Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Motor Yağı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tunerviper


You are not allowed to view links. Register or Login
selenia 20 k (10w40) yağ güzel bir yağdır.rahatlıkla kullanabilirsiniz.ilandaki ürün özellikle alfa ts motorlar için önerilmektedir.ts motorlara tavsiye edilenden daha ince yağ koyulması(çok soğuk iklimler dışında) tavsiye edilmez.hem yağ tüketimi artar,hem varyatör daha çabuk zamanda ses yapmaya başlar.

Yağ tüketimi mantıklı ancak varyatör neden çabuk zaman da ses yapar onu açıklar mısınız ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Turbo Twin Spark

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
selenia 20 k (10w40) yağ güzel bir yağdır.rahatlıkla kullanabilirsiniz.ilandaki ürün özellikle alfa ts motorlar için önerilmektedir.ts motorlara tavsiye edilenden daha ince yağ koyulması(çok soğuk iklimler dışında) tavsiye edilmez.hem yağ tüketimi artar,hem varyatör daha çabuk zamanda ses yapmaya başlar.

Yağ tüketimi mantıklı ancak varyatör neden çabuk zaman da ses yapar onu açıklar mısınız ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yüksek sıcaklık viskozitesi düşük diyelim ona. "İnce" yağ yüksek sıcaklık ve devirde parçalar üzerinde film oluşturma özelliğini kaybetmeye başlayabilir. 5W-40 ve 5W-30 yağlar, adı üzerinde, birinin 40 viskozite değerinin olduğu sıcaklıkta diğerinin viskozitesi 30. Sıcaklık daha yukarıya çıktığında 30 olanın viskozitesi daha da düşecek, yani daha fazla incelecek.

Soğuk (W) değeri düşük olan ise varyatör için daha sağlıklı. Bu sefer de bu geniş viskozite aralığını sağlamak için yapılan katkılar ve bunların özelliklerini ne kadar sürede kaybettiği filan geliyor. :)

Şahsi görüşüm, ki kendi arabalarıma da buna geçtim, 5W-40 yağ kullanımı. Fabrikada önerilen 10W-40 zaten. 40 kısmı tutuyor, 5 kısmı da ilk çalışmada az da olsa nispeten daha çabuk yağlanma sağlıyor. Bu da varyatör ömrünü uzatmalı teoride.

halil

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
selenia 20 k (10w40) yağ güzel bir yağdır.rahatlıkla kullanabilirsiniz.ilandaki ürün özellikle alfa ts motorlar için önerilmektedir.ts motorlara tavsiye edilenden daha ince yağ koyulması(çok soğuk iklimler dışında) tavsiye edilmez.hem yağ tüketimi artar,hem varyatör daha çabuk zamanda ses yapmaya başlar.

Yağ tüketimi mantıklı ancak varyatör neden çabuk zaman da ses yapar onu açıklar mısınız ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


yağ tüketiminin artması ile varyatör daha çok yağsız kalacaktır.bu da hem aşınmasını, hem de ses yapmasını daha erken zamana çekecektir.ayrıca motorlarda kullanılan yağ, bütün motor parçaları için yağlama yapabilecek özellikte seçilmektedir.varyatör için ayrı viskozite,piston için ayrı viskozite yağ olmaz.tavsiye edilenden daha  ince yağ kullanılırsa motorun alt kısımlarında ne gibi olumsuzluklar olursa ,üst kısmı içinde aynı olumsuzluklar geçerlidir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
selenia 20 k (10w40) yağ güzel bir yağdır.rahatlıkla kullanabilirsiniz.ilandaki ürün özellikle alfa ts motorlar için önerilmektedir.ts motorlara tavsiye edilenden daha ince yağ koyulması(çok soğuk iklimler dışında) tavsiye edilmez.hem yağ tüketimi artar,hem varyatör daha çabuk zamanda ses yapmaya başlar.

Yağ tüketimi mantıklı ancak varyatör neden çabuk zaman da ses yapar onu açıklar mısınız ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


yağ tüketiminin artması ile varyatör daha çok yağsız kalacaktır.bu da hem aşınmasını, hem de ses yapmasını daha erken zamana çekecektir.ayrıca motorlarda kullanılan yağ, bütün motor parçaları için yağlama yapabilecek özellikte seçilmektedir.varyatör için ayrı viskozite,piston için ayrı viskozite yağ olmaz.tavsiye edilenden daha  ince yağ kullanılırsa motorun alt kısımlarında ne gibi olumsuzluklar olursa ,üst kısmı içinde aynı olumsuzluklar geçerlidir.

Bilgilendirme için teşekkürler.

1- Yağ tüketimi artması zaten kontrol edilmesi gereken bir konudur. Sadece varyatör için değil her durumda kontrol edilmelidir.
2- Soğuk havalarda 5 yada 0 yağ kullanımı varyatör için daha kolay yağlama sağlayacaktır. Çünkü varyatörü bozan başlıca etmen motor ilk çalıştığında yağın varyatöre ulaşma süresidir. Yağ pompadan yağ kanalına gelir buradan yataklara dağılır. Kapağa çıkan kanaldan yağ yukarı doğru çıkarak kapağa girer ve buradaki kanallar ile hem egzantrik hem de varyatör e ulaşır. Bu durumda soğuk viskozitesi daha düşük yağ daha akışkan olduğu için daha hızlı varyatöre ulaşacaktır.
3- Motor için önerilen viskozite daha çok yatak boşluklarına göre değerlendirilir. Varyatör bu durumda en son düşünülecek parçadır.

Yağ tüketimi için yaptığınız yorum doğru fakat varyatör için yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz.
Turbo Twin Spark

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
selenia 20 k (10w40) yağ güzel bir yağdır.rahatlıkla kullanabilirsiniz.ilandaki ürün özellikle alfa ts motorlar için önerilmektedir.ts motorlara tavsiye edilenden daha ince yağ koyulması(çok soğuk iklimler dışında) tavsiye edilmez.hem yağ tüketimi artar,hem varyatör daha çabuk zamanda ses yapmaya başlar.

Yağ tüketimi mantıklı ancak varyatör neden çabuk zaman da ses yapar onu açıklar mısınız ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


yağ tüketiminin artması ile varyatör daha çok yağsız kalacaktır.bu da hem aşınmasını, hem de ses yapmasını daha erken zamana çekecektir.ayrıca motorlarda kullanılan yağ, bütün motor parçaları için yağlama yapabilecek özellikte seçilmektedir.varyatör için ayrı viskozite,piston için ayrı viskozite yağ olmaz.tavsiye edilenden daha  ince yağ kullanılırsa motorun alt kısımlarında ne gibi olumsuzluklar olursa ,üst kısmı içinde aynı olumsuzluklar geçerlidir.

Bilgilendirme için teşekkürler.

1- Yağ tüketimi artması zaten kontrol edilmesi gereken bir konudur. Sadece varyatör için değil her durumda kontrol edilmelidir.
2- Soğuk havalarda 5 yada 0 yağ kullanımı varyatör için daha kolay yağlama sağlayacaktır. Çünkü varyatörü bozan başlıca etmen motor ilk çalıştığında yağın varyatöre ulaşma süresidir. Yağ pompadan yağ kanalına gelir buradan yataklara dağılır. Kapağa çıkan kanaldan yağ yukarı doğru çıkarak kapağa girer ve buradaki kanallar ile hem egzantrik hem de varyatör e ulaşır. Bu durumda soğuk viskozitesi daha düşük yağ daha akışkan olduğu için daha hızlı varyatöre ulaşacaktır.
3- Motor için önerilen viskozite daha çok yatak boşluklarına göre değerlendirilir. Varyatör bu durumda en son düşünülecek parçadır.

Yağ tüketimi için yaptığınız yorum doğru fakat varyatör için yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz.

5 yada o numara yağ kullanmak çok soğuk iklimler için doğru olabilir.türkiye şartlarında çok fayda sağlamaz .10 w40 yağ -25 derecelere kadar çalışırken,o numara yağ -35,5 numara yağ -30 derecelere kadar çalışır.türkiye şartlarında da bu sıcaklık değerleri bin de bir görüleceği için ,normal iklim sıcaklıklarında 10w40 yada 5w40 yağın çok bir farkı yoktur. bu topicte cıcaklık ,viskozite değerlerini gösteren tablo mevcuttur.

varyatör en son düşünülecek parça değildir.motorun en hayati parçalarından biridir.hatta ts motoru,motor yapan parçadır.motor yağı seçimi yapılırken hiç bir parça son düşünülmez.ama varyatörlerin ts motorlarda kronik arıza vermesinin sebebi de belki dediğiniz gibi en son düşünülmesidir
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

milano 75

5-40 maxlife koydum son değişimde,ustalar genelde en az 15-40 olmadı 20-50 diyorlr,8v motorun yağ tüketiminin çok olduğunu söylüyorlardı.motor yaptırmadan önce 10-40 kullandım genelde,iki defa 15-40 bi defa 10-60 racing,en son 20-50 koydum .tüketim hepsindede 1000 km de 1000-1200 gr gibiydi.son zamanları birden patladı  :) içmeye başladı ve motor yapıldı.ilk yağı 10-50 koymuştu zeki usta,1000 km sonra 10-40 koydum ve tüketim o ara 1000 km de yarım lt ye yakındı,yeni motorun rodajda eksiltme durumu fazla olabilir deniyo,bilmiyorum.15-40 koy dediler,1000 km içinde onuda boşaltıp bi deniyeyim diyerek yine valvoline maxlife 5-40 koydum 241500 km de,az önce baktım 243507 km de,yağı dün tamamladım,bidonda 1.5 litre var.8v motor filtreyle beraber 5.5 yada 6 alıyor.tüketim 10-40 la aynı,hatta az gibi.bu tüketimin bu motor için normalmi,fazlamı olduğunu bilmiyorum çünki dediğim gibi zeki,ihsan,ankaradan mustafa,göztepedeki memet usta hepside sorduğumda 20-50 koymalısısn yoksa eksiltir acaip derecede demişlerdi.hatta memet usta hani şu gebzede pistonlarına  kadar sıfırlanan kırmızı 75e 20-50 koymuştu.şimdi ben bu 5-40 yağı sırf motor rahat çalışsın,kış ayları,soğuk ,kısa mesafe kullanıyorum diye koyuyorum.bu yağın totalde motor sağlığına zararı olurmu,yoksa yağı takip ettikten sonra benim yaptığım doğru mu ?
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
selenia 20 k (10w40) yağ güzel bir yağdır.rahatlıkla kullanabilirsiniz.ilandaki ürün özellikle alfa ts motorlar için önerilmektedir.ts motorlara tavsiye edilenden daha ince yağ koyulması(çok soğuk iklimler dışında) tavsiye edilmez.hem yağ tüketimi artar,hem varyatör daha çabuk zamanda ses yapmaya başlar.

Yağ tüketimi mantıklı ancak varyatör neden çabuk zaman da ses yapar onu açıklar mısınız ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


yağ tüketiminin artması ile varyatör daha çok yağsız kalacaktır.bu da hem aşınmasını, hem de ses yapmasını daha erken zamana çekecektir.ayrıca motorlarda kullanılan yağ, bütün motor parçaları için yağlama yapabilecek özellikte seçilmektedir.varyatör için ayrı viskozite,piston için ayrı viskozite yağ olmaz.tavsiye edilenden daha  ince yağ kullanılırsa motorun alt kısımlarında ne gibi olumsuzluklar olursa ,üst kısmı içinde aynı olumsuzluklar geçerlidir.

Bilgilendirme için teşekkürler.

1- Yağ tüketimi artması zaten kontrol edilmesi gereken bir konudur. Sadece varyatör için değil her durumda kontrol edilmelidir.
2- Soğuk havalarda 5 yada 0 yağ kullanımı varyatör için daha kolay yağlama sağlayacaktır. Çünkü varyatörü bozan başlıca etmen motor ilk çalıştığında yağın varyatöre ulaşma süresidir. Yağ pompadan yağ kanalına gelir buradan yataklara dağılır. Kapağa çıkan kanaldan yağ yukarı doğru çıkarak kapağa girer ve buradaki kanallar ile hem egzantrik hem de varyatör e ulaşır. Bu durumda soğuk viskozitesi daha düşük yağ daha akışkan olduğu için daha hızlı varyatöre ulaşacaktır.
3- Motor için önerilen viskozite daha çok yatak boşluklarına göre değerlendirilir. Varyatör bu durumda en son düşünülecek parçadır.

Yağ tüketimi için yaptığınız yorum doğru fakat varyatör için yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz.

5 yada o numara yağ kullanmak çok soğuk iklimler için doğru olabilir.türkiye şartlarında çok fayda sağlamaz .10 w40 yağ -25 derecelere kadar çalışırken,o numara yağ -35,5 numara yağ -30 derecelere kadar çalışır.türkiye şartlarında da bu sıcaklık değerleri bin de bir görüleceği için ,normal iklim sıcaklıklarında 10w40 yada 5w40 yağın çok bir farkı yoktur. bu topicte cıcaklık ,viskozite değerlerini gösteren tablo mevcuttur.

varyatör en son düşünülecek parça değildir.motorun en hayati parçalarından biridir.hatta ts motoru,motor yapan parçadır.motor yağı seçimi yapılırken hiç bir parça son düşünülmez.ama varyatörlerin ts motorlarda kronik arıza vermesinin sebebi de belki dediğiniz gibi en son düşünülmesidir

Demek istediğimi anlatamadım galiba konu farklı yöne gidiyor. Siz daha ince yağ kullanırsanız varyatörün daha çabuk bozulmasına neden olur yazmışsınız. O yüzden ben de daha ince yağ varyatöre ulaşmada daha çabuk olacağından bozmanın aksine daha çok koruyacaktır fikrini savunuyorum. Ayrıca varyatör ts ye has bir parça değil bir çok araçta farklı versiyonları kullanılan bir parçadır. Varyatör bozulursa yolda kalmazsınız bir miktar performans düşüklüğü olur. O kadar hayati değil yani  ;)
Turbo Twin Spark

yigitekimdemir

Ben de yağ ince olursa motor kapanınca aşağı akar ama kalın olursa parçanın üzerinde kalır gibi bir düşünceye sahibim :) 10 60a geçtiğimden beri varyatör sesine hasret kaldım o nedenle bu düşünceye girdim.

Yabancı bir forumda okuduğuma göre yurtdışında 2.0ts için önerilen standart yağ 10 60 olarak değiştirilmiş, eskiden opsiyonel idi. Gerçi spirited driving gibi muallak bir tabir kullanmaları en başta hata :)

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

tarr

Teşekkür ederim bilgiler için.  :alfisti:

Öyleyse Selenia alfa romeo 20k iyidir :yukari-ok:

Zaten sabahları ilk çalıştırmadan sonra en az 3 dakika bekliyorum ve  motor ısısı 80i geçmeden fazla basmıyorum, nolur nolmaz malum soğuklar da var yağlansın iyice diyerekten.  :)

octinum

2.0 TS için önerilen yağın 10-60'a dönmesiyle ilgili; JTS'ler için zaten öneriliyordu, konsolide etmek için değişti deniyor aslında. Yani teknik bir sıkıntı değil. Ben 40'ın üzerini çok gerekli görmüyorum sanki. Hani aracı sürekli sıkıştırıyor olsam belki 10-60'lara çıkabilirim.

Bu arada baktığım Gulf Formula G patladı. Gulf yağları Türkiye'den çıktı mı ne oldu bilmiyorum ama hiçbir yerde yoklar artık. Müşteri ilişkileri de rezalet. Bir taraftan Lukoil'la bağlantı kurdum Lukoil Luxe Synthetic ve Genesis 5W-40 yağlar için. Adamlar ertesi gün (bugün) döndüler ama ben yoğundum görüşemedik. Aradığım yanıtları bulursam Lukoil 5W40 denemesini yapacağım, zaten eksilen yağı bununla tamamlıyorum şu anda.

Bu arada araçlarınızı olduğu yerde dakikalarca bekletip üzmeyiniz, hava soğuksa bile 5-10 saniye sonra hareket edip 2500 devri geçmeden, mümkün olduğu kadar düşük devir ve düşük yük altında sürerek ısıtınız. Yazık motorlar durdukları yerde geç ısınıyorlar, bu sefer soğuk çalışma süresi artıyor, yüksüz ve zengin çalışmak zaten kötü. Şanzıman vb. de beraber ısınır hem. Yağlayamıyor olsa size söyler yağ lambasını yakıp, korkmayınız. :)

octinum

Toplanın masal anlatacağım. :)

Bir süre önce bu yağ meselesi de takıntılarıma eklenmiş olduğundan araştırıyordum, bugün Lukoil Teknik Satış Müdürü ile uzuuuun bir konuşma yaptım. Sağolsun reklam yapmadan, beni teknik ayrıntılarla doyuran bir sürü açıklama yaptı. Kendisi burayı okursa, buradan teşekkür edeyim. :)

Öncelikli olarak seçilmesi gereken yağ, Alfa tarafından önerilen viskozite ve ACEA/API spesifikasyonlarını karşılayan yağ. Viskoziteyi zaten çokça tartıştık. Bulunduğumuz yerdeki mevsim koşulları ve kullanım tarzına göre seçiyoruz. Sonra bu viskozitede, Alfa'nın şart koştuğu ACEA ve/veya API spesifikasyonlarını buluyoruz. 2.0 Twin Spark motorum için kullanım kılavuzunda bana 10W-40 viskozite değerlerinde, ACEA A3 ve API SL spesifikasyonları yazıyor.

Şimdi en az bunları karşılayan yağlar arasında tercih yapmak için öğrendiğim bazı şeyleri paylaşayım.

Kullandığımız yağlar, temeli oluşturan "baz yağlar" ve eklenen "katıklar"dan oluşuyor. Bu baz yağlar da 6 gruba ayrılıyor; Grup I, Grup II, Grup III, Grup IV gibi. Altıncı grubu ben de bilmiyorum. :) İlk üç grup tamamen ham petrolden oluşan baz yağlar. Grup I bildiğimiz mineral yağlar, en basiti. Grup II daha fazla işlenmiş, Grup III daha da fazla işlenmiş yağlar. Poli-Alfa-Olefin (POA) olan Grup IV ve ester olan Grup V ham petrolden üretilmiyor.

Şimdi burada bir mola verip ayıklayalım: Grup II yağlar yakın zamana kadar zaten kullanılmıyormuş. Grup I yapmayan zaten yapmışken Grup III tesisi kurup devam ediyormuş. Grup V "ester" daha çok endüstriyel ve havacılık baz yağı. Grup IV (POA) özellikleri ise Grup III baz yağlarla büyük oranda sağlanabiliyor. POA'lar ve esterler içeren çok çok çok pahalı yağlar da var yarışlar için.

Şu halde elimizde iki temel grup kaldı: Grup I ve Grup III. Grup I bildiğimiz basit mineral yağ demiştik. Grup III normalde "mineral yağ" olması gerekiyor. Ama zamanında Castrol Grup III yağlarını "ben bunu çok fazla işledim, bence artık sentetik sayılır" diye Sentetik olarak etiketliyor. Mobil buna itiraz ediyor. Mahkeme Castrol'ü haklı buluyor ve aslında ham petrolden, yani mineral kökenli olarak üretilen bu yağlara "Sentetik" denmeye başlıyor. Sentetik kelimesini reklam amaçlı değil de, "insan eliyle yapılan" anlamıyla görüyorsanız piyasada dört litresini 100TL'ye filan alabildiğiniz yağlar hiç de sentetik değil. :)

Neyse. Bizim için Grup I-Grup III arasında ne fark var? Öncelikle viskozite endeksleri farklı. Grup I yağlar 80-120 arası viskozite endeksine sahip, Grup III yağlar 120'nin yukarısında. Yani Grup I yağın viskozite endeksini yükseltmek için daha çok katık gerekiyor. İkincisi, Grup I yağlar %90'dan az doymuş hidrokarbon içerirken Grup III yağlar %90'dan fazla doymuş hidrokarbon içeriyor, bu da oksidasyon açısından Grup III lehine avantaj. Son olarak, Grup I yağlarda %0.03'ten fazla sülfür içeriğine müsaade ediliyor, ama Grup III olması için %0.03'ten az sülfür içeriği olmalı (dizelciler! :) ).

Bu bilgilerin ışığında bazılarınızın tahmin ettiği gibi, Yarı Sentetik denen şey Grup I baz yağa Grup III karıştırarak elde ediliyor. Sentetik denense Grup III ve yukarısındaki baz yağlarla yapılan her şey demek. Her zaman şart olmamakla birlikte, düzgün bir markanın "sentetik", yani Grup III bazlı yağı, yine düzgün başka bir markanın "yarı sentetik", yani Grup I karışımı yağını dövüyor demek pek yanlış değil (istisnalar olabilir). Dolayısıyla evet, araba üreticisinin önerdiği yarı sentetik yağ en azından yeterli düzeyde iş görüyor ama üreticinin bu yağı önerirken öngördüğü koşulların dışına çıkmak zorunda kalabiliriz, bu yüzden "spesifikasyonu" yükseltirken makul fiyata bakmak mantıklı.

Sonuçta ben de 2.0 TS için aşağıdaki algoritmayı işletip fiyat/performans oranında Lukoil Luxe Synthetic 5W-40 ve Lukoil Genesis 5W-40'a yöneldim:

- ACEA spesifikasyonu: Önerilen A3. Sağlanan Luxe için A3/B3, Genesis için C3.
- API spesifikasyonu: Önerilen API SL. Sağlanan API SN.
- Soğuk viskozite endeksi: Önerilen 10. Sağlanan 5.
- Sıcak viskozite endeksi: Önerilen 40. Sağlanan 40.
- Baz yağ: Grup III.

Her iki arabadan eksilen yağı da şimdiye kadar birer litre gibi bu yağlarla tamamladım. Henüz tam ölçme fırsatım olmadı ama Alfa'da yağ tüketimim Shell'in 10-40'ına göre azalmış gibi görünüyor. Seste filan öyle aman aman bir şey hissetmedim ama. :) Yine de Lukoil Luxe'ün 4 litresini 55TL'ye aldım, Genesis de çok çok pahalı değil. Bir aksaklık hissedersem paylaşırım ama şu an için Lukoil'e geçtim gibi görünüyor.




iskoc


You are not allowed to view links. Register or Login
Toplanın masal anlatacağım. :)

Bir süre önce bu yağ meselesi de takıntılarıma eklenmiş olduğundan araştırıyordum, bugün Lukoil Teknik Satış Müdürü ile uzuuuun bir konuşma yaptım. Sağolsun reklam yapmadan, beni teknik ayrıntılarla doyuran bir sürü açıklama yaptı. Kendisi burayı okursa, buradan teşekkür edeyim. :)

Öncelikli olarak seçilmesi gereken yağ, Alfa tarafından önerilen viskozite ve ACEA/API spesifikasyonlarını karşılayan yağ. Viskoziteyi zaten çokça tartıştık. Bulunduğumuz yerdeki mevsim koşulları ve kullanım tarzına göre seçiyoruz. Sonra bu viskozitede, Alfa'nın şart koştuğu ACEA ve/veya API spesifikasyonlarını buluyoruz. 2.0 Twin Spark motorum için kullanım kılavuzunda bana 10W-40 viskozite değerlerinde, ACEA A3 ve API SL spesifikasyonları yazıyor.

Şimdi en az bunları karşılayan yağlar arasında tercih yapmak için öğrendiğim bazı şeyleri paylaşayım.

Kullandığımız yağlar, temeli oluşturan "baz yağlar" ve eklenen "katıklar"dan oluşuyor. Bu baz yağlar da 6 gruba ayrılıyor; Grup I, Grup II, Grup III, Grup IV gibi. Altıncı grubu ben de bilmiyorum. :) İlk üç grup tamamen ham petrolden oluşan baz yağlar. Grup I bildiğimiz mineral yağlar, en basiti. Grup II daha fazla işlenmiş, Grup III daha da fazla işlenmiş yağlar. Poli-Alfa-Olefin (POA) olan Grup IV ve ester olan Grup V ham petrolden üretilmiyor.

Şimdi burada bir mola verip ayıklayalım: Grup II yağlar yakın zamana kadar zaten kullanılmıyormuş. Grup I yapmayan zaten yapmışken Grup III tesisi kurup devam ediyormuş. Grup V "ester" daha çok endüstriyel ve havacılık baz yağı. Grup IV (POA) özellikleri ise Grup III baz yağlarla büyük oranda sağlanabiliyor. POA'lar ve esterler içeren çok çok çok pahalı yağlar da var yarışlar için.

Şu halde elimizde iki temel grup kaldı: Grup I ve Grup III. Grup I bildiğimiz basit mineral yağ demiştik. Grup III normalde "mineral yağ" olması gerekiyor. Ama zamanında Castrol Grup III yağlarını "ben bunu çok fazla işledim, bence artık sentetik sayılır" diye Sentetik olarak etiketliyor. Mobil buna itiraz ediyor. Mahkeme Castrol'ü haklı buluyor ve aslında ham petrolden, yani mineral kökenli olarak üretilen bu yağlara "Sentetik" denmeye başlıyor. Sentetik kelimesini reklam amaçlı değil de, "insan eliyle yapılan" anlamıyla görüyorsanız piyasada dört litresini 100TL'ye filan alabildiğiniz yağlar hiç de sentetik değil. :)

Neyse. Bizim için Grup I-Grup III arasında ne fark var? Öncelikle viskozite endeksleri farklı. Grup I yağlar 80-120 arası viskozite endeksine sahip, Grup III yağlar 120'nin yukarısında. Yani Grup I yağın viskozite endeksini yükseltmek için daha çok katık gerekiyor. İkincisi, Grup I yağlar %90'dan az doymuş hidrokarbon içerirken Grup III yağlar %90'dan fazla doymuş hidrokarbon içeriyor, bu da oksidasyon açısından Grup III lehine avantaj. Son olarak, Grup I yağlarda %0.03'ten fazla sülfür içeriğine müsaade ediliyor, ama Grup III olması için %0.03'ten az sülfür içeriği olmalı (dizelciler! :) ).

Bu bilgilerin ışığında bazılarınızın tahmin ettiği gibi, Yarı Sentetik denen şey Grup I baz yağa Grup III karıştırarak elde ediliyor. Sentetik denense Grup III ve yukarısındaki baz yağlarla yapılan her şey demek. Her zaman şart olmamakla birlikte, düzgün bir markanın "sentetik", yani Grup III bazlı yağı, yine düzgün başka bir markanın "yarı sentetik", yani Grup I karışımı yağını dövüyor demek pek yanlış değil (istisnalar olabilir). Dolayısıyla evet, araba üreticisinin önerdiği yarı sentetik yağ en azından yeterli düzeyde iş görüyor ama üreticinin bu yağı önerirken öngördüğü koşulların dışına çıkmak zorunda kalabiliriz, bu yüzden "spesifikasyonu" yükseltirken makul fiyata bakmak mantıklı.

Sonuçta ben de 2.0 TS için aşağıdaki algoritmayı işletip fiyat/performans oranında Lukoil Luxe Synthetic 5W-40 ve Lukoil Genesis 5W-40'a yöneldim:

- ACEA spesifikasyonu: Önerilen A3. Sağlanan Luxe için A3/B3, Genesis için C3.
- API spesifikasyonu: Önerilen API SL. Sağlanan API SN.
- Soğuk viskozite endeksi: Önerilen 10. Sağlanan 5.
- Sıcak viskozite endeksi: Önerilen 40. Sağlanan 40.
- Baz yağ: Grup III.

Her iki arabadan eksilen yağı da şimdiye kadar birer litre gibi bu yağlarla tamamladım. Henüz tam ölçme fırsatım olmadı ama Alfa'da yağ tüketimim Shell'in 10-40'ına göre azalmış gibi görünüyor. Seste filan öyle aman aman bir şey hissetmedim ama. :) Yine de Lukoil Luxe'ün 4 litresini 55TL'ye aldım, Genesis de çok çok pahalı değil. Bir aksaklık hissedersem paylaşırım ama şu an için Lukoil'e geçtim gibi görünüyor.

Bilgiler için teşekkürler.Aldığınız yağın üzerinde dolum yeri ve tarihi olarak ne yazıyor ?


Sent from my 166
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler için teşekkürler.Aldığınız yağın üzerinde dolum yeri ve tarihi olarak ne yazıyor ?
Sent from my 166

Dolum yerini hatırlamıyorum ama Türkiye değil gibiydi. Dolum tarihi Nisan 2015 gibi bir şeyler olmalı.
Bu da önemli bu arada, iyi denkgeldi. :) Bazen 5 yıl öncesinden rafta kalmış "pahalı" yağa kampanya yapıveriyorlar, ben kuşkuluyum onların hala özelliklerini sürdürdüklerinden.

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler için teşekkürler.Aldığınız yağın üzerinde dolum yeri ve tarihi olarak ne yazıyor ?
Sent from my 166

Dolum yerini hatırlamıyorum ama Türkiye değil gibiydi. Dolum tarihi Nisan 2015 gibi bir şeyler olmalı.
Bu da önemli bu arada, iyi denkgeldi. :) Bazen 5 yıl öncesinden rafta kalmış "pahalı" yağa kampanya yapıveriyorlar, ben kuşkuluyum onların hala özelliklerini sürdürdüklerinden.

Aldığınız yağın üretim tarihini 1 yıldan fazla geçmemesine dikkat edin. Genelde raf ömrü 1 yıl olarak verilir. Önemli bir nokta dediğiniz gibi.
Turbo Twin Spark

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Aldığınız yağın üretim tarihini 1 yıldan fazla geçmemesine dikkat edin. Genelde raf ömrü 1 yıl olarak verilir. Önemli bir nokta dediğiniz gibi.

Hepsini bilmiyorum ama bence 1 yıl da biraz kısa bir süre. Mobil'in "açılmamış şişede düzgün saklama koşulunda 5 yıl" verdiğini hatırlıyorum. bobistheoilguy diye bir site var, orada görmüştüm. Açıldıktan sonra da 1 yıl mı ne diyorlardı. Hatta aynı tartışma "aslında 10 yıl da gider ama firmalar totolarını kollamak için düşük değer verirler" minvalindeydi. Tabii havada ne kadar nem var, yağın özelliği nasıl, bunlara göre değişir ama her halükarda 5 yıllık yağı da almayıverelim. :)

Kapağı açılmamış şişede en fazla 2 yıllık yağı alırım diye düşünüyorum kendi arabama.

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Aldığınız yağın üretim tarihini 1 yıldan fazla geçmemesine dikkat edin. Genelde raf ömrü 1 yıl olarak verilir. Önemli bir nokta dediğiniz gibi.

Hepsini bilmiyorum ama bence 1 yıl da biraz kısa bir süre. Mobil'in "açılmamış şişede düzgün saklama koşulunda 5 yıl" verdiğini hatırlıyorum. bobistheoilguy diye bir site var, orada görmüştüm. Açıldıktan sonra da 1 yıl mı ne diyorlardı. Hatta aynı tartışma "aslında 10 yıl da gider ama firmalar totolarını kollamak için düşük değer verirler" minvalindeydi. Tabii havada ne kadar nem var, yağın özelliği nasıl, bunlara göre değişir ama her halükarda 5 yıllık yağı da almayıverelim. :)

Kapağı açılmamış şişede en fazla 2 yıllık yağı alırım diye düşünüyorum kendi arabama.

Ben İzmir'de mobil toptancısından alırım genellikle. Onlarla konuştuğumda 1 yıl üzerindeki yağları bayilerine daha uygun fiyattan verdiklerini kendi müşterilerine satmadıklarını söylediler. Mecbur olmadıkça alma dediler. Tabi bu onların söylemleri detaylı bir araştırma yapmadım.
Turbo Twin Spark

ES53

Ben yagin uygun kosullarda saklandigi surece ne kadar beklediginin onemi yok diye biliyorum.Uygun derece ve guneste beklememisse bi omru yoktur heralde.Ozellikle paket olarak gunes ve fazla isi alan yerde kalmis yaglar kullanilmamali diye okumustum


Sent from my iPhone using Tapatalk

halil

castrol'e zamanında mail atmıştım.yağ ömrü ile ilgili.gelen cevap aşağıda.

Halil Bey Merhaba,

Ürünlerimizin ömrü üretim tarihinden itibaren 3 yıldır.

Saygılarımla,

Nurdan Dinçoğlu
BP/Castrol Lubricants Technical Support Specialist

Phone: +90 216 5712937

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

milano 75

altta verdiğim başlıktaki bikaç mesjda raf ömrü ve mineral mi sentetik mi konusuyla alakalı bişeyler karalamış dou nickli vatandaş,tt de yağ konusunda genelde görüşüne değer verilen bi eleman nedendir bilmem ama.
You are not allowed to view links. Register or Login
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

DcD-Semih

Bana akıl veren yok hiç bu yağ konusunda, hep dediğim gibi aldığım her Alfa'ya Selenia Gold 10w40 sentetik yağ koydum. Ama piyasada yağı tanıyan yok internette bile adam akıllı bilgi yok. Dolum tarihine bakmıştım 1 seneden eski değildi en son aldığımda fakat sanırım şuan üretimi de yok, Petronas Türkiye ile iletişime geçmek istedim müşteri hizmetlerine ulaşamadım bir türlü. Tam sentetik kısmına takılıyorum hep gerçekten öyle mi acaba diye. Yağ değişimi vakti geldi sanırım sırf garanti olsun diye Mobil Super2000 alıcam bu sefer. Herşeyde olduğu gibi farklı olan olsun kimsenin kullanmadığı olsun mantığından vazgeçicem sanırım yağ işinde :) Daha 30k km yapmadı motorum ama yada şuan öneride olan 10w60 yağlardan birini koyup geçsem mi acaba ?
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

erkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bana akıl veren yok hiç bu yağ konusunda, hep dediğim gibi aldığım her Alfa'ya Selenia Gold 10w40 sentetik yağ koydum. Ama piyasada yağı tanıyan yok internette bile adam akıllı bilgi yok. Dolum tarihine bakmıştım 1 seneden eski değildi en son aldığımda fakat sanırım şuan üretimi de yok, Petronas Türkiye ile iletişime geçmek istedim müşteri hizmetlerine ulaşamadım bir türlü. Tam sentetik kısmına takılıyorum hep gerçekten öyle mi acaba diye. Yağ değişimi vakti geldi sanırım sırf garanti olsun diye Mobil Super2000 alıcam bu sefer. Herşeyde olduğu gibi farklı olan olsun kimsenin kullanmadığı olsun mantığından vazgeçicem sanırım yağ işinde :) Daha 30k km yapmadı motorum ama yada şuan öneride olan 10w60 yağlardan birini koyup geçsem mi acaba ?

Geçen sene  kullandığım yağ motul 8100 X-POWER 10w-60 , 1 ay önce tam sentetik motul 8100 X-CLEAN 5w40 yağ ile değişim yapıldı , yağ eksiltme iki yağda da olmadı ama kış şartlarında 5/40 ile araç daha çabuk ısınıyor  gibi geldi bana.

DcD-Semih

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bana akıl veren yok hiç bu yağ konusunda, hep dediğim gibi aldığım her Alfa'ya Selenia Gold 10w40 sentetik yağ koydum. Ama piyasada yağı tanıyan yok internette bile adam akıllı bilgi yok. Dolum tarihine bakmıştım 1 seneden eski değildi en son aldığımda fakat sanırım şuan üretimi de yok, Petronas Türkiye ile iletişime geçmek istedim müşteri hizmetlerine ulaşamadım bir türlü. Tam sentetik kısmına takılıyorum hep gerçekten öyle mi acaba diye. Yağ değişimi vakti geldi sanırım sırf garanti olsun diye Mobil Super2000 alıcam bu sefer. Herşeyde olduğu gibi farklı olan olsun kimsenin kullanmadığı olsun mantığından vazgeçicem sanırım yağ işinde :) Daha 30k km yapmadı motorum ama yada şuan öneride olan 10w60 yağlardan birini koyup geçsem mi acaba ?

Geçen sene  kullandığım yağ motul 8100 X-POWER 10w-60 , 1 ay önce tam sentetik motul 8100 X-CLEAN 5w40 yağ ile değişim yapıldı , yağ eksiltme iki yağda da olmadı ama kış şartlarında 5/40 ile araç daha çabuk ısınıyor  gibi geldi bana.

En kıt bilgiye sahip olduğum konu işte yağlar biraz araştırsam neyin ne olduğunu öğrenicem aslında. Rektefiyeden beri yağ eksiltme yok gibi bir şey. 10k km de 1lt yi bulmuyor nerdeyse, 50ml azaldığı anda da tamamlarım sürekli üst çizginin altına hiç indirmem yağı. 10w40 ile 5w40 arasında kalınlık olarak bariz bir fark var mı tam sentetik olması dışında. Macera arıyorum işte kendi kendime bir problem yokken niye devam etmiyorsam böyle onuda anlamıyorum :) aslında bu kadar az eksiltme varken daha ince yağ kullanmak mantıklı olur heralde.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

octinum

Macera iyidir ya. :)

5W-40 ile 10W-40 arasında normalde soğuk çalışma dışında fark olmaz. Ama 10W-40 muhtemelen yarı sentetiktir ve viskozite endeksi de daha düşüktür. Dolayısıyla eğer sıcak viskozite değerlerinin ölçüldüğü sıcaklığın üstüne çıkıyorsak sentetik 5W-40 viskozitesini daha fazla koruyacaktır.

sametunver134

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img] yag degisim zamani geldi internette gezinirken mobilin bu yagina rastladim kullanan veya bilgisi olan varmi acaba?(2004 156)

LG-D802 cihazımdan gönderildi


halil

mobilin Türkiye sayfasında bu yağdan hiç You are not allowed to view links. Register or Login sayfasında  var.mobilin kendi ithalatı değilse dikkatli olmakta fayda var.kaçak bile olabilir.
You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A