Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Marka Lastik, Hangi Ebat?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Yazan usenmemisde biz okuaywmi usenecegiz.   :)tesekkurler aciklqma icin....aklima yattti :)e simdi  4 de jant almak lazim  o vakit...aslinda lastik ebatlarida kuculecegi icin maaliyet dusecektir,toplam fiyat yaklasik ayni cikacaktir diye tahmin diyorum...hem lastikler sokulup takilmayacaktir,5 bijon sok tak..

16 ise jant küçültmenize gerek yok bence.
17 lerle zor olur ama kış.
16 ise 205 55 16 lastik çok var fiyatta çok uçuk değil.

Alper

Ama derseniz ki 15 daha iyi olur o ayrı.
15 inç çıkma jantlar oldukça ucuzlar :)
Onlardan alırsanız lastik maliyetiniz de düşecektir.
195 60 15 ile 205 55 16 arasında adet başı 60 TL fark etse 240 TL eder siz de bu paraya zaten çıkma 4 jant alırsınız.

delimai

Evet aynen oyle hem lastikler sok tak yipranmaz...her seferinde balans falan....jantlariyla durur bir kosede....
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Levent Ayas


2006 156 1.6 TS Distinctive                2008 159 JTD

Alfista35

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

bu 3 lastiği kıyaslarsak, hangisi daha tercih edilmeli?
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

bu 3 lastiği kıyaslarsak, hangisi daha tercih edilmeli?

Ben Michelin derim kullandığım lastik ve gerçekten çok sessiz her türlü ıslak kuru zeminde güven veren bir lastik  ve gerçekten yumuşak ki bu çok iyi bir şey lastikte.
Ama dikkat etmek gerekli çukurlarda falan.
Hoş ben 5 cm yay ile dünya kadar kullandım köye gittim geldim hiç balon vs. yapmadı ama çok hızlı bir çukura şimdiye dek girmedim.
Otobanda falan çukurlara girdim ama süratli onlarda bile bir şey olmadı.
Yeter ki kaldırıma falan çıkmayın lastikle.
Yoksa balon yapmaz.

Inan

Ben kış lastiklerini yeni taktırdım.Ebatlar 205  55 16  ..Lastikleri taktırdıktan sonra gözüme biraz incelmiş gibi geldi yazlıklara nazaran.Tabi emin değilim ancak lastikler kendi ebatlarını , verdikleri desene göre zaten daraltıyorlar gibi geldi."Gibi geldi- Sanki"  diyorum ama kime sorsam göstersem farkedilir gibi sanki  ;D

Alper

Yanlarda çentikli çentikli bir daralma olduğundan öyle gözükür kış lastiklerinde :)

EskiTüfek

You are not allowed to view links. Register or Login
Sıradan vatandaş Bektaşım,

Öncelikle kamyonların yoldan çıkmalarını sebebi ağırlıkları ya da hafiflikleri değildir. Hatta aracın toplam ağırlığının yol tutuşa çoğu zaman negatif etkisi vardır. Şöyle ki merkez kaç kuvvetinin formülü m.v2/r'dir.
Yani kütle çarpı hızın karesi bölü yarıçap. Bu sebeptendir ki bizler bir viraja girerken mümkün olduğunca içten girer, yol müsaade ettikçe de dıştan çıakrız virajdan. Aslında burada yaptığımız şey virajın yani bir kısmı da olsa dairenin yani oluşturmaya çalıştığımız dairenin yarıçapını arttırmak. Bilindiği gibi payda ne kadar azalırsa eşitlikteki rakam da o kadar artar. Buradaki hesapta da aynı şekilde yarıçap ne kadar artarsa merkez kaç kuvveti de o kadar azalmış olur. Aynı şekilde kütle ne kadar artarsa merkezkaç kuvveti de o oranda artar. Ancak hızın bu denklemde etkisi kütleye göre oldukça yüksektir. O sebptendir ki 70'le girdiğiniz virajda arttıracağınız tek bir kilometre/saat bile çok ciddi etkiler aracınızı. Merkezkaç kuvveti hızın karesi sebebiyle doğrusal artmaz.
Gelelim olayın diğer aktörlerine. Mukayese edilen aynı iki aracın biri yüklü diğeri yüksüz olsun. Eğer kabul edilebilir şekilde yüklenmişse yoltutuş daha iyi olmuş olabilir. Onun sebebi de referens alınan diğer araca göre açlalmış olması yani ağırlık merkezinin tekerlek yatay eksenine yaklaşmış olmasındandır. Ancak onun da bir limiti vardır elbette. Ağırlık merkezinin aşağı inmesiyle kazanılan devrilmeme kazanımı eğer kütlenin artışı sebebiyle merkezkaç kuvvetindeki artıştan az ise bu merkez kaç kuvveti anlamında dezavantaj olacaktır.
Gelelim lastik hadisesine. Normal şartlarda bir aracı savrulmaktan alıkoyan şey lastiklerin zeminle yaptığı sürtünme kuvvetidir. Zaten Viraj alırken yoldan çıkmışsanız, lastiklerin sürtünme kuvveti < merkezkaç kuvveti demektir. Bu şartlar kuru havalarda bu düz mantıkla işler. Ancak yağışlı ve karlı havalarda hadise biraz daha farklıdır. Yağmurlu havalarda geniş tabanlı lastik daha dar tabanlıya göre yüzme eğilimine girer.(aquaplanning). Yani aynı desendeki aynı marka iki lastikten taban genişliği dar olan avantajlıdır. Bu avantaj elbette koşulsuz olarak taban azaldıkça devam etmez. Bunun olması gereken optimum noktasını otomobil üreticileri belirlemiştir zaten. Sırf bu sebep bile her zaman fanrikanın tavsiye ettiği ebatların kullanılması gerektiğini kanıtlar niteliktedir.
Kardaki hadise ise insanların ayaklarına taktıkları kar paleti sizi yanıltmasın. O paletleri takmaktaki amaç batmamaktır. Aslında ince taban kesiti tavsiye edilmesindeki mantığın birebir aynısıdır. Temas eden yüzey alan genişletilerek birim alana minimum yük verilmek istenir. Kar'ın batma eşiğinin altında kaldıysa uyguladığınız yük siz karda batmazsınız, eğer kar batma eşiği üzerinde kaldıysanız ayağınızda palet olsa da batarsınız. Aynı şekilde karlı yüzeylerde ince tabanlı lastik kullanılmalı ki birim alana maksimum yük verebilelim ve lastik batabileceği kadar yere batarak yumuşak olan zemine değil de en son batabildiği son sert zemine kadar batabilsin ve zemin ile sürtünme elde edilebilsin.
Akşam akşam fazla yazdım galiba, üşenmeden okuyanlara teşekkürler. :)

Edit: Mini düzeltme.


Abicim şuna kısaca; Lastik genişliğinden ziyade, lastik üzerindeki dişlerin profili ve derinliği önemlidir. Derinlik ne kadar artarsa lastik kara o kadar batar/saplanır ve zemine/sert kar tabakasına o kadar yakınlaşır, haliylede tutuş o derece iyileşir desen olmamıydı. :D

Mühendis işte ne diyim, illa dolambaçlı yoldan anlatacak.:P

İşin şakası bir yana; olayı daha iyi kavrayabilmek adına yutubda karlı rallileri izleyin ve lastiklerini inceleyin. Serkanında dediği gibi o bisiklet lastiği gibi komik görüntülerinin yanında 200 km.lerde yaptıkları inanılmaz gidişlere bakın. Bu kavramı çok daha iyi idrak etmenizi sağlayacaktır. Denk gelirmisiniz bilmem ama 500+ hp Mantaların kar/buz üzerindeki gidişleri inanılmazdır.:)

Alfadanadam

Müyendiz bey diye sorarsan alacağın cevap budur Bektaşım, yoksa sana kağıda çizerek de anlatırdım ayıpsın :)

Alfista35

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

bu 3 lastiği kıyaslarsak, hangisi daha tercih edilmeli?

Ben Michelin derim kullandığım lastik ve gerçekten çok sessiz her türlü ıslak kuru zeminde güven veren bir lastik  ve gerçekten yumuşak ki bu çok iyi bir şey lastikte.
Ama dikkat etmek gerekli çukurlarda falan.
Hoş ben 5 cm yay ile dünya kadar kullandım köye gittim geldim hiç balon vs. yapmadı ama çok hızlı bir çukura şimdiye dek girmedim.
Otobanda falan çukurlara girdim ama süratli onlarda bile bir şey olmadı.
Yeter ki kaldırıma falan çıkmayın lastikle.
Yoksa balon yapmaz.

Zaten araçlarımızın süspansiyonları sert, hamurunun yumuşak olması benide cezbetti. İnternetten almayı düşünüyordum.Ancak İzmir'de ücretsiz montaj hizmetleri yokmuş, artık buralarda lastikçileri gezerek fiyat alırım.
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

delimai

arkadaşlar ben bahsi geçen nokıan wr-2lerden sipariş verdim bugun hepsibaradadan... 205/55/16 bakalım gelsin kullanım tecrübelerini aktarmaya calışırım...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Levent Ayas


2006 156 1.6 TS Distinctive                2008 159 JTD

Alfadanadam

Ereğli'de 156'sında kullanan bir arkadaşım Nokian WR G2 ısrarla tavsiye etmişti bana. Arabamda hali hazırda kış lastiği olmasa direk alacağım lastikti.

Alfadanadam

Bu arada Mk1 1.6 ların fabrika ölçsü ebatlardan birisi 185-65-15'tir. Bu ebatta kış lastiğini geçen kış 1.6 156'ımda kullandım. Markası Barum'du ve neredeyse hergün yollardaydım, gayet yeterli bir lastik.

delimai

barum unda fiyat anlamında nokıan da goodyear dan asagı kalır tarafı yok yani...225 lira diyoo..
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Levent Ayas


2006 156 1.6 TS Distinctive                2008 159 JTD

Kutay

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar ben bahsi geçen nokıan wr-2lerden sipariş verdim bugun hepsibaradadan... 205/55/16 bakalım gelsin kullanım tecrübelerini aktarmaya calışırım...
hepsiburadaya dün msj attım 195 60 16 için  tarihi nedir dedim. 2010 dediler.
Sormadan almayın bence .....
[url="https://hizliresim.com/2bAebA"]https://hizliresim.com/2bAebA[/url]

98" 156 1.6
99" 156 2.0
99" 166 3.0 Sportronic

delimai

artık çok geç verdim siparişi :o..ama 2012 yazıyor parentez içerisinde...yorumlara baktım gelen lastiklerin çoğu 2012 hatta bir kaç haftalık lastikler bile var...-onu da anlamış değilim de haftası kaç diye soruyorlar haftaların bu kadar önemi var mı dıe yani-
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Levent Ayas


2006 156 1.6 TS Distinctive                2008 159 JTD

Alfadanadam

Daha 10 gün önce iki arkadaşım aldı aynı ebattan. Gelen lastikler 41. hafta idi. Hatta buradaki yetkilisinde taktırdı lastikleri, yakın zamanda oranın taktığı lastikler 2012 15. hafta üretimiymiş. Şaşırmışlar lastiklerdeki tarihi görünce.

Musty

Bulent abi mk1 156 Benin arabanin uzerindeki lastik 205 60 15 orjinal olculer degil galiba..

Inan

Ben de hepsiburaaa  da dan aldım goodyear ultragrip 8     satış sayfasında  kocaman 2012 yazıyor  ve ayrıca  yorumlarda Alman malı geldi diyor.  Benim lastiklerse Slovenya malı ve 2011 47. ay  olarak geldi.Aslında mal kusurlu pazarladıklarından farklı mal  gelmiş oldu ama bana yeter dedim taktırdım arabama.Isparta da kış erken bastırdı..

Murat Sağlam

You are not allowed to view links. Register or Login
Ereğli'de 156'sında kullanan bir arkadaşım Nokian WR G2 ısrarla tavsiye etmişti bana. Arabamda hali hazırda kış lastiği olmasa direk alacağım lastikti.


nokian karda cok basarılı fakat yagmurda vasatın altında
devamlı karda gezmeyecegınıze gore

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Bulent abi mk1 156 Benin arabanin uzerindeki lastik 205 60 15 orjinal olculer degil galiba..

Mk1 156 2.0'ların orjinal ölçüsü 205-60-15'dir.

ihsany

Arkadaşlar selam,
Şu an 147'min üzerinde 205/55/16 Bridgestone performans lastiği var, ama bu lastik sertleşmeye başladı ve değişmesi gerekiyor..
Ben karda Alfamı çıkarmıyorum, zaten İstanbul'da da pek kar olmuyor.. Bu nedenle de 4 mevsim bir lastik almak istiyorum.. Uzun yolda performanslı kullanırım ancak şehir içinde (genelde şehir içi kullanıyorum) sakin kullanırım.. Bu tarzda bir kullanıma hangi marka/model lastik önerirsiniz?
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar selam,
Şu an 147'min üzerinde 205/55/16 Bridgestone performans lastiği var, ama bu lastik sertleşmeye başladı ve değişmesi gerekiyor..
Ben karda Alfamı çıkarmıyorum, zaten İstanbul'da da pek kar olmuyor.. Bu nedenle de 4 mevsim bir lastik almak istiyorum.. Uzun yolda performanslı kullanırım ancak şehir içinde (genelde şehir içi kullanıyorum) sakin kullanırım.. Bu tarzda bir kullanıma hangi marka/model lastik önerirsiniz?
4 mevsim lastik diye birşey yok aslında ama karda kışta kullanmam dersen
Michelin primary HP modelini tavsiye ederim 205 55 16 için.
Çok sessiz , yol tutuşu oldukça iyi , ömrü de uzun yağmurda falan çok iyi bir tutuşa sahip bir lastiktir.
Bridgestone çok sert bir lastik bende de var arkalarda kurtulmak istiyorum çok ses yapıyor
Prelli Pzero da aynı şekilde sert ve ses yapan bir lastik.
Konfor istiyorsanız ve performans Michelin

ihsany

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar selam,
Şu an 147'min üzerinde 205/55/16 Bridgestone performans lastiği var, ama bu lastik sertleşmeye başladı ve değişmesi gerekiyor..
Ben karda Alfamı çıkarmıyorum, zaten İstanbul'da da pek kar olmuyor.. Bu nedenle de 4 mevsim bir lastik almak istiyorum.. Uzun yolda performanslı kullanırım ancak şehir içinde (genelde şehir içi kullanıyorum) sakin kullanırım.. Bu tarzda bir kullanıma hangi marka/model lastik önerirsiniz?
4 mevsim lastik diye birşey yok aslında ama karda kışta kullanmam dersen
Michelin primary HP modelini tavsiye ederim 205 55 16 için.
Çok sessiz , yol tutuşu oldukça iyi , ömrü de uzun yağmurda falan çok iyi bir tutuşa sahip bir lastiktir.
Bridgestone çok sert bir lastik bende de var arkalarda kurtulmak istiyorum çok ses yapıyor
Prelli Pzero da aynı şekilde sert ve ses yapan bir lastik.
Konfor istiyorsanız ve performans Michelin

Teşekkürler Alper,
Yağmur performansı benim için önemli, malum İstanbul genelde yağmurlu oluyor.. Lastiğin sert veya yumuşak olmasının artı / eksileri nedir ?
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar selam,
Şu an 147'min üzerinde 205/55/16 Bridgestone performans lastiği var, ama bu lastik sertleşmeye başladı ve değişmesi gerekiyor..
Ben karda Alfamı çıkarmıyorum, zaten İstanbul'da da pek kar olmuyor.. Bu nedenle de 4 mevsim bir lastik almak istiyorum.. Uzun yolda performanslı kullanırım ancak şehir içinde (genelde şehir içi kullanıyorum) sakin kullanırım.. Bu tarzda bir kullanıma hangi marka/model lastik önerirsiniz?
4 mevsim lastik diye birşey yok aslında ama karda kışta kullanmam dersen
Michelin primary HP modelini tavsiye ederim 205 55 16 için.
Çok sessiz , yol tutuşu oldukça iyi , ömrü de uzun yağmurda falan çok iyi bir tutuşa sahip bir lastiktir.
Bridgestone çok sert bir lastik bende de var arkalarda kurtulmak istiyorum çok ses yapıyor
Prelli Pzero da aynı şekilde sert ve ses yapan bir lastik.
Konfor istiyorsanız ve performans Michelin

Teşekkürler Alper,
Yağmur performansı benim için önemli, malum İstanbul genelde yağmurlu oluyor.. Lastiğin sert veya yumuşak olmasının artı / eksileri nedir ?
Yumuşak lastiğin yol tutuşu her zaman daha iyidir ve daha az ses yapar.
Sert lastik biraz ömrü daha azdır derler ama bu kullanıma bağlı.
Ama arada 5 bin km falan oynar o bile oynamaz belki normal kullanımda.
Performanslı kullanımda farkeder ama piste çıkacak değilsin sonuçta :D