Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Warm Hatch | Alfa Romeo Mito 22UN886

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

OğuzCanAlantor

Sade ve güzel olmuş :) güle güle kullan.

far içi ve far çerçevesini boyasan süper olucak :D

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir şey sorayım o zaman.

Mesela bizim eski 145 QV'nin direksiyonu için bazen "Acaba kaplatsam nasıl olur?" diye düşündüğüm oluyordu ve bunu yapıyor olsaydım, ellerin genelde tuttuğu yerleri Alcantara veya süet, diğer yerleri düz deri yaptırırdım. Ama gördüğüm kadarı ile genelde bunu tersi yapılıyor.

Bildiğim kadarı ile alcantara, düz deriye göre daha sağlam ve ayrıca sabunlu su ile temizlenmesi daha kolay.

Benim düşünemediğim bir şey mi var ki ellerin daha çok değdiği yer düz deri yapılıyor?

Abi, alcantara direksiyonların yine alcantara tarzı bir eldiven ile kullanılması tavsiye edilir. O şekilde yapınca direksiyonu tutuş falan klaylaşır ve kaymaz. zaten yarış araçlarında bu şekilde bir kullanım mevcut. Ama çıplak elle kullanılan alcantara malzeme kolay yıpranıyor. En azından etrafımdaki kullanıcılarda aldığım geri bildirimler bu yönde.

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Sade ve güzel olmuş :) güle güle kullan.

far içi ve far çerçevesini boyasan süper olucak :D

Teşekkürler Oğuzcan :)

Aynı fikir benim de aklımda ama o farları sökmek gerçekten zulum ya.

Yazın sol ön farın içinde bi leke olmuştu. onu temizlemek için açmıştım sol farı. Farı temizlemek 10 dk mı almamıştı ama farı sök tak işleri tam 1 gün sürmüştü. O sebeple pek gözüm yemiyor diyeyim :)

stan

Hazır konuyu güncellemişken, başka konularda detaylarını verdiğim ama bu başlık altına tek tek yazmadığım OCT, kule gergisi ve CAI görsellerinin hepsini içeren kaput altı fotosunu da buraya bırakayım.


sanctuary35

kırmızı yuvarlak olan stepne sanırsam bagajdaki stepne yerine lpg simidi gelince oraya mı koydunuz?

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
kırmızı yuvarlak olan stepne sanırsam bagajdaki stepne yerine lpg simidi gelince oraya mı koydunuz?

Gerçekten yaratıcısınız Onur bey :D

Ama doğru cevap, kaput altı rft lastik olacaktı :P

sanctuary35

You are not allowed to view links. Register or Login
Gerçekten yaratıcısınız Onur bey :D

Ama doğru cevap, kaput altı rft lastik olacaktı :P

o kalın kırmızı boru lpg hortumumu

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
o kalın kırmızı boru lpg hortumumu

Onur bey, burada sohbetin özünü bilmeyen arkadaşlar var, o sebeple şu an biraz uzaylı gibi gözüküyoruz seninle :P

Kısa özet, bir face grubunda OCT'yi lpg aparatı sanan bir arkadaş sözüm ona bana taş atmaya çalışmıştı, ama arkadaş günün sonunda taş taş geçilen taraf oldu.

O taş taş da hala arkadaşlar arasında devam ediyor işte:D

ysbilgin

You are not allowed to view links. Register or Login
Onur bey, burada sohbetin özünü bilmeyen arkadaşlar var, o sebeple şu an biraz uzaylı gibi gözüküyoruz seninle :P

Kısa özet, bir face grubunda OCT'yi lpg aparatı sanan bir arkadaş sözüm ona bana taş atmaya çalışmıştı, ama arkadaş günün sonunda taş taş geçilen taraf oldu.

O taş taş da hala arkadaşlar arasında devam ediyor işte:D

Hava filtrenizin üst kapağı açık kalmış...
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Hava filtrenizin üst kapağı açık kalmış...

akü yerinde değil mi ya arkadaşlar :P

Yoksa babama koşmalı mıyım?

ysbilgin

You are not allowed to view links. Register or Login
akü yerinde değil mi ya arkadaşlar :P

Yoksa babama koşmalı mıyım?

:D
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

stan

#86
Son olarak egzoza el attık.

Zamanında direkt DP yapayım diye düşündüğüm egzoz siteminde, araın orjinalinde orta susturucu olmamasında mütevellit,

  • DP ile sesin hem çok artacağı,
  • hem back pressure'ın alt devirlerde kötü etkilenme ihtimali,
  • hem de faker takılsa bile arıza lamsı yakma ihtimalinin yüksek olması
gibi hususlardan dolayı tercihimi spor cat'ten (200 cell) kullandım.

Yapılacak işlemler;

  • Orijinal katalizör sökülecek ve ağız kısmı yeni yapıda flanş olarak kullanılmak üzere kesilecekti,
  • Orjinal katalizörün ağız kısmı, spor cat ile kaynatılacaktı
  • Stock son susturucu kullanılacaktı,
  • Orijinal egzoz siteminde, katalizörden sonraki kısım 50mm çapında olup, spiralden yaklaşık 30cm sonraki ek noktasından itibaren 60mm'ye çıkmaktaydı.
  • 50mm olan kısım 60mm olarak yeni yapıda revize edilecek ve tüm boruların 60mm olması sağlanacaktı.
Öncelikle, spor cat vs stock cat seramik görselleri ile başlayalım. Net şekilde görüldüğü üzere stock cat ciddi dar deliklerden oluşuyor. (Yukarıdaki stock cat)
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

İlk iş olarak işaretlemeleri yapıp, kesmeye başladık. Önceliğimiz sport cat'ın gövdesi ile stock cat'ın ucunu birbirine tutturmaktı.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Sonrasında, boru kıvırma işine geçtik. Doğrusu dirsek bulamadığımızdan, tamamen kıvırma yaparak ilerledik. Dik büküm marullanmaya sebep oldu. Marullanma malumunuz kıvrımın iç tarafında kaldığından akışı çok bozmaz diye düşünüp bu şekilde kullandık.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Kıvrılan boruyu, araç üstünde katalizörle beraber güzelce ölçü alıp puntalamasını yaptık.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Sonrasında kaynakların üzerinden güzelce geçildi ısı yalıtım sargımız dp kısmına sarıldı.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Son olarak da araç üstünde son kaynakları attık. Bu sayede artık egzoz sistemimiz 200 cell spor cat, 60'lık düz boru ve stock son susturucudan meydana gelir oldu.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

İlk cold startımız:


İşlem tamalandıktan sonra ilk gün yaklaşık 70 km kadar test sürüşü yaptım. Ses olarak cold start'ta biraz ses arttı ama motor ısınınca net bir fark var demek çok zor. Sadece araç yükte iken, derinlerden bir rezonans fark ediliyor. Yani ses artmadı ama daha içten, daha tok gibi bir hissiyat veriyor.

Performans olarak ise, araç stock egzozlayken 5. viteste ancak 5700 rpm civarı, 190 km hıza çıkar orada boğulurdu. Ama güncel hali ile yine 5. viteste 6000 rpm e kadar çevirip, 200'ü görebiliyor. Hatta bunu her zaman test yaptığım otoban güzergahında üst üste 5 kez denedim, hepsinde sonuç aynı oldu.

Trafiğin biraz daha müsait olduğu bir başka gün de gerçek manada top speed testi yaptım. Aracın üstündeki 4 mevsim 225 45 17 lastikler ve eski egzoz ile ibrede max 225 km/h gördüğüm arabada bu sefer 230 km/h gördüm. çok az daha araba gidecek gibi hissetirdi ama viraj geldiğinden, o noktada zorlamayı bıraktım.

Tabi, t-jet mito'da 6. viteste 6000 rpm çevirirken ibrede ancak 235km/h gibisinden bir hızı görmek teorik olarak mümkün. Ama bu bile, 6. vitesin ne kadar kısa olduğunu ve MiTo'nun bir top speed arabası olmadığının kanıtı. O sebeple top speed konusuna çok takılmıyorum.

Ama sezon açıldığında, pistte bir kaç yüz rpm daha çevirecek olmam, daha güzel tur zamanlarına göz kırpacağımın habercisi ;)

Sırada bonalume dump valve, güncel diskler (önler desenli) ve balatalar, egt sensörü gibi güncellemeler var. hepsi yolda bir yerlerde şu aralar. Ocak - Şubat gibi bunları da tamamlayacağız inş.

ysbilgin

Emeğinize sağlık. Top speed konusunda giulietta da öyle.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ealprsln

Rahimi,

diskleri değiştiriyorsan EBC yellow stuff falan düşünürdüm senin yerinde olsam. Madem yeni disk geliyor, sıfır diske güzel perfomans balatası al. Pistte çok faydasını göreceğini düşünüyorum...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Rahimi,

diskleri değiştiriyorsan EBC yellow stuff falan düşünürdüm senin yerinde olsam. Madem yeni disk geliyor, sıfır diske güzel perfomans balatası al. Pistte çok faydasını göreceğini düşünüyorum...

Balataları ferodo üretimi OEM olarak aldım bile, evde duruyor.

Ama yellow stuff benim de aklımda.

Bi yurt dışı seyahatinde falan onlardan 1 set kapıp gelebilirim.

stan

    Araç üstünde bu yıl için yapmayı planladığım mekanik iyileştirmelerin sonuna geldik ve EGT sensör montajını da tamamladık, artık kokpit görüntümüz şöyle:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Öncelikle şu konuda başlamak istiyorum, sensörü manifolda değil, turbodan hemen sonra down pipe'ın tepesine (yaklaşık olarak ilk lambda sensörünün hizasına) yerleştirdik. Bunun iki sebebi var;

  • Manifolda ulaşmak için aracı çok fazla sökmemiz gerekmesi ve ileride bir arıza durumunda sensör değişiminin çok zor olması,
  • Sensör ucunun olası bir kırılması durumunda turbonun zarar görmesini engellemek
İyi ki de öyle yapmışız. Çünkü ilk sensörü takarken resmen acemi hatası yaptık ve sensörü neredeyse komple içeri daldırdık. O gün için henüz display'i montaj etme fırsatı bulamamıştık. O hali ile daha ilk sürüşümde sensör dumanlar tüttüre tüttüre sizlere ömür oldu :D

İkinci sensörü, hem Çin'in tatilde olması, hem de bir tık da olsa daha kalitelisi olabilmesi için sensörü amazon amerikadan sipariş ettim. 1 hafta gibi kısa ssürede gelen sensörün üstünde "made in china" yazması da, dünyanın kaçınılmaz gerçeğini yüzüme vurmuştu :D

Sensör  duruşundan bile belli baya sağlam duruyordu. You are not allowed to view links. Register or Login.

Yeni sensörün elimdeki egt displayi ile çalıştığı ilk olarak masa başında kontrol ettim, sonuç başarılıydı. Çakmak ile ısıttığım sensör 250C'yi göstermişti.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Bir de, sensörün boyundan dolayı, turbonun üstündeki ısı kalkanı parçaları kullanmak mümkün olmayacaktı, o sebeple oparçaları söküp, yerine turbonun üstünü egzoz sargısı sardım.

Motor üst kapağını takmadan önce foto çekmeyi unuttum, bu foto o sebeple çok güzel olmadı. Ama daha önce de söylediğim gibi fotoda gözüken lambda sensörünün hemen arkasında EGT sensörümüz yer alıyor. Hatta sensörün parlak renkli kablosunu fotonun sağında görebilirsiniz.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


İçeride display montajını ise daha önce yağ sensörü ve intercooler su spreyi kontrollerini yerleştirdiğim gibi, single din teybin üst kısmına yaptım. Dispayleri taşıyan plastiği 3D printer'da üniversite ğrencisi bir arkadaş hazırladı, ben de onu karbon folyo ile kapladım, iş görür vaziyete geldi.
İçeride elektrik aksamını toparlarken bir kaç foto:
NOT: aşağıdaki ilk foto ürün yerleştirme amaçlı değil ama anahtarlık Sinan Koç'un hediyesidir söylemesi ayıp :D
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Elektrik işi beklediğimden uzun sürdü çünkü, bir kısa devre sonucunda alakasız ama silecek motoruna giden kablolardan birisini yaktım, onu tamir etmek için uzman yardımı almam gerekti hatta. Ama günün sonunda mutlu sona ulaştık.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Sol baştaki 2 adet switch hala intercooler su spreyini kontrol ediyor. Yanında da yağ sıcaklığı ve EGT sensörlerimiz artık daimi oldular.

Okunan sıcaklıklar ise, araç dururken baya bir gazlamış olmamıza rağmen 230C yi geçmedi. Araba harekete geçince adam gibi sıcaklıklar okunmaya başlıyor.
Otobanda 160-180 km/h bandında gazlarken maksimum 660C yi gördüm. 4000 devir 160km/h sabit hızla giderken (hem benzin hem de lpg için) sıcaklık 630-640C civarında idi.
120 km civarınd sakin kullanımda ise sıcaklık 550C civarında idi.

Sensör konumundan dolayı gerçek EGT değeri bu okuduklarımdan belki 100, belki de 200C daha yüksek, onu kesin konuşamam. Ama araçta okumam gereken değerleri az çok deneyimleyerek, allah korusun anormal bir sıcaklık artışında EGT sensörü bana pistonu elimize alacağımız anormal bir durumu önceden ön görmeyi ümit ediyorum.

stan

Çok uzun zaman olmuş, burayı güncellemeyeli. Geçen 1,5 yıllık sürede yapılanları kısaca özetleyeyim:

Hatırlayanlar vardır, GT1446 büyük turbo uygulaması için bir başka başlık açıp bir süre oradan devam etmiştim. Ama araba için yaptıklarım sadece turbo upgrade'i olarak sınırlanamayacağından, burayı tekrar canlandırmak doğru olacak diye düşündüm.

MiTo ile 4. yıla yaklaşıyorum. 12 Aralık 2016'da 68.000 km'de aldığım arabam ile şu an 186.000km'deyim.

Tabi araç hem günlük hem de pist için bu kadar çok kullanıldığından, MiTo'nun ne kadar kroniği var ise, hemen hemen hepsini yaşadım. bunlara ayrıca tek tek değineceğim.

Şu an için Arabanın güncel setup'ını listeleyerek başlayayım detaylara:

Motor ve çevresindeki elemanlar:

  • GT1446 Turbo
  • Forge Wastegate
  • 8,2 lt Intercooler
  • Intercooler water spray
  • Bonalume dump valve
  • K&N açık filtre & CAI (custom design)
  • 200 cell spor cat + 60lık düz boru + stock son susturucu
  • OPC enjektör
  • S3 benzin regülatörü
  • QV N75 Valfi
  • 4h-Tech Short Shifter
  • 1.4 NA Egzantirik
  • Oil Catch Tank
  • RSA Yazılım
Süspansiyon ve şase eklentileri:

  • Koni Str.t amörtisör seti
  • Vogtland 3,5cm yay
  • Ön ve arka kule gergileri
  • Alt travers ve tünel gergileri
  • Arka tekerler için 15m spacer
  • Pist için ikinci set OEM jant
  • Bilimum miktarda lastik (yazlık, kışlık, pist vs.)
Fren:

  • Stock ön fren kaliperlerimiz zaten Brembo 4 piston
  • Goodridge çelik fren hortumları (tüm set)
  • Önlerde 305mm MTEC desenli fren diskleri
  • Önlerde Ate Ceramic balatalar
  • Ön frenler için soğutma kanalları
Diğer Eklentiler:

  • AEM Wideband AFR
  • Turbo basınç sensörü
  • Yağ sıcaklık sensörü
  • EGT sıcaklık sensörü
  • Pioneer bluetooth'lu single din teyp
  • Sparco pedal seti
  • OMP ayak dayama
  • Yarı alcantara kaplı direksiyon
  • Alcantara el freni ve vites körüğü
  • Llumar cam filmi
  • LED farlar
Corona'sız günlerden, pistte güzel bir günden hatıra. Pist için aldığım ikinci set OEM jantlarımız ile beraber.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Soran olacaktır illa, neden OEM diye. Cevap 4x98 bijon aralığında. 4x100 olarak nispeten makul fiyata hafif sayılabilecek jant alternatifi bol. Ama o 2mm'yi pistte risk etmek akıl işi değil.

Günlük halimiz de böyle:
You are not allowed to view links. Register or Login

Yaz başında bir hafta sonu aracın içini halı yıkama ile güzelce temizlemiştim, o esnada arka koltuktan çektiğim bir foto:
You are not allowed to view links. Register or Login

Koni'leri ilk montajlarken:
You are not allowed to view links. Register or Login

Kaput altımız:
You are not allowed to view links. Register or Login

Corona günlerinden hemen önce egzantirik değiştirirken:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Egzantirik değiştikten sonra araba çok değişti. Üstüne bir de yazılım güncelledik, gidiş falan baya baya tatmin edici oldu. Ama EGT geçmişe göre bariz yükseldi.

stan

Zaman içinde araçta yaşadığım arızalar da şöyle oldu:


  • T-jet'lerde kullanılan VL36 turbo malesef egzoz tarafından zaman içinde çatlıyor. Etrafımızda T-jet MiTo sahibi çok sayida arkadaşın başına geldi. Ve VL36 turbo bulunmuyor, ancak fahiş fiyatlara getiriliyor, ya da kaynak yapılıyor (ki uzun ömürlü olması zor), ya da benim gibi turbo değiştiriliyor.
  • Debriyaj alt merkezi geçtiğimiz yıl içinde bozuldu ve yenisiyle değiştirdim.
  • Yag basinc sensoru bozuldu, yenisiyle değiştim.
  • Motor dustu!!! Evet yanlis duymadiniz, triger degisiminde motor kulaginin civatalari dogru torklanmadigi icin, yolcu tarafindaki motor kulaginin vidalari jilet gibi kesildi ve motor dustu. Yolda kaldim ve ilk cekici deneyimimizi yasadik. Bu arada, motor dusme durumu yanlis torklamadan dolayi mito ve punto grubunda malesef kronikmis (usta kaynaklı kronik yani). Ayni seyi yasayan 5 ornek daha duydum, ama motorum dustukten sonra duydum.
  • Sanziman rulmanlari bozuldu ve vites kolu ozellikle 5. Viteste gaza dokunma ile acayip sekilde oynamaya basladi. Şanzıman inip dağılmış olan rulmanlar yenilendi.
  • Önemli kroniklerden birisi direksiyon açı sensörü arızası. Direksiyon sertleşmesi problemi ilk kez bu sene başında çok seyrek şekilde olmaya başlamıştı. Son günlerde bu arızanın ortaya çıkma sıklığı artınca, açı sensörünü işin uzmanında değiştirdik.
  • Son olarak bir de bagaja giden kablolar koptu. diğer arızalara nispeten kolay bir tamir oldu tabi ama bu da güncel alfaların kroniklerinden birisi.

stan

Meth kit olayına da el attım sonunda.

Yerli bir markamız olan Bosphorus innovations'ın sahibi Kemal ile geçmişte tanışıklığım vardı. Kendisine meth kit için iletişime geçmiştim, hemen aşağıdaki LCD ekranlı Stage 1,5+ Turbo Meth Kitimizi temin ettik.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Burada çoğu kişi Bosphorus innovations'ı az çok tanıyordur ama yine de Bosphorus İnnovations adına bir parantez açmak isterim. Kendileri ebay ve Aliexpress üzerinden genellikle ihracat şeklinde satış yapan bir firma, 70'ten fazla ülkeye meth kit satışı yapmışlar. Elektronik tasarım ve üretim kendi bünyelerinde yapılıyor. Kiti tamamlayan diğer malzemeleri ise çeşitli kaynaklarından tedarik ediyorlar.

Montaj için detaylı video çektim ama düzenlemesi vakit alacak. O sebeple şu an için bazı ufak fotolar sadece paylaşayım.

Özellikle elektrik işleri çok fazla ve detaylıydı. Baya bir tesisat çekme, lehimleme işi mevcuttu. Özellikle benim göğüsün ortasındaki sensörleri içeren paneli güncellemem gerekti, çok uğraştırdı. Emme hattına takılacak nozzle'ın oturacığı kısım için ufak bir kaynak işi yapıldı. Kaynak hariç diğer tüm işleri kendim yaptım ve 1,5 günden fazla zamanımı aldım.

Orta panel spagetti görseli:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Aynı panelin toplanmış hali:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Kaput altına eklenmiş olan selenoid valf ve ona bağlı kırmızı meth hattı. Mavi renkli hortumlar ise yeni eklenen vakum hatları.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Bagajın kenarına konulan depo ve çok da görünmeyen pompa:


İlk test sürüşünde selenoid valfin çalışmadığını tespit ettim. Bununla ilgili zaten voltaj koruması diye bir şey olduğunu biliyordum. Eğer aracın sağladığı voltaj 13V'den düşük olabiliyorsa selenoid valf çalışmıyor. Bunu engellemek için selenoid valfi akışın ters yönünde bağlamak yeterli oluyor. Sonrası ise bingoooooo!!!

Test sürüşünde %50 su %50 meth karışımı ile hava sıcaklığı 34C iken, iat 33C idi. Yani meth kit ON/OFF arasında iat'de 10C'den fazla fark var. Ve sürüşte ne aksırma, ne öksürme en ufak bir tuhaflık yoktu. EGT ise yaklaşık 80-100C kadar daha düşük.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Bujilerim biraz eski, onları da yenileyip detaylı loglar alacağım. Akabinde yazılımda avansı biraz açabiliriz, loglara göre hareket edeceğiz.

agucba

Çok ihtiyaç olmasa da aklımda bir süredir Intercooler büyütme fikri var.
Yazdığım gibi, ihtiyaç var mı? Aslında pisti geçtim, normal kullanımda bile artık eskisi gibi olmadığımdan ihtiyaç yok ama özellikle yaz ayları için motorun sağlığı açısından olumlu bir değişiklik olabileceği gibi bir fikrim var.

///////////////

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok ihtiyaç olmasa da aklımda bir süredir Intercooler büyütme fikri var.
Yazdığım gibi, ihtiyaç var mı? Aslında pisti geçtim, normal kullanımda bile artık eskisi gibi olmadığımdan ihtiyaç yok ama özellikle yaz ayları için motorun sağlığı açısından olumlu bir değişiklik olabileceği gibi bir fikrim var.

Ben ilk intercooler büyüttüğümde, stok yazılımla bile iat acayip fark etmişti.

Stock cooler 3,3 lt idi. Büyüttüğüm cooler ise 6,3 lt idi.

Stock cooler ile dip gaz yaptığımda, iat stabil kalmazdı. İlk anda ufak bir düşüş olurdu ama devamında bastıkça iat artardı.

6,3lt cooler ile ise gaza bastığım gibi iat düşemeye başlar, bir noktadan sonra da sabit kalırdı.

Benim yorumum, stock araçta bile cooler büyütmekte her türlü fayda olur. Çünkü yazın hava 35-40C iken stock cooler ile iat 60-70C civarında gezebiliyor, ki bu ciddi yüksek değerler.

devirsever

Hayirli surusler dilerim, araciniza yaptiklariniza imrendim valla  :D

Kulaktaki civatalarin yanlis torklanmasindan dlayi koptugundan bahsetmisiniz, motor dusunce tehlikeye girdinizmi? Misal tam gaz 220-230km gibi bir hizla giderken karsilasilabilirmi?
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayirli surusler dilerim, araciniza yaptiklariniza imrendim valla  :D

Kulaktaki civatalarin yanlis torklanmasindan dlayi koptugundan bahsetmisiniz, motor dusunce tehlikeye girdinizmi? Misal tam gaz 220-230km gibi bir hizla giderken karsilasilabilirmi?

Öncelikle teşekkürler.

Şehir içinde ışıklardan kalkınca, ki kesinlikle gazlayarak bir kalkış da değildi, o anda motor kulağı vidaları kesmişti, akslar falan yerinden çıkmıştı. Ben doğrusu ilk anda aks dağıttığımı sanmıştım. Dükkana çekince motor kulağı olduğunu anlamıştık.

Üst hızlarda gazlarken olması çok olası değil bence, ani tork yüklenmesi, yani vites atma, kalkış gibi anlarda olması daha olası.

devirsever

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

kaanromeo

Hocam egzoz da cat ve orta iptalinden sonra alt devirlerde
Cansizlik oldumu ?