Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bella'yı takdimimdir: 156 2003 Mk1.5 Selespeed - 34 GH 8783

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ali kaynak

#150
Emirhan hafta sonu hava güzelmiş bella nın şöyle bikaç fotoğrafını ekle de gözümüz gönlümüz açılsın..
aaa ben senle küsmüştüm şaka şaka :) o kırılan spoyleri yaptırmadın demi sen :'(
Lancia delta III

octinum

Oho, güncelleme yapmamışız yahu ne zamandır. :) You are not allowed to view links. Register or Login, aynen, balkondayım ve şu anda solumda duruyor. You are not allowed to view links. Register or Login 'in gazıyla yapacağım onu galiba, yapmasam da malum Şubatta triger değişimi filan derken komple boya durumları var. O gün en geç olur.

Neyse güncellemeler. Arabanın yüksekliğini paylaşacaktım, bizim usta sağolsun üstlerine kauçuk niyetine bahçe hortumu geçirmiş tam yüksekliğinde değil. :) Arkalarda yoktu, Eibach Pro-Kit'lerden yarım mm daha alçak duruyor şu anda arkalar. Süspansiyonun ne olduğunu bilmeyip eski sayfalara gitmeye üşenenler için Koni Sports Kit ile beraber gelen H&R yaylar var üzerinde.

Komple sıvı değişimi işlemi direksiyon sıvısının üçüncü değişimi hariç tamamlanmıştı, sonra radyatör-motor arası iki hortumdan kaçak çıktı. O arada gitti bizim 3 litre Paraflu. Hortumları değiştirip You are not allowed to view links. Register or Login'ten yeni Paraflu aldım ama hala bir ufak eksilme var gibi. Contadan falan motora gitmiyor da hakikaten kaçak varsa onu yakalayıp antifriz+saf su ile işi bitireceğim.

Şanzıman yağı gerekli standartta 75W-90 olarak değişti. Tam sentetik istiyordum, aşağıdakini buldum. Bunun daha uzun süre koruyucu kalmasını bekliyorum.



Eski yağ yeni yağ karşılaştırması. :) Ustaların, servislerin "aaabi şanzıman yağı değişmez yea" demesine bakmayın, arada bir değiştirin. Ben yıllık kontrol edeceğim ama 5 yıl veya 100 bin km gibi süreler tahmin ediyorum sentetik yağda.



Bu arada meşhur "v6 mod"dan esinlenerek aşağıdaki gibi bir modifikasyon yaptım. Twin Spark'ların hava filtresi girişine bağlı bir rezonatör kutusu var. Bu rezonatör kutusu belli devirlerde sesi azaltmakla görevli. Tabii arada hava akışını da değiştiriyor. Yurtdışı forumlarda bu kutuyu söküp v6'ların ve hatta GTA'ların emiş borularını takarak alt devir tork artışı yakalayanları okuyordum. Bussone'lerin emiş boruları tam olarak o kutunun yerine oturuyor, sabitleme vida yuvası bile karşılıyor. Bizde o parça olmadığından baya bildiğiniz PVC tesisat borusu taktım. 70'lik tesisat borusu cuk oturuyor hemen hemen. Şimdilik vidalarla sabitledim, bilahare sıvı conta dönüp tam sabitlemeyi halledeceğim.




Denemeler çerçevesinde en sondaki boru dirseğini söktüm, sis farının yanından hava alıyor şu anda ama oralarda bir yüksek basınç merkezi bulup çektirmek gerek. Ses güzel oldu ama, 10. saniyede 60km/sa'dan sonra gazlamaya dikkat.



Biraz ağır hızlandığının farkındayım, bundan sonra ona eğileceğim vakit buldukça. MAF ve egzoz lambda sensörlerinin değişimini planlıyorum sıradaki hamle olarak. Seneye de You are not allowed to view links. Register or Login tarafından kitabına uygun yapılacak motorla inşallah sonuçlanacak. :)

Süspansiyon ayarları daha sonra. :)

erdem1904

çık cık çık cık sesinden motorun sesine konsantre olamadım. :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
çık cık çık cık sesinden motorun sesine konsantre olamadım. :)

Dörtlü flaşör sesi fazla gelmiş evet. :D O saatte boş olduğu için insanların saçma-sapan hız yaptığı ve uyuduğu dümdüz bir yol orası, mecburdum.

fatihmehmet

@octinum ben de sesi tam alamadım abi. Bir de videonun sonunda biraz daha yavaşlasa da bir down shift görsek dedim ama olmadı. :lol:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

octinum

Akşam bir daha cektirteceksiniz yani bana tünellerde kamyon falan fazla olmazsa bir de downshift deneriz. Umarim ses düzgün cikar.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk


erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
Akşam bir daha cektirteceksiniz yani bana tünellerde kamyon falan fazla olmazsa bir de downshift deneriz. Umarim ses düzgün cikar.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Ben SS'i yaklaşık 1 yıl açık hava filtresiyle kullanmıştım. Her fırsatta vites düşüyordum ara gazı sesi için :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

kuti147

Emirhan abi iyice soktun kafama bu işi. Ne yapıp edip halledicem :)
Ayrıca downshift deyince... video mu koysam napsam  :haydi:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Emirhan abi iyice soktun kafama bu işi. Ne yapıp edip halledicem :)
Ayrıca downshift deyince... video mu koysam napsam  :haydi:

Zaten niye koymuyorsun ki? :) Bana gönderdiğini Youtube'a yükle işte. Hatta istersen ben yükleyeyim?

kuti147

Yükle abi sorun değil. Bu konuda paylaş hatta istersen :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

Kuti'nin Sebring egzoz videosunu yüklememişiz onu yükleyeceğiz ama önce bir süspansiyon geribildirimi yapalım.

Koni Sport'ları taktığımdan beri 10 bin km falan olmuş. Öncesinde yaptığım araştırmayla birlikte bulgular şöyle efenim.

Öncelikle kesinlikle sert başlanmamalı. Spor arabalar sert olduğu için yol tutar diye bir şey yok. Aksine, yumuşak süspansiyon yolu bariz daha iyi tutuyor. Bunu Citroen'le karşılaştırınca iyice gördüm, üstüne amortisör sertlik ayarı deneyleriyle de pekiştirmiş oldum. Sportif araçlarda ağırlık merkezini yere yakın tutmaya çalışıyoruz, bu sefer de altını vurmasın diye mecburen sert süspansiyon kullanmak zorunda kalıyoruz. Yoksa dümdüz pist olsa yere yakın ve yumuşak tercih edeceğiz.

Amortisörler ilk takıldığında arkaları yarım tur kadar çevirmiştim. En yumuşaktan en serte 2 turdan biraz fazla alıyor. Şimdi Koni Sport'un özelliği sadece rebound sertliğinin ayarlanması. Daha pahalı, hem sıkışma hem "açılma" sertliğinin ayarlandığı amortisörler de var daha yüksek fiyatlara. Koni Sport sadece açılmadaki sertliğin ayarlanmasına izin veriyor.

Nedir bu sıkışma ve açılma? Tümseğe geldiniz, tekerler gövdeye yaklaştı, o sıkışma. "Compression" yani. Tümseği geçtiniz (veya çukura girdiniz), tekerlekler gövdeden uzaklaştı. O da açılma. Rebound da diyorlar. Tümseksiz, normal yolda bu iş virajlarda etkili. Sol viraj alıyorsunuz, araba sağa yığılıyor, sağ yay ve amortisör "kompresyona" giriyor. Sol tekerleklerde de tam tersi, açılma oluyor.

Şimdi kit ilk takıldığında önleri en yumuşakta bırakmış, arkaları yarım tur sertleştirmiştim. Bu bana hemen hemen istediğim şeyi verdi. Önü daha ağır olan ve haliyle doğru şekilde alınan virajda önce önden kayma eğilimi taşıyan 156 2.0 TS'de sertleştirilmiş arka amortisör yön değişimlerinde arkadan kayma eğilimini artırdı. Bu da arabanın burnunun daha çabuk yönlendirilmesini sağladı. Limitte aldığım virajlarda ufak sapmaları ufak hareketlerle daha rahat düzeltebiliyorum; araba kaysa bile kontrol altında kalıyor.

Geçen haftalarda ise tornacı arkadaşıma aynısından yapabilir misin diye ödünç verdiğim kule gergilerinden birini, ön alt kule gergisini taktım. Bu sefer ön taraf sertleştiği için arabanın arkadan kayma eğiliminin azaldığını hissettim. Eskisi kadar değil belki ama bir vakit bulduğumda arka amortisörleri çeyrek tur daha serte getireceğim.

Kaptanın seyir defterine ek olsun bu da. :) Karamana geldim, yatıyorum.

S.Asil

You are not allowed to view links. Register or Login
Teşekkürler. Evet artıyor, sürekli alıyorsunuz durduramıyoruz ki.  :alfisti: :haydi: Hele Selespeed'ler, 4 olduyduk iki sedan iki Sportwagon, sonra biri sattı geçici olarak Doblo almak zorunda kaldı. Piyasada Alfa göbekli OZ jantlarla gezen bir Doblo görürsen bizim You are not allowed to view links. Register or Login 'dir . :)

Bu konu böyle kalmamalı , kalamaz. Merhaba ağabeyim , evet O.Z Jantlı FCA Doblo Benim :D. Şartlarımı değiştirmeye başladım ve alfa tutkumu hiç öldürmedim , her zaman derinde ve yerinde duruyor. Kısa bir vakitte güzel bir "SportWagon" ile tekrar ekibe katılmak dileğiyle.  :alfisti:
Alfa Romeo 156 SW mk2 (1)
Alfa Romeo 156 1.9JTD mk1.5 (2)

octinum

Aaa, Şenol. :) Tekrar görmek güzel seni. Umaırm iyi gidiyordur her şey. :)

Konu daha ilerleyecek de aylardır fırsat bulamadım. Hava emişine taktığım PVC tuvalet tesisat borusunu sis farının yanındaki boşluğa doğru indirmiştim, onu bile düzeltme fırsatım olmayınca bazı Adana yağmurlarında arabayı fabrikada bırakıp eve servisle dönmek zorunda kaldım korkudan. :D

Ama dönüşüm muhteşeme olacak inşallah. :)

S.Asil

You are not allowed to view links. Register or Login
Aaa, Şenol. :) Tekrar görmek güzel seni. Umaırm iyi gidiyordur her şey. :)

Konu daha ilerleyecek de aylardır fırsat bulamadım. Hava emişine taktığım PVC tuvalet tesisat borusunu sis farının yanındaki boşluğa doğru indirmiştim, onu bile düzeltme fırsatım olmayınca bazı Adana yağmurlarında arabayı fabrikada bırakıp eve servisle dönmek zorunda kaldım korkudan. :D

Ama dönüşüm muhteşeme olacak inşallah. :)

Merhaba ağabeyim  :clover:

Takipteyim her zaman , gitmese de zorluyoruz ağabeyim , umarım bende tekrar döneceğim  :alfisti:  :nazar:
Alfa Romeo 156 SW mk2 (1)
Alfa Romeo 156 1.9JTD mk1.5 (2)

octinum

Kaptanın seyir defterine ek: 175 bin km ve triger kayışı değişimi. Adana Alfistisinin resmi tedarikçisi sevgili You are not allowed to view links. Register or Login  ve Twin Spark hayratı sunan You are not allowed to view links. Register or Login  tarafındn desteklenen işlemler yapıldı.  :serefe: Fotoğrafları daha sonra fırsat bulunca paylaşacağım umarım.

Twin Spark'larda triger değişimi için sente sabitleme aparatı gerekiyor. "Camshaft locking tools" diye aratırsanız AliExpress'te bulursunuz. Ben dostumuz ihsanakdas'ın kitini ödünç aldım. You are not allowed to view links. Register or Login'ten de malzemeleri. Sercan sağolsun aracın şasi numarasına göre benim kafa karışıklıklarımı giderdi.

Triger değişiminde 2.0'larda olan balans kayışımı değişimi de farz. Bu kayış koptuğunda triger kayışının arasına girip onu da kopartıyor. Ben You are not allowed to view links. Register or Login'dan aldığım fikirle balans kayışını çıkardım. 3 yıl balans kayışsız bineceğim. Bir sonraki triger değişiminde tekrar takabilirim.

Su pompasını da değiştirmemeyi düşündüm çünkü Alfa TS'ler için ilk başta 120 bin km veya 6 yıl triger değişim periyodu vermişti. Sonradan 60 bin km veya 3 yıla çektiler. Dolayısıyla su pompasının 6 yıl dayanabileceğini varsaymıştım, ama sonra aklıma su pompasının metal veya plastik kanatlı versiyonlarının olduğu geldi. Benden önce ne yapıldığını bilmediğim için onu da aldım. Alfayedek'ten Graf marka metal kanatlı su pompası geldi ve dün eskisini söktüğümüzde plastik kanatlı çıktığını gördük. İyi ki onu da değiştirmişim.

Genel olarak sorunsuz bir triger değişimi yaptık. Arada radyatör alt hortumu da değişti ve motorun alt tarafındaki bir metal su borusundan huylandığımız için sarı kaynak teliyle pürüzlü gördüğümüz yerleri geçip paslanmayı geciktirmek amacıyla da siyaha boyadık. Ben de elimde diş fırçası ve temizleyici spreyler, çıkan parçaları güzelce temizledim ve hazır elimde sprey boya varken triger kapağını kötü işçiliğimle boyadım.

Bu yaştaki arabalarda her bakım sağa sola bakıp kaçak vb. emaresi veya yıpranma görünen parçaları bulma fırsatı olarak değerlendirilmeli. Vaktiniz ve tanıdık ustanız varsa üşenmeyin, eski giysilerinizi giyin, yanınızda sprey şişesinde bulaşık deterjanı-su karışımı, eski diş fırçası ve bir jant fırçasıyla gidip eldivenlerinizi takarak araba hazır lifte alınmışken temizlik yapın. Amaç görüntü değil, gelecekte sorun çıkarabilecek şeyleri tespit etmek ve gerekirse yedek parçaları önceden hazırlamak. Ben su kaçağını geçen bakımda farketmiştim, böylece hortum vb. alıp gittim.

Bu arada, Pazartesi triger değişimi planını yaptığımı anladı mı nedir, Cuma günü SS robotundan yağ boşalttı. :) Bugün de onu ve ufak tefekleri halledeceğim. Tatil günlerini çok seviyorum. :)


DcD-Semih

Abi hayırlı olsun bakımlar, balans kayışı ile ilgili hissettiğin bir fark olursa paylaşmanı bekliyorum bilgin olsun :)

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi hayırlı olsun bakımlar, balans kayışı ile ilgili hissettiğin bir fark olursa paylaşmanı bekliyorum bilgin olsun :)

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tabii ki. :) Şimdilik belirgin bir fark hissetmedim. Yalnız güç artışı falan olmayacak bilgin olsun, sadece biraz daha titreşim hissetmem gerekiyor, onu da kesin söylerim. Güç artışı olması için balans millerinin falan sökülmesi gerekiyor. O zaman da orada burada kalan boşlukların tapayla kapatılması.
Bugün şu SS işini de halledeyim şimdilik kapatayım arabayı bir. İşçi ve emekçi bayramımız kutlu olsun bu arada. :)

01hakan

Rossolar olarak bi bi araya gelemedik yahu mekanik değişimlere bayılıyorum adalarda hepsi ayrı bir tat sunuyor[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

COURE SPORTİVO

octinum

Kaptanın seyir defterine ek: Farı falan boşver, Selespeed'e odaklan! :D

Selespeed yağ kaçağını buldum. Valflerden değil, en korktuğum yerdenmiş. Arka kapaktan. Yarın robotu sökmem gerekecek. Selespeed cıvatası daha önceki sök-takta sıyrılmamıştır umarım.

Aklınızda bulunsun, Selespeed cıvatası bir kere sökülünce yenilenmeli. Sıkıntı yok gibi görünse de eğer sıyırırsa bir sonraki robot arızasını robotu sökerek kurtaramazsınız, şanzımanla beraber alıp sökmeniz gerekir. :D Parça da şu:
You are not allowed to view links. Register or Login

01hakan

yıl oldu 2019 güncel bekliyoruz artık şu 156 lara ufuk açacak tarzda.
COURE SPORTİVO

octinum

Bella'nın dönüşü yaklaşıyor sanki...

M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


octinum

Yıllar sonra tekrar hareket ettik. Daha çok iş var ama zor kısım çözüldü gibi.  :clover:

Şimdi olayların nasıl başladığını anlatayım. Birkaç yıl önce hanımın tayini Karaman'a çıkmıştı malum, sonra dava açıp kazandık, sonra tekrar gönderdiler. Bu sefer kış mevsimine denkgeldi, o yollarda alçaltılmış şasi ve sert arabayla karda kışta gidip gelmek zor olur diye bir Citroen Xantia aldım. Çok güzel aletmiş bu arada o da. Sonra anlatırım. :D

Alfa'yı ufak ufak restore ederim diye kenara kaldırdım. Şunu da yapayım, bunu da halledeyim derken Ankara'ya taşındım, taşınır taşınmaz da arabayı Alfin'e indirip motoru sıfırlatarak kullanmaya başlayayım dedim. Tabii hayaller, hayatlar. :D

Elektrik tesisatındaki çok ciddi mevzular yüzünden Ankara'ya taşındığımdan beri yatıyordu. Daha sonra detaylarını anlatacağım, arada motor ECU okuma yazmayı falan öğrendim.  :kahve:  :lol: Genel itibariyle:


  • 156'da CAN hattı var. 147'de 2 tane var, o yüzden "147'de CAN var 156'da yok" diyorlar sanırsam. :D
  • Selespeed ECU, motorla iletişimini o CAN hattından sağlıyor. Eşeğin biri elektrik tesisatını kurcalarken CAN kablolarını ters bağlarsa her şey doğru çalışsa bile vites 1-2-R'ye kısıtlanıp korumaya geçiyor
  • Elektrikçilerin "kontrol ettik ağbi" dediği, bi lambayı bağlayıp yakmak. CAN hattı gibi iletişim hatlarında işe yaramadığı gibi, Selespeed KL15 (kontak) beslemesinde kablo kırıklığından dolayı 9V olması sorununu da yakalayamıyor! 
  • Selespeed'lerde motor ECU, Selespeed ECU ile bağlantı kuramayınca çalışmayı reddediyor. Bende vitesi sürekli 3'te görüyordu CAN hattını düzeltene kadar, haliyle enjeksiyon vermiyordu. Ama motor beynine manuel şanzımanlı arabanın yazılımını yükleyince çalışıyor çünkü vites boşta mı kontrol etmiyor

Velhasıl, artık ufak ufak aranıza dönmeyi ümit ediyorum. :)

octinum

Vay arkadaş, 1 yıl olmuş ya la?  :lol:

Hemen update vereyim. Son iletimden sonra bayrama kadar tekrar bakmaya vaktim olmadı. Bayramdaaaaan bayrama diye diye geçen hafta hataları elimine edip çalıştırmayı başardım. Hatta dün çıkarıp 4000 devirin altında ve düşük hızda kalmak kaydıyla biraz gazladım. Hafif cahil cesaretiydi tabi o kadar sene yatmış arabanın triger kayışını değiştirmeden yapmak ama başıma bir şey gelmedi. Gelecek hafta Pazartesi triger, yağ, soğutma suyu falan filan değişimi için randevumu aldım.

Anlayacağınız, Bella yollara dönüyor.  :haydi:

Bu aralar hiç duymadığınız küfürleri işitmek istemiyorsanız bana elektrikçi ve beyinci esnafının adını anmayın. Olay tamamen tesisattan çıktı. Kaput altından Selespeed kontrolcüsüne (TCU) CAN hattı çekip ABS-motor-Selespeed haberleşmesini sağlayabildim. Akünün arkasına geçici bir sigorta kutusu attım, oradan da Selespeed'in akü ve kontak sinyallerini yine kaput altından içeri direkt yürüttüm. İçeriye bir röle koydum kontak elektriği için, bunun tetiğini de çakmaklıktan aldım.

Sonra Selespeed konnektörü buldum. Meğer konnektörde de sorun varmış, OBD'den bağlanamayıp TCU'da sorun var diye korkmuştum, olay OBD'den gelen hattın pininin Selespeed TCU'sundaki pine düzgün temas etmemesiymiş. Başka temassızlıklar da vardı muhtemelen, ama Selespeed konnektörü alıp kabloları güzelce etiketledikten sonra orijinal tesisatın orijinal sokete giren kablolarını tek tek keserek yeni konnektöre bağladım. Şu anda elle kıvrılıp bantlanmış vaziyette. Tabii o elektrikçi olacak "şey"lerin yaptığı gibi gelişigüzel değil, düzgünce.

Bir alay trim parçasını hem bu işleri takip ederken, hem de başka sebeplerle çıkarmıştım. Onları da takmam gerek. Kaputta vernik attı, portakal kabuğu gibi oldu, zımparayla dalacam. Yani bir miktar daha iş var. Ama gelecek hafta kötü görünümle de olsa sürülebilir hale getirebileceğim gibi görünüyor.

Umarım maceranın sonudur da keyfini çıkarabilirim artık. Çok özledim.

kuti147

Abim valla hayırlısı ile çıksın artık yollara bella..
Bence sende bi alfa elektrik tamir dükkanı aç artık :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Abim valla hayırlısı ile çıksın artık yollara bella..
Bence sende bi alfa elektrik tamir dükkanı aç artık :)
Hahaha olabilir de kaç kişi kaldık ki, Üç Harflilere binenler var aramızda. Şimdi isim verip rencide etmeyeyim. :

Sent from my M2101K6G using Tapatalk