Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



2003 147 2.0 T.Spark - 34 JAS 10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Tekrar Hayırlı olsun. Özel ve güzel bir 147 sizin gibi değerini bilen birinin sahibi olması onun şansı :)
Teşekkürler


Sent from my iPhone using Tapatalk
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
Geçen hafta güzel bir Tekirdağ turu yaptık Jason ile. Karışık 100km / 9.2 litre ile İstanbul'a döndüm.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Uzun bir aradan sonra ufak tefek iyileştirmelerle devam ediyoruz Jas 10 ile;

Orijinal 147 otomatik kararan dikiz aynası taktım, yine orijinalde olduğu elektriği far sigortasından aldım. Yani farlar açılmadan ayna devreye girmiyor.

Kötü durumdaki alfa logolu debriyaj pedal lastiğini yeniledim, ufak detaylar önemli  :clover:

Araçta fabrika çıkışı Bose müzik sistemi var ancak bilindiği üzere tweeter yuvaları ön - arka boş, o boş yuvalara orta kalite tweeterlar taktım; tweeter kablolaması zaten yapılmış ve boş bırakılmış olduğu için düzgün soketler yardımıyla orijinal kablolamaya zarar vermeden montajı yaptım. Taktığım tweeterları alırken ve takarken de çok bir şey beklemiyor ancak boş durmasından iyi olacağını biliyordum; sonuç beklentilerimin çok çok üzerinde oldu, ses nispeten ayak-bacak seviyesinden gelip dağılırken sanki daha göğüs hizasına çıktı. Baslarla alakalı zaten bir eksik yoktu ama tizler de çok daha net duyulmaya başladı hatta konudan habersiz kız arkadaşım bile ben söylemeden değişimi farketti  :clover:

En önemli değişikliği ise sona sakladım, periyodik kışlık bakımda 37-35 oranlı 5. vites dişlisi 43-33 oranlı olanla değiştirildi,

Öncesindeki değerleri not etmediğim için bilemiyorum ancak şuan;

120 km/h - 2900 rpm
165 km/h - 4000 rpm

değerlerine ulaştık Jas 10 ile. Uzun yolda artık daha sessiz, 100km'de 1lt kadar daha ekonomik ve yüksek süratlerde daha istekli hale geldi.

43-33 oranına özellikle İngiltere forumlarında yaptığım araştırmalarla ulaştım ve şöyle bir bilgi edindim, Auto Delta firması supercharge ya da turbo uygulaması yaptığı 2.0 Twin Spark ve 2.0 JTS motorlu araçlara 5. vites kısa kaldığı için bu oranı uyguluyormuş. Türkiye'de özellikle 1.6 motorlu 147'lere uygulama yapılan 37-31, 39-31 gibi oranlar da mevcut.

Peki otoban hızları harici şehiriçi deneyimim nasıl? Öncesinde 5. vites ile 45-50km/h hızlara kadar inebiliyor ve oradan rahatlıkla hızlanabiliyordum, hafif yoğun trafikte dahi çok uzun mesafeler hatta şehirler arası vites değiştirmeden gidebiliyordum ancak bu, dişli değişimi sonrası 60km/h minimuma yükseldi. Artık 5. viteste bunu yapamıyorum ve 4. vites sonrasında 5. vitese geçmek için de minimum 2.500 devri bekliyorum. İngiliz forumlarındaki Alfista kardeşlerimiz bu uygulamayı 1.8ts ve 2.0ts için öneriyor, ortak fikir 1.6ts'nin bunu kaldıramayacağı ve 5. viteste çok isteksizleşeceği yönünde. 1.6ts'ye sanırım takılması mantıklı olacak maksimum oran 39-31 olabilir.


Jas 10'dan güncel bir kaç kare ile bu yazımı sonlandırıyorum, herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim.



You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

radar54

Güzel güncellemeler olmuş  :yukari-ok: SS olarak dişli değiştiren ilk sizi gördüm sanırım ve biraz daha heveslendim. Çünkü bende bu yaz krank keçesi değişimi için motor şanzıman ayrılmışken dişli değiştirmeyi düşünüyordum. 156 içinde aynı oran dişli sorun olmaz sanırım. Aklımın bir köşsine yazdım  :arkadasim: Signore uzun yolda çok keyifli birde bu oranlarla motoru rahatlatırsak tadından yenmez olur umarım...  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

berkealkan

Benim aracım SS değil, manuel ancak şanzıman aynı diye biliyorum. 156'da sanırım diferansiyel dişli oranı farklı, bu da çıkış oranını değiştirir o yüzden bir şey söyleyemiyorum. Ancak benim durumumda çok şey değiştirdi, çok da masraflı bir iş değil denenebilir.

You are not allowed to view links. Register or Login
Güzel güncellemeler olmuş  :yukari-ok: SS olarak dişli değiştiren ilk sizi gördüm sanırım ve biraz daha heveslendim. Çünkü bende bu yaz krank keçesi değişimi için motor şanzıman ayrılmışken dişli değiştirmeyi düşünüyordum. 156 içinde aynı oran dişli sorun olmaz sanırım. Aklımın bir köşsine yazdım  :arkadasim: Signore uzun yolda çok keyifli birde bu oranlarla motoru rahatlatırsak tadından yenmez olur umarım...  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

murat

Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim aracım SS değil, manuel ancak şanzıman aynı diye biliyorum. 156'da sanırım diferansiyel dişli oranı farklı, bu da çıkış oranını değiştirir o yüzden bir şey söyleyemiyorum. Ancak benim durumumda çok şey değiştirdi, çok da masraflı bir iş değil denenebilir.

İşçilik ve malzeme ne kadar tuttu?
Ara ara bende istiyorum ama  zor geliyor yaptırmak ve arabanın esnekliği gidecek diye vazgeçiyorum.
Anahtar için bilgi almak isterim.
this is all about passion

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
En beğendiğim 147  :nazar: :alkis:

Daha iyileri hepimizin olsun, teşekkürler  :clover: :alfisti:

You are not allowed to view links. Register or Login
İşçilik ve malzeme ne kadar tuttu?
Ara ara bende istiyorum ama  zor geliyor yaptırmak ve arabanın esnekliği gidecek diye vazgeçiyorum.
Anahtar için bilgi almak isterim.

İşçiliği ustanızla görüşmeniz daha doğru olur, yanıltmak istemem ama gerçekten basit bir işlem; 5. vites dişlisine şanzıman inmeden sol lastik ve iç davlumbaz sökülerek ulaşılabiliyor yan kapaktan. Jas 10 ağır bir bakımdan geçtiği için şanzıman zaten inmişti, dişli de yerde takıldı ama dediğim gibi araç lifte bile alınmadan yapılabilen ve 1 saatte biten bir işlem. Sonrasında yan kapaktan akan şanzıman yağını tamamlatmayı unutmayın  :clover:

Ben Aralık ayında almış ve taktırmıştım, o zaman uzun bir araştırmanın ardından 550 liraya Kayseri'de bir şanzımancıdan denk getirmiştim. 43-33 dişlisi ve karşılığı olarak aslında 2 dişli geliyor bir sette; aynı malı İstanbul'da en düşük 750 liraya bulabilmiştim.

Aracın esnekliği emin olun kaybolmuyor aksine daha keyifli bir hale geliyor. Yaklaşık 900 devir/dakika bir fark oldu benim aracımda, yalan yok buna alışmak bir miktar vaktimi aldı ancak şuan eski hali nasıldı onu hatırlamıyorum  :)

Anahtarımı ben kendim boyadım, oldukça basit; iyi bir zımpara, astar - boya - vernik üçlüsü ve hazır :)
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

devirsever

Son vites oraninin degisim cok yerinde olmus bencede, gule gule bin, aracin cok guzel  :nazar: :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

berkealkan

Teşekkürler :clover:

Keşke yaptığım ilk iş bu olsaymış diyorum.


:clover:
You are not allowed to view links. Register or Login
Son vites oraninin degisim cok yerinde olmus bencede, gule gule bin, aracin cok guzel  :nazar: :nazar:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

dişli değişikliğini uzun süredir düşünüyorum sizde görünce iyice aklıma yattı.benim araç 1,6 ve motor sesi keyifli olsa da uzun yolculuklarda 110 km sabit hızda bile bi kaç saat sonra kafa şişiriyor.üstelik yakıtın pahalı olduğu şu zamanlar ekonomiye de etkisi olabilir.
yeni dişliyi hız sabitleyicide kullandınız mı bir sorun çıkarıyor mu?

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
dişli değişikliğini uzun süredir düşünüyorum sizde görünce iyice aklıma yattı.benim araç 1,6 ve motor sesi keyifli olsa da uzun yolculuklarda 110 km sabit hızda bile bi kaç saat sonra kafa şişiriyor.üstelik yakıtın pahalı olduğu şu zamanlar ekonomiye de etkisi olabilir.
yeni dişliyi hız sabitleyicide kullandınız mı bir sorun çıkarıyor mu?



Denedim tabii, hiçbir problem çıkarmıyor ancak problem çıkarması için de zaten bir sebep yok.

Çıkma olarak bulabileceğiniz şanzımanınıza uygun dişli oranları şöyle;

43-33 için = 0.767
39-31 için = 0.794
37-31 için = 0.837

Bu da benim aracımda orijinal çıkan dişlinin oranı buydu;

37-35 = 0.945 yani neredeyse 1'e 1 aktarıyordu çıkışı, zaten 5. viteste devir ile hız göstergesi de hemen hemen beraber hareket ediyordu.

Yaklaşık 3.600rpm - 120km/h olan oran bende 2900rpm - 120km/h olarak değişti.

Kabaca bir matematik ile benim aracım için uygun dişli oranları şu sonuçları veriyor;

37-35 dişlide 120km/h - 3600rpm
37-31 dişlide 120km/h - 3200rpm
39-31 dişlide 120km/h - 3.000rpm
43-33 dişlide 120km/h - 2900rpm

Ben yazımda 900 devir dakika demişim ancak yanlış olmuş, 700 devir dakika gibi bir kazancım oldu 5. viteste önceki orana göre ve yine dediğim gibi ben 43-33'ü açıkçası 2.0 motora güvenerek kullandım. 1.6'da sanırım karma kullanımda öncelikle 37-31 ya da 39-31 daha uygun olacaktır, ben şehir içi dahil 1.500 devirden sonra da çok rahat toplayabiliyorum 5. viteste ancak durum sizde 43-33'de sürekli 4-5 vitesler arası git gele sebep olabilir. Yine de tercih sizin, keyifli sürüşler  :clover:

Harici bir sorunuz varsa da seve seve yardımcı olmaya çalışırım kendi deneyimlerimden yola çıkarak.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

aydınlatıcı bilgiler için çok teşekkür ederim.39-31 en mantıklı seçim gibi yurtdışı uygulamaları da bu yönde.
39-31 1,9 jtd doblo dişlisi satın alsam (46767952 parça kodlu ürün) bunu şanzıman inmeden direk kapaktan orjinal 5 vites dişlimizi söküp bunu takabiliyor muyuz?

yakın zamanda bagajda duran v kayış ve rulmanları değiştirmek için gideceğim olmazsa dişliyi de alıp aradan çıkarırım.
zira uzun yolda orjinal egsoza sahip olmama rağmen 120den sonra o kadar devir çevirmesi beni rahatsız ediyor.

bazen eşimin 1,5 dizel focusunu kullanıyorum 180le giderken bile 2500 deviri geçmiyor bende ise ibre redline gelecek neredeyse:)

tabi elma ile armut u karşılaştırmamak lazım ancak 500-1000 devir arası bir fark ciddi manada gürültüyü azaltacaktır.

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
aydınlatıcı bilgiler için çok teşekkür ederim.39-31 en mantıklı seçim gibi yurtdışı uygulamaları da bu yönde.
39-31 1,9 jtd doblo dişlisi satın alsam (46767952 parça kodlu ürün) bunu şanzıman inmeden direk kapaktan orjinal 5 vites dişlimizi söküp bunu takabiliyor muyuz?

yakın zamanda bagajda duran v kayış ve rulmanları değiştirmek için gideceğim olmazsa dişliyi de alıp aradan çıkarırım.
zira uzun yolda orjinal egsoza sahip olmama rağmen 120den sonra o kadar devir çevirmesi beni rahatsız ediyor.

bazen eşimin 1,5 dizel focusunu kullanıyorum 180le giderken bile 2500 deviri geçmiyor bende ise ibre redline gelecek neredeyse:)

tabi elma ile armut u karşılaştırmamak lazım ancak 500-1000 devir arası bir fark ciddi manada gürültüyü azaltacaktır.


Parça kodunu açıkçası bilmiyorum ancak evet, benimki de doblo dişlisi :) Bu arada tercih sizin ancak şahsi fikrim sıfır almamanız yönünde olur, çıkma ama sağlam bir takım işinizi görecektir.

Burada sonucu değiştirecek bir diğer değişken diferansiyel oranınız, ancak 1.6 ve 2.0 147'de bu aynı diye biliyorum, sonuçlar seçiminize göre yukarıda hesaplananlardan biri olacaktır.

Dişli değiştirmek oldukça basit bir işlem evet. Şanzıman inmeden sol iç davlumbaz sökülerek ulaşılan şanzıman kapağından değişim yapılabiliyor. Sonrasında şanzıman yağınızı tamamlatmayı unutmayın  :clover:

Dizel ile benzinli motoru devirde karşılaştırmamak gerekir sanırım, dizelin çevirip çevirebileceği zaten verimli limitler içinde 3.500 civarı maksimum olur ama evet, 147-156-Gt araçlarda tüm 5 vites araçların ortak problemi bu. Fabrika çıkış 43-33 biraz radikal bir seçim olabilirmiş 2.0 için bile ancak en azından 39-31 olabilirmiş diye düşünüyorum.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

bilgiler için çok teşekkür ederim uyguladığımda sonuçları paylaşırım

berkealkan

#40
Şubattan beri neler yaptım, bir Z raporu geçmek istedim. Herkese tekrar ve tekrar selam!

Son güncellemelerden sonra bir süre dinlenip devam ettik JAS 10 ile, boya kaporta genel anlamda "düzgün" görünse de gözüme çoktandır batan bir kaç ufak kusuru vardı. Lokal boya ile renk tuttu tutmadı, oldu olmadı uğraşmamak için aldığımdan beri "komple bir boyansa ne güzel olur" fikri nihayet gerçekleşti; hazır her şey sökülüyorken de farlar, ön tampon sinyalleri sıfırlandı, yan çamurluk sinyalleri ise siyah zeminli şeffaflar ile değiştirildi.

Birkaç farklı fotoğrafta birkaç farklı renkte JAS 10 göreceksiniz, renk Nero Fuoco!


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


İçeride de ufak bir değişiklik var, bir kartlık bir bardaklık olan düzeni iki bardaklık olarak değiştirdim. Kartlık ve bardaklık logolarını, iki bardaklık olarak düzelttim. Bardaklıklara da bir çoğumuzun eminim takip ettiği gtainusa instagram hesabında gördüğüm, çoktandır da imrendiğim "go fast don't die" çıkartmasını ekledim. Buyrun;


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


Kaput altında orijinal iridyum buji takımı ve sıfır yedek su deposu değişimleri yapıldı, antifriz de yağ bakımında yedek su deposu bahanesiyle değişmiş oldu; 2 senesini doldurmak üzereydi.


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


Sonrasında 4 amortisör değişti, alt takım da bu bahaneyle tekrar elden geçirildi; şuan sorun olmayan ama kısa ve orta vadede sorun yaratabilecek her şey sıfırlandı.

Ve son olarak ön iki katalizör Y Pipe ile iptal edildi, orta katalizör iyi bir muadil ile değiştirildi; egzoz sistemi de bu bahaneyle manifolddan son susturucuya kontrol edildi, eksikleri giderildi gerekli olan kısımları yenilendi. Katalizör iptali meselesinde birçok fikir olduğunun, kiminin zorunluluktan kiminin keyfi iptal ettiğinin, emisyonların vb farkındayım; ben açıkçası iyi bir uygulamada ne olacağını görmek istedim ve deneyimlerim şu yönde oldu;

Egzoz çıkışında herhangi rahatsız edici bir koku olmadığını en başta belirteyim hatta eskisinden daha "temiz" kokuyor diyebilirim. Alt devirlerde herhangi bir kayıp yaşamadım ancak üst devirler kesinlikle çok daha canlı ve çok daha kolay devirleniyor artık JAS 10.

Ve ses.. Ah o ses.. Tamamen zevk meselesidir lütfen kimse kırılmasın; sıralı, 4 ya da 6 silindir farketmeden spor egzoz sesleri bana hep itici gelmiştir, bu yüzden hiçbir otomobilime spor egzoz takmadım. Boğuk ve düz bir sestense, sessizlik tercihim oldu ancak amaç asla "ses" olmamasına rağmen ön iki katın iptali, spor son susturucu ya da son susturucu iptalinden kat ve kat güzel bir sonuç verdi benim aracımda. Çok tadında ve direkt motordan gelen bir ses. Bagajdan değil.  :)

Bizden şimdilik bu kadar, hepinize güvenli ve keyifli sürüşler dilerim. Tekerinize taş değmesin  :clover:



You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

murat

 :nazar:  :alkis: :alkis: :nazar: Bolca emek bolca para gidiyor ama sonuç ne kadar da güzel...
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
:nazar:  :alkis: :alkis: :nazar: Bolca emek bolca para gidiyor ama sonuç ne kadar da güzel...

Gerçekten öyle, yaklaşık 2 yıldır imkan ve zaman oldukça elim sürekli üzerinde oldu JAS 10'un ama o da bir işi iki kere yaptırmadı sağ olsun :) Ne verdiysem aldı giydi, yakıştırdı  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

mustafaguleryuz

Komple boya zor bir karar ama JAS10 için çok doğru olmuş.

Bardaklık Alfa için lüks, iki tane olması şahane :D 156'da Giulietta'da eksikliği bolca hissediliyor.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Bianco Lunare

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Komple boya zor bir karar ama JAS10 için çok doğru olmuş.

Bardaklık Alfa için lüks, iki tane olması şahane :D 156'da Giulietta'da eksikliği bolca hissediliyor.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Açıkçası zor bir karar değildi, boya da bir yerde yenilenmesi gereken şeylerden; özellikle 19 yaşında ve 170 bin kilometrede bir araçta :)

Olur da bir gün satılacak olursa "boya takıntısı olan aramasın"  :D

Bardaklığa gelince gerçekten öyle, katılıyorum. Ben aslında bardaklık bir adetken pek kullanmazdım, şimdi ikisini birden kullanıyorum; su ve içecek gibi.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

tahirrcann

You are not allowed to view links. Register or Login

Açıkçası zor bir karar değildi, boya da bir yerde yenilenmesi gereken şeylerden; özellikle 19 yaşında ve 170 bin kilometrede bir araçta :)

Olur da bir gün satılacak olursa "boya takıntısı olan aramasın"  :D

Bardaklığa gelince gerçekten öyle, katılıyorum. Ben aslında bardaklık bir adetken pek kullanmazdım, şimdi ikisini birden kullanıyorum; su ve içecek gibi.

ellerinize, kollarınıza sağlık. Bu arada boya takıntım yok belirtmek isterim :)))

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
ellerinize, kollarınıza sağlık. Bu arada boya takıntım yok belirtmek isterim :)))

Teşekkürler  :clover:

Boya takıntısız günlere hep birlikte o zaman  :D
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

icecold

Komple boya doğru iş olmuş aracın ihtiyacı vardı gerçekten, renk de şahane oturmuş hayırlı olsun Berke.
Alçaltma için yay takmayı düşünüyor musun?
2009 Nero Carbonio GT Q2 JTDm 170PS Blackline

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Komple boya doğru iş olmuş aracın ihtiyacı vardı gerçekten, renk de şahane oturmuş hayırlı olsun Berke.
Alçaltma için yay takmayı düşünüyor musun?

Doğru, aldığım günden beri hep aklımda olan bir şeydi; kısmet oldu çok şükür. Hem mekanik hem de görsel olarak doyuma ulaştı JAS 10.  :clover:

Yay, jant ya da spacer hiçbirini düşünmüyorum. Otomobil benim elim ayağım, uzun süre 17 - 18 jantlı ve spor yaylı Alfalar kullandım, görsel olarak çok güzelerdi ama şimdi anlıyorum ki İstanbul yollarında çileymiş.

Bu haliyle 147 inanılmaz konforlu, sportif sürüşte de açıkçası hiç üzmüyor. Belki ileride, ikinci araç kısmet olursa ona düşünebilirim ama bu yine böyle kalır herhalde; uzun yola çıkmak isteyeceğim şimdilik başka bir araç düşünemiyorum.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

Gouki

Çok iyi maşallah, kazasız belasız :clover: