Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Varyatör Problemi - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alfadanadam

Mobilden yazınca ne biçim yazmışım ya öyle :)
Ankara'yı bilmiyorum. Ama klasik tamir takımı montajı dışında adam akıllı yapabildiği bilinen bir servis varsa Ankara'lı arkadaşlar yazarlar buraya sanırım.

ALFAŞK

alfin oto şükrü ustayı veya a.r. servis mustafa ustayı bi arayıp sorun derim
''Aslında Herkes Alfa' sını arar, şanslı olanlar bulur.''

easy_rider

Bende ilk defa burada okuduktan sonra ogrendim ki benim varyatorde arizali 75 kr yakiyor benzin demek bundan oturu ne kdr tutar yeni nesil varyator tamiri?
Moto Guzzi
156 t.s. 2.0

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
Bende ilk defa burada okuduktan sonra ogrendim ki benim varyatorde arizali 75 kr yakiyor benzin demek bundan oturu ne kdr tutar yeni nesil varyator tamiri?
tamir kiti 50 TL gibi bişey ama en fazla 10bin km gidersin yine ses yapmaya başlar..üstelik sürekli tamir kiti ile çözüm yoluna gitmek akıl karı değil çünkü her uygulamada triger setininde sökülüp takılması gerekiyor..varyatörün fiyatı ort. 500 TL  olması lazım.bende de aynı sorun vardı,her çalıştırmada olmasa da 3-5 günde bir özellikle motor soğukken sabahları ilk çalıştırmada 3-5 saniyelik ses yapıyordu..alakası varmıdır bilmiyorum ama Fiat serviste carbon clean yaptım ve sürekli kullandığım yağ markasından vazgeçip başka marka kullanmaya başladım..5-6 aydır kış koşullarına rağmen varyatör sesi yok..mobil 10-40 kullanıyordum,,artık castrol magnatec 10-40 You are not allowed to view links. Register or Login yağ eksiltmesi bile yok denecek kadar azaldı

Alfista35

600liradan aşağı varyatör satan yok, şu parçayı biri yurtdışından uygun bi fiyata getirtip satabilse ne güzel hepimiz faydalanırdık..
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

alfacan

Alfa mı ilk aldığımda ( 14 ay önce ) varyatörü tamir ettirmiştim . 9 bin km oldu en ufak bir ses yok . Motor soğukken gezmemek lazım .  :nazar:


mustafa09

benim aracımda da bi çok arkadaşın dediği gibi ilk marşta 3-5 sn kadar bi dizel motor sesi gelmekte. motor soğukken ve uzun süre (soğuyana dek) motor çalışmadıktan sonra ilk marşta aynı sesi vermekte. aracın sabah ilk marşta ki pozisyonu dikkatimi çekti . yani aracın burnu yukarı bakarken (rampa yukarı) ilk marşta bu sesi almıyorum. motordan yürüyenden iyi anlarım. sayfaları okurken farkettim ki bir çok arkadaş aynı durumdan şikayetçi.

benim tahminim motor dinlenince karterde biriken yağ pompalanıp varyatöre ulaşasıya kadar bu sesi duyuyoruz.
şimdi anlamadığım noktaya geleyim :)

bu 3-5 sn lik süre içinde varyatör zarar görür mü ? selenia 5-30 yağ kullanıyorum. aracım 38bin km de. yağ katkı maddeleri kullanarak ve ya castrol magnatec gibi parçalara mıktnatıs gibi yapışan bir yağ çeşidi kullanarak motordaki ilk marşta ki aşınmayı engellediğimiz gibi varyatördeki ilk marştaki yağsız kalma süresini en aza indirebilir miyiz ?

yanlışım varsa düzeltin lütfen üstatlar :)
saygılar...

Gouki

Hangi yağ ile en aza indirilir bilemiyorum yağ seviyesinin düzenli kontrolü ve motor ısınana kadar 3000 devri geçmemek varyatör sağlığı için daha önemli.

tolga_ozhan

Birde 2005 ve sonrası üretim TS motorlarda yağın aşağıya süzülmesini kısmen engelleyen bir check valve var. Ben zamanında kendi 2004 model 156'ma sonradan bu valfi taktırmıştım. Varyatör sorununu %100 çözmüyor (çünkü yağ kontrol etme alışkanlığı olmayan kişiler, hala yağ eksik şekilde araçlarını kullanıyorlar) ancak varyatörün aşınma miktarını azaltıyor, dayanma süresini daha fazla uzatıyor. Bu valfin de işe yaramadığını söyleyenler var ancak bilimsel olarak yaramıyor olması imkansız.

mustafa09

You are not allowed to view links. Register or Login
Birde 2005 ve sonrası üretim TS motorlarda yağın aşağıya süzülmesini kısmen engelleyen bir check valve var. Ben zamanında kendi 2004 model 156'ma sonradan bu valfi taktırmıştım. Varyatör sorununu %100 çözmüyor (çünkü yağ kontrol etme alışkanlığı olmayan kişiler, hala yağ eksik şekilde araçlarını kullanıyorlar) ancak varyatörün aşınma miktarını azaltıyor, dayanma süresini daha fazla uzatıyor. Bu valfin de işe yaramadığını söyleyenler var ancak bilimsel olarak yaramıyor olması imkansız.

aracım 2006 model hocam 5 marşta en az iki kez bu sesi duyuyorum(soğuk motorda) 38bin km de araç ilk triger değişimi 17binde yapılmış 3. senesini doldurmak üzere trigeri varyatör değişimi veya bakımı yapıldığını sanmıyorum maksimum 5 sn süren dizel motor sesi soğuk motorda rölantide 1500 devir ile başlayıp 1200 e gelene kadar süren ve en fazla 5sn sonra susan bir ses.

umarım zararı yoktur. biraz daha kafama takarsam koruyucu katkı maddesi kullanmak zorunda kalıcam gerçi onların işe yarayıp yaramadığıda aşikar  :duvar:

OOU

Cevap olurmu bilmiyorum ama, bende de aynı sorun vardı bostancida onur ustaya gittim. Varyator sorunu istersen değiştirelim istersen tamir edeyim dedi. Tamir 10.000 götürür dedi ok dedim. Varyaor tamiride biraz zahmeti parayı zaten tamamen işçiliğe alıyorlar. Acmisken triger kayısın eskimiş istersen değiştireyim dedi onada ok dedim. Hepsini yaptı hakikaten ses falan kalmadı marsta. Ama son 1 haftaldir motor uzun sure çalışmadığında 8-9 saat belki aynı sesi zaman zaman duymaya başladım. Tamir yerine parçanın degisimi cok mantıklı yani. Onur usta iyi bir usta ama sıkıntı standartın dışında bir sıkıntı.


Tapatalk
[url="//www.oguzozgurugur.com"]www.oguzozgurugur.com[/url]

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Birde 2005 ve sonrası üretim TS motorlarda yağın aşağıya süzülmesini kısmen engelleyen bir check valve var. Ben zamanında kendi 2004 model 156'ma sonradan bu valfi taktırmıştım. Varyatör sorununu %100 çözmüyor (çünkü yağ kontrol etme alışkanlığı olmayan kişiler, hala yağ eksik şekilde araçlarını kullanıyorlar) ancak varyatörün aşınma miktarını azaltıyor, dayanma süresini daha fazla uzatıyor. Bu valfin de işe yaramadığını söyleyenler var ancak bilimsel olarak yaramıyor olması imkansız.

aracım 2006 model hocam 5 marşta en az iki kez bu sesi duyuyorum(soğuk motorda) 38bin km de araç ilk triger değişimi 17binde yapılmış 3. senesini doldurmak üzere trigeri varyatör değişimi veya bakımı yapıldığını sanmıyorum maksimum 5 sn süren dizel motor sesi soğuk motorda rölantide 1500 devir ile başlayıp 1200 e gelene kadar süren ve en fazla 5sn sonra susan bir ses.

umarım zararı yoktur. biraz daha kafama takarsam koruyucu katkı maddesi kullanmak zorunda kalıcam gerçi onların işe yarayıp yaramadığıda aşikar  :duvar:
katkı maddesini araştırdığım kadarıyla kimse tavsiye etmiyor,ben cayır cayır yağ yakan arabaya bile inatla koymuyorum,ona verceğim parayı yağa veriyorum  :)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

noblessiltaj

Parça no

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ArinFırat

bi makalede okudum.. "BMW motorlannda VANOS, Honda motorlannda VTEC olarak adlandırılan varyatör, motorun 2500 d/d'den sonra eksantrik açılarını değiştirerek avans ayarını sağlayan mekanik bir uygulamadır"

Gouki

E46 M3'lerin bazılarında vanos problem olabiliyor.

tolga_ozhan

Alfa Romeo değişken emme zamanlaması olayını diğerlerinden çok daha önce kullanmaya başlamıştır. Bunu da eklemiş olalım.
Bu arada Alfa Romeo'nun TS motorlarda kullandığı sistem sadece emme egzantriğine kumanda eder. Egzoz egzantriğinde bir değişiklik yapmaz.
GT'de gördüğümüz 2.0 JTS'de yine tek varyatör vardır.
159'da kullanılan 1.9, 2.2 ve 3.2 JTS ise çift varyatörlüdür. Twin Phaser olarak geçer.

erdem1904

BMW de de çift vanos muhabbeti vardı bir dönem...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

halil

benim 156 nın eski sahibi 45000 km de varyatörü değiştirmiş.şuanda 115 000 km de .alalı 2,5 yıl oldu.varyatör sesi namına hiçbir şey You are not allowed to view links. Register or Login soğuk motor da ne sıcak ta .
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

tayfun

Bende arabam 117.000 km'de iken carium'da varyator'ü  tamir ettirdim geçen sene. şimdi 135.000 km de zerre kadar sıkıntı yok hala. tabi yağ oranına ve motor soğuk iken yüksek devirlere cikmamaya hep dikkat ettim.

tayfun

hatta 117.000 bile deyildi . 114.000 km idi.

erhan35

Bir aydır alfa 147 kullanıyorum, tüm mesajlari okudum:) arabami almadan önce foruma üye olmuş ve genel olarak bakmıştım. Severek ve isteyerek aldım arabami, daha 47 bin km de 2009 model, yeri burası değil ama baktım ki cevap veriliyor, arabanın önceki bakımlarıni yapan usta 50000 de triger degistiricez dedi, yıldan dolayı sanırım, daha önce hiç değişmemiş çünkü, sizce?

ATA


You are not allowed to view links. Register or Login
Bir aydır alfa 147 kullanıyorum, tüm mesajlari okudum:) arabami almadan önce foruma üye olmuş ve genel olarak bakmıştım. Severek ve isteyerek aldım arabami, daha 47 bin km de 2009 model, yeri burası değil ama baktım ki cevap veriliyor, arabanın önceki bakımlarıni yapan usta 50000 de triger degistiricez dedi, yıldan dolayı sanırım, daha önce hiç değişmemiş çünkü, sizce?

Ustanizi dinleyin derim. Hiç yoktan yapilan bakima ve masrafi biliyor olacaksiniz...


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

sbk0655

Normal sartlarda triger degisimi icin aralik 60000 km ya da 3 yil olarak onerilmektedir. Daha once degismediyse gec kalmamakta fayda var , sonra cok daha agir sonuclar dogurabilir.

erhan35

Etrafımdakiler 60000 için erken diyor hatta :)

Alfadanadam

50.000'i beklemeyin bile. 3.000 km daha kullansanız edeceğiniz kar, koparsa edeceğiniz zararın yanında oldukça güdük kalır :)