklerimi takınca sorun tamamen ortadan kalktı. Yani teorim doğrulandı :)
Bu durumda piste gidip zaman kasmaya çalışmanın pek bir anlamı yoktu. Ama pistteki organizasyonu da kaçırmak istemiyordum. O sebeple cumartesi sabahında arabanın bu haliyle yine de piste gittim.
Piste sadece 5 turluğuna çıktım. Güç eksikliği (dinamik mod yoktu çünkü) abs olmaması, elektronik kilitli dif deateğinin olmaması ve ön arka lastik uyumsuzluğu resmen yüzüme tokat gibi çarptı. İnanılmaz kötü bir zaman yaptım. Bunun yanı sıra bir kez lastikleri frende kilitledim, ayrıca kilitleme olmayan sert frenlerde arabanın arkası ürkütücü şekilde dans ediyordu. Her piste çıktığımda, bana inanılmaz keyif ve güven veren Mitom, bu sefer hrm keyif vermedi, hem de biraz tırsıttı.
Yani uzun lafın kısası, önler farklı, arkalar farklı lastikle pist işleri yürümüyor:) İlk iş olarak arkalara da 2 adet nankang 205 40 17 ns2r alıp, piste giderken orjinal jantlar üzerine takacağım. Pistte iş bitince lastikçide günlük kullandığın michelin ps4 lere geri döneceğim. Bu işin yolu bulur:)

gurkanlale

#45
Sanırım Fatih zaten çapa dikkat et demişti sana :) Neyse ki ABS'siz kullanırken daha başka bir şey olmamış. Bu arada slicklerle kızaklamak lastikleri tek taraflı eritip şeklini bozabiliyor. Bu da başka bir sorun. Yepyeni güzelim lastiklerine de zarar verebilirdin. Aklın yolu bir, doğru olan 4 lastiğin aynı oluşudur. En iyi dinamikleri böyle yakalayacağını düşünüyorum. Önlerdeki tutunma bir yere kadar. Çünkü anladığım kadarıyla eğlenmenin yanı sıra zaman da gelsin istiyorsun. İyi zaman için iyi bir takım pabuç şart.

Jant meselesinde ise bu işin doğrusu, 1 takım jant edinmek. Sök-tak da iş değil.. Takıp söktüğün lastiklerin yanakları o kadar sert ki, lastikçi bunları söküp takarken jantlarını çizebilir. Her sök takta da balansın ayarlanması da cabası. Balans her seferinde istediğin gibi kusursuz olmuyor. Tekrar tekrar gitmek gerekebiliyor.

Bu arada, şu Ülkü Park'ın web sitesi kahve falı gibi.. Bir etkinlik takvimi var mı bana iletebileceğin? Belki bir gün ben de gelirim, hem tanışmış oluruz; hem de şu ülkünün tadına da bakmış olurum  :) ;)
Drive Tastefully..

stan

Ülkünün sitesi güncel değil, oraya hiç bakma.
Ama facebook sayfasını takip et, tüm etkinlikleri oradan duyuruyorlar. Sadece dünkü etkinlik özel bir etkinlikti. İnstagram'daki trackturk ekibi olarak pisti kapattık. Gruptakilerin çoğu da tt forumdandı.
Ama dedğim gibi face den takip ederseniz, ayda bir veya iki ayda bir yapılan time trial lara denk gelebilirsiniz.

stan

Çok oldu buraya yazmayalı, biraz güncelleme yapalım.

Dün izmir ülkü:de track_turk ekibi ile piste çıktık. Bugünün benim için en büyük özelliği, semi slickleri ilk kez pistte deneyecek olmamdı. Daha önceden aldığım 4 adet 205/40/17 nankang ns2r lastiği orjinal jantlara takmıştım.

Toplam 5'er tudan iki seans şeklinde 10 tur attım pistte. Hava sıcak olduğundan araba gerçek performansını veremedi. Sonuçta küçük hacimli ve turbo beslemeli motorun gerçeği bu, sıcaktan direk etkileniyor.

Lastikler ise hem yol tutuş, hem de dayanıklılık açısından on numara çıktı, piste çıkan herkese tavsiye ederim.


Oğuz

Oo Alfa'yla pist en sevdiğim konu. Öncelikle aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanırsınız umarım. NS2R'lar pist için fiyatına göre fena olmayan bir lastik, sağlam ve çok sertler, arabayı kesinlikle yatırmıyor ama yol tutuşu iyi olan bir lastik diyemeyeceğim. :) Standart bir pzero ve türevleri çok daha iyi sonuç verecektir pistte yol tutuş açısından. Tabi tek seferde eriyip gidecekler orası ayrı. Bütçe varsa cup2 veya trofeo gibi lastikler almak lazım.

Ülkü'de hiç sürmedim bilmiyorum fakat İstanbul Park'a son çıkışımda tüm elektronik sistemler kapalı olarak çıktım ve faydasını gördüm. Viraj çıkışlarında zaten hacimsiz olan araçlarımız gaz kesince çok zaman kaybettiriyor. Tabi Ülkü'nün asfaltından dolayı ABS olmaması sıkıntı yaratabilir, İstanbul Park'ta neredeyse dip frende bile kızaklama yapmadım, bir kere olacak mı diye merak ettiğim için kızaklattım sadece :) Lastik düzleşmişti seke seke dönmüştüm eve sonra.

2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

stan

Geçtiğimiz hafta sonu İstanbul park'taydım.

Önce A seansında bir arkadaşın M2'sinin sağ koltuğunda turladım.

sonra Mito ile C seansında turladım.



Video çok uzun, o sebeple başlıca anları paylaşalım:
02:00 itibari ile M2 gazlıyor.
10:55'te M2 DSC'yi tamamen kapatıyor.
16:50 itibari ile Mito piste çıkıyor.
20:50 itibari ile Mito'yla piste az da olsa alışıyorum ve hızlı turlarımı atıyorum.


Keyifli seyirler...