Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Peki kullanan arkadaşlardan karşılaştırma yapmalarını istesek Eibach prokit 3cm ile vogtland 3 cm arasında herhangi bir fark var mı öğrenebilir miyiz?

Vogtland kullanan bir 147 ci arkadaşim olmadi. Ama C4 vtr aracımda kullanmıştım vogtland.guzel kaliteli bir üründü. Eibacha göre biraz daha sertti diyebilirim. Ve eibach daha çok düşürüyor vogtlanda gore.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Peki kullanan arkadaşlardan karşılaştırma yapmalarını istesek Eibach prokit 3cm ile vogtland 3 cm arasında herhangi bir fark var mı öğrenebilir miyiz?

Vogtland kullanan bir 147 ci arkadaşim olmadi. Ama C4 vtr aracımda kullanmıştım vogtland.guzel kaliteli bir üründü. Eibacha göre biraz daha sertti diyebilirim. Ve eibach daha çok düşürüyor vogtlanda gore.

Arada kaldım o zaman. Daha yumuşak olup daha düşüren eibach :(

Benim için öncelik çok düşmemesi. O yüzden vogtland sanırım tercih edilebilirler arasında olacak.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

DcD-Semih

AP 3.5 cm lik yayları aldığımdan beri 3000km civarı yol yaptım. Birkaç izlenimimi paylaşayım düşünen falan olursa. Markanın tam adı AP SPORTFAHRWERKE Alman bir üretici, genelde Vag grubu araçlarda ve birkaç Ford da gördüm.

Öncelikle yayları bir takım sıfır orjinal amortisör, 16"Ss jant Pirelli P1 Verde ler ve ekstradan sadece kule gergisi ile kullanıyorum. Yaylar bir Eibach lara göre sert o kesin. Forumdan Sefa abimin 156 sında 17"jant ve Eibach lar var onun ile benim araç nerdeyse aynı sertlikte hatta benim araç bazı yerlerde daha gergin hissettiriyor yani benim araçta 17 jantlar olsa kibrit kutusu kıvamında olur. 16"ler ile şimdilik yeterli lastiklerimde oldukça yumuşak karakterli. Sürüş dinamiklerine gelirsek Eibach dan sonra çok daha gergin öncelikle sevdiğim şekilde toklaştı araç daha hafif ve keyifli hissettiriyor, direksiyon tepkileri harikalaştı önden kaymalar çok çok üst limitlerde gerçekleşiyor gazdan ayağınızı çektiğiniz anda hizasına giriyor zaten. Birkaç yerden okuduğum falat deneyip tecrübe edemediğim birşeyi daha görebildim, spor yaylar frenaj üzerinde gerçekten etkili. Yüksek hızlarda da orta süratli şehir içi sürüşlerde de fren tepkisi daha hızlı ve daha etkili. Pist etkinliklerine katılıyorsanız diğer yaylardan bir tık daha fazla tatmin edeceğini söyleyebilirim (Stock amortisörlerle tabi).

Önerir miyim ben oldukça uyguna aldım kaçıramazdım hiç araştırmadım memnun da kaldım. Çıkma uygun fiyatlı bulursanız 17"jantın üzerine çıkmayacaksanız kulelere muhakkak gergi atacaksanız ve konfora karşılık yüksek hız stabilizasyonu daha iyi viraj kabiliyetine ihtiyacım var derseniz alın kullanın.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login Dostum yorumun için eyvallah. AP'yi de bir çok yerde gördüm. Sadece daha fazla alçalmasını istemiyorum. Ve stok yaylara göre daha tok olacağı kesin zaten benim için.

Ama gergi meselesi yurt dışından almadığım sürece zor gibi benim için. Onun için biraz daha beklemem gerekecek. Şu an vogtland'a yöneleceğim gibi.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

yigitekimdemir

spor amortisörleri de unutmayın stock amortisörle kullanımı arasında deli gibi fark var, You are not allowed to view links. Register or Login sadece yaylı gergili haliyle memnun kaldıysan bir de amortisör at ondan sonra virajlarda direksiyonu kafana göre sağa sola salla :)

şaka bir yana yay amortisör gergi üçlüsü yüksek hızda stabiliteyi arttırıyor ancak kullanırken detayları biraz fazla ele verdiği için sanki araç daha zor kontrol ediliyor gibi gelebiliyor, ama dönüşlerde falan aslında bunun sadece hissiyat olduğunu farkediyorsunuz. özellikle hafif bombeli yollarda bazen ele gelen tepkiler tedirginlik verici olabiliyor.
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

rollinmccrash

156 sw için KW st sport süspansiyon setini almak istiyorum. Bütçeme en uygun ve gümrük vb. işlerle uğraşmadan temin edebileceğim tek model bu.
internet sitesinde genellikle 20 mm alçalttığı söylenmekte. Ben de çok alçaltmak istemiyorum zaten, ancak süspansiyon çok sert olur mu? Kw ile tecrübesi ya da bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Colin Mcrae
"Toprak yolların Senna'sı"

a-y-k-u-t

You are not allowed to view links. Register or Login

215 45 17 lastiklerim var bu ürünle pazarlık yaptım sizce 4cm sıkıntı olur mu ne dersiniz alayım mı bu yayları
yeni bir şey yaratacaksan eskiyi tamamen yok et!!

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

215 45 17 lastiklerim var bu ürünle pazarlık yaptım sizce 4cm sıkıntı olur mu ne dersiniz alayım mı bu yayları

Bir sıkıntı olmaz. Orjinal ölçü lastik kullanıyorsun zaten.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

a-y-k-u-t

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

215 45 17 lastiklerim var bu ürünle pazarlık yaptım sizce 4cm sıkıntı olur mu ne dersiniz alayım mı bu yayları

Bir sıkıntı olmaz. Orjinal ölçü lastik kullanıyorsun zaten.

:alkis:
yeni bir şey yaratacaksan eskiyi tamamen yok et!!

Zafo

205-55-16 jant lastiğe 5cm yay takmayı düşünüyorum. kule gergisi şimdilik aklımda değil ancak, yaza doğru biraz daha sportif kullanıma doğru taktırmak aklımda zaten var.
:clover: şimdiden cevaplar için çok teşekkürler.  :serefe: :clover:
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

octinum

Fellik fellik arandım ama yanıt bulamadım şu soruya; yardımcı olabilecek olan var mı? :)

2003 156 SS'imde orijinal yaya dönüş planlıyorum geçici olarak. Arabayı mümkün olduğunca stok haliyle bir süre kullanıp seneye daha hakimken değişiklik yapmak istiyorum. Bir arkadaş da standart 156 yaylarını satıyor, galiba 1.6'dan sökmüş.

Şimdi 1.6-1.8-2.0'ların yayları aynı mı? Eğer aynıysa o yayları alacağım.

Zafo

fark olabilir de olmayabilir de. örneğin: mercedes'in elegance modelleri daha yüksek ve yumuşak helezonlara sahipken, avangarte modelleri daha alçak ve sert helezonlara sahiptir. Tabi bu farkın büyük çoğunluğu amortisörlerden kaynaklı.
ancak yay ilanlarına bakınca 1.6-2.0 gibi genel olarak açılıyor. Yani, 1.6 için veya 2.0 motor hacimleri için diğer ayırmıyorlar. Buna göre de fark göstermiyordur büyük ihtimalle.

You are not allowed to view links. Register or Login
Fellik fellik arandım ama yanıt bulamadım şu soruya; yardımcı olabilecek olan var mı? :)

2003 156 SS'imde orijinal yaya dönüş planlıyorum geçici olarak. Arabayı mümkün olduğunca stok haliyle bir süre kullanıp seneye daha hakimken değişiklik yapmak istiyorum. Bir arkadaş da standart 156 yaylarını satıyor, galiba 1.6'dan sökmüş.

Şimdi 1.6-1.8-2.0'ların yayları aynı mı? Eğer aynıysa o yayları alacağım.
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
fark olabilir de olmayabilir de. örneğin: mercedes'in elegance modelleri daha yüksek ve yumuşak helezonlara sahipken, avangarte modelleri daha alçak ve sert helezonlara sahiptir. Tabi bu farkın büyük çoğunluğu amortisörlerden kaynaklı.
ancak yay ilanlarına bakınca 1.6-2.0 gibi genel olarak açılıyor. Yani, 1.6 için veya 2.0 motor hacimleri için diğer ayırmıyorlar. Buna göre de fark göstermiyordur büyük ihtimalle.

Yo, bana da öyle geldi ve satan arkadaş da aynı fikirde, yine de ustaya sordu sağolsun ama usta da "olur onlar, aynı" demiş. Şimdi bizim ustalar çoğu kez yerine oturuyorsa aynıdır mantığıyla gittiği için emin de olamadım. :)

Elegance ile Avantgarde farkı bizim sportspack-normal veya ne bileyim, yurtdışı için Lusso-Veloce gibi şeylere tekabül ediyor. Her ikisi de aynı araba için uygun. Benim aklıma takılan daha çok fabrika çıkışında 1.6 ile aynı yayın 2.0TS'de de kullanılıp kullanılmadığıydı. Başka arkadaşlardan aksi fikir gelmezse sizin de aynı görüşte bulunmanızdan yola çıkıp ben alayım bunları olmazsa. :) Teşekkürler.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
205-55-16 jant lastiğe 5cm yay takmayı düşünüyorum. kule gergisi şimdilik aklımda değil ancak, yaza doğru biraz daha sportif kullanıma doğru taktırmak aklımda zaten var.
:clover: şimdiden cevaplar için çok teşekkürler.  :serefe: :clover:
Ben sizin dediğiniz kombini kendi aracımda uyguladım konfor olarak 17 ile arada pek fark yok fakat düşüklük olarak sıkıntı olabilir 16.
Bence öncelikle 17 bulup o şekilde yay uygulamasına geçin derim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Zafo

Fazla düşük olabileceğinden mi 17 öneriyorsunuz?
eski arabamda 215 35 18 vardı ve coilover ile 10cm yakin alçaltmıştım. Hic de sıkıntı yaşamamıştım. Öncesinde de kendi 16janta o kadar alçaltmıştım problem yaşamadım hic.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
205-55-16 jant lastiğe 5cm yay takmayı düşünüyorum. kule gergisi şimdilik aklımda değil ancak, yaza doğru biraz daha sportif kullanıma doğru taktırmak aklımda zaten var.
:clover: şimdiden cevaplar için çok teşekkürler.  :serefe: :clover:
Ben sizin dediğiniz kombini kendi aracımda uyguladım konfor olarak 17 ile arada pek fark yok fakat düşüklük olarak sıkıntı olabilir 16.
Bence öncelikle 17 bulup o şekilde yay uygulamasına geçin derim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

fatihmehmet

Valla ben de ayni kombinasyonu yapmayı düşünüyordum ama takipteyim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

ku2

205/55/16 ya yay takarsanız arabanın görünüşü çok iyi olmuyor.

Yay için ideal 17 jant ile başlamak.. :)
Hem görüntü güzel, hem yol tutuş. 215/45/17 olacak lastikleriniz.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
205/55/16 ya yay takarsanız arabanın görünüşü çok iyi olmuyor.

Yay için ideal 17 jant ile başlamak.. :)
Hem görüntü güzel, hem yol tutuş. 215/45/17 olacak lastikleriniz.

16 SS veya Teledial'le 3,5 yay fena durmuyor... ;)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Zafo

benim için öncelikli olan lastiğin sürtmesi, amortisör vurması vb durumlar. yoksa görüntü konusunda bir problemim yok.
5cm yay kullanan araç var mı foto falan?
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

Alper

16 Selespeed  ve 5 cm yay

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

17 GTA Selespeed ve 5cm yay

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


yigitekimdemir

Bu da benim  3 cm eibach ve 16 teledial kombinasyonum. Araç günlük kullanılacaksa biraz daha konfora yönelik.

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

ku2

Öhlins ayarlı amortisör ve Renault Megane RS 275 bg..
Standart Megane RS ile Öhlins takılı Megane RS karşılaştırması..
Güzel bir test..
izlemek lazım.

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

a-y-k-u-t

red eagle nasıl yaydır arkadaşlar
yeni bir şey yaratacaksan eskiyi tamamen yok et!!

rain man

Her yere sorduk yazdık. Son kararı vermeden önce buraya yazıp sorma gereği duydum.

Daha buradaki bir kaç ileti öncesinde aracın çok düşmesinden çekindiğimi belirtmiş olsam da ne yazık ki çok düştü. Daha doğrusu sanırım farkında olmadan 1.6 ts yayını 1.9'a takınca böyle sapıttı.

Yayları satılığa koyduk ama pek niyetli kimse yok. Acele de etmek istemem ama gerek sercan gerek tolga abinin de yaptığı testlerle spor amortisörler ile (sertlik ayarlı) bu işi kurtarabileceğimizi düşündük.

Nitekim rutin giderken sürtme yok, ancak yolda aniden bir alçalma yükselme olunca araç kafasını yukarı aşağı sallıyor. Ön düzende her şey olabildiğince optimum. Biz de belki de koni'ler ile bunu düzeltebiliriz diye düşündük.

Taa 2006 yılında yazılan önder abinin yazdığı bir kaç yorum var, spor amortisörü en sert ayarda kullanmak aracı daha da sertleştireceği için bozuk ve tümsekli yollarda daha büyük rahatsızlık verecek ve aslında aracın kontrolünü zorlaştıracak yazmış. Mantıken de doğru. Ama en azından orta sertlikte orjinal amortisörlere göre binen yükü daha iyi tolere ederek aracın esnemesini kesip sürtmeyi de önlemez mi?

Ve bunu hangisi daha iyi yapar şu iki modelden?Bilgisi olan varsa ve yardımcı olabilirse çok tatlı olur benim için.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Her yere sorduk yazdık. Son kararı vermeden önce buraya yazıp sorma gereği duydum.

Daha buradaki bir kaç ileti öncesinde aracın çok düşmesinden çekindiğimi belirtmiş olsam da ne yazık ki çok düştü. Daha doğrusu sanırım farkında olmadan 1.6 ts yayını 1.9'a takınca böyle sapıttı.

Yayları satılığa koyduk ama pek niyetli kimse yok. Acele de etmek istemem ama gerek sercan gerek tolga abinin de yaptığı testlerle spor amortisörler ile (sertlik ayarlı) bu işi kurtarabileceğimizi düşündük.

Nitekim rutin giderken sürtme yok, ancak yolda aniden bir alçalma yükselme olunca araç kafasını yukarı aşağı sallıyor. Ön düzende her şey olabildiğince optimum. Biz de belki de koni'ler ile bunu düzeltebiliriz diye düşündük.

Taa 2006 yılında yazılan önder abinin yazdığı bir kaç yorum var, spor amortisörü en sert ayarda kullanmak aracı daha da sertleştireceği için bozuk ve tümsekli yollarda daha büyük rahatsızlık verecek ve aslında aracın kontrolünü zorlaştıracak yazmış. Mantıken de doğru. Ama en azından orta sertlikte orjinal amortisörlere göre binen yükü daha iyi tolere ederek aracın esnemesini kesip sürtmeyi de önlemez mi?

Ve bunu hangisi daha iyi yapar şu iki modelden?Bilgisi olan varsa ve yardımcı olabilirse çok tatlı olur benim için.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Veyselcim o kararı en serte alıyım, ortaya alıyım gibi bi tecrübe ile yapamazsın.

Arabaya takıcaksın, taktıktan sonra yol yapıcaksın, sertliğini kullanımına göre ayarlayacaksın. Senin kullanımın ile benim kullanımım arasında mesela ayar farkı oluşur.

Fakat bu konilerde arabayı cok sert yapacak, optimum sürüşü özleyeceksin buda bi gerçek. Birde bunları ön - arka alman gerekecek.

Son olarak ise FSD serisi Normal amortisörle bire bir aynıdır desem yeri.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti