Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 Siyah İnci

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Selam istanbulda masek var hakkıyla boyuyor. Onla görüşebilirsiniz (Y)

Teşekkürler. Aklımızda olsun. İstanbul'a yolum düşerse detayları isterim  :yukari-ok:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Tekrardan merhaba,

Uzun süredir yazmıyordum bu arada ufak tefek şeyler oldu onları da buraya eklemek istedim.

1. Patlayan park ampülünü değiştirmek için söktüğümde kablo izolasyonlarının artık kuruyarak döküldüğünü gördüm. Büyük ihtimal kısa devre yaparak ampülü patlatıyordu. Hemen bantla sardım iki tarafı da izole ettim. Artık patlayan ampüllerde kabloları da kontrol etmekte fayda var.

You are not allowed to view links. Register or Login  You are not allowed to view links. Register or Login

2. Ne zamandır aklımda olan kalorifer petek temizliğini antifiriz değişimde yaptırmak istiyordum. İlla tıkanıp patlamasını beklemeye gerek yok. Eylül başında o işi de aradan çıkarttık. Ancak temizlik sırasında ya da sonrasında cihazda bir şey belli olmadı ben de anlamadım temiz miydi değil miydi. Yani öyle abi bak peteklerden bunlar çıktı gibi bi durum yok, kapalı sistem. Yaklaşık 50 dakika sürdü.

You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasında temizliği yapan elektrikçi antifirizi German Müller diye bir marka koymak istedi, tabi ki kabul etmedim. Gelen her araca bu marka antifirizden koyuyorlar mavi ya da pembe rengine göre. Petek temizliği yaptıracaksanız mutlaka kendi antifirizinizle gidin. Ben Magnetti Marelli koydurdum.

You are not allowed to view links. Register or Login

3. En sinir olduğum durumlardan biri, cam kriko arızası. Sol arkayı kendim değiştirmiştim bunun için bir konu da açtım hatta nasıl yapılır diye. Geçen ay sağ ön cam da açarken arızalandı. Hava yağışlı, cam tam kapanmıyor, bantlasam bant tutmaz  :duvar: . İyi kötü kaldırdım camı, dedim tamir kiti falan uğraşmayım sıfır orijinal alayım takayım. Sordum soruşturdum yurt dışından gelecek 1 ay . Beklenecek gibi değil hemen çözmem lazım. Ustam şaşmazda bir kilitçiye yönlendirdi gittim ona yaptırdım.

Söküldüğünde şaşırmadığım manzara;

You are not allowed to view links. Register or Login

Mekanizmanın parçasında plastik bir kısım kırıktı, ayrıca telde kopmuş makaraya sarmış. Allahtan mekanizmadan ustanın elinde varmış da değiştirdi. Kırık kısmı aşağıda resimde gösterttim elimde tuttuğum küçük beyaz parça.

You are not allowed to view links. Register or Login

Aklınızda olsun kilitçiler bu işi yapıyor. Teli ölçüp uygun boyda kesip başlık çakıyorlar ve yeni makaraya ile takıyorlar. Sorunsuz çalışıyor şu an için.

Tamirine 1500 TL ödedim Aralık 2024 itibari ile, sıfırı 4500-5000 TL civarındaydı sanırım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

#102
Bu arada sağ ön hoparlör patlaktı ne zamandır değiştirecektim. You are not allowed to view links. Register or Login abi ile çıkma bir kaç tane denedik onlarda patlak çıktı. Orijinali sıfır olarak bulunuyor mu bilmiyorum ama hem yeni çıkan hoparlörlere göre  daha düşük performanslı hem de değişmişken keşke daha iyisi olsa dedim. Yeni hoparlör almak sorun değil ama yuvaya oturtmak, sığdırmak dert. Araya aparat gerekiyor onun ölçüsü ne olacak, vidalar deliklerin üstüne denk gelmez vs, vs sorunlar.

Sonrasında bir ampül yandı ve dedim ki ben yeni hoparlör alsam bu orijinallerin de içini çıkartıp çerçevesini kullansam. Yerine cuk oturmaz mı?  :alkis:

Hertz marka hoparlörle denedim ve sağ ön çok iyi oldu ancak tamamını değiştirmediğim için bunu tamamlanınca detaylı anlatarak buraya ekleyeceğim (pek yakında  :D8)
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

alperuzi

You are not allowed to view links. Register or Login

Alfa 159 hoparlör adaptörü. herhangi bir 3d printercıda bastırabilirsin.

Kibitzer

#104
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Alfa 159 hoparlör adaptörü. herhangi bir 3d printercıda bastırabilirsin.

Herhangi bir 3d printercıya gerek yok. Aramızda mutlaka vardır. Hatta var; ben :))

Malzeme parasına basarım, tamamen hobi olarak evde oyuncak vs yapmak için aldım yazıcıyı. Maddi beklentim yok, kargo ödemeli gönderirim ihtiyacı olan varsa. Çok basit bir parça gördüğüm kadarıyla.

Ekleme: Şimdi parçayı indirip inceledim. Sanırım bir çeyreği bu ve 4 tane lazım. Toplam 100gr filament gidecek gibi görünüyor. Hangi malzeme ile basılması gerektiğine emin değilim. Muhtemelen en iyisi ABS plastik ile basmak olur.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

Pervasiz_7

Teşekkürler, burada dursun mutlaka birine lazım olur. Ben orijinalin bağlantılarını kırıp çerçevesini kullandım. Üstelik bağlantı noktaları tam üst üste geldi böylece orijinal soketi de kullanabildim.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Tekrardan merhaba,

Uzun zamandır buraya yazamadım, ancak güncellemelerimiz devam etti.

İlk olarak direksiyonu tam olarak sol ve sağa çevirdiğimde bir uğultu ve titreme geldi. Bu sorun yağ haznesindeki contanın bozulmasında kaynaklanıyormuş. Direksiyon yağ haznesini orijinali ile değiştirdik ve sorun çözüldü. Bu esnada hazır kap değişmişken yağı da değişsin dedim ve yağı da değiştirttim.

You are not allowed to view links. Register or Login

İkinci olarak ön takım ses perileri yine iş başına geçti. Artık tahammül sınırlarım aştığından dolayı üst salıncaklar, rot kolları, rot başları, körükleri, z rotlar ve alt tablalar olmak üzere komple değiştirdim. Tabi olmazsa olmaz ön arka rot ayarı yaptırdım. Epey pahalıya mal oldu ama ön takım sıfırlandı. Üst salıncakları tavsiye üzerine Febi marka aldım diğerlerinin çabuk bozulduğu söylendi. Diğerleri Teknorot tercih ettik. Alt tablalar sonradan takıldı resim almayı unutmuşum.

Çıkan parçaların bazıları;

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login

Takılan parçaların bazıları;

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Bu arada 6 bin km olmasına rağmen yılımız dolduğu için rutin bakımları yaptık. Yağ olarak Liqui Moly Molgen 'den devam.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Tam iyi oldu ağız tadıyla bineyim derken klima havalarının gelmesiyle, klimayı açınca gelen bir zırıltı sesi canımı sıktı. Soğutmada bir problem yok ancak zırıltı geliyor, arada duruyor sonra yine geliyor. O muydu bu muydu derken sorunun klima kompresöründen kaynaklandığı ortaya çıktı.

Klimacı kompresörü sökünce pistonlarının aşındığını ve içeride çapak birikimi olduğunu gördük. Peki ne yapacağız? Kompresör içinde çapak çıktığı için mecbur klima radyatörü de değişecek dendi. Bu çapaklar radyatör içinde birikip yeni takılacak kompresöre de zarar verebilirmiş.

Kompresörü sıfır bulamadık. Klimacı çıkma buldu, açtık içini kontrol ettik sıkıntı yok, kasnak değişimini yaparak montajı yapıldı. Klima radyatörü de değişti. Yine tuzlu bir tamirat işi olmuş oldu.

Eski Kompresörün pistonları;

You are not allowed to view links. Register or Login

Yeni klima radyatörü ile;

You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Asıl büyük mevzu arabayı boyatma kararımdı. Marşpiyellerde paslanma başlaması ve iyice büyüyen tavan ve bagaj kapağındaki güneş yanıkları, yer yer çizikler, oje ile yapılmış rötuşlar vb. yüzünden arayı yıkatasım bile gelmiyordu. Boya işerinde nefret ettiğim için hep erteledim.

Hep önemli olan iç güzellik diyerek mekaniğine ve içine yatırım yaptık ama görüntüye bakınca araç yapılanı göstertmiyor maalesef. Benim bile bakasım gelmiyor.

Gerçekten nefret ettiğim kadar var bu kaporta boya işleri. 25 bin TL (İvedik sanayii) ile 180 bin TL (Çankaya Garaj) arasında teklifler aldım. Arada 50 diyen 80 diyen 90 diyen, ne ararsan var. Durum böyle olunca iyice midem bulandı. Artık fiyata bakmadan güvenilir bir yer aramaya başladım.

Ustamın yönlendirmesi ile Alfaları boyama konusunda deneyimle bir boyacıya ulaştım. Kendisi ile detaylı olarak görüştük. İstediğim gibi, yani adam gibi boya yapacak. İşinin de arkasında olduğunu söyledi. Kapı kolları camlar, tamponlar sökülerek yapılacak boya.

Hazır boyaya girmişken düzeltme yapılacak yerler düzeltilecek, tüm kapı döşeme klipsleri yenilenecek, kapı ayarları yapılacak. Sonuç olarak 100 bin'e el sıkıştık. Fiyat çok ama yaptırıldığı zaman düzgün yapılması lazım. Yapacak bir şey yok.

Bayramdan sonra aracı teslim edeceğim. Yaklaşık bir aylık bir süreç. Astar atıldıktan sonra 10 gün beklemesi gerekiyormuş. Açıkçası hakkıyla yapınca bir sürü işi var, bir ay makul geldi bana.

İnşallah bundan sonraki güncellememiz komple boya güncellemesi olacak.

Not: Saha önce yazdığım hoparlör güncellemesini boya sonrasına bıraktım. Önleri bağladım fakat arkaları boyadan sonra yapacağım. Nasıl yapıldığı ile ilgili ayrı bir başlık da açacağım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

radar54

Kesene bereket başkan güzel işler bunlar.  :nazar:
Senin bahsettiğin klima sesi bende de mevcut sanırım. Devir artınca artan arada gidip gelen  :-[  İşini çok iyi yapan ancak sürekli dolu olan bir klimacım var, bir ara uğrayabilirsem ona uğramayı düşünüyorum. Umarım rulman vs. değişir kurtarırız  :lol: 
Boyadan sonra ki hallerini sabırsızlıkla bekliyoruz Siyah İncinin  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Kesene bereket başkan güzel işler bunlar.  :nazar:
Senin bahsettiğin klima sesi bende de mevcut sanırım. Devir artınca artan arada gidip gelen  :-[  İşini çok iyi yapan ancak sürekli dolu olan bir klimacım var, bir ara uğrayabilirsem ona uğramayı düşünüyorum. Umarım rulman vs. değişir kurtarırız  :lol: 
Boyadan sonra ki hallerini sabırsızlıkla bekliyoruz Siyah İncinin  :clover:


Eyvallah başkan sağolasın. Klima sesi maalesef eninde sonunda yaşayacağımız bir problem araçların kilometreler 300 binlere geldi artık.

Boya sonrasını bende merak ediyorum sonunda isminin hakkını verip inci gibi parlar inşallah  :D
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

sefalet

You are not allowed to view links. Register or Login
Eyvallah başkan sağolasın. Klima sesi maalesef eninde sonunda yaşayacağımız bir problem araçların kilometreler 300 binlere geldi artık.

Boya sonrasını bende merak ediyorum sonunda isminin hakkını verip inci gibi parlar inşallah  :D
Ömer seninle aynı zamanlarda aynı sorunları yaşıyoruz hep farkında mısın? Bundan önce hatırladıklarım hoparlör, yağ soğutucular... Başka sorunlar da oldu böyle önce sen sonra ben veya tam tersi sırayla eş zamanlı yaşanmışlıklar :)

Klimadan gelen ses kesildi mi tamamen sende? Bende devam ediyor az da olsa. Neyse ki klima çalışıyor en azından artık. Samet'le görüştüm, bir ara gidicem kontrole.

Bir de sen ne yaptın bilmiyorum ama değişen klima radyötürüne siyah boya mı geçseydik keşke. Karşıdan bakınca görünen tüm boşlukların siyah görünmesiyle oluşan tüm karizması gitti arabanın. Yeni malzemenin metal grisi heryerinden göze batıyor.

SM-F946B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Ömer seninle aynı zamanlarda aynı sorunları yaşıyoruz hep farkında mısın? Bundan önce hatırladıklarım hoparlör, yağ soğutucular... Başka sorunlar da oldu böyle önce sen sonra ben veya tam tersi sırayla eş zamanlı yaşanmışlıklar :)

Klimadan gelen ses kesildi mi tamamen sende? Bende devam ediyor az da olsa. Neyse ki klima çalışıyor en azından artık. Samet'le görüştüm, bir ara gidicem kontrole.

Bir de sen ne yaptın bilmiyorum ama değişen klima radyötürüne siyah boya mı geçseydik keşke. Karşıdan bakınca görünen tüm boşlukların siyah görünmesiyle oluşan tüm karizması gitti arabanın. Yeni malzemenin metal grisi heryerinden göze batıyor.

SM-F946B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yakın km lerde aynı sorunlar Sefa abi, Alfanın istikrarı mı desek ne desek  :lol:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Ömer seninle aynı zamanlarda aynı sorunları yaşıyoruz hep farkında mısın? Bundan önce hatırladıklarım hoparlör, yağ soğutucular... Başka sorunlar da oldu böyle önce sen sonra ben veya tam tersi sırayla eş zamanlı yaşanmışlıklar :)

Klimadan gelen ses kesildi mi tamamen sende? Bende devam ediyor az da olsa. Neyse ki klima çalışıyor en azından artık. Samet'le görüştüm, bir ara gidicem kontrole.

Bir de sen ne yaptın bilmiyorum ama değişen klima radyötürüne siyah boya mı geçseydik keşke. Karşıdan bakınca görünen tüm boşlukların siyah görünmesiyle oluşan tüm karizması gitti arabanın. Yeni malzemenin metal grisi heryerinden göze batıyor.

SM-F946B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Haha aynen abi, far sorunuda vardı bak unutmuşsun yazmayı onu da önce ben sonra sen yaşamıştın  :D

Bende ses tamamen gitti sorun yok şu anda. Bana takılan radyatör kendi siyah zaten, olmasa boyardım  :D Hangi marka olduğunu bilmiyorum Can abi taktı benimkini, klimacıda taktırmadım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,

Araç boyada olduğu için süreçlerin biraz ilerlemesini bekledim. Öncelikle süreçle ilgili adımları merak edenler için bi sıralayım;

1. Araç aksesuarlarının (ayna, kapı kolu, anten vb.) ve tamponların sökülmesi.
2. Paslanmış marşpiyel sacının kesilip yeni sac kaynatılması.
3. Zımpara, kaporta düzeltme ve macun işlemlerinin yapılması (En çok vakit alan kısım bu, ayrıca işçilik burada belli oluyor)
4. İlk astarın atılması (en az 3-4 gün kuruması gerek) ve sulu zımpara.
5. Varsa ortaya çıkan hataların düzeltilmesi.
6. Ön ve Arka camın sökülmesi (Bu adım önemli çünkü sökülmezse boyanın girmediği yerlerden atmaya başlıyor. Sökülürken de maalesef kırılma riski bulunuyor onu da belirteyim).
7. İkinci astarın atılması (en az 3-4 gün kuruması gerek) ve sulu zımpara yapılması. Bu astar çok önemli çünkü boya bu astarın üzerine oturacak. Genelde araç rengine yakın bir renk seçiliyor. benim ki de siyahtı.
8. Fırında boyanın yapılması ve kuruması.
9. Vernik atılması ve kuruması.
10. Araç toplanmadan (aksesuarlar ve tampolar takılmadan) pasta, cila ve boya koruma işlemlerinin yapılması.
11. Ön ve Arka camın montajı ve yapıştırıcının kuruması.
12. Kapı ayarlarının yapılması.
13. Aksesuar ve tamponların montajı.
14. Test sürüşü, kapı ayarlarının ve camların hava alıp almadığının kontrolü.
15. Mutlu Son  :haydi:

Gördüğünüz gibi süreç çok yoğun ve yorucu. Bu sebeple boyacılar komple boya işine girmek istemiyor ya da yarım yamalak yapıyor. Çünkü adam sigortadan bir parçaya işlem ve boya yapıyor 15-20 bin TL alıyor, niye uğraşsın komple boya ile. E bir de komple boya yaptıran doğal olarak hatasız işçilik istiyor, bu da boyacı için risk.

Bir de esnaf ağzıyla galerici işi diye tabir edilen boyama türü var. Boya üstüne bi zımpara geçiyor, kaportada çok bariz bir hasar varsa ona macun çekiyor, aksesuarları kağıtla kaplıyor, tamponlar bile sökülmeden boyayı basıyor. Bu boyanın ömrü de tahmin edeceğiniz üzere uzun olmuyor. Bir Alfa'ya asla yakıştıramayacağım bir yöntem.

Boya işinin en zor kısmı işi iyi yapacak ve yapmayı kabul eden bir usta bulmak. Peki ben anlaştığım yeri neden seçtim?
Öncelikle kendi ustam yönlendirdi. Bu boyacı Alfa'ları boyayan, söken, takan, bilen bir usta. İkincisi ben söylemeden adam bana süreci anlattı ve dedi ki bu aracı boyadın mı adam gibi boyamak lazım, malzemenin en iyisini kullanmazsan, kaportasını komple elden geçirmezsen bi işe yaramaz, onun bedeli de bu. Fabrikadan çıkmış gibi yapar teslim ederim dedi. Böylece benim kafama yattı. Hemen bırakayım aracı dedim, yoooook bir ay sonra bayram, sen bayramdan sonra ver beni de sıkıştırma dedi. Tamam dedim kabul ettim.

Nihayet boya sürecimiz 16 Haziran' da başladı. Aşama aşama resimleri gönderiyor, bilgilendiriyor sağ olsun. Yukarıda belirttiğim adımlara ait resimleri de yakında paylaşacağım. Bu satırları yazdığımda vernik yeni atılmış durumda, az daha bekleyeceğim bitmesi için.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Bir önceki yazımda komple boyayla ilgili süreçlerden bahsetmiştim, süreç ben yazıyı yazarken tamamlanmadı ama 1. Kısım olarak yazayım ve biraz da resim paylaşayım;

Önce şunu belirteyim, aracımda değişen parça yok, bu işlemler öncesi sadece sol arka kapı sacında düzeltme ve boya vardı. Yani kaportada şimdiye kadar doğru düzgün işlem ve düzeltme olmamıştı. Bu da yılların yorgunluğu ve izleri olduğu anlamına geliyor.

İlk resim paslanan marşpiyelden. Dışarıdan küçük bir pas lekesi gibi duran hatta bazı kaportacıların bu yüzeysel dediği marşpiyelin içi tamamen çürümüş çıktı. Paslı kısımlar kesilerek alındı, iç taraflar temizlendi ve yeni sac hazırlatılıp kaynakla montajlandı;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

İkinci olarak boya zımparası yapıldı ve ezik göçük, ufak, büyük ne varsa macunlandı, macun zımparası yapıldı. Bu aşamada kaportaya ışık tutarak en ufak göçükler (gamze dediğimiz) bile görülebiliyor. Benim fark etmediğim bir çok göçük ve eğiklik varmış meğer. Bu aşamada sol ön kapı (bazı eziklere içeriden işlem yapılabilmesi için) ve sağ arka kapı (kaynatılan saca işlem yapılabilmesi için) mecburen söküldü;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Üçüncü aşamada beyaz astar atılması ve sulu zımpara yapılması. Beyaz astar hataların gözükmesi için de önemli. Tavanda boya çatlakları da vardı, usta sağ olsun kalın boya atayım kapatayım demedi, fabrika astarına kadar zımparaladı. Eğer kalın boya atıp geçmiş olsaydı ileride güneşi yedikçe aynı yerlerden çatlama yapacaktı.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login



Ön ve arka cam sökülmeden boya yapılırsa camın altında kalan kısma boya değmiyor ve arada katman farkı oluyor. Maalesef bu noktalardan boya kalkma yapıyor zamanla. Camın sökülürken kırılma riski olsa da en sağlıklısı ön ve arka camın sökülerek yapılması. Burada önemli bir nokta var. Arka cam sökülürken contanın kesilmesi gerekiyormuş. O yüzden arka contanın yenilenmesi lazım. Ben orijinalini bulup aldım, yakın zamanda üretimi biter (ya da bitmiştir) ancak camcı abi biz oraya fitil ayarlardık dedi, yani bulamazsanız da çaresi var. Ben bulmuşken orijinalini aldım. Camların son astar atılmadan önce sökülmesi gerek;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Son astar atılmadan öncesi;

You are not allowed to view links. Register or Login

Son astar araç rengine yakın bir renk atılıyor. Hem boya tonunun oturması hem de taş izi vs. olursa beyaz beyaz sırımasın diye. Kuruduktan sonra ilk astar sonrası gibi sulu zımpara yapılıyor. Son astar ile ilgili kısımlar çok önemli çünkü boya bu astarın üzerine oturuyor;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Aşağıdaki resimler son astar üstüne sulu zımparası yapılmış ve fırının içinden. Boyanmadan hemen önce ki resimler;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Boyanın mutlaka fırında yapılması gerektiğinden bahsetmiyorum bile. Boyandıktan hemen sonra fırın içinden resimler;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Boya kuruduktan sonra vernik atılıyor. Ve kurumaya bırakılıyor. Resimler şimdilik bitti. Yazıyı yazdığım sırada kurumada. Sıradaki işlemler şu şeklide olacak;

1. Pasta, cila, boya korum yapılacak,
2. Aksesuarlar (kapı kolları, farlar, anten vs.) takılacak,
3. Camlar takılacak,
4. Tamponlar takılacak,
5. Kapı ayarları, tampon ayarları yapılacak.

Bundan sonraki işlemleri de 2. kısım olarak yine buradan paylaşıyor olacağım.


Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Kaan

Keyif ve sabır ile okudum.  :alfisti: Komple boya süreci bizim gibi kıl adamlar için çok zorlu bir süreç. Daha okumaya başladığımda içerisinin nasıl temizleneceğini düşünmeye başlamıştım bile.  :lol: Bir lokal çamurluk, kapı vs. boyanırken bile araba ne hale gelirken camlar, kapılar söküldüğünde düşünemiyorum. Çok uzatmayayım. İnşallah hayal ettiğiniz görüntüye kavuşursunuz ve uzunca bir süre aynı şekilde muhafaza edebilir siniz. Eminim bu uzun sürece değecektir.
1 hayal
5 duyu
6.his

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Keyif ve sabır ile okudum.  :alfisti: Komple boya süreci bizim gibi kıl adamlar için çok zorlu bir süreç. Daha okumaya başladığımda içerisinin nasıl temizleneceğini düşünmeye başlamıştım bile.  :lol: Bir lokal çamurluk, kapı vs. boyanırken bile araba ne hale gelirken camlar, kapılar söküldüğünde düşünemiyorum. Çok uzatmayayım. İnşallah hayal ettiğiniz görüntüye kavuşursunuz ve uzunca bir süre aynı şekilde muhafaza edebilir siniz. Eminim bu uzun sürece değecektir.

Haklısınız hocam, çok teşekkür ederim.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

radar54

Yorum için resimleri bekledim  :D Kesene bereket Başkan şimdiden çok güzel görünüyor. Pasta cila, boya korumadan sonra İNCİ gibi olacak inşallah.  :yilan:
20. yaşında ben de Rosso'ya bi komple boya hediye etmek istiyorum umarın senin usta gibi titizine denk gelebilirim.  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

kuti147

Hayalimde ki işlerden biri, bu şekilde detaylı bir komple boyatmak. Kaan'ın yorumlarına katılıyorum, temizliği, ayarı osu busu derken maddi manevi ve psikolojik olarak zor süreç Allah kolaylık versin.
Ama sonucu inşallah çok çok keyifli olur sizin için
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Gouki

Emeklerinizin karşılığını maddi, manevi almanız dileklerimle 2. part'ı bekliyorum :clover: