Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Dünyasına Giriş 156 MK2 2006

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YasinC

Eibach pro kit bulunmaz hint kumaşına dönmüş ancak gövde salınımını azaltmak için istiyorum. Yurt dışından getireceğim sanırım aklımda var kesinlikle.

Fotoğraf için çok teşekkür ederim.

YasinC

Ankara-Kargasekmez de biraz zorladım aracı gövde yatıyor peş peşe girince salınım da yapıyor. Ancak inatla tutunuyor bir yandan. İlk fırsatta eibach pro kit siparişi geçeceğim baya azaltacağını düşünüyorum gövde salınımını ve yatmasını.

YasinC

Araca nazar değdi. Öküzün biri sağ aynayı ters çevirmiş. Langur lungur oynuyor.

Aracın çakmaklık yerini söküp dd taktırmaya karar verdim. Ön kapılardaki ufak hoparlörler biraz mefta olmuş sanırım. Oraya da uygun kaliteli bir şey almak farz oldu. Yada tüm sistemi değiştirmek lazım. Ancak nedense tesisat yenileme falan gibi şeyler beni korkutuyor sorun yaşayacağım diye.  Cam mekanizmalarına el attığımdan beri sağ taraftan trim sesi geliyor. Benim beceriksizliğimden olabilir tabi.





radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Araca nazar değdi. Öküzün biri sağ aynayı ters çevirmiş. Langur lungur oynuyor.

Bu kadarcık nazardan bir şey olmaz. Segmanı atmıştır elinizden bu tür işler geliyorsa ve mengeneniz varsa kendiniz yapabilirsiniz.
Forumda konusu olması lazım. Mengene yoksa kendiniz uğraşmayın yay çok sert segmanı fırlatıp yaralanmanıza sebep olabilir.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

YasinC


murat

Zaten o bagaj kapağı boya beni diye ağlıyor  :lol: İşte bir bahane  8) :p
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

YasinC

Bir fırsat bulunca direk vereceğim boyaya gözüme batıp duruyor.  Hastane işlerinden fırsat bulamıyorum.

YasinC

Bugün gıcırtılardan kurtulmak için Şerif ustaya gittim. Ön viraj demiri, arka amortisör, arka z rot, termostat yenilendi. Yıkamacıdan sonra yanan hava yastığı lambasını da söndürdüler.

Ben araç çok yatıyor diyordum meğer arka amortisör bitikmiş. Gövde yatması baya azaldı. Sağ arka jant da yamukluk var. 2 gün sonraya kaldı. Usta izindeymiş.

Şimdilik durumlar böyle.




YasinC

Bugün jantları düzelttirdim. Lastikte hasar almış.  Bridgestone turanza t005 lastikleri taktırdım. Lastik fiyatları iyi yükselmiş geri kalan her şey de olduğu gibi.    :asagi-ok:

YasinC

Arka camlarda sorun olduğunda kapı içlerinin canı çıkartılmıştı. Pazar boşluğunda el attım ancak bir döşemeciye gitmek farz oldu.


octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Arka camlarda sorun olduğunda kapı içlerinin canı çıkartılmıştı. Pazar boşluğunda el attım ancak bir döşemeciye gitmek farz oldu.


Alfa'da denemedim ama Xantia'da döşemeyi kendim yeniledim hocam ben. Şekerci Kumaş diye bir yerden kapı döşeme kumaşı ve bally yapıştırıcıyla oldu. Sert bir halı fırçası da iyi olur eski yapıştırıcı pütürlerini almak için -gerçi Alfa'da denemedim henüz, farklarını bilmiyorum.

156'nın süspansiyonunun yumuşak karnı yay değil de amortisör diye düşünüyorum kendi adıma. Eibach pro-kit'ten koni sport kite geçtim, kitteki H&R yayların eibach'tan çok daha iyi olduğunu sanmıyorum. Amortisörün etkisi (veya kitteki yayla uyumu belki) daha fazla bence. Bu yüzden, herhangi bir

Onun dışında, yumuşak araba yola daha iyi tutunuyor. O yüzden "yatıyo ama dönüyo" hissi normal. 156'nın ön süspansiyonu zaten yattıkça negatif kamber alıyor gövdeye göre, MacPherson gibi pozitife kaymıyor. Salınımlar kontrolsüz olduğunda can sıkıyor, o da dediğim gibi amortisör meselesi daha çok.



RMX2001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

YasinC

Evet 168.000 km de aldığım aracım şuan 207.000km de. 10.000km sonra triger kayışı zamanı geliyor. Araçta ciddi bir yağ tüketimi yok.  10.000 km de 2lt yağ anca ekliyorumdur hatta eklemiyorum bile denebilir.

Ancak yağ 200.000'i devirdiğinden dolayı yağ pompasını yenilemeyi düşünüyorum. Yağ pompası ile ilgili bir durum var ise açıkçası motoru ele alıp, rektifiye yaptırmayı kaldıramam. Bugün düzgün bir rektifiye maliyetinin 40.000tl yi bulacağı söyleniyor.

 

YasinC

Geçtiğimiz hafta 4 eylül de Ankara'dan sırayla Bursa, Sakarya, Düzce, Ereğli, Amasra'ya oradan da tekrar Ankara'ya döndüm. Otobanda ara ara 200km/s hıza kadar yaklaştım. Yağ tüketimi buranın toplamında 0.5lt kadar falan oldu. Ancak gece yolculuğunda zorlandım, far aydınlatmasından hiç memnun değilim. Çözüm bulmak lazım.






Yolda bir ara ses değiştiğini fark ettim. Ankara ya geldiğimde alfa tech'e gittim ve egzoz manifoldu çatlamış. Gece köylerinden birinden geçerken altını toprakta olsa sürtmüştüm. Sanırım kastırıp çatlatmış o sıra. Ses o sıra çok iyi ancak alt devirler ölüyor. Kaynakla durumu kurtardık. Bir sonraki bakımda yağ pompasını triger ile değiştireceğim aksilik olmazsa





radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Geçtiğimiz hafta 4 eylül de Ankara'dan sırayla Bursa, Sakarya, Düzce, Ereğli, Amasra'ya oradan da tekrar Ankara'ya döndüm. Otobanda ara ara 200km/s hıza kadar yaklaştım. Yağ tüketimi buranın toplamında 0.5lt kadar falan oldu. Ancak gece yolculuğunda zorlandım, far aydınlatmasından hiç memnun değilim. Çözüm bulmak lazım.






Yolda bir ara ses değiştiğini fark ettim. Ankara ya geldiğimde alfa tech'e gittim ve egzoz manifoldu çatlamış. Gece köylerinden birinden geçerken altını toprakta olsa sürtmüştüm. Sanırım kastırıp çatlatmış o sıra. Ses o sıra çok iyi ancak alt devirler ölüyor. Kaynakla durumu kurtardık. Bir sonraki bakımda yağ pompasını triger ile değiştireceğim aksilik olmazsa





Bununla geçmiş olsun AlfaTech ustalığını göstermiş.  :yukari-ok:

Aydınlatma için İlker KEMAL den bi-xenon mercekli dönüşüm öneririm bütün sorunlarınız ortadan kalkar.  :rock:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

YasinC

İlker Kemal'i okudum burada defalarca ancak benim Ankara'da olmam dezavantaj. farları sök gönder geri gelmesini bekle sıkıntı. Far alıp göndermeyi düşündüm hakı pokunu geçiyor. Bir çözüm bulacağım Ankara da bir şekilde.




YasinC

Pazartesi günü bakım günüydü. Baskı balata, debriyaj pompası, şanzıman yağı, hidrolik hortum, triger, buji vs değişti. Tüm parçaları orijinal tercih ettim.  Varyatör den sabah ilk çalıştırma dışında ses gelmemesine rağmen ona da el atıldı. Ayrıca alt karter açılıp bir kontrol edildi. Yağ pompasının tel filtresi sökülüp kontrol edildi. Alttan kontrol edilebildiği kadarıyla piston yatakları vs sorun yok. Sıkışma vs belirtisi yok.  Alt takımları zaten bir kaç ay önce yenilemiştim.

Boyaya da gözüm kesebilirse el atarız artık.


alkinooo

You are not allowed to view links. Register or Login
Pazartesi günü bakım günüydü. Baskı balata, debriyaj pompası, şanzıman yağı, hidrolik hortum, triger, buji vs değişti. Tüm parçaları orijinal tercih ettim.  Varyatör den sabah ilk çalıştırma dışında ses gelmemesine rağmen ona da el atıldı. Ayrıca alt karter açılıp bir kontrol edildi. Yağ pompasının tel filtresi sökülüp kontrol edildi. Alttan kontrol edilebildiği kadarıyla piston yatakları vs sorun yok. Sıkışma vs belirtisi yok.  Alt takımları zaten bir kaç ay önce yenilemiştim.

Boyaya da gözüm kesebilirse el atarız artık.





maşallah, baya masraflı ama kafa rahatlatacak cinsten bir bakım olmuş  :nazar:

TEZAL1234

Bu zamana kadarki sürecinizi bir solukta okudum inceledim. Kendim için çok güzel bilgiler çektim aradan devem etmeniz dileğiyle.

yusufcank

maşallah kazasız belasız. bende aranıza yeni katıldım forumda da yeniyim.. mk2 ss aracım var

YasinC

Bir süredir yazmıyordum.

Geçtiğimiz ay arka amortisörleri başları ile beraber yeniledim.

Aracı satmayı düşünüyordum ancak malum durumların belirsizliğinden dolayı aracı kullanmaya devam edeceğim.

Kafam da bazı sorular var fikir almak istediğim için yazıyorum bir yandanda
Araçta yüksek hızlarda yağ yakma az da olsa var. Uzun düzlükler de yol boş ise basıyorum. Şehir içinde yağ tüketme yok diyebilirim. Tek rahatsızlığım aracın hantal gelmesi bu yüzden ara hızlanmaları da toparlamak için,
Aracın motorunu elden geçirme fikri var. 2.0 155hp e resmi olarak yükseltmeyi düşünüyorum. Değer mi sizce?

Araçta son zamanlar da en tilt olduğum seyler den biri far. Farları son derece yetersiz geliyor. Farlara mercek uygulaması yaptırmayı düşünüyorum. Şirket aracı olan egea kadar aydınlatsa en azından yeter benim için.

Aracın güneş yanıkları da rahatsız ediyor. Kaput, tavan, bagajı boyatma fikri var.

Değerleri görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.  :alfisti:

kuti147

Farlar için önceki mesajlarda ki öneriyi bende yapıyorum. İlker Kemal ile bi görüşüp o işi çözün. Ben iki Alfamda da memnun kaldım kendisinden.

Motoru 2.0 a çevirme planı benimde var ama kısmetse seneye. Eğer yaparsanız önümde bir örnek olacak :) değer mi değmez mi konusuna gelirsek.. eğer satacaksanız hiç girmeyin, çünkü rakamlar baya yukarı çıkmış. Benim niyetim 147 yi satmamak. Onun için ciddi niyetliyim ama bakalım görecez.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

YasinC

Ankara dan İstanbul'a söküp göndermeye erindim. Sanayiye bırakırsam artık İlker Beye göndermek farz oldu.

Aracı satacak olsam bile en kötü yıl sonuna kadar kullanırım. Satmazsam zaten bende kalır artık.

Motor konusunda Şerif usta aracın üzerindeki motoru alabilecegini söyledi cazip kılan tarafı bu. 1.6'nın hantallığı sinirlendiriyor bazen.

kuti147

1.6 bloğuna 2.0 yapılabildiğini savunan/yapan ustalar da var. Gömlek/piston/egzantrk vs değiştirerek. Komple değiştirsem de ben sıfırlamak isterim zaten motor içini. Sadece motorla da bitmiyor malum, beyin, radyatör vs de değişiyor.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

DcD-Semih

Farlar için mercek işini azıcık eliniz yatkınsa kendiniz yapabilirsiniz, farları arabadan çıkarmak kolay zaten tamponu sarkıtmanız yeterli aşağıya doğru, davlumbaz içlerindeki ve panjur etrafındaki civataları söküp farı dışarı alabilirsiniz, farın alttaki somununa el girmezse sis farı çerçevesini söküp elinizi ordan içeri sokarak el yordamı ile azıcık uğraş ile çıkar.

İnternette mercek bulunuyor o en kolayı zaten, farın camını kırmadan ayırmak mesele sadece o da linkini paylaştığım video daki yöntemle oldukça sıkıntısız gerçekleşiyor. Geri kapatırken biraz nazik bir işçilik yapın sadece açılıp kapandığı çok belli olmasın, benim farları da İlker Bey yapmıştı aracımın eski sahibi yaptırmış, benim bir iki sıkıntım oldu su aldı ve camları içten çok kirli kalmıştı, kendim söküp yeniledim, kardeşimin aldığı 147'ye de aynı uygulama ile mercek takmıştım, odaklama işi biraz uğraştırır sadece, elinizin altında 12v güç alabileceğiniz bir şey olursa iyi olur, farları dışarıda çalıştırıp ayarını yaparsınız merceğin, yine güzel yöntemlerden birisi duvara hassas bir şekilde ölçü alarak bir klavuz çizip iki farı yakktırıp yanyana koyup duvara eşit şekilde çevirdiğinizde duvara çizdiğiniz kılavuza göre merceği odaklarsınız.

Ampul olarak tavsiyem iyi bir HID Xenon kiti kullanmanız olur, piyasadaki çin malı LED ampuller Xenon kadar keyifli değil, 4300K sıcaklık değeri orjinale genelde en yakın olanı oluyor. Atla deve değil kısacası yapılır. :)

Motor için ise arkadaşların söylediği gibi 2.0'a çevirmek malesef ki aldım koydum yenisini yada içini 2.0 yaptım bitti ile olmuyor pek, genelde arabayı satıp 2.0 almak daha maliyetsiz ama sizin uğraşınıza kalmış o iş, yapabilirseniz ne ala, sökmüşken tam olarak odağınız bunu 2.0'a çevirmek değil de performans almak olursa gayet çevik bir motor yaptırsınız aslında.

Farlar için link:


M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

YasinC

El işçiligim fena değildir. Yıllarca model uçak yaptım  :)) Farı elime alınca bir bakarım gözüm keserse yapmaya çalışırım.

Detaylı anlatımınız için teşekkür ederim.

2.0 mk2 pek temiz araç göremedim. Birde al - sat bizim poyasa da korkutuyor.

2.0 a çevirme işi olursa şöyle olacak. Motor komple inecek. Yerine 2.0 motor takılacak. Beyin değiştirmek yerine de yazılım ile halletmeyi düşünüyorum. Harita kopyalanabilir diye düşünüyorum.

Diğer türlü çevikleştirmek için turbo vs korutuyor. Yapılacak işcilik ve hesap hataları sıkıntı. Düzen tutmazsa baş ağrıtır djye düşünüyorum. Ayrıca en önemlisi istisnalar hariç her gün kullanıyorum.

Şanzımanı zaten atiklik için aynı tutacağım. Olabilitesine göre 5. Vites oranı büyütülebilir yada 6. vites eklenebilir belki.

Kafam da deli dolu düşünceler