Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Dünyasına Giriş 156 MK2 2006

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Testarossa

Benim eski 2.0 bobinlerin hepsini boschla değişince kadranı indiriyordu özledim şimdi.
Arabanın üzerinde 309 debimetre mi var yoksa 019 mu?
this is all about passion

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bugün deneme amaçlı, brc servisine gittim. Durumu anlattım, yeniden ayar yaptılar.

Oda ne, araç lpg de benzinden daha iyi gidiyor  :)

Yazılım işine bu haftasonu bakacağım.

Harika haber  :clover:

Yazılım için kime gideceksiniz?
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

YasinC

Debi metreye bakmadım açıkcası ancak ilk fırsatta bakarım. Debimetre ile ilgili bir öneriniz var mı?


Ecufast ile görüştüm bir tek. Duruma göre başka yerler ile de görüşeceğim

octinum

Ooo ben yokken neler dönmüş forumda. :)

Beyin olduğu gibi 2.0'a mı takıldı yoksa içine 2.0 yazılımı yüklenip mi geçildi?

M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


YasinC

Şuan hiç bir islem yapılmadı. 1.6 beyni ve yazılımı ile devam ediyorum. Kime sorsam beyinlerin aynı olduğu söyleniyor. Bir şekilde yazılım atılmasına bakacağım.

Ancak bunu eline yüzüne bulaştırmadan becerebilecek biri lazım  :)

Buram buram sahte kokan bu sitede zamanında  haritanın elden geçirilebildiğine dair bir iz var.

You are not allowed to view links. Register or Login


octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Şuan hiç bir islem yapılmadı. 1.6 beyni ve yazılımı ile devam ediyorum. Kime sorsam beyinlerin aynı olduğu söyleniyor. Bir şekilde yazılım atılmasına bakacağım.

Ancak bunu eline yüzüne bulaştırmadan becerebilecek biri lazım  :)

Buram buram sahte kokan bu sitede zamanında  haritanın elden geçirilebildiğine dair bir iz var.

You are not allowed to view links. Register or Login

Donanımda bazen fark oluyormuş ama büyük oranda aynıymış, ama yazılım farklı ki? :) MultiECUScan'le bağlanıp bir bakın, en basitinden Parameters'ta değişken emme manifold kontrolünü takip edin bir. Rölantide, kısa, 2800 devirde uzuna geçiş, 5200 devirde de tekrar kısaya geçişti diye hatırlıyorum. Devirleri yanlış hatırlıyor olabilirim. Eğer değişiklik olmuyorsa (veya o parametre hiç yoksa) yazılım kesin farklıdır çünkü 156'da 1.6'ların değişken emme manifoldu yok.

Bence sorun yazılım bu arada. Benim motor yapıldıktan sonra çeşitli sebeplerden bir 147 1.6 beyni takılmıştı benim arabaya. Aynı şekilde gitmiyordu. Daha bu hafta 2.0 Selespeed yazılımı yükleyip çalıştırmayı başardım, Selespeed'le falan da biraz işim var o yüzden deneyip doğrulayamam ama muhtemelen yazılımlar farklı. En azından manuelle Selespeed'in yazılımları kesin farklı, çünkü manuel şanzımanlı 156'nın yazılımı vitesten bilgi almasa da çalışıyor, ama Selespeed şanzımanlı arabanın motor ECU yazılımı vitesten bilgi almazsa viteste varsayıp enjeksiyon vermeyi reddediyor -benimki 3. viteste sanıyordu kendisini.

Motora uygun ve immobilizer'ı patlatılmış/kırılmış yazılım bulursanız çok zor değil aslında yazılım yüklemek. Önce eskisini hem Flash hem eeprom'u ayrı ayrı okuyup yedeklemeye, ondan sonra yüklenecek olanı yüklemeye dikkat etmek gerek. Bir VAG Com kablosuyla oluyor.

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Donanımda bazen fark oluyormuş ama büyük oranda aynıymış, ama yazılım farklı ki? :) MultiECUScan'le bağlanıp bir bakın, en basitinden Parameters'ta değişken emme manifold kontrolünü takip edin bir. Rölantide, kısa, 2800 devirde uzuna geçiş, 5200 devirde de tekrar kısaya geçişti diye hatırlıyorum. Devirleri yanlış hatırlıyor olabilirim. Eğer değişiklik olmuyorsa (veya o parametre hiç yoksa) yazılım kesin farklıdır çünkü 156'da 1.6'ların değişken emme manifoldu yok.

Bence sorun yazılım bu arada. Benim motor yapıldıktan sonra çeşitli sebeplerden bir 147 1.6 beyni takılmıştı benim arabaya. Aynı şekilde gitmiyordu. Daha bu hafta 2.0 Selespeed yazılımı yükleyip çalıştırmayı başardım, Selespeed'le falan da biraz işim var o yüzden deneyip doğrulayamam ama muhtemelen yazılımlar farklı. En azından manuelle Selespeed'in yazılımları kesin farklı, çünkü manuel şanzımanlı 156'nın yazılımı vitesten bilgi almasa da çalışıyor, ama Selespeed şanzımanlı arabanın motor ECU yazılımı vitesten bilgi almazsa viteste varsayıp enjeksiyon vermeyi reddediyor -benimki 3. viteste sanıyordu kendisini.

Motora uygun ve immobilizer'ı patlatılmış/kırılmış yazılım bulursanız çok zor değil aslında yazılım yüklemek. Önce eskisini hem Flash hem eeprom'u ayrı ayrı okuyup yedeklemeye, ondan sonra yüklenecek olanı yüklemeye dikkat etmek gerek. Bir VAG Com kablosuyla oluyor.

Abi diyorum işte sana aç bi dükkan. Sırf selespeed müşterileri bile ayakta tutar seni :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi diyorum işte sana aç bi dükkan. Sırf selespeed müşterileri bile ayakta tutar seni :)
Ahah birkaç seneye 5 kişi kalcaz selespeed'ci, ölü yatırım. :D

M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


YasinC

You are not allowed to view links. Register or Login  zamanında 1.6 ve 2.0'lara yazılım atan bir yer bulsam direk 2.0 elindeki yazılımı attıracağım. Ancak ellerindeki cihazlardan dolayı mı bilmiyorum. 2010 öncesi araçlara atmıyoruz artık diyorlar.

Ecufast Ankara'ya bu haftasonu gideceğim bakalım.
2.0 beyin almakla da bitmiyor immo kısmı var birde dediğiniz gibi. Birde gördüğüm çıkma beyinlerin hemen hemen hepsi savaştan çıkmış gibi ayrıca. Başıma bela almakta istemiyorum. Şu işi harita üzerinde halledebilirsem efsane olacak

Bu arada 147 ile 156'nın da mı beyni aynı?

Çıktık bir yola burnumu poka batırmadan çıkabileceğim mi merak ediyorum  :))

kuti147

Yanlış bilmiyorsam bizim beyinlere müdahele etmek için söküp içini açıp müdahele ediyorlar. Soketi tak yükle şeklinde olmuyor sanırım. Yiğitin 147 sine yazılım yapan yere gidebilirsin. Arabasının konusunda mekanın adı olması lazım
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

#85
I-ıh, içi açılmıyor. :) Benimki yürüyünce paylaşcam detayları ama etiket tarafındaki konnektörün 15, 16, 32, 47 ve 48. pinleri olması lazım 12v besleme, 53. Pin OBD bağlıyorsun. Gövdeye toprak. 20 numaralı Pini de toprağa bağlayıp güç verdiğinde bootmode diye bi şeyde açılıyor. O zaman hem flash'ı hem eeprom'un okuyup yazabiliyorsun. İşte eeprom okuduktan sonra resetlemek gibi ufak detaylar var ama işin özü bu.

Bosch ME7.3.1 için böyle, eskiler farklı olabilir bakmadım benim derdim bana yetti. :D
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img][IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


octinum

#86
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login  zamanında 1.6 ve 2.0'lara yazılım atan bir yer bulsam direk 2.0 elindeki yazılımı attıracağım. Ancak ellerindeki cihazlardan dolayı mı bilmiyorum. 2010 öncesi araçlara atmıyoruz artık diyorlar.

Ecufast Ankara'ya bu haftasonu gideceğim bakalım.
2.0 beyin almakla da bitmiyor immo kısmı var birde dediğiniz gibi. Birde gördüğüm çıkma beyinlerin hemen hemen hepsi savaştan çıkmış gibi ayrıca. Başıma bela almakta istemiyorum. Şu işi harita üzerinde halledebilirsem efsane olacak

Bu arada 147 ile 156'nın da mı beyni aynı?

Çıktık bir yola burnumu poka batırmadan çıkabileceğim mi merak ediyorum  :))
Harita yetmeyebilir dediğim gibi değişken emme manifoldunu haritayla kontrol etmiyor olabilir. Oraya pinin birinden 12v çıkış veriyordu sanki. O pin de bi yerde var hatta Google'a ME7.3.1 pinout yazınca gelen resimde listesi var. Başka neler farklıdır, aklıma gelmiyor şimdilik. Fazla da büyük fark yoktur herhalde, haritalardan enjeksiyon doğru şekilde ayarlanır da iş sadece bu VIS'e (Variable Intake System diye geçiyor değişken emme manifoldu) kalırsa devire duyarlı switch'ler var onlarla hariçten de yapılabilir. Veya ECUFast zaten bunu da açabiliyordur, sonuçta adamların uzmanlık alanı ben amatörüm.

Her halükarda bence ECUFAST'e önce "başkan immo'suz 2.0 yazılımı atabiliyon mu?" diye bir sormakta fayda var. :) Onların arşivinde kesin vardır. Immo off veya virginize yapmayı da biliyorlardır bence. Immo'da iki seçenek var, biri kapatmak, öbürü de yazılımı yükleyip "virginize" etmek. Virginize edince bulduğu ilk immo'ya bu benimdir diyor evleniyor.

Donanım olarak 156, 147, Ferrari hep ME7.3.1. Ferrari'de iki tane var. :) 6 silindirle 4 silindir kesin farklı, fark da içeride o ek iki silindirin pinlerine çıkışların bağlanmamış olması. Yani TS'den söküp GTA'nın yazılımı atılarak GTA'ya takılabiliyor ama GTA 4 silindir çalışıyor. Ferrari de 12 yerine 8 olur. :)

Bunun dışında da ufak farklar olanlar varmış ama o bilgiyi tutarlı şekilde bir türlü bulamadım. Üretildiği döneme, partiye, yıla göre falan değişiyor olabilir. 147-->156 yapınca çalışıyor gibi görünüyor ama, bende çalıştı en azından. 156-->147 belki olmayabilir mesela, body computer ile nasıl iletişim kuruyor bilmiyorum, ikinci CAN hattındansa ve 156'nınkinde o ikinci CAN hattı fiziksel olarak çıkış pinlerine bağlı değilse o patlayabilir.

M2101K6G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


YasinC

You are not allowed to view links. Register or Login Şerif usta ile görüştüm. 1.6'nın emme monifoldu takılı bıraktık dedi. Sebebini canlı konuşacağım

Denklem 3 bilinmeyenli oldu.   :haydi:

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login Şerif usta ile görüştüm. 1.6'nın emme monifoldu takılı bıraktık dedi. Sebebini canlı konuşacağım

Denklem 3 bilinmeyenli oldu.   :haydi:

Anaaaaa...  :p :D

Ne kadar etkili bilmiyorum VIS ama değişken olup da kontrol edilmemesi farkettirir gibi geliyor. Sabit hali nasıldır onu bilmiyorum. Muhtemelen şöyledir, alt ve üst devirlerde değişken olanın uzun yolundan iyi kısa yolundan kötü, orta devirlerde değişken olanın kısa yolundan iyi uzun yolundan kötü. Fark ne kadardır? Bilemedim.

Haydi kolay gelsin. :D

YasinC

Evet, buraya kötü haber yazmakta varmış. Madem açtık konuyu iyi olayları yazdık. Olumsuzlukları saklamak olmaz.

Geçtiğimiz cuma günü ağır vasıta aracın hemen dibimden üstüme gelmesi sonucu panikle başka araca vurdum. Vurduğum araç Fiat Ducato idi. Fren sonucu aracın alçalması, üzerine ducato'nun yüksek olması ile alt tarafa bir şey olmadan üst tarafı harcamış oldum.

Tampon arkasındaki süngerler dahi ezilmemiş durumda. Tamamen üst taraf gitti. Ön panel, kaput, sağ sol çamurluklar.

Ön panelin hemen altındaki radyatör vs gibi parçalar da nasibini aldı.

Aracın resimleri:



Kaput ve ön panel arayışındayım.

Şimdilik durumlar böyle.

Pervasiz_7

Geçmiş olsun. Size bir şey olmamış önemli olan bu, araç eski günlerine dönecektir.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

kuti147

Çok geçmiş olsun. Size birşey olmaması önemli ve sevindirici kısmı. Alfa da yine eski günlerine döner ama toparlanma süreci sizi yoracak.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

Ah :(

Çok şükür size veya başkasına bir şey olmamış hocam. Tam da zaten kazada katlanması gereken yerlerine gelmiş, o yüzden sanki çok kötü bir kazaymış gibi gözüküyor ama arabayı 156 yapan yerlerinde hasar yok gibi, en azından teselli diyelim.

Toparlanması biraz uğraştıracaktır ama iş bitince eskisinden farkı olmayacaktır. Bununla geçmiş olsun, canınız sağolsun.

radar54

Çok geçmiş olsun 147 ile yaptığım kaza aklıma geldi. Hiç suçunuz yokken başınıza bunların gelmesi can sıkıcı.
Düzelir illa ki zor parçalar değil ancak zaman hele ki arabalar bu devirde elimiz kolumuz olmuşken zaman çok önemli.
Umarım biran önce Alfanıza kavuşursunuz eskisi kadar güzel olur merak etmeyin. :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Wolfshade1989

Geçmiş olsun sıkmayın canınızı olan olmuş, hallolur elbet. Can sağlığı daha önemli.
2003 - Alfa 147 Mk1 Distinctive
2008 - Alfa 147 Mk2 Blackline
2004 - Alfa 156 2.0 Selespeed

Atilla Özerten

devirsever

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

YasinC

Güzel mesajlarınız için çok teşekkür ederim.

Bugün ön tampon, ön panel, çamurlukları, ön panjuru sipariş verdim.
Temiz bir kaput halen bulamadım. Radyatör vs kolay zaten

murat

Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Testarossa

Geçmiş olsun ,tampon demiri hasarsızsa gerisi düzeltilir. Kötünün iyisi diyebiliriz.
this is all about passion

Sercan Keklik

145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti