Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 Siyah İnci

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Pervasiz_7

Tekrardan merhaba,

Sanırım benim için en kritik olan güncellemeyi paylaşacağım; F1 vites güncellemesi !

Daha önce F1 vites için yaptığım araştırmadan bahsetmiştim. Kulakçıklar ve F1 Ti direksiyonu alıp takmıştım. Ancak çalışması için vites konsolunun değişmesi gerekiyordu. Dahası daha önce 1.9 jtd de daha önce kimse denememiş. Yapanlar heo 2.4 jtd lerde denemişti. Yani olup olmayacağı garanti değildi.

Lazım olan vites konsolu daha önce Türkiye'ye giren araçlarda bulunmadığı için TOFAŞ getirmiyormuş. Öyle olunca yurt dışından temin etmek zorunlu oldu. Ancak bu 55344200 parça kodlu konsol maalesef yurt dışında da çok zor bulunuyor. Uzunca bir süre araştırdıktan sonra bir Litvanya yedek parça sitesinde buldum. Uluslararası gönderim yapıyorlar ancak gelip gelmeyeceği tabi ki meçhul. Gelmese muhatap bulamam riskli. Ben de bu F1 sevdası için zaten 600 Euro riske girdim şansımı deneyim diyerek 150 Euro daha riske girdim ve sipariş ettim. Firma fatura ve kargoya verildi bilgisiniz paylaştı. Ancak hangi kargo firması onu belirtmedi, takip numarası vs paylaşmadı. Sadece sipariş kodunu paylaştı. Dolayısı ile gergin bir bekleyiş başladı. En sonunda 15 gün sonra PTT'den eve kağıt bırakmışlar gümrük işlemleri için gelin diyorlardı.

Bir heyecanla gittim (içimden de dua ediyorum inşallah doğru parça gelmiştir diye) vergisi 500 Tl civarı çıktı. Ödedim aldım. Parçanın ticari amaçla gelip gelmediğini sorguladılar. Parça ne için sizin aracınıza mı falan diye sordular evet dedim pek kurcalamadılar.

Tabi eve gider gitmez montaja koyuldum. F1 kulakçıkların çalışacağına dair pek umudum yoktu açıkçası çünkü konu Alfa Romeo olunca mutlaka bir aksilik çıkar. Hatta konsol hiç çalışmayabilir diye de düşündüm çünkü hem kılavuzda hem de şasi numarası ile bakınca bu parça aracımla uyumlu gözükmüyor.

Vites topuzunu çıkartmakta biraz zorlandım ama başardım, konsolu arkaya yakın kısmından nazikçe çekerek çıkarttım tabi toz içindeydi açmışken güzelce temizledim ;

You are not allowed to view links. Register or Login

Eskisini vidalarından söküp yenisini monte ettim ;

You are not allowed to view links. Register or Login

Eskisi ve yenisi yan yana ;

You are not allowed to view links. Register or Login

Sıra geldi en heyecanlı kısma yani test etmeye. Apar topar çalıştırdım arabayı yola çıktım. Manuele alıp kulakçıklara bastım veeee sonuç başarılı. Bir tur atarak tüm viteslerde yükseltme, düşürmeyi denedim ve başarılı bir şekilde çalışıyor  :haydi:

Bir heves uğruna büyük risk alarak ve para harcayarak girdiğim bu macera çok şükür başarılı oldu, artık aracım F1 vitesli  8)

(Bu arada sport / winter tuşuna basınca herhangi bir tepki vermiyor.)

Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

murat

Sıfırı araba almış gibi oluyor insan değil mi?  :nazar:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Pervasiz_7

Aynen  :lol: direksiyon falan da değişti ya tutuş hissi kulakçıkların kullanımı falan, sanki başka bir araba oldu  :haydi:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Küçük bir güncelleme,

Farlar için tamponu sökerken kaput açma-çekme kolunu kırdığımı yazmıştım. Ufak bir araştırmadan sonra kilidin komple değişmesine gerek olmadığını ve bu çekme kolunun 2005-2009 Doblo ile aynı olduğunu öğrendim. Parçacıdan aldım. Normalde pim gibi bir şey tutuyor kolu. Ben presleme yapamayacağım için deliğe uygun küçük cıvata ve somun alarak taktım. Gayet iyi oldu;

You are not allowed to view links. Register or Login  You are not allowed to view links. Register or Login

Bir de yabancı forumlarda yağmur suyu giderlerinin tıkanması ile ilgili bir kaç şey okumuştum aklıma takılmıştı sonuçta 16 yaşında araç daha önce birinin de düşünüp temizlediğini sanmıyorum. Silecekleri sökerek panjurları klipslerden ayırdım. Kirliyken resmini çekmeyi unutmuşum ama giderin bulunduğu yerin etrafı pislik doluydu, tabaka oluşturmuş. Giderlerin kendisi çok tıkalı değildi ama etrafında pislik katmanı oluşmuştu onları temizledim. Basit ve önemli bir işlem tavsiyem sizin de kontrol etmeniz. Bu giderler dolduğunda araç içine ön yolcu kısmına su alıyormuş, olmadan müdahale etmek lazım. Hafta sonu da sunroof giderlerini kontrol edeceğim.

You are not allowed to view links. Register or Login  You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

#29
Araba için küçük benim için büyük bir güncelleme ile tekrar merhaba,

Bir süre önce de araçta elektriksel bir sıkıntı ortaya çıktı. Anahtarı takıyorum ve "Vehicle Protection System Not Available" yazısı yazıyor, 2sn sonra gidiyor ve araçta hiçbir tepki yok. Ya da bu yazı da yazmıyor araç tamamen tepkisiz kalıyordu. Aklıma hemen sigorta kutusu geldi. Kışın sigorta kutusunu temizlerken sigorta ünitesini tutan tırnaklardan birinin kırık, dişli yuvalarından birinin de daha önce kırılıp yapıştırılmış olduğunu görmüştüm. O zaman aman hiç ellemeyim başıma bela olur bir ara hallederim diyerekten dokunmamıştım.

Sigorta kutusunun kapağını açtığımda yapıştırılmış olan dişli yuvasının da kırılmış ve sigorta kutusunun yerinden çıkmış olduğunu gördüm. Biraz düzeltip anahtarı taktığımda araç çalışıyordu. Derin çukurlara girdiğimde falan da araç giderken elektrik gidip geliyor (bazen gösterge ve teyp gidip geliyor bazen elektrik tamamen gidiyordu) ve hata veriyordu. Belli ki sarsıntıdan dolayı anlık temassızlıklar oluyordu. Hemen sigorta kutusunun yenisini sipariş ettim. Tabi parça Türkiye'de yok İtalya'dan sipariş olarak geldi. 24 Nisan da satın aldım, Bugün (6 Haziran da) geldi. İşten gelir gelmez değiştirmeye koyuldum.

Kabloların ve söktüğüm sigorta kutusunun hali;

You are not allowed to view links. Register or Login  You are not allowed to view links. Register or Login

Yeni sigorta kutusu ve eskisi;

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu yeşil şeye soketlerden birisi tutturuluyor ama yenisinin üzerinden çıkmadı (vidalar da yenisinden çıkmadı Alfa Romeo sağ olsun vidaları hep ayrı satıyor.) eskisinden zorla söküp yenisine taktım.

You are not allowed to view links. Register or Login

Kutuyu sökerken üst kapak vidalarından biri sigorta kutusunun hemen altında ki boşluğa düştü, zaten kutunun kendisini su bidonuna tutturan vida da eksikti. Elimi sokamayınca penseyi sokup zorla aldım. Alırken bir baktım eksik olan vida da daha önce oraya düşürülmüş altın bulmuş gibi sevindim :D . Tabi onu da aldım hemen.

Kutuyu yerine oturtup vidaladım. Sigorta kutusunu bağlamadan kabloların bantlarını yeniledim;

You are not allowed to view links. Register or Login

Sigorta ünitesinin altında kalan soketlerin kutuyla temas ettikleri yere de hiç kıpırdamasınlar diye çift taraflı silikon bant yapıştırdım ve tutturdum. Soketleri bağlayarak sigorta kutusunu yerine oturttum ve kapağını vidalarıyla kapattım. Maşallah taş gibi oldu yerinden hiç oynamıyor. :nazar:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bir kaç tur attım, 5-6 sefer durup tekrar çalıştırdım sorun olmadı. Çok şükür sigorta kutusu değişimi ile bu sorundan kurtulmuş olduk.

Bu arada sol ön amortisör patladı, Ön iki amortisörü Ti olarak sipariş ettim. Onlarda İtalya'dan gelecek, geldiğinde değiştirteceğim. Plakalığa geçerken takılmıştım kırılmıştı, QV logolu plakalıklar aldım, onları da artık yarın monte edeceğim. Bir de bu ara far yıkama ile uğraşıyorum çek valf siparişini verdim gelince onunla ilgili de güncellemeyi paylaşacağım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

ekerem

bravo, hep güzel dokunuşlar yapmışsınız :alkis:
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
bravo, hep güzel dokunuşlar yapmışsınız :alkis:

Teşekkürler  :) İnşallah uzun vadede inciyi plazadan çıktığı ilk günlere döndüreceğiz  :rock:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Bugün sabah erken kalkıp yeni plakalıkları taktım. Daha sonra lastikçiye giderek yazlıkları taktırdım. Bu lastikleri gerçekten çok seviyorum. hem yol tutuşu hem de konforu efsane. Ankara'da artık kar kış pek olmuyor o yüzden seneye taktırmayabilirim kışlıkları. Lastikler değiştikten sonra da oto yıkamacının yolunu tuttuk. Yoğun ağışlardan sağ dış stop su almış baktım bagaj iç kısmına gelen ve su girişini engelleyen plastik çürümüş dağılmış, elimi atınca elimde kaldı. Yakın zamanda ona da bir çözüm bulmak lazım. Yeni plakalıklarla resimler;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

radar54

Naçizane tavsiyemdir yaz lastiklerinizi seviyorsanız yazın yaz kışın kış lastiği kullanın derim. Ankara da 4 sene kaldım ve her yaz kış lastikleri jantlarla beraber değiştirdim. Kar kış olmasa bile soğuk havada yaz lastiğine yazık eksiye illaki düşer sıcaklıklar.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Naçizane tavsiyemdir yaz lastiklerinizi seviyorsanız yazın yaz kışın kış lastiği kullanın derim. Ankara da 4 sene kaldım ve her yaz kış lastikleri jantlarla beraber değiştirdim. Kar kış olmasa bile soğuk havada yaz lastiğine yazık eksiye illaki düşer sıcaklıklar.

Aslında haklısınız, ben de sonradan düşündüm soğuk olayını ilk yazdığımda sadece karlı ve ıslak zemin olarak bakmıştım olaya.  :yukari-ok:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

whymylittle

Herşey çok güzel olmuş bende okullar kapandıktan sonra detaylı bir temizlik olayına gireceğim .birde bakım miss .Şu f1 olayına bende bir bakayım  :yukari-ok:

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Herşey çok güzel olmuş bende okullar kapandıktan sonra detaylı bir temizlik olayına gireceğim .birde bakım miss .Şu f1 olayına bende bir bakayım  :yukari-ok:

Teşekkürler :) .F1 'e iyice alıştım çok keyifli oluyor. Naçizane olarak detaylı temizliğe sigorta kutuları ve akü kutup bağlantılarından başlamanızı tavsiye ederim. Ben şu anda bagaj temizlik ve izolasyon olayıyla uğraşıyorum bitince onu da paylaşacağım. Keyifli sürüşler.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Tekrardan merhaba,
Bir izolasyon denemesi güncellemesi yapayım. Uzun vadede bölüm bölüm izolasyon iyileştirmeleri yapmak istiyorum ne zamandır nasıl olur diye merak ediyordum ve denemeye karar verdim. Bu işe başlamak için kobay olarak seçtiğim bölüm bagaj oldu. Hem sökmesi, çalışma rahatlığı nispeten daha kolay hem de ses olarak araç içine etkisi az, dolayısı ile burada yaptığım izolasyon etki ederse diğer yerler hayli hayli etki eder mantığı ile bagajdan başlamaya karar verdim.

Kullandığım malzemeler;

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Aşağıdaki iki malzemeyi birlikte kullandım. Birisi bitüself diye geçiyor. Ben 1,5mm olanını seçtim, ikincisi de ses yalıtım malzemesi diye geçiyor onun kalınlığı da 1mm. İki malzeme de alüminyum kaplı ve kendinden yapışkanlı. İddialara göre yanmaya dayanıklılar ama birisi süngerimsi diğeri de ziftimsi bir yapıya sahip.
Bagaj döşemesini söktükten sonra arka koltukları yatırarak deneme sürüşü yaptım. Bagaj tarafından gerçekten çok uğultu geliyormuş.

Döşemenin sökülmüş hali;

You are not allowed to view links. Register or Login 

Söylemem gerekir ki göründüğü gibi kolay iş değil. Malzemeler keserken maket bıçağı ve makasa yapışıyor. Yüzey engebeli olduğu için dümdüz yapıştırma şansınız yok, uçları denk getirmek zor oluyor. Önce bitüself malzemeyi sonra üstüne yalıtım malzemesini yapıştırdım. Kenarlardan da açılma yapmasın diye kenarların tamamına yanmaz alüminyum bant çektim. İstetme yuvası, tamponun arkasına gelen bölge ve bagaj kapağına uyguladım.

Bitüselfli ve üstüne izolasyon malzemesi yapıştırılmış resimler;

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login

Bagaj kapağı;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Yan döşemeler;

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Döşemeyi takmadan önce bütün klips ve vidaları yeniledim. Söktüğüm yerleri toplarken mutlaka yeni klips ve vida kullanırım. (Ankara şaşmazda klips dünyası diye bir yer var oradan rahatlıkla bulabiliyorsunuz.)

You are not allowed to view links. Register or Login

Epey bir uğraştıktan sonra içime sindi döşemeleri taktım ve kitap gibi oldu. Sonra tekrar deneme sürüşüne çıktım arka koltuklar yatık şekilde. Tabi sesi tamamen kesti diye bir şey yok ama hissedilir bir azalma var. Hem bagajı dipli temizleyip, kabloları düzeltip, bantlarını yenilemiş, vida ve klipsleri yenilemiş oldum hem de sesi azaltmış oldum.

İzolasyon işi çok zormuş ama kafama yattı. Kapılar için kalın izolasyon plakalarından kullanacağım. Çamurluklar için de uygun malzemeler mevcut. Bunların maliyeti de yüksek ancak en çok performans onlardan alınıyormuş. Tabi bu söylediklerim zaman içinde ve parça parça olacak.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

kuti147

Elinize sağlık, bir yerden başlamışsınız artık gerisi de gelir. Benim de ara ara aklıma gelen ama elimin gitmediği bir işlem.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Pervasiz_7

Teşekkürler. Sonbaharda kapıların izolasyonunu yapmayı planlıyorum. Detayları buradan da paylaşacağım, ne kadar etki edecek merak ediyorum çünkü çok zahmetli. Yeterince fark etmeyecekse uğraşmaya gerek yok. Eski Alfa Romeo yetkili servis müdürü bir tanıdığım var o gerek yok dedi aslında 159 ların ön camı normalden kalınmış asıl ses izolasyonunu o sağlıyor dedi. Ben şansımı deneyeceğim bakalım  :)
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

alperuzi

Kapı içleri baya iyi izoleli. Aslında ara sacı söküp dış saca yapmak gerekiyor ama ben üşenip vaz geçmiştim.

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
Kapı içleri baya iyi izoleli. Aslında ara sacı söküp dış saca yapmak gerekiyor ama ben üşenip vaz geçmiştim.

Bende dış saca kalın izolasyon plakaları ile yapacağım. Hem kapı su tahliye kanallarını temizlemek hem de kör nokta uyarısının kablolarını geçirmek için zaten ön iki kapının ara sacını mecbur sökeceğim. O arada hem hoparlör değişimini hem de izolasyonlarını aradan çıkartırım diye düşündüm. Etkisini görürsem arka kapılara da yaparım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Tekrardan merhaba,

Üç tane arabanın gidişine etkisi olmayan ama mide bulandıran sıkıntım vardı. Yaptırmadan önce baya araştıma yaprım, ustalarla görüştüm. Parça fiyatları malum olunca yanlış adım atmak istemedim.

1. Mazot filtresinden çıkıp yüksek basınç pompasına giren hortumda (orijinal olmasına rağmen) titreme oluyor ve gürültü yapıyordu. Vızzzzz ve vuuuuu arasında bir ses. Fan sesi gibi hatta fan sesiyle karıştırılabilecek tonda bir ses. Hortumdan geçen mazotun çekilme sesi. Bu sorun için çok araştırma yaptım ama ne yerli ne de yabancı forumlarda bir yazı bulamadım. Özellikle uzun yolda kafa ağrıtıyordu resmen. Hortumu orijinali ile değiştirdik geçmedi, mazot filtresini değiştirdik bosch filtre taktık olmadı, opar filtre taktık olmadı geçmedi, gelen hortumda bir sorun vardır dedik yenisini söyledik geldi taktık yine kesmedi.

En son pompadan mı acaba korkusu oluştu. Pompacı baktı pompa gayet iyi hem fiziksel olarak hem de değerlerinde bir problem yok hortumdandır dedi.

Geçen gün Şeref ustanın yanına uğradım. O da o zaman daha kalın basınca dayanıklı bir hortum yapacağız dedi. Elinde varmış. orijinal hortumun kafalarını çıkartarak daha kalın hortuma taktı ve kelepçeler ile sıktı. Taktık ses sanki hiç olmamış gibi gitti  :alkis:  Herkes hortum ve kelepçeleri alıp kendi de yapabilir.

Aklınızda olsun başınıza gelirse pompayı falan değiştirmeye kalkmayın sakın  :o  Yeni hortumun resmini ekliyorum sanırım hortum 8mm çapında (emin değilim) . Çıkan orijinal hortumun resmini çekmeyi unutmuşum.

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login

2. Turbo göstergesi kontağı takar takmaz 0,1 değerine geliyordu. Çalıştırınca da aynı. ben önce bunun bir sorun olduğunu anlamadım. Motor normalden gürültülü çalışıyordu ben bununla ilgili araştırma yaparken bir çok noktagibi manifold basınç sensörünü de kontrol ettim. Meğer bizim 159' larda turbonun başlangıcı sıfırmış onu da o zaman öğrendim. O kadar usta bindi test etti hiç biri de demedi.  :duvar:

Önce çıkartıp temizledim ama düzelmedi. Yenisini almaya karar verdim. Bir çok araç ile ortak olarak bulunuyor. Ancak benim şase numarasından çıkan manifolda uygun değil. İlk aldığım şase numarasına göreydi uymadı. Parçacıya gittim ve benimkini götürdüm. O da iki farklı tipinin olduğunu, şase numarasından çıkanın farklı olduğunu söyledi.  Neyse benim motora uygun olanını Bosch marka olarak aldım ve kendim taktım. Sökmesi takması çok basit. Taktığımda motorun gürültülü çalışması durumu normale döndü ve artık turbo göstergesi sıfırdan başlıyor. Gidişte ve performansta bir değişiklik göremedim onu da belirteyim.

Sırasıyla üstünden çıkan sensör, arızalı iken turbonun rolantideki hali, yeni parça ;

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

3. Şanzımanın dolum ağzında bulunan tapanın etrafında yağ kaçakları olmasıydı. Tapayı değiştirdik ve o sorunda ortadan kaltı. Tabi ben acaba yağ azalmış mıdır diye zıpladım hemen. Altta bir vida var ve oradan kontrol edilebiliyormuş. Vidayı gevşetince yağ akıyorsa yağ seviyesi tamam oluyormuş, onu da öğrenmiş olduk  :) Kontrol ettik sorun yoktu.

En son kontrollerimizi yaptık ve bayram yolculuğuna hazırız  :haydi: Bu vesileyle herkese iyi bayramlar diliyorum, yola çıkacaklara hayırlı yolculuklar diliyorum  :alkis:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Arkadaşlar merhaba,

Bir konuda fikrinize ihtiyacım var.

Daha önce ön amortisörleri değiştireceğimi ve ti amortisöre geçeceğimi yazmıştım. Hatta önlerin siparişini vermiştim. Fakat fikirden ülkemizdeki ekonomik istikrarsızlık yüzünden vazgeçtim. 6.000 tl ye verdiğim ön ti amortisörler İtalya'dan gelmeden 6.800 lira oldu gelene kadar Allah bilir ne olacak, arkaları sordum 4.500 lira tanesi. İtalya'dan gelene kadar kur farkı, vergi artışı, fiyat artışı derken Allah bilir ne olacak. Yani en iyi ihtimalle 4 teker için 15.000 tl'nin üzerinde olacak.

Karar vermeden önce Bilstein ve ti arasında kalmıştım. Hal böyle olunca bu kadar parayı ti amortisörlere vermek istemedim ve fikriden vazgeçtim siparişi de iptal ettim. Son araştırmalarımdan sonra Bilstein amortisör takozu ve Bilstein B4 amortisörlerde karar kıldım. Bilstein B4 için Türkiye distribütörünü aradım ellerinde olmadığını ve getiremeyeceklerini söylediler. Mecbur yurt dışından alacağız. Takozların siparişini verim. 17" orijinal jantlarla kullanıyorum aracı. Çok sert olsun istemiyorum ama orijinalde çok yumuşak geliyor.

Şimdi sizlerin fikrini almak istediğim konu şu; Bilstein takoz ve Bilstein B4 amortisör ile aracı alçaltmadan hangi yayı kullanabilirim? Ya da Bilstein B4 'leri orijinal yaylarla kullanan var mı? Tecrübesi nasıldır merak ediyorum. Yorum ve tecrübelerinizi bekliyorum.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

Arkadaşlar baktım ben düşündükçe Euro yükseliyor. Dün sipariş verseydim 460 tl daha az ödeyecektim  :duvar: Yabancı forumlardan okuduklarıma göre Bilstein B4 ler tam benim aradığım orta-sert tanımına uyuyor. Kullanıcıların hiç biri kötü yorum yapmamış, B6' lara cesaret edemedim hem ülkemizin yolları malum hem de konfordan ödün vermek istemiyorum. Siparişlerini de Almanya' dan verdim bugün. Ağustos ayında hem takozlar hem amortisörler gelecek. Bilstein Takoz + Bilstein B4 amortisör + OEM Yay + 17" OEM jant kombinasyonunu deneyeceğiz bakalım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

kuti147

Konfor için güzel bir kombinasyon olacak. Sağ Salim parçalar elinize gelip montajı yapıldığında keyifli yorumlarınızı bekliyoruz.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Pervasiz_7

Teşekkürler, açıkçası ben de çok merak ediyorum okuduğum yorumlar çok umutlandırdı. Süspansiyon sistemi araçta en önemli konulardan biri bana göre en iyisi olmalı. Ama maalesef bu iyi markaları Türkiye'de bulmak çoğu araç için imkansız. Parçaları tedarikçiden alalım onlar kazansın ki getirmeye devam etsinler parça sıkıntısı yaşamayalım mantığındayım genel olarak. Yurt dışından parça almaya karşı olmama rağmen mecbur kaldım.

Parçalar Türkiye'ye girdiğinde 150 Euro'yu geçtiği için gümrüğe takılacak, müşavir bulacağım, ekstra para ödeyeceğim derken bir sürü masraf ve bir sürü tantana. Maalesef ülkemizde kaliteye ulaşmak her geçen gün zorlaşıyor.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

kuti147

Onun için ben kendim gidip valizle getirdim malzemeleri :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Parçalar Türkiye'ye girdiğinde 150 Euro'yu geçtiği için gümrüğe takılacak, müşavir bulacağım, ekstra para ödeyeceğim derken bir sürü masraf ve bir sürü tantana. Maalesef ülkemizde kaliteye ulaşmak her geçen gün zorlaşıyor.

Abi maalesef şirkette getirse şahısta getirse bu durum böyle anlatıldığı kadar kolay değil. Örnek veriyorum ve bu örnek gerçekçi rakamlar.

Siparişiniz 150 euro üstü ise.

Toplam tutar 1.000 Euro ise 1.000 Euro vergi almadan çıkartmanız imkansız. Kargo fiyatını düşüyorlar vs gibi söylemler olur. Gidip bunu söylediğinizde tamam biz bu malı TSE ye gönderelim diyor gümrükteki görevli :)

Kısacası devlet bu konuda acımasız. Çıkartmanız için aldığınız bedel kadar ödeme yapmadan çıkartmak imkansız gibi bi durum istanbulda.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Pervasiz_7

#49
Öyle olacak büyük ihtimal ama çaresiz kaldık işte haraç kesecekler resmen. Mafya olsa bu kadar para istemez  :duvar: . Yetkili distrübütöre getirin parası neyse verelim dedim, öyle bir tane getiremiyoruz bizim siparişler konteyner konteyner oluyor dediler. Söylediklerine göre getirtmelerinin hiç bir yolu yokmuş. Bilstein'e bununla ilgili şikayet maili atacağım zaten. Bizi bu ürünlere ulaştıramayacaksa ne demeye distribütör oluyorlar? İsteseler bal gibi getirirler de uğraşmaya değer görmüyorlar.

Bakalım, nakliye dahil toplam 630 Euro verdim. Masrafı da ona yakın çıkar artık.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda