Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Dünyasına Giriş 156 MK2 2006

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kibitzer

2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

YasinC

İyi dilekte bulunan herkese teşekkür ederim. Parçalar toparlandı, bekledigim usta da geldi.
Aracın ön tarafı çekildi. Görüntügü üzere dış aksam ve hava filtresi kutusu dışında bir zarar yok.
Aslında kaput düzelirmis ancak almıs bulundum.



kuti147

Hadi bakalım parçalar bulunmuş. Güzel bir işçilik ile eskisinden daha güzel olacak inşallah.
Motor 2.0 a geçtikten sonra son durumu nedir acaba.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016


YasinC

You are not allowed to view links. Register or Login
Hadi bakalım parçalar bulunmuş. Güzel bir işçilik ile eskisinden daha güzel olacak inşallah.
Motor 2.0 a geçtikten sonra son durumu nedir acaba.

2.0 ile ilgili yazılım vs ile uğrasmadım.bile daha ancak gayet mutluyum. Arac cok rahat yürüyor. Mk1.5 1.6 kullandım daha sonra tekrar yok yok en az 2.0 olmalı gerçekten dedim icimden.

Ayrıca kaza yaptıktan sonra çevrem sağolsun araçlarını bana bıraktı. Nissan Qashqai 1.5dci 2018 ve 2013 1.6tdi passat var garajda. 156'nın ne kadar zamanının ötesinde olduğunu tekrar anladım. 2.0 hali ile bu ikisinden de çok daha güzel yürüyor. Ses yalıtımı olarak rüzgar sesi daha fazla alıyor ama yol gürültüsü passat ile aynı diyebilirim. Batı Ankara da yasayanlar bilir. Cevreyolun da eskisehir yolu - eryaman arası bir bölümde asfalt pütürlü ses yapıyor. Orada özellikle karsılaştırdım.

Tabi multimedya, geri kamera, klima performansı, çukur vs gibi kötü yol konforu bu araçların tartışılmasız çok büyük üstünlüğü var. İş sürüş hissiyatı, yol.tutuşu, çevikliğe geldiğinde 156 daha güzel.

Arabamı özledim  :-[

YasinC

Ayrıca belirtmeyi unutmusum. Brc'ler de afr ayarı yapılmaz diye bir mevzu vardı. Oda yalan çıktı.

İlk götürdügüm lpg ci kendisi elle avansı arttırmış, performans hayli artmıştı. Ancak 1 depo lpg (42-45lt) ile 420-470km yol giderken 350km lere düşmüştü. Daha sonra tekrar bir ayar ile menzil eski yerine çıktı. Ancak bu sefer performans düştü. Daha sonra başka bir afr ayarı yapan yere bıraktım aracı. Hem performans iyiydi. Hem de 400 üzeri menzile tekrar kavuşmuştum. Benzin tarsfında ise en son Serif usta debi metre den süphelenmisti. Kaza yapmasaydım. O haftasonu deneyecektik.

Garrett159R

2006 159 1.9JTDm Manuel

YasinC

Benim icin zor geçen zaman sonrası, konuya güncelleme yapalım.
Aracı aldım bir haftadır geziyorum. Ruh hastası gibi dinledim her yerini, sorunsuz şekilde gezdim. Tabi kaput falan boyanmışken güneş yanıklarından da tavan hariç kurtuldum. Tavanı da boyatmak istedim ancak yok aracın pert sayarlar yok bilmem ne yok 1 hafta daha kalır o zaman gibi konuşulunca el birliği ile vazgeçirdiler. Bugün de dışarda yıkatıp resmini çekerim diyordum ancak havanın bozacağı tuttu.

Gelelim 2.0'a çevirdikten sonra araç yürümüyor muhabbetine, daha önce de yazmıştım, Şerif usta debi metreden şüpheleniyordu. Yazılıma girmeden önce debi metreyi deneyelim dedik. Performans sıçraması oldu diyebilirim. Şuan soluksuz herhangi bir devirde takılı kalmadan ivmeleniyor. Deneme amaçlı 1-2 kez baktım 200'e sıkıştırmadan rahat rahat çıkıyor. 0-100 9 saniye altında. Her şey normale döndü.

Bu arada boşu boşuna 2.0 çok yakar uzak durun diyenlerin ağzına kürekle vurmak lazım. Benim kendimce normal kullanımım da aynı yakıyor. Hatta sakin kullanınca, araba da yolcu sayısı arttıkça 2.0 1.6 dan daha az yakıyor.

Debi metre değiştikten sonra inanılmaz keyfim arttı.





kuti147

Oh maşallah süper haberler bunlar  :serefe: artık keyif alarak biniyor olmana çok sevindim. 2.0 sakin kullanımda gerçekten "keşke 1.6 olsaydı da az yaksaydım" dedirtmiyor. Debimetre olsun lambda veya buji olsun bizimki gibi atmo araçlarda gerçekten büyük etki yapıyor. Sıkıntısız keyifle binersin artık  :nazar:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016

hayırlı ve gelmiş geçmiş olsun :nazar: :nazar:

ASKHEM

#110
Hayırlı olsun. Ufak bi tavsiye. Ben viraja daha iyi girsin diye sonradan takılan sizde de bulunan kırmızı demir çubuğu çıkarttım(Kule gergisi). Araç kasislerden geçerken bambam geçiyordu şuan çok daha rahatlamış geçiyor. Zaten yol tutuşu iyi aracı daha da sertleştirmeye gerek var mı bilmiyorum.  :)
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

Kaan

Tekrar geçmiş olsun. Her ne kadar burada eskisinden daha güzel olacak dense de gerçekten süreç yorucu olmuştur. Beklemek, parça bulmak, ustalar ile uğraşmak kolay değil. İnşallah bundan sonra kazasız belasız keyifle binersin. Ama gerçekten de eskisinden güzel olmuş.  :haydi: Ama zamanla keşke tavanı da boyatsaydım diyeceksin. Jarama ne kadar 156 nın hatlarını biraz yok etse de temiz tutulduğunda parlaklığı ile 156 ya en çok yakışan renk olabilir.

Bir de nacizane bazı sorularım olacak. 2.0 a geçtikten sonra yanılmıyorsam şanzımana ellememiştin. Acaba ş.içi trafikli sürüşlerde vites değiştirme sıklığın ne ? Dip gaz hızlanmalarda vitesler 1.6 ya oranla daha çabuk bitiyor mu ? Son olarak son süratin daha aşağı indi mi ? 200 km üzerine çıktın mı hiç.
1 hayal
5 duyu
6.his

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun. Ufak bi tavsiye. Ben viraja daha iyi girsin diye sonradan takılan sizde de bulunan kırmızı demir çubuğu çıkarttım(Kule gergisi). Araç kasislerden geçerken bambam geçiyordu şuan çok daha rahatlamış geçiyor. Zaten yol tutuşu iyi aracı daha da sertleştirmeye gerek var mı bilmiyorum.  :)

Sadece ön-üst kule gergisi ile daha iyi viraj alamazsınız. En önemlisi iyi bir lastik ve sağlıklı çalışan bir süspansiyon sistemi (iyi bir amortisör ve spor yay (eibach,novitec, hr, voghland vs. yada mümkünse coilover)) gerekli. Pastanın çileği olarak da gergileri ekleyebilir siniz. Bu arada sadece ön-üst kule gergisi biraz süs gibi kalıyor. Yol tutuşa etkisi olsa da çok fazla değil. Gergileri öncelikle aşağıya koymak gerekli. 156 ları 10 küsür senedir 15-16-17 jant ile her türlü kombinasyonda kullanmış biri olarak 156 üretildiği yıllara ve aynı yıllarda ve sonrasında hatta günümüzde üretilen belli başlı araçlardan daha iyi bir yol tutuş ve kıvraklığa sahip olsa da yukarı da saydığım geliştirmeler ile nirvanaya ulaşıyor. Yoksa stock halde limitleri o kadar yüksek değil.
1 hayal
5 duyu
6.his

ASKHEM

You are not allowed to view links. Register or Login
Sadece ön-üst kule gergisi ile daha iyi viraj alamazsınız. En önemlisi iyi bir lastik ve sağlıklı çalışan bir süspansiyon sistemi (iyi bir amortisör ve spor yay (eibach,novitec, hr, voghland vs. yada mümkünse coilover)) gerekli. Pastanın çileği olarak da gergileri ekleyebilir siniz. Bu arada sadece ön-üst kule gergisi biraz süs gibi kalıyor. Yol tutuşa etkisi olsa da çok fazla değil. Gergileri öncelikle aşağıya koymak gerekli. 156 ları 10 küsür senedir 15-16-17 jant ile her türlü kombinasyonda kullanmış biri olarak 156 üretildiği yıllara ve aynı yıllarda ve sonrasında hatta günümüzde üretilen belli başlı araçlardan daha iyi bir yol tutuş ve kıvraklığa sahip olsa da yukarı da saydığım geliştirmeler ile nirvanaya ulaşıyor. Yoksa stock halde limitleri o kadar yüksek değil.


Malesef katılamıyorum size. 156'nın bende yarattığı his ile sizde ki bir değil. Bende Guiliettada vardı ondan kalır yanı yok. Hatta direksiyon konusunda 156 çok daha iyi. Gerçekten yol tutuş bana göre çok iyi. İstediğim viraja çok rahat girip çıkabiliyorum. Ben sadece 16 jant kullandığım için lastiklerim 55 yanak virajda çok yaylanıyor bi güvensizlik veriyor hepsi bu. İnsignia kullandığım zamanda da onun da yol tutuşu çok iyidi mesela ama direksiyonu berbattı. (1.6 t). 156 herşeyiyle tam bir sürücü otomobili bence.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

YasinC

İyi dilekler için herkese teşekkür ederim.  :alfisti:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bir de nacizane bazı sorularım olacak. 2.0 a geçtikten sonra yanılmıyorsam şanzımana ellememiştin. Acaba ş.içi trafikli sürüşlerde vites değiştirme sıklığın ne ? Dip gaz hızlanmalarda vitesler 1.6 ya oranla daha çabuk bitiyor mu ? Son olarak son süratin daha aşağı indi mi ? 200 km üzerine çıktın mı hiç.

Evet şanzımana dokunmadım. Şehiriçi kullandığım güzergahlar da  sakin sürüşte daha az vites değiştiriyorum artık. Mesela 1.6 da düşük devirler de 4. ve 5. Viteste araç ölü iken artık çok rahat toparlayıp hızlanıyor.  Tabi bütün vitesler daha çabuk bitiyor artık.
Son hız tabi ki düşmedi, düşmesi içinde hiç bir sebep oluşmadı ki. Mesela 1.6 da 200 e çıkmak çok zor 4. Vitesi bitirmen lazım. Oda 190km ye denk geliyor. Erken atarsan kesiliyordu.
Şuan hız fark etmeksizin en baştan 5. Vitese atıp 200 üzerine çıkıyor. 210km yi gördüm gaz kestim. Düz yolda eğim vs yok. Biraz daha giderdi rahat.

Meşhur 1.33tce megane kalkışta tabi alıyor ancak 160 sonrası basarsanız geride kalıyor.

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
İyi dilekler için herkese teşekkür ederim.  :alfisti:

Evet şanzımana dokunmadım. Şehiriçi kullandığım güzergahlar da  sakin sürüşte daha az vites değiştiriyorum artık. Mesela 1.6 da düşük devirler de 4. ve 5. Viteste araç ölü iken artık çok rahat toparlayıp hızlanıyor.  Tabi bütün vitesler daha çabuk bitiyor artık.
Son hız tabi ki düşmedi, düşmesi içinde hiç bir sebep oluşmadı ki. Mesela 1.6 da 200 e çıkmak çok zor 4. Vitesi bitirmen lazım. Oda 190km ye denk geliyor. Erken atarsan kesiliyordu.
Şuan hız fark etmeksizin en baştan 5. Vitese atıp 200 üzerine çıkıyor. 210km yi gördüm gaz kestim. Düz yolda eğim vs yok. Biraz daha giderdi rahat.

Meşhur 1.33tce megane kalkışta tabi alıyor ancak 160 sonrası basarsanız geride kalıyor.

Cevap için teşekkür ederim. Ben ile beraber You are not allowed to view links. Register or Login nin de 1.6 - 2.0 swap planları var. Her türlü bilgi ve görüş lazım açıkçası. Son hız düştü mü diye sormamın sebebi Zeki usta ile son görüştüğümüzde 1.6 ile 2.0 ın şanzımanları aynı değil, devir çevirme hızlı arttığından vites çabuk biteceği için ş.içi gazlamalarda çok vitesle oynarsın ve son süratın düşer demişti. Senin dediklerinde onu haklı çıkarıyor. Bunun çözümü içinde maddi duruma göre 2.0 şanzıman yada sadece 5. vites dişlisini büyütmenin son sürati artıracağını konuşmuştuk. Ama anladığım kadarıyla şanzımana ellemediğin durumda bile çok sorun olmuyor. Öncelikle denemek lazım senin gibi sanırım.
1 hayal
5 duyu
6.his

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login

Malesef katılamıyorum size. 156'nın bende yarattığı his ile sizde ki bir değil. Bende Guiliettada vardı ondan kalır yanı yok. Hatta direksiyon konusunda 156 çok daha iyi. Gerçekten yol tutuş bana göre çok iyi. İstediğim viraja çok rahat girip çıkabiliyorum. Ben sadece 16 jant kullandığım için lastiklerim 55 yanak virajda çok yaylanıyor bi güvensizlik veriyor hepsi bu. İnsignia kullandığım zamanda da onun da yol tutuşu çok iyidi mesela ama direksiyonu berbattı. (1.6 t). 156 herşeyiyle tam bir sürücü otomobili bence.

Ne yazık ki hisleriniz sizi kandırıyor sanırım. Çünkü ortada (+) ve (-) gerçekler var. 10 yıldan biraz fazla gibi bir sürede 156 ile yaşanabilecek tüm hisleri yaşadığımı söyleyebilirim. :) Beni yanlış anladığınızı düşünüyorum. Ben 156 iyi yol tutmuyor demiyorum. Sadece stock halde sınırları belli ve belirttiğim setupta sınırları çok daha yüksek diyorum.  Gayette iyi yol tutuyor ve yeterince kıvrak. 10 yıldır evimde 2 arabadan bir tanesi her daim 156 dır. Yürüyeni düzgün stock 156 ile günlük kullanım için forumca kabul gören 215-45-17 iyi bir lastik-jant ikilisi, orjinal de olsa sağlam amortisör takımı, eibach pro-kit yay ve var ise ön-üst kule gergisi ile yürüyeni düzgün bir 156 arasında çok belirgin farklar var emin olun. Bu kadar geliştirme olumlu hiçbir etki yapmıyor olamaz değil mi ? Bunu aynı arabaları aynı setuplar ve stock olarak kullanan üyelerde teyit edeceklerdir. Tabii ki öznel oolarak sertlik gibi kimine göre getirisi kimine göre götürüsü olacaktır.
Hatta orjinalliğin dışına çıkarsanız daha hafif O.Z. Racing jantlar, powerflex burçlar ve bilinen bir markanın coilover kiti ile bahsettiğim limitlerin bir o kadar daha üzerine çıkılabilir.
İnsignia kullanmadığım için yorum yapamam ancak 156 ile Giu karşılaştırmak elma ile armut karşılaştırmak gibi oluyor biraz. Size tek katıldığım nokta 156 nın direksiyon hissinin Giu dan daha iyi olduğu. Bunun sebebi de Giu kabaca elektronik kilit diferansiyel diyebileceğimiz sistem ile kopma yaşanacağı sırada milisaniyelik her sürücünün bile anlayamayacağı şekilde müdahaleler eder. Bu yüzden 156 kullanmak daha zevklidir ve Giu ya göre sürücü arabasıdır. Kısacası hissettirdiklerine bakılmaksızın stock Giu stock 156-147-GT den daha iyidir.
Bunları size söylerken herhangi biri olarak değil; bugüne kadar 156 nın çeşitli kombinasyonlarda 1.6 ve 2.0 seçeneklerine, GT 2.0 jts modeline,  147  nin 1.6 ve 1.9 Q2 seçeneklerine ve 1.6 Giu sahibi olarak kullanmış biri olarak söylüyorum.
Son olarak siz stock 156 ile virajda iken benzinli yada dizel stock Giu yanınızdan geçmesi mümkündür. Çeşitli sebeplerden dolayı ne kadar Giu sevmesem de gerçek bu.
Ayrıca 156 için ne kadar özünde aynı şeyleri düşünüyor olsak da sonrasında görüşlerimiz ayrılıyor.
1 hayal
5 duyu
6.his

Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login Çıkan ve takılan debimetrenin kodları neydi?

You are not allowed to view links. Register or Login katılıyorum , kule gergisi tek başına pek bir espri katmıyor. Direksiyon hissi ve ağırlığını arttırıyor ben sadece o olmadan kullanınca direksiyon hissi azaldığı için takıyorum yoksa konfordan çok götürüyor arabamın üzerinde 225 45 17 ebat lastikler var.

156 için konuşursam 5 yıl içerisinde  15 16 17 jant kullandım , 17 jant büyük bir fark yaratıyor , arabanın yere bastığını hissettiriyor.156'nın en büyük derdi sizin dediğiniz gibi süspansiyon sistemi çünkü stock hali kalitesiz üstelik bizim araçların çoğunda yan sanayi amortisör vardır.

Alfaownerda genel düşünce iyi bir süspansiyon setine geçince gece ile gündüz farkı olduğu, tanıdığım biri sıfır aldığı arabasına her setup ı denediğinden dolayı bana hep bilstein falan alırsan arabanı tanıyamassın diyor. Tabi ben daha pro kit bile bulamadım :(
Kendi arabamda ön arka takımda her şey sıfır yan sanayi, tek sorun bence yayları kaç yıllık yay zaten konfor odaklı. Özellikle Asym5 lastiklere geçince 156'nın süspansiyonunun arabaya hiç ayak uydurmadığı anlaşılıyor. Eibach pro kit alsam bile amortisörler yine yan sanayi olacağı için tam
performansı vermeyecek.
Benim kısa tecrübemle gui ve 159 da arabaya daha uygun daha kaliteli bir süspansiyom sistemi olduğu.

Peki sizin tecrübenize göre bizim arabalara neler yapsak gui ayarında olur ? Coil şart mı yoksa prokit yeterli midir?
this is all about passion

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login Çıkan ve takılan debimetrenin kodları neydi?

You are not allowed to view links. Register or Login katılıyorum , kule gergisi tek başına pek bir espri katmıyor. Direksiyon hissi ve ağırlığını arttırıyor ben sadece o olmadan kullanınca direksiyon hissi azaldığı için takıyorum yoksa konfordan çok götürüyor arabamın üzerinde 225 45 17 ebat lastikler var.

156 için konuşursam 5 yıl içerisinde  15 16 17 jant kullandım , 17 jant büyük bir fark yaratıyor , arabanın yere bastığını hissettiriyor.156'nın en büyük derdi sizin dediğiniz gibi süspansiyon sistemi çünkü stock hali kalitesiz üstelik bizim araçların çoğunda yan sanayi amortisör vardır.

Alfaownerda genel düşünce iyi bir süspansiyon setine geçince gece ile gündüz farkı olduğu, tanıdığım biri sıfır aldığı arabasına her setup ı denediğinden dolayı bana hep bilstein falan alırsan arabanı tanıyamassın diyor. Tabi ben daha pro kit bile bulamadım :(
Kendi arabamda ön arka takımda her şey sıfır yan sanayi, tek sorun bence yayları kaç yıllık yay zaten konfor odaklı. Özellikle Asym5 lastiklere geçince 156'nın süspansiyonunun arabaya hiç ayak uydurmadığı anlaşılıyor. Eibach pro kit alsam bile amortisörler yine yan sanayi olacağı için tam
performansı vermeyecek.
Benim kısa tecrübemle gui ve 159 da arabaya daha uygun daha kaliteli bir süspansiyom sistemi olduğu.

Peki sizin tecrübenize göre bizim arabalara neler yapsak gui ayarında olur ? Coil şart mı yoksa prokit yeterli midir?

6-7 yıllık tecrübelerime göre pro kit amatörce otoyolda gazlama, viraj vs. için yeterli. Coilover son nokta. Ona gelmeden de bilstein veya kw amortisör ile pro kit gayet güzel iş yapar. Amortisör modelini ihtiyaca göre seçmek lazım. Çünkü sertlik çok fark ediyor. Cadde yada pist için seçimi doğru yapmak lazım. Özellikle arkalar tabut gibi oluyor. Ben canlı olarak oem amortisör ve pro kitli aracımdan You are not allowed to view links. Register or Login nin bilstein b4 dü galiba gelince doğrusunu söyler pro kit kombinli 156 ss ine bindiğimde dağlar kadar fark vardı. Ki bu sadece amortisör ile hissedilen.
156 ve Giu kıyasına gelirsek stock 156 pamuk gibi bir araba. Stock Giu ise hissedilir derecede gergin ve sert.
1 hayal
5 duyu
6.his

kuti147

#119
You are not allowed to view links. Register or Login
Ben canlı olarak oem amortisör ve pro kitli aracımdan You are not allowed to view links. Register or Login nin bilstein b4 dü galiba gelince doğrusunu söyler pro kit kombinli 156 ss ine bindiğimde dağlar kadar fark vardı. Ki bu sadece amortisör ile hissedilen.

Signore 156 da Koni Str-T (turuncu) amortisör, eibach pro-kit yay, sparco ön/üst kule gergisi ve 215/45/17 conti sportcontact lastik vardı.. ve evet köpek gibi yol tutuyordu kendisi  :haydi:
Şuan 147 de vogtland Coil var ve üst gerginin eksikliğini hissediyorum. Çünkü normalde de aşırı rijit değil araçlarımız. Min 15-20 yıl olmuş fabrikadan çıkalı. İstemesek de bir metal yorgunluğu mevcut. Bu da rijitliği düşürüyor maalesef.

Ah signore ah  :-[
You are not allowed to view links. Register or Login
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

YasinC

You are not allowed to view links. Register or Login
Cevap için teşekkür ederim. Ben ile beraber You are not allowed to view links. Register or Login nin de 1.6 - 2.0 swap planları var. Her türlü bilgi ve görüş lazım açıkçası. Son hız düştü mü diye sormamın sebebi Zeki usta ile son görüştüğümüzde 1.6 ile 2.0 ın şanzımanları aynı değil, devir çevirme hızlı arttığından vites çabuk biteceği için ş.içi gazlamalarda çok vitesle oynarsın ve son süratın düşer demişti. Senin dediklerinde onu haklı çıkarıyor. Bunun çözümü içinde maddi duruma göre 2.0 şanzıman yada sadece 5. vites dişlisini büyütmenin son sürati artıracağını konuşmuştuk. Ama anladığım kadarıyla şanzımana ellemediğin durumda bile çok sorun olmuyor. Öncelikle denemek lazım senin gibi sanırım.

Motor devrir bandı aynı, şanzıman da aynı, o yüzden devir-hız ilişkisinde değişiklik olması imkansız zaten. Zeki usta sanırım karıştırmış. Hani 2.0 daha az devir çevirse anlarım ama devir bandı birebir aynı.

5. Viteste 1.6 nın gücü bir yerden sonra yeterli gelmediği yerde 2.0 devirlenmeye devam edeceğinden son hız tabiki artıyor. Bu arada 1.6 ile 2.0 şanzımanda fark yok gibi bir şey. 1. Vites ve 5. Viteste fark gözüküyor sadece onda da denediğim 2.0 araçlarda ayna mahruti farkından sanırım. 5. Viteste devir ile hız ilişkisi 1.6 ile aynıydı.

Zaten ustanın dediği gibi fark olsaydı dahi böyle daha zevkli. Kısa kalan oran her zaman daha atik kılıyor.. Amaç gazlamak ise.

Şanzıman ile oynamanın gerçekten manası yok derim. Yapabilirseniz 6. Vites eklettirin. 2.5'un şanzımanını yerleştirildiğini vs duydum. Sarı sitede böyle bir 156 da ilanı vardı. İlk 5 vites aynı tutulup, 6. Vitesi overdrive yapmak en keyiflisi kılar diye düşünüyorum

YasinC

Kule gergisi konusuna gelince aracı daha kemikli yaptığını hissediyorum. En azından direksiyon hissiyatı daha belirgin olduğu icin seviyorum şuan.

Yol tutuş konusuna ufak bir yorum yapmak isterim. Giu'nun şasi tabi burkulma direnci konusunda çok daha rijit. Ancak yol tutuşu konusunda 156 dan çok da iyi olduğunu hissetmedim. Tabi lastik vs bir ton etken var ancak giu gibi güncel araçlarda yapay bir yol.tutuş var.

156 ile bir viraja 80 ile girdiginizde hiç bir şey sizi yavaşlatmıyor. Ancak yeni araçlarda esp vs gibi elektronikler hissettirmeden ufak bağımsız frenler ile yavaşlatıyor aslında. Yol tutuş hissiyatını da böylece yüksek hissettiriyor. Tabiki normal de böyle bir şey olmasa dahi kabiliyeti daha yüksek olabilir. İş yerinde de güncel.bir sürü araç kullanıyorum. Çoğu met edilen güncel araçtan daha iyi yol tuttuğunu rahatlıkla söyleyebilirim.


satoya

#122
Tüm hikayeyi okudum, başta sevindik sonra üzüldük. öncelikle çok geçmiş olsun.. ben de biraz foruma geç uğruyorum.. biraz da istanbul sürücüsü olduğumuz için sizler kadar şanslı değiliz.. gerçekten bu işten anlayan ve gönül vermiş bir kullanıcısınız, size çok imrendim..

Son bir konu açtım bugün, rica etsem okuyup bana yorum yapabilir misiniz? şimdi sizin yazınızı okurken biraz sanki aradığım cevabı buldum.. debimetre değişiminden sonra inanılmaz değiştir araç demişsiniz.. bu debi metre denilen şey arıza değeri göstermese de bile aracın performansını etkiliyor o halde, bunu anladım ben..

tabi bu parça 4bin tl orijinali olduğunu da görünce insan keyfe keder değiştiremiyor.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

YasinC

Araç performans anlamında çok keyifli oldu.
Araçta sehir içi yakıt ortalamam 8.8-11 arası geziyor.
Uzun yolda da sakin kalabilirsen 6-7lt arası geziyor tüketim. Bu değerleri 1.6 ikende alıyordum.

Gelelim performanslı sürüşe
4. Vites 190km de kesiciye giriyor.
5. Vites 225-230 da bıraktım. Zaten sonrası lastik limiti.

200'e zorlanmadan çabasız çıkıyor. 5. Viteste zorlanmadan düşük hızlardan toparlayıp yürüyor.  Devir bandını tam kullanırsanız. Gayet çevik bir araç oluyor. O yolda psikopat gibi giden sirket araclarından uzaklasa biliyorsunuz. Zaten 3. Ve 4. Vitesi sonuna kadar uzatırsanız. Çoğu araç geride kalıyor.

Yazılımla 165-170hp olur diyorlar ancak bence şuan gerek yok.

Aracı aldığım zaman 2.0 icin serif usta 12500tl fiyat vermişti. Şimdiki aklım olsa aldığım gün 2.0 a çevirirdim.

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Araç performans anlamında çok keyifli oldu.
Araçta sehir içi yakıt ortalamam 8.8-11 arası geziyor.
Uzun yolda da sakin kalabilirsen 6-7lt arası geziyor tüketim. Bu değerleri 1.6 ikende alıyordum.

Gelelim performanslı sürüşe
4. Vites 190km de kesiciye giriyor.
5. Vites 225-230 da bıraktım. Zaten sonrası lastik limiti.

200'e zorlanmadan çabasız çıkıyor. 5. Viteste zorlanmadan düşük hızlardan toparlayıp yürüyor.  Devir bandını tam kullanırsanız. Gayet çevik bir araç oluyor. O yolda psikopat gibi giden sirket araclarından uzaklasa biliyorsunuz. Zaten 3. Ve 4. Vitesi sonuna kadar uzatırsanız. Çoğu araç geride kalıyor.

Yazılımla 165-170hp olur diyorlar ancak bence şuan gerek yok.

Aracı aldığım zaman 2.0 icin serif usta 12500tl fiyat vermişti. Şimdiki aklım olsa aldığım gün 2.0 a çevirirdim.

Bu devirde kredi çektireceksin bana  :-[
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147