Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Warm Hatch | Alfa Romeo Mito 22UN886

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Helal olsun, muazzam :serefe:

Çok teşekkürler.

Son olarak, 7 Mayıs İstanbul Park'taki fotoları bırakmış olayım.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

stan

Selamlar,

Uzun uzun yıllar önce buraya her şeyini yazan bir MiTo sahibi vardı.

Sonra hybrit turbo yapınca, üst üste iki kez piston eriterek motor yemiş ve kendine küsmüştü, yazmaktan çekinir olmuştu.

ikinci motoru yapınca, eski OEM ölçüdeki GT1446'ya geri dönmüş ve sorunsuz 3 ay arabasını kullanmış ama o hybrit turbonun beygiri, gidişi, sesi falan hep için uhde kalmıştı.

Buna istinaden, o MiTo sahibi çivi çivi'yi söker deyip, Wössner forged piston ve ZRP forged kol sipariş vermiş, yazılımını Maptune ekibine geçişmir ve hybrit turbosunu geri takmış.  Bu son kısım Kasım - Aralık 2023'de yaşanıyor ve sakin sakin motor toplanıyor. Şimdi o motora dair güzel fotoları paylaşalım:

Piston ve kol birlikte. Pistonun yanındaki fotoda rektefiyeciye gidecek ölçüler not düşülmüş:
You are not allowed to view links. Register or Login

İlk kez forged piston gören ben, merakla avuçluyorum kendisini:
You are not allowed to view links. Register or Login

Kolumuz, dipçik gibi dimdik:
You are not allowed to view links. Register or Login

Rektefiye bitti, blok toplandı:
You are not allowed to view links. Register or Login

Kapak da kapatıldıktan sonra, şu fotoda gözüken her şeyi gerçekten ellerimle topladım. Akşamları sanayide mesai yaptım, işten izin alıp, 1 günlüğüne sabahtan akşama kalfalık yaptım:
You are not allowed to view links. Register or Login

İş bitti, 1500 km'den fazla rodaj yapıp, yolumu Bursa'ya çevirdim. Maptune Ömer Faruk'un da kabul etmesi ile yazılımı ona yaptırdım. Daha önce yazılımda çalıştığım sevgili arkadaşlarıma da ayrıca teşekkür ediyorum buradan. Onların sayesinde zamanında, TR şartlarında neredeyse argesi olmayan bir motorda (5 yıl öncesinden bahsediyorum) OEM spek turbo ile güzel işler yapmıştık, hybrit turboya geçene kadr yüz bin km'den fazla günlük kullanım ve yüzlerce pist kullanımını sorunsuz tamamlamıştık. Ancak şu anda spesifik bir setup'a geçtiğim için, Tjet özelinde güncel durumda çok ciddi deneyimi olan Maptune'u tercih ettim. Bu konuda eski firma ile ilgili yanlış anlamaya yol açacak yorumlardan herkesin kaçınmasını özellikle rica ederim.

Sonrasında yazılımda çok kez ince ayar çektik, hatta sağolsun Ömer ben Bursa'ya gidemeyince o çıkıp Manisa'ya geldi. Ömer ve eski Tjet sahibi ve Maptune Manisa bayisi Şerif (CV films'de videosu olan çılgın punto desem tanırsınız) yazılıma son halini verdi. Tahmini 240 hp, pist kullanımına uygun (avans nispeten kısık, afr bir tık zengin) bir tune'a sahip olduk.

Bunun dışında DNA'nın ön viraj demiri takıldı. Viraj demirini takmak için de bir akşam araba buluşması yaparken, sohbet esnasında Alfa Rosso Ata, "Hadi dükkana geçelim takalım şunu" deyince, olaylar bir anda gelişti.

Ilık bir sonbahar akşamı 3. sanayideki manzara:
You are not allowed to view links. Register or Login

Oem viraj demiri 19mm, dna racing 25mm. Ve dna racing powerflex bushing ile geliyor.
You are not allowed to view links. Register or Login

Montaj esnasinda uslu bir cirak olup, isigi ustanin gozune tutmamaya calisiyorum. Biraz da gobek yine yurumus, bunu bir dusunmeliyim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Viraj demiri montajında mutlu son:
You are not allowed to view links. Register or Login

Son olarak yazın bir yerlerde marşpiyelleri beyaza boyattım, bu şekilde benim de daha bir içime sindi. Dışarıdan çeşitli fotolar:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Güncel olarak da geçen hafta kamber vidalarımı yeniledim, arabanın düz yolda gidişi ok gibi oldu. Montaj için arabanin sagini sehpaya aldim, solunu da tam teraziye almak icin kriko ile kaldirdim. Su terazisi ile arabanin tam duz durduguna emin oldum:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasinda iki tarafa da kamber vidalari yaklasik max kamberi verecek sekilde taktim ve ikisinde de esit egimde oldugunu su terazisi ile emin oldum:
You are not allowed to view links. Register or Login

Montaj sonrasi rota girmedim, cok zamanim olmadigindan. Emin olmak icin yol testine ciktim, arac duz yolda ok gibi gidiyordu. Virajlarda da cok tatli sonuc verdi.

Tahmini 1,5-1, 8 derece arasi bir kamber var gibi gozume gozukuyor, ne goz varmis demeyin lutfen :D

Dışarıdan bakınca da önün kamber durumu şöyle:
You are not allowed to view links. Register or Login

Son olarak, ki çok son dedim farkındayım :), yağ soğutucuya fan taktım ama onu tekrar değiştireceğim. O sebeple onu paylaşmıyorum burada şimdilik. Bu hafta sonu fırsat olursa ona da el atacağım.

berkealkan

Çokça para, emek ve zaman ama sonuç ne harika!  :clover:

Güzel günlerde gazlayın, bizi de gelişmelerden uzak tutmayın  :serefe: severek takip ettiğim bir araç.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

murat

Ne emek  :kahve: İnsan okurken yoruluyor  :serefe:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Fatihob

Oyy yeni motor hayırlı olsun, güle güle kullan. Marşpiyellerin beyaz hali daha güzel duruyor bencede :yukari-ok:
..

stan

Çok sağolun arkadaşlar yorumlar için. Arabayı sürmek kadar burada sizlerden pozitif yorumlar da almak ayrı keyif.

kuti147

Hepimiz az ya da çok bir şekilde aracımızla ilgileniyor, daha güzel daha iyi hale getirmeye çalışıyoruz ama. Senin durum başka bir seviye Rahmi  :yukari-ok: ilmek ilmek dokuyorsun resmen aracı. Kazasız belasız keyifli gazlamalar :alfisti:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

stormvalley

Çoğu sürücü bu yaşananların 1/10'i başına geldiğinde arabasından vazgeçer ve satmanın yollarını arardı, hele ki araba yapmanın araba almaktan neredeyse daha pahalı olduğu bu günlerde...

Helal olsun... Sahip olduğumuzu daha iyi halde tutmayı alışkanlık edindiğimizde gerçekten güzel sonuçların ortaya çıkması kaçınılmaz.
Keyifle sürmeye devam edin inşallah.

stan

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login güzel yorumlarını için teşekkürler arkadaşlar.

Geçtiğimiz cumartesi ve yine bir sanayi gunu idi.

1 Nisan'da p4track ile Korfez'de olacagiz o sebeple lastikleri simdiden hazirladim. Teledial jantlarda kislik lastikler vardi, onlari ve cup 2 leri ayni anda mitoya sigdirmayi basardim ve sanayi yolunu tuttum:
You are not allowed to view links. Register or Login

Jant lastik degisimi yapilip rot ayarina da baktirdim. Kamber iki on tekerde de -1.4 derece imis. Rotta ise biraz kayiklik varmis, onu hallettik.
You are not allowed to view links. Register or Login

Pist icin yag, fren hidroligi, disk, balata ve buji degisimi de yapilacak. Hepsi stoklu ama pistten onceki cumartesi yapacagim bu isi.

Sonrasinda da yag sogutucusu icin ikinci fani ekledim. Onun icin de biraz diy tarzi braket ve vidalar falan bir seyler yaptik usta ile.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Bolca kirli davlumbaz ici, ki o davlumbaz sozde buralari korumali, montaj sonrasi fotomuz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Burada icimi rahatlatan detay, sagdaki fan baya bir suredir zaten burada ve bunca yair camura ragmen bozulmadi ise, fan saticisinin iddia ettigi ip67 degeri demek ki dogruymus.

Pazar günü ise yolda sakince giderken, denemelik fanları çalıştırdığımda çok çılgın titreşim yapıyorlardı. Eşim bile bu ses bizden mi geliyor diye direkt fark etti. O sebeple pazar günü tekerlek ve davlumbazı söküp, mümkün olduğunca kauçuk malzemeleri montaj noktalarına yerleştirdim. Sonuç daha iyi oldu ama mükemmel değil hala. Bu sabah nette titreşim takozları sipariş ettim, pist öncesindeki cumartesi günü onları montajlayıp titreşimin optimum seviyeye gelmesini umut ediyorum.

stan

2 Nisan'da p4track ekibi ile Körfez'e open pit etkinliğine katıldım. Senenin ve forged motor sonrasının ilk pist etkinliği idi. Arabayı ilk kez tam anlamı ile deneme fırsatım oldu.

Mekanik anlamda hiç bir sorun yaşamamış olsam da, yazılımdaki motor suyu sıcaklığı temelli korumalarda fazla emniyetli davrandığımızdan tam bir hotlap atamadan İzmir'e döndüm. Pist üstünde aldığım log'da, motor su sıcaklığı 103C'ye geldiğinde güç tamamen kesiliyordu. Sonrasında doktor (maptune Ömer Faruk) ile kafa kafaya verip, fanın daha erken acması ve korumaların daha esnek değerlerde devreye girmesi üzerine bir kaç güncelleme yaptık.

Buraya bir es verip, pist fotolarını paylaşayım:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Motor sıcaklığı ile ilgili denemeleri yapmak için dün öğlen hava 30C iken Çukurköy'e gazlayarak çıktım. Bilmeyenler için 10 km'lik aralıksız bir tırmanma etabı ve toplamda 1km'lik yüksekliğe çıkmış oluyorsunuz. Bu esnada motor su sıcaklığı max 97C görüp, fanın devamlı çalışmasından ötürü orda sabit kaldı. Yağ sıcaklığı ise max 110C'yi gördü. Bu konuyu da aşmış olduğumuzu teyitledik yani. Çukurköy iniş yoluda kenarı çekip bir foto çekmeyi de ihmal etmedim tabi:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasında da yağ soğutucu fanının max verim ile çalışması için fan ile soğutucu arasında hava akışını düzenlemek için fanları bir nevi kafesledim. Bunun için alüminyum ısı yalıtım sacı kullandım, parça parça kesip, elle şekillendirip, acımadan dyson ile yapıştırdım. Faydasını inş göreceğim, henüz tam test edemedim ama işe yarıyor gibi.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Dün gece geç saatte Kuzey Ege otobanına çıkıp, 100-200 süresi aldım. Artık son setup ile hedeflediğim süreler geliyor. İnş bir yaramazllık yaşamaz isem, bu motor setup'ını ellemem diye düşünüyorum. Ki bu tune piste uygun hazırlandığı için yüksek AFR ve makul avanstan ötürü aslında süre anlamında istense daha da gidecek yer var. Ancak bu tune'un hem uzun süreli gazlamada ısınma yapmaması hem de pompa benzini ile de günlük rahatlıkla kullanılabilirliği benim ihtiyaçlarımı karşılayan önemli detaylar.

Uçurumdan attığımda gelen süre:
You are not allowed to view links. Register or Login

İnsan gibi eğimde aldığım süre:
You are not allowed to view links. Register or Login

Son iki haftada toplam 2k km yol yaptım. Assos'da çektiğim şu tatlı foto ile bugünlük noktayı koyalım:
You are not allowed to view links. Register or Login

stan

23 Nisan'da çocuklar gibi şen olunca, daha önce Aliex'ten sipariş ettiğim silikon su borularını kapı önünde montajladım. Linki aşağıda bırakıyorum, aynı adamların Alfa, fiat ve Mini gruplarında bolca ürünleri var. Montaj sorunsuz oldu, sadece 2 adet hortumu 1cm kadar kesip kısaltmam gerekti. Malzeme kalitesi de oldukça iyi, 3 kat dikişli silikon hortumlar.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bazı borular fabrikanın taktıklarıydı hala. Bunlar artık gevrekleşmeye başlamış, başımıza bir iş gelmeden değiştirmiş olduk.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu da kapı önünde arabayı ne kadar dağıttığımın fotosu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Gün sonunda toplamayı başardım :D
You are not allowed to view links. Register or Login

kuti147

Yine efektif bir hareket  :alkis: AliExpress den bende bakmıştım silikon hortum seti ama güvenemedim ne yalan söyliyim. Aynı satıcı da 147 için bulamadım ama şunu bulabilmiştim. Yorumun ne olur senin bu linkte ki ürün için
Alfa Romeo 156 2.0 için silikon radyatör hortumu (6 adet) kırmızı/mavi/siyah
You are not allowed to view links. Register or Login
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Yine efektif bir hareket  :alkis: AliExpress den bende bakmıştım silikon hortum seti ama güvenemedim ne yalan söyliyim. Aynı satıcı da 147 için bulamadım ama şunu bulabilmiştim. Yorumun ne olur senin bu linkte ki ürün için
Alfa Romeo 156 2.0 için silikon radyatör hortumu (6 adet) kırmızı/mavi/siyah
You are not allowed to view links. Register or Login

Abi bence alinir. Cunku kesit fotosuna bakarsan 3 kat dikisli oldugu gozukuyor, saglam oldugu belli yani.

Tek yorumum, siyah almakta fayda var. Cunku TÜV muaynesinde renkli hortumlara aftermarket deyip standarda uygun olmayan parca seklinde yorumlayan, vizeden birakanlara denk gelme ihtimali olabiliyor. Kural budur demiyorum, malesef tabiri caizse uyuzluk yapmak isteyene firsat vermis olursun.

stan

Yag sogutucusuna hava yonlendirme icin bugun tamponu sokup, aluminyum sac ve eser miktar dyson :) ile kazani yaptim. Sis fari bosluguna tam oturan 75mm caplik hortum ile de kazana direkt hava yonlendirmesini de yaptim. Yeni sistemin performansinda umitliyim, ilerleyen gunlerde tam anlamiyla test edince sonucu buradan paylasirim yine.

Tamponu ilk soktugum anda, oncesi fotosu:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bunlar da sonrasi:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

KAKIRMAN

Bu konu başlığı makale gibi olmuş...
Gerçekten takdir ediyorum emeğinizi.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu konu başlığı makale gibi olmuş...
Gerçekten takdir ediyorum emeğinizi.

Eyvallah abi, teşekkürler.

hkmtctnky

alfa romeo ekibi senin kadar ar-ge yapmadı abi, merakla takipteyim  :nazar: :clover:
'03 Opel Corsa 1.7 DTi 3dr (Casablanca Weiß)
'07 Opel Corsa 1.4 Sport 3dr (MetroBlau)
'06 AlfaRomeo 147TI 3dr (RossoAlfa)
'05 Opel Corsa 1.3 CDTi 3dr (Casablanca Weiß)
'07 Renault Clio 1.6 BVA
------------------------------------------------
'09 AlfaRomeo MiTo 1.4tJet (NeroEtna)
'05 MB CLS350
'09 Fiat 500 1.4 Lounge (Bianco Gioioso)

stan

Gecen hafta yaptigim yag sogutucu hava yonlendirmeyi pazar günücukurkoy test guzargahimda test ettim.

Bir kac hafta once, sadece fanlar calisirken ve fan ile soguyucunun arka tarafindaki bosluklara yonlendirme yaptigim hali ile yag sicakligi 110C olmustu. Bu sefer fanlar calismazken, sadece sogutucunun on tarafina yaptigim hava yonlendirme sayesinde ayni parkurda, ayni ortam sicakliginda max 94C yag sicakligi gordum. Dogrusu 16C'lik farki ben de beklemiyordum. Bugune kadar bu modu yapmadigima da pisman oldum.

Test sonrasinda, tepeden inerken modun ise yaramasi keyfiyle su fotoyu da cektim:
You are not allowed to view links. Register or Login

kuti147

Kendi emeğin kendi fikrin ile bir şeyler yapıp sonuç almak kadar keyiflisi yok gerçekten  :arkadasim:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

stan

7 yildir zaman zaman pist icin OZ veya benzer kaliteli bir jant arayisim bazen aktif, cogu zaman pasif sekilde devam ediyordu.

Gecenlerde, is yerinde sikintidan sahibindene 17*7j 4*98 yazinca onume OZ crono ilani dustu. İlani aradigimda ise saticinin  bir başka forumdan tanıdık oldugunu anlayinca, ertesi gun bursaya gidip, jantlari aldim. Gobek, ET ve bijon araligi tam uydugunu teyit edince Koray'la helallesip, jantlarla ailecek izmire donduk. O ilk yolculuk:
You are not allowed to view links. Register or Login

Jantlari hemen evde tartiya koydum, her birisi 8.9kg

Hemen ilk firsatta bir arkadasimin tavsiyesi ile 1. Sanayi tarafinda royal jantta ufak yamukluk duzeltmeleri ve beyaz toz boya islemi yapildi. Piyasanin istedigi rakamlarin yarisina oldukca iyi iscilik ile hizlica teslim ettiler. Dusunenlere tavsiye ederim.

Sonrasinda yine Koray'in jant yaninda teslim ettigi stickerlari yapistirip, stokta beklettigim Nankang AR1 215 40 17 lastikleri taktim:
You are not allowed to view links. Register or Login

Son montaj:
You are not allowed to view links. Register or Login

Ve sonuc:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Bunlari aslinda sadece pistte kullanacagim, en azindan hedef bu. Ama havalar guzelken, AR1lerin de keyfini cikarmak icin bana firsat oldu.

kuti147

Bir ara bende chrono HT lere sulanmıştım ama Spacer lazım malum :/
Seninkiler çok çok iyi olmuş gerçekten. Kimisi beğenmez chrono ları ama, halt etmişler bence  :lol:
Tekrar Kocaman maşallah diyelim  :alkis:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Fatihob

Göbeğin tutması büyük sanş olmuş. Bilezik takması sıkıntı, sökerken kırılıyor falan hiç sevmiyorum. Güzel denk gelmiş ve güzel durmuş. Güle güle kullan :clover:
..

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir ara bende chrono HT lere sulanmıştım ama Spacer lazım malum :/
Seninkiler çok çok iyi olmuş gerçekten. Kimisi beğenmez chrono ları ama, halt etmişler bence  :lol:
Tekrar Kocaman maşallah diyelim  :alkis:
Beğenmeyenler halt etmiş :P
Crono'ların ralli görselliği çok hoşuma gidiyor. Bir de memleketimizin yol kalitesini düşününce, jantın sağlam olması ayrı bir artı.
Çok sağolasın tekrardan.

You are not allowed to view links. Register or Login
Göbeğin tutması büyük sanş olmuş. Bilezik takması sıkıntı, sökerken kırılıyor falan hiç sevmiyorum. Güzel denk gelmiş ve güzel durmuş. Güle güle kullan :clover:
Çok sağol Fatih. Dediğin gibi bilezik veya fazla büyük spacer dertli konular. Güzel jant ve birebir uyumlu gobek & bijon aralığını görünce resmen atladım olaya.

DcD-Semih

Çok tatlı işler ya, keyfiniz daim olsun, evli çocuklu olmasam elime tjet geçmişken çok şey yapasım var ama işte elden gelen hiçbir şey yok şuan imrenerek takip ediyorum. :)

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

stan

Çok teşekkürler, darısı başınıza inş :D