Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yağ Eksiltme

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
Kenan Bey, açıkcası sizin 156'yı çok merak ediyorum.
serkan bey 1000 km de 750 grm.. anlayamadım. 500 km ye kadar 100 gr eksiltti. sonra aydın balkesır arası uzun yol yaptım baktım motor soğuyunca , min ve max ortasının yarısına inmişş.. kafam atıyo bzen işlem yaptırsa mı diyomm ama hatun gerek yok diyor..

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
şimdi ben tam anlamıyorum.  :o
1-Kitapçıkta EKSİLTİR diyor.  :serefe:
2-Motor teknolojisi gereği yağ buharlaşması olur TS lerde  :serefe:

Hiç yağ eksiltmemesi gibi bir durum sözkonusu değil.... illaki eksiltecek. Burda önemli olan eksiltmenin normal mi yoksa motor sisteminin revizyonunu gerektirecek derecede anormal mi olduğu...
dostum dediğiniz dogru kesinlikle. bende biraz değil baya bi fazla. 1000 ıkm de 750 gram.. normal kullanan biriyim..napalım yaza bişeyler yapmayı düşünüyom ama ..toptan yağ almayı düşünüyom .. :)

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

agucba

Bnece bu durumu "ustanıza" izah edin. Bir şeyleri yanlış yapmış olmalı. Yoksa yeni bir motorda bu kadar çabuk ve çok yağ eksiltme olmamalı.

///////////////

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bnece bu durumu "ustanıza" izah edin. Bir şeyleri yanlış yapmış olmalı. Yoksa yeni bir motorda bu kadar çabuk ve çok yağ eksiltme olmamalı.
eeet oyle yaptıracam döndüğümde...

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

mahoretti

1000KM de 750gr fazla. haklısınız endişenizde...
önce yazmış olabilirsiniz ama, şu anda motorda bulunan yağ kaça kaç ? 10w40 ? 10w60 ? markası nedir birde ?

blackeyekenan

Mobil 10-60


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

mahoretti

sıkıntı..... ustaya yol görünüyor...

blackeyekenan

Bahara istanbula onur ustaya gidecem sagolsun volkan bey ilgilendi yanındayken durumu anlatıverdi , 2/2.5 bin cıkacak gene cepten ama,


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

45volkan45

Öncelikle günaydın ve geçmiş olsun söylediğiniz 1000km de 750 gr yağ eksiltmesi hiç bir motor için kabul edilemez bir rakam.Neredeyse motorunuz evrim geçirip benzini bırakıp  yağ ile çalışmaya başlamış.Ancak bu kadar yüksek yağ tüketip te bujileri yağlamıyor ve tekleme yaptırmıyorsa motorunuzun kompresyonu güzel egsozdan su atmasıda bu tezi doğrular nitelikte, fakat rodaj aşamasın dada olsa yukarıdaki yağ eksiltme çok fazla bu sebeple ve sizde sadece segmanları ve sübapları yenilediğinizi söyladiğiniz için sorun segmanlarda,segmanlar çoğu araçta  iki tanedir (yağ segmanı ve kompresyon segmanı)  benim şahsi fikrim yağ segmanlarından biri yada bir kaçı yanlış takılmış duramda motorunuza segman atan ustanıza gidin bence ve o ustanız 1000 km de 750gr yağ rodaj aşamasında olur derse inanmayın.saygıyla

blackeyekenan

Kardes dogru diyorsun, Yok oyle demiyor zaten usta,  yanlıs takılma gibi bi durum sözkousumudur yani ustalar segmanı yanlıs takarsa eger bir  şekilde motorda hata yada baska i olumsuz durum  belirmezi acaba,,ben buşekilde 4000 km oldu kullanmaya devam ediyom , ama içim hiçte rahat değil aklım hep orda, bide boyle kontrolunu yaparak bir müddet daha binmek zarar verirmi acaba


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

Volkey

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle günaydın ve geçmiş olsun söylediğiniz 1000km de 750 gr yağ eksiltmesi hiç bir motor için kabul edilemez bir rakam.Neredeyse motorunuz evrim geçirip benzini bırakıp  yağ ile çalışmaya başlamış.Ancak bu kadar yüksek yağ tüketip te bujileri yağlamıyor ve tekleme yaptırmıyorsa motorunuzun kompresyonu güzel egsozdan su atmasıda bu tezi doğrular nitelikte, fakat rodaj aşamasın dada olsa yukarıdaki yağ eksiltme çok fazla bu sebeple ve sizde sadece segmanları ve sübapları yenilediğinizi söyladiğiniz için sorun segmanlarda,segmanlar çoğu araçta  iki tanedir (yağ segmanı ve kompresyon segmanı)  benim şahsi fikrim yağ segmanlarından biri yada bir kaçı yanlış takılmış duramda motorunuza segman atan ustanıza gidin bence ve o ustanız 1000 km de 750gr yağ rodaj aşamasında olur derse inanmayın.saygıyla

Tespit doğru, segman hatası var aynen... Çözüm de buradan geçiyor zaten... Kenan aylardır çekmiş bunu ne yazıkki ama yakında hallolacak. ;)

blackeyekenan

Eet inşallh kafa rahat olacak yaniii artık :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

dnr1

Peki ustanin segman degistirdim demesine. Inaniyormusunuz..belkide hic ellemedi..gunahina girmeyelim ama,usta milleti,deyince dusunmek gerekir ...yoksa boyle kolay. Yag yakan arabalar degil..inanin bana kendi alfami racing motor gibi kullaniyorum..onbinde yarim,veya bir litre yag eksiltiyor..gercek ten cok saglam motor..bu yuzden hep bakimlari zamaninda yaptiririm..ve inaniyorumki 128000 de olan motorum beni 300000 km rahat goturucek..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

eddieirvine

You are not allowed to view links. Register or Login
Peki ustanin segman degistirdim demesine. Inaniyormusunuz..belkide hic ellemedi..gunahina girmeyelim ama,usta milleti,deyince dusunmek gerekir ...yoksa boyle kolay. Yag yakan arabalar degil..inanin bana kendi alfami racing motor gibi kullaniyorum..onbinde yarim,veya bir litre yag eksiltiyor..gercek ten cok saglam motor..bu yuzden hep bakimlari zamaninda yaptiririm..ve inaniyorumki 128000 de olan motorum beni 300000 km rahat goturucek..
aynen benim araba 105000 de. 10000 yağ değişimlerinde ki yağ eksiltmeleri 1 litreyi bulmadı hiç.

Alper

Benim aracim 170 binde ve 5000 km de bir yag degistiriyorum ben ve 5000 kmde hic yag eksiltmemis oluyor belki 250-300 gr dir ama onuda tam anlaayabilmek zor.
Ve ben yuksek devirli kullaniyorum.
Ama 10 60 yag kullaniyorum.
10 40 kullansam kesin yagi fazla yakar ama bu normal devir cevirebilen her otomobilin belli bir derece yag yakmasi normaldir ama belli oranlar disina cikmasi sorunlara sebep olur.

blackeyekenan

Peki arkadaşlar , burdaki usta wv audi ustası , fakat iş rektefiyecide bitiyor, sorum şu standartın ustu 0,40  piston segman takımıyla honlama yapılarak bu iş olacak , bu işi mutlaka alfa ustası mı yapmalı, sente ayarı falan gerekiyormu ayarlar için , yani buradaki usta ve rektefiyeci biz senin magduriyetini gideririz dedi, garantili birsekilde
aracını yaparız dedi, teknik servis ise en az 2,5 -3 bin istiyor , buşekilde sadece piston takımı ve conta (650+80 )masrafım olacak anakol gerekirsede 100 tl , ama derdim ince ayar falan gerekiyormu senteyle falan, bazıları " usta iyiyse yapar diyor , alfa servisi ise ille bize getir diyor, ) nedersiniz yorumlarınıza ihtiyacım var,


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

alfistahakan

Alfa servisinide gitseniz honlama,rektifiye vb.işlemleri motorcu yapar.Servisler zaten mecburen bunlarla çalışır.Önemli olan orijinal ve doğru parça kullanmakta.Rektifiye ve honlama bilumum işlemler den sonra kaçak kontrolü yapılmalıdır.Ustanın başında durun alınan parçaların hepsinin kullanıldığından emin olun.Alfa motoru toplamak zor değildir diğer motorlar gibidir tabii daha önce Alfa motoru yapmış usta tercih sebebidir ,en ince işi triger takarken sentenin ayarlanmasıdır aparatsız zordur ancak çok tecrübeli ustalar yapabilir ki benim ustam böyle birisiydi.Piston+sekman+conta değişimi rektifiye ve diğer işlemler +işçilik için 2.5-3 bin fazla para bence...
Hakan
Forever Alfa

Alper

Birde bu kadar parca degistireceksen 2.0 parcalari al , bloklar ayni diye hatirliyorum ben 1.6 ile 2.0 in.
Bunun icin yapmisken 2.0 olsun motorun bari ama ruhsatta 1.6 yazacak bu sayede de vergiyi dusuk odeyeceksin.
Bence sen araci izmir'e gotur parcalarida internettende fiyat al sonra ustayi ara ondan da al ona gore satin alip yaptir araci.

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa servisinide gitseniz honlama,rektifiye vb.işlemleri motorcu yapar.Servisler zaten mecburen bunlarla çalışır.Önemli olan orijinal ve doğru parça kullanmakta.Rektifiye ve honlama bilumum işlemler den sonra kaçak kontrolü yapılmalıdır.Ustanın başında durun alınan parçaların hepsinin kullanıldığından emin olun.Alfa motoru toplamak zor değildir diğer motorlar gibidir tabii daha önce Alfa motoru yapmış usta tercih sebebidir ,en ince işi triger takarken sentenin ayarlanmasıdır aparatsız zordur ancak çok tecrübeli ustalar yapabilir ki benim ustam böyle birisiydi.Piston+sekman+conta değişimi rektifiye ve diğer işlemler +işçilik için 2.5-3 bin fazla para bence...
Eet bende öyle düşünüyorum illaki servis olmasına gerek yok dediğiniz gibi, saglam biri olması yeterli, cunku alfa uzerine herturlu bilgiye sahip bir abi, 1,6 valf yapan ıyı bir usta rahat yapar dedi, sizin dedikleriniz de bun doğruluyor hemde masrafı cok az lacak 1200 liraya halledecem max insallh ,


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
Birde bu kadar parca degistireceksen 2.0 parcalari al , bloklar ayni diye hatirliyorum ben 1.6 ile 2.0 in.
Bunun icin yapmisken 2.0 olsun motorun bari ama ruhsatta 1.6 yazacak bu sayede de vergiyi dusuk odeyeceksin.
Bence sen araci izmir'e gotur parcalarida internettende fiyat al sonra ustayi ara ondan da al ona gore satin alip yaptir araci.
valla alper bey bunu dusunmemıstım olur aslında , fakat pistonların buyuklugu diğer parcalarla uyumluluk saglarmı nebileyım kompresyonu falan 1,6 için olacak ama piston 2 lik nasıl denge olur, ustelik şanzıman da farklıdır sadcee pistonlarda değişiklik yeterlimidir? Bunu iyice araştırmam lazım , bilen arkadaslar yorumlarınzı bekliyorum


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

agucba

1,6 litreyi 2,0 litreye çevirmek o kadar kolay değil. Bence denemyin. Zahmetli bir iş.

///////////////

blackeyekenan

Yok ustad ugrasamam zaten, adam gi 1,6 yı yaptırayım, o bana yeter , hafta içi bi karar vermem gerekecek, izmirde devko var bakalım onlara da i soracam aydın izmir arası yakın, oraya goturebılırım, segman pıston atılınca , sanırım sente ayarıda gereklıymıs, bunu iyi usta yapamazmı? İllede alfacı mı olmalı, zaten honlama ve piston olayını rekteıyecı yapacak, kalan kısım motorun toplanması olacak, aynı ustam segman atınca toplamıstı ama motorun altını acmamısı, vede tık cıkartmadı , bu sefer
De yapabılırmı ? Yorumlarınızı fıkırlerınızı beklıyorum , bulent abının dedııne katılıyorum aklmdan gecen de bu zaten,
Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

Volkey

Saçmalamalar yüksek seviyeye ulaşmaya başlamış kusura bakmasın kimse... Aracı pistonları falan iyice değiştirip, 3.0 litre yapıp birde turbo takıp 2500hp yapmak lazım aslında en güzeli... Kenan'cım, bir müsibet bin nasihatten iyidir demişler ama, sen müsibetler silsilesi istiyorsun... Hadi hayırlısı bakalım... Araç on numara ama bu gidişle üç olacak... Yapmayın, tecavüz etmeyi bırakın şu Alfa'lara...

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Saçmalamalar yüksek seviyeye ulaşmaya başlamış kusura bakmasın kimse... Aracı pistonları falan iyice değiştirip, 3.0 litre yapıp birde turbo takıp 2500hp yapmak lazım aslında en güzeli... Kenan'cım, bir müsibet bin nasihatten iyidir demişler ama, sen müsibetler silsilesi istiyorsun... Hadi hayırlısı bakalım... Araç on numara ama bu gidişle üç olacak... Yapmayın, tecavüz etmeyi bırakın şu Alfa'lara...

İstediğim gibi saçmalayabilirim buna siz veya bir başkası karışamaz , kusura bakmayın diyorsunuz fakat bakıyorum...
Ben arkadaşa fikir vermek için bunu buraya yazıyorum.
Çünkü çoğu arkadaş 156 MK2lerde 2.0'ın azlığından veryansın ediyor ve bir çok parça değişecekken bunları aralarında pekte fiyat farkı olmamasından kaynaklı olarak 2.0 parçalarıyla değiştirebileceğini söylüyorum.
Birde bunu saçmalık olarak görmek esas saçmalık , belki arkadaş 2.0 almak istiyorken bulamadığı için 1.6 aldı.
Şuan da bir sorunu var ve bunu çözerken gereken parçaları değiştirme yoluna girdiğinde 2.0 a geçiş daha mantıklı gelebilir.
Bizler burada bilgilerimizi fikirlerimizi paylaşıyoruz.
Siz bir başkasının fikrine veya düşüncesine saygı göstermeyecek ve bunu saçmalık olarak görecek kadar kendinizi bir şey sanıyorsanız kusura bakmayın ama saçmalayan insanların yanında ne işiniz var!!!

Kibitzer

Ben tam anlamadım. 1.6 blok 2.0 blok haline mi getirilecek CNC gibi bir sistem ile? Veya 2.0 blok var, o mu takılacak?
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT