Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Warm Hatch | Alfa Romeo Mito 22UN886

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ysbilgin

Hayırlı olsun.
Sizinkiler yine insaflıymış sormuşlar.
Ben de 4 Bilstein amortisör 4 yay almıştım Audi için. Adres olarak da ustamın dükkanını vermek gibi bir hata yaptım.
Sorgusuz sualsiz ticari gönderi sınıfına aldılar, bayağı bi uğraştım alabilmek için.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

obasar

Maşallah, kazasız belasız. Çok güzel oldu coil :)
Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah, kazasız belasız. Çok güzel oldu coil :)

Çok teşekkürler. Darısı senin de başına :)

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun.
Sizinkiler yine insaflıymış sormuşlar.
Ben de 4 Bilstein amortisör 4 yay almıştım Audi için. Adres olarak da ustamın dükkanını vermek gibi bir hata yaptım.
Sorgusuz sualsiz ticari gönderi sınıfına aldılar, bayağı bi uğraştım alabilmek için.

Benim de kulağıma küpe olsun, artık bu tür şeyleri ev adresine sipariş edeceğiz.

19 Aralık'ta çıktığımız son pist günün fotoları bugün geldi. Koni ve Vogtland süspansiyon setup'ı vardı tabi o gün:

You are not allowed to view links. Register or Login

stan

Herkese Selamlar,

Ocak ayı MiTo için dolu dolu geçti, biraz uzun bir mesaj olacak.

1 Ocak sabahı itibari ile yazlığa geçip, kapı önü modifik işlerimize başladık. Öncelik olarak farları söküp, açıp, temizlemek ve boyamak hedefimdi.

Farları sökmek için tüm italyan mühendisleremize selam olsun diyerek, tampona kadar arabayı sökmek gerekiyor. Kapı önünde 2 gün byunca MiTo şu şekilde durdu. Sokaktan gelen geçenler "napıyor bu deli" bakışı atıyor. Bana artık alışmış olan yakın konu komşu ise, yaklaşıp, "kolay gelsim oğlum" modunda sohbete giriyordu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Farı açma prosedürü ile ilgili foto çekmemişim. Ama ilk başta karton kutu içine farı koyup, saç kurutma makinesi ile ısıtmayı denedim ama pek etkili olmadı. Durum böyle olunca, hanıma saç kurutma makinesini verdi. Kendisi lokal şekilde farın silikonlarını ısıtıp, ben de eş zamanlı şekilde düz tornavida ile ufak ufak farı kanırtarak açtım. yaklaşık 2-3 saat sonunda iki far da sökülmüş oldu.

Farları 600-1200-2000 zımpara ile içten ve dıştan zımparalayıp, en son Kraftech ile farları parlattım.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Zımpara işini elimle yaptığımdan bir kaç kez tekrarlamam gerekti. Eğer farlarınıza geçmişte fazla vernik bastıysanız, zımpara için daha kalın ve makine kullanımını da tercih edebilirsiniz.

Bir de far içindeki açık renk plastik kısmı da antrasit griye boyadım.
You are not allowed to view links. Register or Login

Farı en son dyson ile topladığımda görüntü buydu. Farlar tam anlamıyla sıfır gibi olmadı doğrusu ama eski haline göre gündüz ile gece kadar fark var. Kraftech'i beğendim yani.
You are not allowed to view links. Register or Login

Tampon ve farları takınca görüntü:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bir de sağ kaliperin boyası çok kötü durumdaydı. Zamanında ilk boyadığım kaliper buydu, o sebeple acemi hataları çok yapmıştım. Bunu tekrar boyamak için önce boya sökücü ile eski boyayım aldım, akabinde de zımpara ile yüzeyi iyicene temizledim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasında maskelemeyi yapıp motip kaliper boyası ile 3 kat boyadım.
You are not allowed to view links. Register or Login

Alfa sticker'ı ile de final yaptık:
You are not allowed to view links. Register or Login

Gün sonunda araç yere indiğinde görüntü. Evet hala coiller en yüksekte ve tampona ince ayar çekmeden topladım, çünkü devamında daha büyük şeyler olacak.
You are not allowed to view links. Register or Login

Gece de far parlaklığı şu şekilde oldu.
You are not allowed to view links. Register or Login

1-2 Ocak far işiyle geçti. 3 Ocak Pazartesi sabahı ise Tanır Oto'ya arabayı soktuk ve uzun zamandır aklımda olan rektifiye işi için süreci başlattık.

Aralık 2016'da You are not allowed to view links. Register or Login km'de aldığım MiTo, OCak ayı başı itibari ile You are not allowed to view links. Register or Login km'ye geldi. GT1446 turbo setup'ını da You are not allowed to view links. Register or Login km'de yapmıştım. Bu süre boyunca da pistlerde yüzlerce tur attım, LPG ile günlük kullandım vesaire vesaire. Sonuç olarak aslında aracın performansında hissedilir bir düşüş yoktu ama 1000km'de yaklaşık 300 ml kadar yag yakar / eksiltir hale gelmişti. Pek çoklarının 5-10 bin km'de bilinçsizce yazılım yapıp, bilinçsizce gazlamaktan piston erittirdiği T-jet motorumuzu, You are not allowed to view links. Register or Login km'de keyfe keder yenileyeyim istedim :cool:

Parçaları Ekim ayında toplamaya başlamıştım. Piston ve segman setini Nüral piston ve Goetze segman şeklinde orijinalin bir üst ölçüsünde aldım. Bu noktada dolar fırlamasının öncesi olmasının da faydası var ama Fiat grubunun bir parçası olmasının maddi olarak çok büyük avantajını gördüm. Dolar 8,5TL iken piston segman setini sadece 1300TL'ye aldım. Başka bir marka grubu olsa bu fiyata conta alamazsınız, teşekkürler AlFiat :D
Nüral pistonumuz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Motor setup'ında yaptığım tek ve bence çok önemli değişiklik ise kalın conta kullanımı oldu. 500 Abarth'larda oem olarak kullanılan kalın contayı yurt dışından tedarik ettim. Bu conta ile, motor rektifiye olup piston çapı artmasına rağmen sıkıştırma yaklaşık olarak 9.5'e düşüyor. Kalın contamız:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Bir gün önce taktığım tampon tekrar sökülüyor, yetmiyor, motoru almak için ön kısım komple sökülüyor:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Baba motor yok:
You are not allowed to view links. Register or Login

Motor dışarıda ve dağıtılmaya başlanıyor. Özellikle egzoz manifold saplamarının oradan çok yağ terlemesi olmuş, her yer leş gibi.
You are not allowed to view links. Register or Login

Üst kapak açıldığında pistonların görüntüsü kötü değil. Ama parmağınızı silindir duvarına sürünce, silindir yuvasının üst kenarında konikleşmenin başladığını hissediyorsunuz.
You are not allowed to view links. Register or Login

Motor söküldükten sonra 2 gün boyunca MiTo dükkanda bu şekilde yattı.
You are not allowed to view links. Register or Login

Üst kapak belki hatırlayan vardır, yaklaşık 40 bin km önce değiştirmiştik. Bugün de kapak oldukça temiz çıktı, bunu kapakçı da ölçü ile doğruladı. Sadece garanti olsun diye subab lastikleri değişti.

Alt tarafta ise, piston, segman yataklar, termostat, tüm contalar değişti. Yine bir kaç termostat hortumu ve tüm kalorifer hortumlarını yeniledik. Ayrıca triger ve V kayışı da değişti.

Motor rektifiyeden geldiğinde toplamaya başladık.
You are not allowed to view links. Register or Login

Kalın contanın motor üstünde görüntüsü.
You are not allowed to view links. Register or Login

Motor araç üstüne atıldı.
You are not allowed to view links. Register or Login

Motorun etrafındaki diğer parçalar da toplanıyor.
You are not allowed to view links. Register or Login

Ön kısım da yerine takılıyor.
You are not allowed to view links. Register or Login

Buraya kadar olan kısım aynı haftanın cumartesi günü aslında tamamlanmış ve araç çıkmaya hazırdı. Ama arabayı olduğu yerde çalıştırıp, genel olarak her hangi bir kaçak var mı diye baktığımızda krank keçesinden yağ kaçırdığını gördük. Aynı gün 3 farklı conta denedik, hepsi de kaçırınca, arabayı çıkarmadık ve günü noktaladık.

Akabindeki pazartesi itibari ile ise bir beyaz yakalı olan ben artık ofisime geri dönüp, kulağım babamdan gelecek telefondaydı. Babam kaçak olan kısmı iyicene zımparalayıp, oraya koyduğı keçeyi de biraz modifik edip takınca, kaçağı engellemiş. Aynı gün akşamı itibari ile de arabayı teslim aldım.

Tabi tam olarak 1 hafta sanayinin soğuğunda duran mito leşş gibi olmuştu. Bir de babam OCT ve cold air intake bağlantılarını çok uğraşmak istemeyip bana paslamıştı. Durum böyle olunca akşam 8'de, hava yaklaşık 9-10C iken, self yıkaması olan yakınlardaki bir Shell'e gidip, önce iki kez köpükleyip yıkadım. Sonra da OCT ve cold air intake bağlantılarını yine benzinliğin bir kenarında yaptım.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Sonunda ise bu güzel poz ile günü noktalayıp, kısa bir deneme sürüşüne çıktım.
You are not allowed to view links. Register or Login

Yeni motor sonrasi yaklasik 1500km'lik rodajimizi, ilk 500 kmsi cok sakin, ikinci 500km si 3500 devir gibi, son kismi da ara ara 4000 devir gibi cevirerek tamamladim. Cok sukur 1500 km icerisinde sifir yag eksiltme olup, oct'de sadece karamel renkli su birikti. Motoru yapmadan once bu kadar mesafede en az 0,5lt yag eksiltmesi olurdu.

Geçtiğimiz cumartesi gunu Tanir Oto'ya gecip, yagimizi Liqui Moly 5-50 + ceratec seklinde yeniledim.
Bir de asagidaki fotoda gozuken turbo hortumunun tepe kismindaki turboya oturan tarafinda ufaktan yirtilma baslamisti. Hortum 3 parcadan olusuyor ama sagolsun Fiat bunu tek kod ile yedek parca olarak tanimlamis ve kol.gibi de fiyatı var. Durum boyle olunca sadece yirtik olan hortumun hemen hemen aynisini aliex'ten orgulu silikon olarak siparis ettim, 2 haftada sadece 150₺'ye geldi. İlgili parcanin orijinal linkini birakiyorum. Fotoda dikkatli bakarsaniz yeni ve eski parcalar yan yana gozukuyor. Montaj sonrasi foto cekmemisim ama, kusura bakmayin.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Ve neredeyse 1 aydir leylek gibi dolaştığım Bilstein B14'lerin de yuksekligini ayarladim sonunda. Arkayi da onu da yaklasik yari ayarina getirdim. Onler icin sadece arabayi sehpaya almam yetti. Bolca wd40 surup, kendi anahtari ile koluma kuvvet diyip yuksekligi ayarladim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Arkalarda yay ile amortisor ayri oldugundan ayar bilezigine ulasmak icin tekerlekleri sokmek gerekti. Yine calismak icin alan dar oldugu icin biraz yordu arkalari ayarlamak. Yine tam orta noktaya ayarlayip biraktim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Son durumda on bekledigimden fazla dustu, arka da yeterli seviye diyelim:
You are not allowed to view links. Register or Login

Rodajdan oturu cok performansli sekilde Viraj neredeyse hic yapamadim. O sebeple coillerin viraj performansini hala cok yorumlayamiyorum ama hizli virajlarda az yatiyor gibi hissettiriyor. Subat ayinda piste cikinca gorecegiz ins.

Geçtiğimiz pazar günü yag degisiminden sonra menemen bornova yaptim. Motor sonrasi ilk kez 6000 devire kadar cikardim. Tabi bunu yaparken logu acip, tatli tatli kademeli olarak yaptim. En guzel ve bence onemli detay aracin avans kismiyor olusu. Kalin conta ise yaramis gibi. Gidisi de sanki biraz daha iyilesmis gibi geldi arabanin. Gerci havanin soguk olmasinin da gidis hissiyati da faydasi buyuk. Bir iki hafta daha boyle ara ara tatli gazlama yapip,pist surusune tam anlamiyla hazir hale getiririm diye umit ediyorum.

Bu pazartesi günü de MOSB'deki elektrik kesintisinden ötürü evdeydim. Fırsat bu fırsat deyip, cumartesi günü yetiştiremediğim bujileri de değiştirdim. Daha once hep 350 kusura gelen NGK iridyum ikr9j8 kodlu bujiler, bugun toptan fiyati 600₺ ye geldi, merhaba yeni Turkiye.

Sonrasında arabayi guzelce yikatip, temiz bir fotosunu cektim, buyurunuz.
You are not allowed to view links. Register or Login

Gouki


stan

You are not allowed to view links. Register or Login


:D :D :D

Efsane tepki, cok teşekkürler :)

obasar

Film gibi gözümde canlandırarak heyecanla okudum.
Gerçekten çok başarılı duruyor.
Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

FB10ur

Yine tek nefeste okuduğum bir Rahmi gönderisi :)
Eline emeğine sağlık

devirsever

En begendigim mitolardan  :nazar: :nazar: Iyi gunlerde kullanin.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

ysbilgin

Süper işler, emeğinize sağlık.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

stan

#160
Yazan herkesin iyi dilekleri için teşekkürler.

20 Şubat için pist günü yapmayı hesap ederken, bir anda İzmir Ülkü Park Pisti'nin bu hafta kapatılacağı bilgisi geldi. Buna istinaden, belki de son fırsat diye apar topar yakın çevremiz dahilinde 6 Şubat'ta bir pist günü düzenledik.

Pistin kapanmaması için hala ufak bir umudumuz var ama her şey bu hafta sonuna kadar belli olacak gibi duruyor, biz konumuza dönelim.

Cumartesi günü hızlı bir şekilde Nankang AR-1 semislick'lerimin takılı olduğu çok kollu jantlarımı MiTo'ya taktım. bu esnada önler için yedek diye tuttuğum sıfır EBC yellowstuff balatalarımı da taktım. Coil yüksekliğini de arka da en düşük seviyeye, önde ise en düşüğün sadece 1 cm üstüne ayarladım.

İlk iş tobana çıkıp yüksek hızda bir kaç üstü üste frenden sonra bolca sabit hızda soğutma sürüşü ile balataların rodajını yaptım. Akabinde kendimi vurdum Çukurköy dağ yollarına.

Bilen bilir, CVfilms'in pek çok videsunu çektiği tam bir California canyon özelliğindedir Çukurköy yolu. Pistteki kadar yarınlar yokmuş gibi olmasa da güzel bir test sürüşünü yaptım orada. Sürüş sonrasında bir kaç güzel foto:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Sürüşün sonunda ısınmış, tertemiz AR-1'lerin görüntüsü:
You are not allowed to view links. Register or Login

Tabi asıl aksiyon pazar günü pistte idi. Toplam 4 seans MiTo ile çıkma planım vardı. Daha ilk seansımın ikinci hızlı turunda, geçmişteki en hızlı tur zamanımı 0.01 geliştirdim, ki yavaş olduğumu hissediyordum. İlgili 1:16:650 döndüğüm turun videosu:


Bir sonraki turda tam 1:15:XXX'ler gelir derken, son virajda lastikler fazla ısınıp, fren noktasında bolca kayıyorum ve sağ tekerler yol dışında. Akabinde aracı 2 tur boyunca soğutup, sakince pite geldim. En ufak sorun yoktu çok şükür. Sadece sağ ön tekerin diğer tekerleklere göre çok daha fazla ısındığını fark edip, basınçları tekrar ayarladım. Pist dışına çıktığım o muhteşem an:


İkinci seansta hava yaklaşık 7C kadar ısındı, sanırım bu yüzden genel olarak tur süreleri düştü, ben de tüm turlarımda 1:17 döndüm. Bu seanstan pist üstündeki iki MiTo'nun birbirlerine centilmence yol vermelerini paylaşayım.


Videonun bitiş anına denk gelen saniyelerde fotoğrafçı arkadaş şu müthiş pozu yakalamış:
You are not allowed to view links. Register or Login

3. seansımda ise işler malesef ters gitti. Güzel güzel gazlarken, dikiz aynamda olası en kötü felaket senaryolarından olan beyaz dumanı gördüm. Tabi o an ilk akla gelen motoru yedik oluyor. Ama arabanın sesinde, gidişinde hiç sorun yoktu. Arabayı yarım tur kadar soğutup hemen pite aldım. Duman da kesildi. Pitin ilerisindeki geniş alanda bolca çember çizerek arabayı iyicene soğuttum. Sonra korku dolu şekilde kaputu açtığımda ise rahatladım. Çünkü turbo yağ geri dönüş borusunun çatlayıp, oradan manifolda yağ damladığını ve o bolca beyaz dumana bunun sebep olduğunu anladım. Bu durum günün MiTo için günün bittiğinin habercisi idi ama çok basit bir çözümü olduğundan korku senaryosu ortadan kalktı.
Bu seans esnasında da arkadaşımın dışarıdan çektiği videoyu paylaşayım. videonun sonlarında, çok uzakta olduğumdan belli belirsiz beyaz duman gözüküyor gibi.


Gün sonunda hava sıcaklığı tekrar düştüğü için MiTo ile çıksaydım, 1:15:XXX hedefimi yakalayacağıma inanıyordum ama nasip olmadı. Böyle olunca da gün sonunda Ülkü Park'ın TPŞ'de yarıştırdığı Corsa OPC ile ilk kez bir seans da olsa çıktım. Onunla da 1:15:051 yaptım. Malesef kameramın pili bittiğinden bu seansın videosu yok. Zaten MiTo ile ortak şasiye sahip olan Corsa'ya alışmam kolay oldu. Ama corsa'nın LSD'si çok daha agresif çalışıyormuş, tadı damağımda kaldı desem yeridir.

Böylelikle günü 250hp altı binek araç ve Corsa OPC yarış aracı kategorilerinin ikisinde de ikincilik ile tamamladım.
You are not allowed to view links. Register or Login

MiTo pazartesi günü gerekli tamirattan geçip, tekrar sahalara geri dönü bu arada.

Hala pistin kapanma ihtimaline inanmak istemiyorum ama durum gerçekten ciddi.

devirsever

Bununla gecmis olsun, guzel ve heyecanli bir gun gecirmissiniz  :yukari-ok: :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

stan

Herkese selamlar,

Yazın gelmesi ile pist günlerine bir süreliğine ara verdik. Bu esnada bir kaç ufak tefek şey yaptım. Bunlardan birisi arabanın tük koltuklarını söküp, içini ellerimle detaylı temizlemek idi. Bir diğeri ise LPG tesisatını komple araçtan sökmek oldu.

Ama asıl büyük güncelleme diferansiyel tarafında oldu. Hatirlayanlar vardir, yaklasik 2 sene once racing diffs'in lsd donusum setini takmistim. Racing diffs, ozellikle hizli virajlarda etkisini gosterirken, yavas virajlarda ve pistte yetersiz kaliyordu.

Uzun zamandir torsen tipi bir lsd aklimdaydi. Quaife fiyatlari neredeyse 1000€ seviyesinde oldugundan bir turlu elim gitmiyordu. Alternatif olarak Blackline diye bir marka buldum. Quaife'nin birebir ayni tasarim ve İngiltere'de kullanicilardan oldukca iyi yorumlar mevcut. Hatta sirf Blackline yuzunden Quaife kendi fiyatlarina indirim yapmis seklinde yorumlar dahi mevcuttu. Fiyat olarak da Quaife'den yaklasik %30 daha ucuz. Pist gunlerine yaz arasi vermisken, cok sukur araba bir masraf da acmazken gaza gelip 5 mayista siparisi verdim.

Ben tabi Avrupa'dan aldigim her urundeki gibi %18 vergi verir gecerim modundayken, DHL'den gelen telefon ile 1 Mayis sonrasi yururluluge giren basitlestirilmis kisisel gumruk islem limitinin 150€'ya dusuruldugunu ogrendim.

Gunun sonunda urun fiyatinin %50'si kadar vergi, ayrica toplam 3000TL kadar da ardiye ve genel gumruk gideri odemesi yapmam gerekti. Guzelce yutkundum, basima agrilar girdi falan ama yapacak bir sey yoktu, odemeyi yapip, gumruk islemlerini tamamladim. Guncel durumda yurt disindan parca getirecek herkes durumunu buna gore ayarlasin.

Torsen lsd eve geldiginde kutu acilisi ve ilk fotomuz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Cumartesi sabah Tanir Oto'da islerin sakin olmasini firsat bilerek MiTo'yu lifte alip once akslar, sonra da oem diff'i cikardik.

O esnada yaglarimiz ve Blackline torsen lsd'miz kenarda hazir asker modunda bekliyordu.
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasinda oem diff'ten rulmanlarin sokulup yeni diffe aktarilmasi esnasinda babamin ve etrafindaki calisanlarinin goruntusu.
You are not allowed to view links. Register or Login

Hazirlanan diff, karpuzuna konuyor ve bundan sonrasi artik sanziman ustunde montaj ile islem tamamlaniyor.
You are not allowed to view links. Register or Login

Montajdan sonra cukurkoy yoluna ciktim, biraz tatli seviyede gazladim. Asfaltin kotu oldugu yerlerde, gunluk lastiklerim de cok iyi olmadigindan diff etkisi tabi sinirli kaldi. Ama ne zaman ki cukurkoy yolunun guzel asfaltli kismina geldim, diff muhtesem calismaya basladi. Racing diff'ten sonra cok bariz farki hissediyorsunuz kilitleme orani olarak.

Bugün de işe gelirken özellikle MiTo'yu kullandım. 11 yıldır neredeyse her gün gidip geldiğim Menemen Manisa yolunda, gözümü kapalı dönebileceğim referans virajlarımda yeni kilidi tekrar test ettim. Racing diffs'e göre çok çok daha agresif hissettiriyor. Sanki her virajdagaza oturduğumda 3 tekere kalkıyormuşuz hissiyatı mevcut. Biraz dikkatsiz şekilde direksiyonu fazla kırsam, üstüne de lift off yapsam, spin bedava şeklinde gelecekmiş gibi hissettiriyor. Kilidin calismasina ayak uydurmam, surusumu buna gore adapte etmem lazim yani. Hava cok sicak oldugundan yakin tarihte piste cikmayiz ama bu hafta tatil icin ailecek Antalya'ya gidecegiz. Keyifli bir yolculuk bizi bekliyor.

stan

#163
Herkese selamlar,

Güncelleme yapmayalı 6 aya yaklaşmış. Bir durum raporu geçelim, biraz uzun olacak tabi.

Yillar once de yukselip ancak yapamadigim yag sogutucu projesini bu sefer bir başka MiTo Tjet sahibi Kaan abimizin de degerli destegi ile hayata gecirdim.

Tjet motorlu araclarda sevgili fiat grubu malesef cesit cesit yag sogutucu kullanmayi tercih etmis yillar boyunca. Bir modeldeki oem sulu yag sogutucu, bir baska model ile uyusmama gibi durumlar bolca oluyor. O sebeple benim aracimda kullanilan oem sulu yag sogutucusunu cikma ya da yan sanayi olarak tedarik edip, onun uzerinden adaptor kalibi calisma firsatim olmamisti.

İkiz MiTo sahibi Kaan abimle birbirimizi gazlayarak, yapariz biz bu isi deyip, ben yag sogutucu arastirmasini derinlestirdim, o da imalatta destek olacagina soz verdi. Haftalarca suren arastirmam sonucu, 1.3 cdti albea ile ortak montaj noktalarina sahip, fakat petek sayisi tjet MiTo'daki cooler'a gore daha az olan parca kodunu bulup, siparisi gectim. Gelen yan sanayi cooler, benim arabamin ustundeki ile montaj olarak birebir ayni idi ve seruven bu noktadan itibaren basladi.

Yan sanayi albea 1.3 cdti yag sogutucusu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Adaptorun imalatini dedigim gibi Kaan abim yapti, bir adet bana, bir adet de rosso MiTo'suna. Adaptor aluminyumdan oldukca kaliteli idi.

Sonrasinda ise aliex'ten fittingler ve ingiliz tip olarak bilinen 13 satir yag sogutucu radyatorun siparisini verdim. Bu sogutucuyu tercih etmemin sebebi, ozellikle Avusturalyali Ari Performance garajinin hazirladigi tjet abarth ve mitolarda hep bu buyuklukte sogutucular kullaniliyor. Hortum olarak da yine Kaan abinin yonlendirmesi ile manisa kucuk sanayide bir kac hidrolikciyi gezio, farkli fikir ve yorumlar aldim. Sonunda 150C'ye kadar dayanikli olan mavi renkli hidrolik hortumdan tedarik ettim.

Yaklasik tum setin fotosu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Oncelikle bir cumartesi gunu sanayide Tanir Oto'ya gecip, dukkanin sakin bir kosesinde sag on tekerlek, davlumbaz, alt plastik ve turbo emme borusu gibi şeyleri sokup, kafamdaki montaj yerini kontrol ettim. Aklimdaki konum daha önce iptal edip yerine panjur taktigim sag sis farinin arkasi, sasi ucunun hemen alti. Oraya uygun bir yag radyatoru tasiyici tasarladim, ustalarimin destegi ile lamalardan kaynatip, cift montaj noktasi ile hazirladim. Bir de siyah mat sprey boya ile boyadim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Cumartesi gunu iki adet daha 90 derecelik fitting ihtiyacim oldugunu anlayinca isi yarim bırakıp, arabayi topladim. Pazar gunu soz konusu fitting'i nereden bulurum diye saga sola sorarken Mami Custom Muhammed Sancak yardimima yetisti sagolsun. Pazartesi sabah onun mekanina gidip, hemen yan komsusu olan hidrolikciden eksikleri tamamladim. Oglen gibi tekrar Tanir Oto'ya gecip ise kaldigimiz yerden devam ettim.

İlk is olarak oem yag sogutucuyu sokup, su ve yag kanallarının konumunu net sekilde teyitledik. Buna gore adaptor ustunde ilgili fitting'lerin dislerini acip, montaja hazir hale getirdik.

Arac ustunden soktugum oem sulu yag sogutucu:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Adaptore disleri acip, fittingleri takinca:
You are not allowed to view links. Register or Login

Adaptoru yerine montajladik:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sis fari arkasinda yag radyatorunu montajlayip, borulari cekmeye basladik. Tabi bu noktada radyatorun icine montaj esnasinda borulari da kapsayacak sekilde taze yag doldurdum.
You are not allowed to view links. Register or Login

Adaptor ustunde de boru ve 90 derece aciya sahip fittinglerin montajini tamamladik:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bu noktada borular katlanmasin veya kasilmasin diye her boruyu 3'er kez falan bastan hazirlamam gerekti, kolay gozuken ama cok yorucu bir detay bu.

Ve son olarak montaj bitmis, yag radyatoru ve adaptor ayni foto karesinde:
Tekerlek hizasinda, yandan goruntu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Ayni foto, asagidan goruntu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Tum parcalari toplayip, davlumbazi ve alt plastik korumayi takinca yag sogutucu ile ilgili hic bir detay gozukmuyor. Bir baska onemli detay da oldukca kisa olan yag hortumlari. Birisi yaklasik 30 cm, digeri de 10 cm kadar oldu. Ne kadar kisa hortum kullanilirsa, bu tur uygulamalarda pompaya dusen ekstra yuk ortadan kalkiyor.

Sonrasında ise yağ soğutucuya iptal edilen sis farının oradan hava yönlendirmesi için bazı denemeler yaptım. ilk etapta direkt bir spiral boru çekip kullandım, fena sonuç vermedi. Sonrasında o borunun ucuna pleksiden bir davlumbaz yapıp yağ soğutucu üzerine oturttum, soğutma performansı daha kötü etkilendi ve ilk çözüme geri döndüm.
You are not allowed to view links. Register or Login

Ek olarak, yag sogutucuya gelen hava kolay tahliye olsun, akis hizlansin diye, davlumbazda yag sogutucu hizasina kocaman bir pencere acip, oraya da plastik petek taktim. Gelmis gecmis en guvenli montaj aparati olan cirt kelepceler ile petekleri davlumbaza tutturdum :P Montaj oncesi foto cekmedim ama asagidaki fotoda azicik gozukuyor bu detay. Kucuk gozuktugune bakmayin, yag sogutucunun kendisi kadar buyuk actim ilgili kismi.
You are not allowed to view links. Register or Login

Tabi yağ soğutucu işimiz burada bitmedi. havaların soğuması ile, sabahları yağ sıcaklığının normal seviyelere gelmesi çok uzun süre almaya başladığını görünce, sisteme bir de yağ termostatı ekledim. Bunun için ilk etapta Amazon'dan Mishimoto'nun inline termostatını sipariş etmiştim ama ne hikmetse sipariş iptal olup gelmedi. Bu sebeple ikinci kez siparişi Delare'den yana kullandım.
Delare termostatimiz ve An10 adaptorlarini takarken:
You are not allowed to view links. Register or Login

yağ termostatı montajı için 2 gun boyunca su sekil arabanin altindan cikamadim:
You are not allowed to view links. Register or Login

işin sonunda orata çıkan sonuç, termostat ile yagin filtre sonrasi cikis borulari oldukca kisa. Sonrasinda da yag sogutucuya giden hortumlar 20-30cm kadar. Yani yag basincinin olumsuz etkilenmemesi icin hala oldukca kisa boru mesafesi kullanmayi sagladik.
You are not allowed to view links. Register or Login

2 gunun sonunda kaput alti eski haline donup, her sey olmasi gerektigi hale geri geldi.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bu süreçte arabaya yaptığım bir başka dokunuş ise ön balataları EBC bluestuff'a geçirmek oldu. Her zaman balatalarimi tedarik eden fenomen alfacı arkadasa 30 Haziran'da pesin odeme ile ebc bluestuff siparis etmistim. Tahmini 4-5 haftada gelmesi gereken balatalar, devamli cesitli sorunlardan gelisi ertelendi. 2 tane pist gunume sacma sapan balatalar ile cikmak zorunda kaldim. Son olarak 6 Kasim'da yapacagimiz pist gunu de riske girince iade talep ettim kendisinden. Hakkini yiyemem, euro olarak verdigim ucretin guncel kur ile tl karsiligini bana hemen ertesi sabah gonderdi.

O esnada ebc tedarik eden kim var diye instada bakinirken, 696 otomotiv ile iletisime gectim. Stoklarinda corsa opc icin bluestuff oldugunu ogrenince hemen siparisi gectim. Ertesi gun balatalar elimdeydi. Hizli tedarik icin kendilerine buradan da tekrar tesekkur ederim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Burada onemli detay, corsa opc, mito, megane 2 rs, abarth 595 gibi araclar hepsi 4 piston brembo kullaniyor. Tedarik kodu farkli olsa da, balatalar birbiri ile ayni, sadece fis detaylari farkli olabiliyor.

Bluestuff balatalarin montajini elimle yaptim. Goruntu cok guzel. Su an icin rodaj asamasindayim, cok zorlamadim balatalari.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Pistte ise balatalar harkalar yarattı diyebilirim. Pist video ve fotolarını en son geleceğim.

En önemli bir başka dokunuş ise lastikler oldu. Yaz ayi oldugu icin zaten son pist gununden sonra semi slickleri hic sokmemistim, yazin semi slick ile dolasmaya alisigim yani, hatta yol bozuk degil ise oldukca keyif de veriyorlar. Bu sebeple 225 45 17 olculerinde 15. Hafta 2022 uretim Nankang Ar-1 leri siparis ettim. Kendileri Temmuz ayının ortası gibi montajladım. İlk gün Menemen - Alsancak - Bornova - Menemen seklinde sehir ici ve otoban karisik surus yaptim. Oncelikle fotolari koyayim, sonra yorumlara geceyim.

Lastikler montaj icin beklerken:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Eski 215 45 17 ve yeni 225 45 17 Nankang Ar-1'ler yan yana:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Montaj ve yikama sonrasi
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Mahalleden pozlar:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Lastikleri daha montaj etmeden once hamurunun yumusakligi beni cok sasirtti. Daha once hic bu kadar taze Ar-1 takmamistim. Gecmiste aldiklarim ya hep cikma idi ya da eski tarihli uretimdi. En azindan Ar-1 ozelinde taze lastigin farkli oldugunu anladim.

Bir de tabi 215 45 17 ile 225 45 17 karsilastirmasi yapmam gerekiyor. Ben hem gorsel hem surus acisindan tombul yanak taraftariyim. Arabaya hem kabul edilebilir bir yumusaklik ve konfor veriyor, hem de camurlugu doldurma konusunda cok basarili oluyor.

Gerci konfor derken, o konfor bildiginiz konfor degil. Semi slick lastiklerde konfor deyince, olasi minimum izdirap seklinde cevirebiliriz. Cunku lastigin deseninden oturu bolca yol sesi mevcut.

Pistte mükemmel çalışıyor lastikler, yolda da yağmur yoksa ve hava çok soğuk değilse  her türlü keyif veriyor. Yazın 2 aya yakın AR-1'leri günlük de kullandım yani.

Eylül ayı sonu itibari ile ise normal kullanıma sahip bir set lastik alma ihtiyacı tabi oluştu. Semi slick lastik almaktan günlük lastik olayına bayadır odaklanamamıştım.

Ailemizini lastikçisinden, önceki haftalarda eşimin C3'üne zaten 15"lik Goodyear almışken, MiTo'yu da Goodyear'ladık. Aslında aklımda michelin Pilot Sport 4 vardı ama 225 45 17 tane fiyatı 2000-2100TL seviyesindeydi. Daha önce de kullanıp memnun kaldığım Goodyear Eagle F1 Asym 5'ler için tanesi 1600TL'den anlaşınca, aksiyona geçtik.

12. hafta 2022 üretimi Asym 5'ler:
You are not allowed to view links. Register or Login

Çok uzun süredir aklımda olan, günlük ile pist jantını değştirme olayını da gerçekleştirdim bu lastik değişimi esnasında. Çok kollu oem CMS üretimi jantım yaklaşık 10,5 kg gelirken, yine oem 8C jantım ise yaklaşık 8.5 kg geliyor. Zamanında semi slickleri çok kolluya takıp geçmiştim, o sebeple tezat bir durum vardı aslında. Fırsat bu fırsat deyip, üzerinde semi slick'ler olan çok kollu jantları da lastikçiye götürüp, Asym 5'leri buna taktım. Daha hafif olan 8C jantlara ile Nankang Ar-1'ler takıldı ve şimdilik evin kilerine kaldırıldı. Pistte inş hafif jantın faydasını görürüm.

Montaj anında kenarda bekleyen konu misafiri Nankang AR-1'ler:
You are not allowed to view links. Register or Login

Montajdan sonra çok kollu CMS üretimi OEM jantlarımız ile Goodyear ASYM 5 kombinimiz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Gelelim pist anılarımıza. Bu süreçte 1 kez İstanbul Park, 5 kez de İzmir Ülkü Park'ta piste çıktım.

Tabi Ülkü Park artık evimiz niteliğinde olduğundan ve tüm etkinliklerin organizatörlüğünü de üstlendiğimdeni artık arabam ile ciddi bir tur süresi yapma konusunda bir nevi kendi kendime baskı yaratmıştım.

En iyi süremi yaptığım ve taze lastik + bluestuff balata kombini ile ilk kez piste çıktığım 6 Kasım Time Trial etkinliğimizden detaylı bahsedeceğim. O günküetkinliğe toplam 46 arac katildi, 150-250hp grubunda ise 26 arac piste cikmisti.

Gunun kronolojisine gelirsek, oncelikle sabah 11:20'de ilk seans icin ciktim. Lastik basincini, yol basinci olarak biraktim ve 1:16'larda stabil turlar attim. Onumde i20n'i ile Safak Soysal ile onlu arkali bir turumuzun videosu:


Ogleden sonra ciktigim ilk seansta, lastik basincini bu sefer, her zaman yaptigim gibi yaklasik 6 psi kadar dusurdum. Ancak hic stabil turlar atamadim, 1:17 - 1:18 turlar ancak atabildim, acik soyleyeyim, keyif de alamadim bu seanstan.

Sonrasinda eski Alfacı, güncel vag'cı Baran'in olagan ustu israrlari ile, hayatimda ilk kez bir baskasinin arabasi ile direksiyon basinda piste ciktim.

Baran'ın Big turbo 1.6 TDI A3 ile video cekemedik ama ilk iki tur azicik tanistik kendisi ile, sonraki 2 turda arabayi guzelce soguttum, sonucta emanetin cani totosundadir zihniyeti ile o anda pistteydim. Son turda da ozellikle frenleri cok sert zorlamadan 1:18:8 geldi. A3 sase olarak bekledigimden cok daha iyi cikti, sure de iyi geldi diye dusunuyorum. Ama lastik, fren vs ile cok daha hizli donebilir. Videomuz yok ama bir fotomus olsun A3 ile, vag da binmedik demeyiz.
You are not allowed to view links. Register or Login

Saat 16:30 gibi hava serinledi, yagmur cok az ciselemeye basladi ama MiTo ile 3. seansima ciktim. A3 ile iyi sure gelince, MiTo ile de gercek potansiyeli cikarmak icin gozu kara gazlamak lazim moduna girdim.

Burada sunu da vurgulayayim, ebc bluestuff balatalar muthis is yapti. Fren hidroligimi degistirme firsatim olmamisti pist oncesinde. O sebeple fren pedalinda bir miktar yumusama oldu ama yine de muthis bir frenleme performansi vardi. "Gozu karatma" moduna girmek icin frenlerin verdigi bu cesaret de ise yaradi. Bir de ek olarak lastik basinclarini yaklasik 4 psi daha arttirdim.

3. seansin ilk iki turda, son zamanlarda pek cok kez ayni seansta gazladigim Murat Turel abimizin Audi TTS'inden kopmamayi basardim. Bu bana biraz daha cesaret verdi dogrusu. 3. Turda 1:15:** geldi, 4. turda da hayallerimdeki 1:14:9** geldi. Video o rekor turum, ilk anda ufak bir kufur var, kusura bakmayin, tamamen kendi kendime 1:15 i ilk kez gorunce bunca zamandir niye yapamadim sitemi diyeyim. Video sonunda da race chrono'da 1:14:9'u gorunce, bir nevi sinir bosalmasi oldu diyelim.


Son seansta da yagmur bi tik daha artmisti arada, seans aninda da cok az olsa da hala vardi. O sebeple keyif almaya odaklandim, stabil 1:15'ler geldi. Ama belki de gunun en cok keyif aldigim anlari, son senasta Corsa Opc sahibi arkadasimiz ile uzun uzun onlu arkali gazlamamiz oldu. Hatta son anda kendisini gecerken, gaz kesmeseydim belki de best'imi bir tik daha gelistirecektim.


Son olarak, bu guzel gune ait, bir kac guzel foto:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Yine 6 Kasım pist gününden 3 teker fotolarımız:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Biraz da İstanbul Park pist gününden bahsedelim tabi. 5 yil sonra ilk kez İstanbul Park' a halk gunu icin 26 KAsım'daki halk gününe gittim. C & D seansina ciktim. Hava yagisli ve İzmir'den cikip geldigim icin gunluk kullandigim Goodyear asym 5 lastikler ile, arac full takili, bagaj dolu ve iki kisi seklinde piste ciktim, surucu bahanelerim bu kadar :)

İlk seansta kirmizi bayrak cikmadigindan asiri trafige kalmadim. İlk hizli turum İstanbul Park'ta pek çok deneyimi olan iki i20n'in hemen arkasinda basladim, cizgi takibi icin bu bir sans idi. Tur icinde Seat Leon Cupra ve BMW i8'e yol verdigimden tur sonralarina dogru onlarin takibini kaybettim. Kaldi ki tur sonunda leon ya motor ya da turbo yedi ve inanilmaz bir duman icinde kaldik. Leon kendini pote hizlica atabildiginden kirmizi bayrak cikmadi. İlgili tur:


İlk seansta lastik basinclari, arabanin genel kondisyonu, benim elimin alismasi falan derken, baska hizli tur atamadim, ara ara virajlari tek tek kastim. Buna orneklerden birisi 8. viraj. 7 oncesindeki duzlukte onume gecip, turumu yiyen bir Golf 8 R ile 8. viraj icindeki guzel yakinlasmamiz:


İkinci seansimda artik elim alisti, lastik basinclarini da dogru ayarladim, pist biraz daha kurudu deyip, en az bir hizli tur atarim umidi ile piste ciktim. Ancak seans icinde 2 kez kirmizi sallandi. Bu sebeple her bir startta tekrar tekrar trafikte kaldim, trafikten her kirtuldugumda ya kirmizi cikti ya da seansin sonuna geldik. Bu seansta da yine 8. virajda bir RX8 ile yakinlastim ama bu sefer son anda cizgimi kacirip, apex ustunde arabayi toplamaya calismamak adina arabayi direkt kacis alanina attim:


Hic hizli tur atamasam da, muthis keyifli bir gundu. Sonucta bu bir halk gunu, seans icinde 40 kisi var, o sebeple oncelik kendimi ve arabami kollamak idi, hizli tur ikinci planda idi.

Denk getirirsem, baharda bir open pit yapmak isterim, cunku bu pist, bunu hak ediyor.

İstanbul Park fotolari:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Senenin son pist gününü ise geçtiğimiz Pazar günü Ülkü Park'ta yağmur altında gerçekleştirdik.

2 haftadır hava tahminlerini yakından takip ediyorduk, bari aralıklı yağmur olsun ümidindeydik, o sebeple Nankang AR-1 lastiklerimi takıp da piste gitmiştim. Ancak bol ıslak ve kaygan bir zeminde turlar atabildik. En iyi turum ancan 1:34:2xx olarak geldi. Eğer günlük kullandığım Goodyear Asym 5 lastiklerle gitseydim en az 5 saniye daha iyi bir süre gelirdi diye tahmin ediyorum ama böyle de çok keyifliydi. Egem ve Bambi virajlarında kafadan kaymayı kontrol etmek için hep el frenine davrandım. Benim adıma günün en hızlı turu:



Son pist gününün yağmurlu fotoları:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu da önden kaymayı kontrol edebilmek için el freni ile arkayı koparma çabalarımız:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

En son olarak şunu da belirteyim, Kasım ayında vizeye girip, LPG'yi resmen de iptal ettirdim. 2 yıl kafamız rahat.

stan

Arabanın kozmetik ihtiyaçlarına biraz odaklandım yıl başı itibari ile. Hatırlayan vardır, geçen yıl başı farları söküp, içini açıp, kloroform ile temizlemiştim. Hatta far içini füme rengine de boyamıştım. Doğrusu ilk anda tatmin etmişti ama, sonradan özellikle farın iç tarafındaki işçilik hatalarım çok gözüme batmaya başlamıştı. Bir de artık farın çoğu yerinde kılcal çatlaklar vardı. Sonuçta 2010'dan beri bu farlar aracın üstünde, geliyordu gelmekte olan.

Ben tabi yine iyimserliğimi üstümden atmayıp, söker temizlerim kafası ile polisaj makinesi bile aldım Aralık ayı içinde. Yıl başı günü tamponu söküp, farları ısı tabancası ile açma işine başladım. Ancak her iki farda da, geçen seneki açma işleminden kalan küçük çatlaklar iyicene yürüdü ve farlar kullanılamaz hale geldi. Durum böyle olunca, pazartesi günü soluğu 3. sanayide alıp, bildiğim Alfa Parçacılarını dolaştım. Depo marka farları tanesi 1900TL'den buldum ve siparişi geçtim, ertesi gün farlar teslim edildi. Malesef piyasada içi kendinden füme far bulamadık, yeni farı almışken de açıp hiç etmeyelim diye, o topa girmedim.

Eski ve yeni far yan yana koyunca, eskinin "sal beni artık" çığlıklarını net duyuyorsunuz.
You are not allowed to view links. Register or Login

Sadece far değil, vernikleri atan yoncalar, artık boyası akan jant göbeklerini de orijinali şeklinde sıfır olarak tedarik ettim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Dün mahallede, kapı önü modifiyeciliği şeklinde tamponu tekrar indirip, farları montajladım. İlk anda farlar çalışıyor mu diye kontrol ederken:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bilen bilir, MiTo'nun ön tamponu tam olarak yerine oturtmak biraz dertlidir. Saatlerce uğraşıp, eskisinden daha güzel şekilde tamponu oturttum, kenarlarda yine orijinal bıraket yerine biraz Dyson kullandım. Sonrasında da sanayide far ayarı yaptırdım.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bu sabah işe gelirken biraz geç kaldım, o sebeple hava biraz aydınlıktı, gece performansını net deneyimleyemedim yani. Ama dün akşam mahallede olduğu yerde farları yakınca yeri göğü aydınlatıyordu.

Bu sabah iş yerinde araba yıkandıktan sonra bir fotosunu çektim. Telefonum sağolsun, muhteşem bir foto olmadı ama yeni temiz farlar arabayı gerçekten gençleştirdi. Füme renk olmamasına rağmen içime baya sindi.
You are not allowed to view links. Register or Login

Kozmetik olarak sırada, tampon, ayna kapağı ve marşpiyerdeki siyah detayların temizlik boyası ve ek olarak kaputun boyanması ve pasta cila işlemi var sırada. Özellikle kaputta çok çılgın vernik atığı var, beyaz olduğundan direkt göze çarpmasa da, rahatsız ediyor beni.

Ek olarak sanayiye gitmişken bir set buji (seti 940TL olmuş), Valeo marka ön disk aldım, kenarıya koydum. Daha önce Limit Parts'a sipariş verip de 4 ayda gelmeyen EBC Bluestuff balataları da kendilerine tekrar sordum, stoğunuzda ise alayım dedim. Stokta dediler, dün ödemesini yaptım, bugün teslim alacağım. İzmir pistimiz kapandı ama baharda illa bir İstanbu Park yaparız. O sebeple şimdiden tedariğimi yapayım istedim.

stan

Farlar, yoncalar, jant göbekleri derken kozmetiği tazelemede sıra boya işlerine geldi.

Vernik atığından ötürü yazın tavanı boyatmış. Yine aynı sebepten dolayı kaput da artık baya kötü olmuştu, onu da boyadık geçtik. Kaputun yanında plastik parçalar olan ön tampon, marspiyel, ayna kapakları da boyandı. Bir de yönetmeliğe uygun yeni plakalar basılıp, boya sonrası takıldı.

Menemenimizin çok da şık olmayan dar sokaklarından bir kaç foto:

Burada yeni yıkanmış ve tertemiz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Yağmurlar sonrası bolca toz ve ufaktan çamurlu halimiz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Kaput altımız da her zamanki gibi, kalabalık ve temiz :D
You are not allowed to view links. Register or Login

kuti147

Maşallahı var.. :yukari-ok:
Boya işine bende yaza doğru gireceğim sanırım.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallahı var.. :yukari-ok:
Boya işine bende yaza doğru gireceğim sanırım.

Çok teşekkürler.

Bu arada farlar, far ayarından sonra özellikle muhteşem bir aydınlatma sağladı. Eski farlardaki led ampülleri olduğu gibi söküp, yenilere aktarmış olmama rağmen, gece gündüz gibi fark oldu.

MiTo için far değiştirme niyeti olanlar Depo markayı güvenle tercih edebilir. yıl başından sonra zam yemiş midir bilemiyorum tabi ama benim aldığı rakam da bir far için çok komik seviyede idi.

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok teşekkürler.

Bu arada farlar, far ayarından sonra özellikle muhteşem bir aydınlatma sağladı. Eski farlardaki led ampülleri olduğu gibi söküp, yenilere aktarmış olmama rağmen, gece gündüz gibi fark oldu.

MiTo için far değiştirme niyeti olanlar Depo markayı güvenle tercih edebilir. yıl başından sonra zam yemiş midir bilemiyorum tabi ama benim aldığı rakam da bir far için çok komik seviyede idi.

Ben farları bi-xenon a çevirirken far camlarını da sıfırlamayı düşünmüştüm. Oem farların tanesi 4600 civarıydı. Sadece far camı için fazla gelmişti. Depo marka olanların camları xenon ampüllerinde sararma yapıyor demişti İlker Kemal. Onun için niyetlenmemiştim. Ama led veya halojen de sıkıntı çıkartmıyormuş.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

stan

Sevgili arkadaslar,

Fark etmissinizdir, yag sicakligi konusuna takigim. Ozellikle İzmir pistinin kapatilmasi dan sonra, tek cagre olarak İstanbul park kalmisken, arabalar icin ciddi zorlayici olan F1 pisti icin max seviyede hazir olmak istiyorum. Serin havalarda bir sorun yasayacagimi sanmiyorum ama sicak havada isler yine degisebilir.

Şubat ayında is seyahati icin İtalya'ya gitmisken Prometeo'nun buyuk yag karterinden siparis ettim, yanina bir de Ferodo ds3000 balata ekledim. Seyahatteyken otelde paketi ilk acis fotom:
You are not allowed to view links. Register or Login

Gelelim montaj gününe, daha akşamından ceyizi kapi agzina hazir ettim.
You are not allowed to view links. Register or Login

İlk is olarak oem karteri soktuk. 3.3 lt yag alan oem karter ile 4.8lt yag alan prometeo karter yan yana:
Not: Soktugumuz karterin ici de tertemiz cikti cok sukur, nazar degmesin spek.
You are not allowed to view links. Register or Login

Her seyi toplayip, egzoza da kartere yakin bolgelerde cam yunu sardiktan sonraki etek alti fotomuz:
You are not allowed to view links. Register or Login

stan

Son olarak arabanin onemli bir eksigi olan koltugu da tamamladik.

OMP'nin TRS-E modelini İntercity Park'tan ayaklariyla beraber tedarik ettim. İntercity'nin elindeki son koltugu da ben almis bulundum. Yine OMP kemerleri de siparis etmistim ancak stok kalmadi diye ertesi gun donus yapilinca, İzmir'de Sparco bayisi olan Muhammed Ali Ulku'den Sparco 4 nokta kemerleri tedarik ettim.

İntercity'den gelen devasa koltuk kutusu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sparco kemerlerimizin kutu acilisi:
You are not allowed to view links. Register or Login

Cumartesi sanayide giristim montaj islerine. OMP'nin kendi ayaklari tabi oem montaj noktalarina denk gelmedigi icin ara bir montaj ayagi yapmak gerekti. 4*1cm lik lamalarla olmasi gerekenden fazla saglamlikta bir tasiyici ve kemer baglanti aparati yaptik. Aparat baslangici su sekilde idi:
You are not allowed to view links. Register or Login

Su sekilde aparat hazirligi bitti. Alt kenardaki 4 adet halka Sparco kemerin yaninda gelen orijinal baglanti noktalari, saglam sekilde onlari da taktik:
You are not allowed to view links. Register or Login

5-6 kez sok tak yapip, ince ayari da yaptiktan sonra mutlu son:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Son olarak, koltuk ile gazlamak buyuk rahatlikmis. Ciddi sekilde hic yorulmadan, farkli bir konfor hissiyati veriyor gazlama aninda. Gunlukte ise, cekilecek dert mi bu seklinde soru isaretlerim yok degil

Blackline147

Yarış koltuğu çok yakışmış MiTo'ya :) Yapılan modifiyelere diyecek söz yok :clover: Konunuzu zevkle takip ediyorum.
2008 | Alfa Romeo 147 1.6 TS - Blackline

stan

7 Mayısta İstanbul Park, 8 Mayıs'ta da Körfez'de MiTo ile piste çıktım.

7 Mayıs'ta İstanbul Park'ta D ve E seanslarında MiTo ile pistte idim. İkinci seansta lastik basıncını daha doğru ayarlamam ve elimin nispeten alışması ile temize yakın 3 tane tur attım, 3'ü de trafiğe takılmış olsa da hepsi 2:31 mertebesinde geldi.

En hızlı turum olan E seansı 4. turumun 2:31,14 olan videosunu bırakıyorum. 5'in içinde önümdeki Golf iyi niyetli sağa sinyal verip, solda yarış çizgisinin göbeğinde kaldığından çok ciddi süre kaybettim. O anın sıcaklığı ile azımdan ufak bir küfür çıktı, araç sahibi burada ise affola. 8'i de şiir gibi dönerken, çıkışta yarış çizgisinin göbeğinde pazar turu atan C5 Aircross sağolsun, viraj çıkışı gazı açmak için saniyeler mertebesinde bekleyip, dış çizgiyi kullanamadım. Bu iki nokta olmasa, hayallerimdeki süre gelecekmiş.



Ek olarak şunu belirteyim, arabanın ısınma sorununu gerçekten çözmüşüm diyebilirim. Daha önce devamlı artış trendinde olan ve üst üste turlardan sonra yağ sıcaklığı 130C'ye dayandığında soğutmaya geçerdim. Şimdi ise pistin eğimine göre 110-120C arasında stabil bir yağ sıcaklığı elde ettim. Bu veriye dayanarak, belki turboyu hybritleyip, ufak bir miktar daha beygir kasabilirim.

Ek olarak, soğutma ihtiyacı olmadan aralıksız gazlayınca, sadece iki seansta 37 lt benzin tüketimi oldu. Yani full depo girdim, ikinci seans sonu benzin lambası yandı.

Fren soğutmalar + DS3000 balata + RBF700 hidrolik de çok iyi çalıştı. Her Avrupa seyahatimde bavula bir DS3000 balata koyma niyetindeyim artık.

Son olarak İst Park SF düzlüğünde dıştan bir çekimi de buraya bırakayım.


Ertesi gün de Körfezde idik. Körfezde ısınma zaten hiç sorun olmadı. Araç içi çekim malesef burada alamadım. Ama sabah ilk turumda 58.xx dönerken, ikinci seansta 53'ler geldi. Öğleden sonra lastiği ön arka yapınca, hemen 52.2 geldi. Bir sonraki seansta trafiğe kalınca 51 gelemedi ve Körfez'in ünlü çukurları sayesinde rot ayarım bozuldu. Hatta akşamına 450km'lik ev yolunda düz gitmek için direksiyonu hafif sağa kırarak devamlı gitmem gerekti. Ertesi gün lastikçime gidip, rot ayarına baktırınca, -0.10 olması gereken sağ ön toe ayarı +0.15 idi. Neyseki alt takımda yamulan eden yoktu, sadece ayarı düzeltip devam ettik.

Madem rot ayarım bozulacak, uçarak hakkını verelim:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Son olarak öğleden sonra best süremin geldiği seansta i20N sahibi Sertaç ile önlü arkalı çok güzel gazlarken:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sabah seansında SF başında sol arka tekeri çime kaptırınca yaşanan o tatlı heyecan / korku anı:
You are not allowed to view links. Register or Login

stan

Son İstanbul Park deneyimimden sonra yag sicakligi ve egt sorunumu cozdugumden emin olup, artik biraz daha guc arttirmayi dusunebilecegimden bahsetmistim. Secimlerden sonra dolarin ne olacagi falan derken, zaman bu zaman deyip, hybrit turbo isine girdim.

Arabanin uzerindeki oem haldeki GT1446'yi sokup, hybrtilemek yerine, hem arabayi yatirmamak hem de olabilecek en saglam kombinasyonu saglamak icin gectigimiz hafta, Garrett yetkili bayisinden 1 adet GT1446 siparis ettim. Turboyu bayiden direkt İstanbul'daki Eksen Turbo'ya gonderttirdim. Emme tarafi yaklasik 3.5mm, egzoz tarafi ise yaklasik 2mm kadar buyuyecek sekilde usta ile anlastik. Ustanin soyledigine gore, turbo yaklasik olarak GT1549 ayarinda olacagi seklinde idi. Eksen Turbo'yu tercih etmemin ana sebebi, hem gecmiste kendisiyle is yapmis olmam, hem de usta cok fazla GT1446 hybritlemis, yani tarife hakim olmasi.

Turboyu cuma gunu teslim aldim ve Cumartesi montaji kendi ellerimle yaptim. Hatta montaj esnasinda manifold somunlarina da el attim, arada gevseyenler oluyordu, hepsini vida sabitleyici ile tekrar torkladim.

Simdi montaj fotolarina gecelim, eski ve yeni turbo yan yana:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Manifoldumuz ciplak:
You are not allowed to view links. Register or Login

Turbo artik manifold ustunde:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Daha once corrected degeri 22.8 saniye olan 100-200 suremizin guncel hali:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonuc degil bekledigim, hayal ettigimden bile daha iyi oldu. Alt ve orta devirler hic degismedi. Ust devirler ise ayni orta devirler gibi dopdolu oldu. Devir sonu da 1.3 bar kadar basinc tasinabiliyor, yani tum devir bandi kullanilabilir oldu.

Son olarak, süre görselini bırakmış olmam lütfen yanlış anlaşılmasın, şu kadar hızlıyım, şöyle güzelim gibi bir noktadan değil, lütfen benzer işlemleri yapmak isteyenler için gerçek veri olarak algılansın isterim.

cario

17' Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
06' Alfa Romeo 159 JTDm
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
96' Fiat Coupé Plus 2.0