Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



147 Devir kesici.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mstfkybs

Arkadaşlar dip gaz yaptığım zaman devir kesiciye girmiyor yada giriyorda ben mi anlamıyorum mesela pat pat pat diye ses çıkmıyormu devir kesiciye girdiğinde kuzenimde honda var onda o ses cıkıyor o dip gaz yaptı benım aracımda bunda devir kesici yok dedi her arabada olmaz mı biraz kafam karıştıda bilgilendirebilirmisiniz ?

tolga_ozhan

Aracınızda devir kesici var.

mstfkybs


tolga_ozhan

Çünkü arabanızın Alfa Romeo 147 olduğunu söylüyorsunuz.

mstfkybs

peki hondada ki gibi o sesi yapmaması normal mi ?

ATA

Makjayli 147lerin devir kesicisi sabittir. Maksimum devire gelince gaz kesip Patpatpat diye ses çikarma. devir keserken o sesi çikaran sistem eski 147 ve 156larda mevcut. Sizdeku sabit kesici supaplara zarar vermemek açisindan daha faydalidir.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Fatihob

Devir kesicinin sesi yoktur. Devir kesici dediğimiz şey beyine yapılan yazılımsal bir mudahaledir. Sizin aracınızın 7bin devir civarında kesicisi vardır. Yani motor 7bine gelince araç benzin akışını keser 6900 devirde tekrar akışa izin verir. Böylece araç 6900-7000 devir arasında gider gelir taa ki siz ayağınızı gazdan çekene kadar.

..

mstfkybs

Benim aracım zaten eski kasa 2004 model yani peki hondalardaki o sesi yapan şey gaz kesici değil mi ? dip gaz yaptıgı zaman 7 bin devirde sabit tutupta ara gazı verır gıbı ses cıkartıyor

Fatihob

Nasıl anlatıcam bilemiyorum. Motora 7bin devire kadar benzin geliyor ve gürlüyor diyelim, ama 7bin devire geldiğinde benzin kesiliyor doğal olarak sesi gidiyor(sanki 100le giderken ayağınızı gazdan çekmissiniz gibi) motor yavaşlamaya başlıyor, ama 6900de tekrar benzin geliyor motora, bu böyle devam ediyor ve üstteki videoda 1:33deki gibi ses çıkıyor ortaya.
..

ATA

Honda'da ki sesten kastinizi anlamadim ben. Kesici kesicidir...

Zaten kesiciye girmek yada kesicide uzun sure gitmek, hele hele araç yükte değilken boşta kesiciye girmek supap, egzantik gibi hayati parçalara büyük zararlar verebilir. Havalı gibi bir ses olsada mümkün olduğunca keaiciye kalmamanizi tavsiye ederim.




Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

mstfkybs

bu sesten bahsediyorum  doğru söylüyorsunuz amacım girmek yada çıkmak değil fakat neden bizim araçlarımızda yok diye merak ettim :)

tolga_ozhan

İyi de bu bize dinlettiğiniz devir kesici değil, devir kesiciye giren motora ait egzozun sesi.
İkisi birbirinden epey farklı şeylerdir.
Eğer 147'nize bu şekilde bir egzoz yaptırısanız aynı bu sese benzer bir ses alırsınız.

Mesela bu sizin aracınızda motor ile aynı motoru kullanan bir araç. Rastgele aradım bu denk geldi.


ATA

Bu civicte hem egsoz sistemi hemde açik tip hava filtresi var duyduğum kadariyla.
Kesici arasindaki ses rezonansindan bahsediyorsaniz o tamamen yazilim ile ilgili bir şey. Benim 156'da neredeyse bu şekilde kesiciye giriyor mesela.


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

mstfkybs

Tamam o zaman egsozla alakalı bir durumdur yani benım arabadan o ses çıkmıyorduda onun için merak ettim gerçi arabamda en fazla 4.5 5bin deviri gördüm sırf denemek için basmıstı kuzen :) teşekkürler

Alfadanadam

Kesici dediğiniz şey ses çıkaran mekanik bir ekipman değil ki. Kesici denmesinin sebebi basit, ECU'de ayarlanan devire gelindiğinde enjektörlere "DUR" emri gider ve yakıt akışını keser. Set edilen devrin altına düşüldüğünde ise tekrar enjektörler çalışmaya başlar. Yani sesi yapan kesici değil, kesici limiti ile limitin altında motor devrindeki yukarı-aşağı oynamadır.

mstfkybs

You are not allowed to view links. Register or Login
Kesici dediğiniz şey ses çıkaran mekanik bir ekipman değil ki. Kesici denmesinin sebebi basit, ECU'de ayarlanan devire gelindiğinde enjektörlere "DUR" emri gider ve yakıt akışını keser. Set edilen devrin altına düşüldüğünde ise tekrar enjektörler çalışmaya başlar. Yani sesi yapan kesici değil, kesici limiti ile limitin altında motor devrindeki yukarı-aşağı oynamadır.
Teşekkürler peki o sesi yapan nedir :) yani çok karışık konulara girdik ama bu çatur çutur sesi nedir hondalara has birşey mi

tunerviper

Turbo Twin Spark