Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



06CVD199 Alfa Romeo 147 MK1 - Doğu Garaj - Cevdet'e Merhaba! :)

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Tekrar selamlar.

Yukarıda ilana konu olan Exvol marka teybi iade ettim. Hava 10 derecenin altına indiğinde ekran siyah-beyaz tüplü televizyona dönüyordu, enteresan bir arızası vardı. Satıcıyla didiştik epeyce, yok garantiye gitti vay garantiden geldi aman kargo parası falan derken, iade ettiler. Bu sefer tanıdık bir esnaftan, sadece yazılı değil, sözlü de garanti aldığım bir ürün aldım. Görseli tamamen aynı. Farkı ram'de, 4gb ram, 64gb hafızalı bir cihaz olduğu için çok daha hızlı. Carplay sorunsuzca çalışyor.

Ayrıca direksiyon tuşlarımı da çalıştırmayı başardım. İlgilenenlere nasıl bağlandığını tarif ederim :)

Bugün aracı lifte aldığımızda sol arka tekerleğin yersizce sallandığını fark ettik. Bir tane denge kolu aramızdan ayrılmış. Yenisini sipariş ettim, geldiler. Yarın ya da öbür gün montajını yaparız :)

Aracın yağ kütüğünden soğutma bloğuna giden borulardan biri hafif bir sızıntıya sahip. Çözüm arıyorum. Sanıyorum kendisi aluminyum bir boru, arabayı aldığımda taze kırmızı antifriz'e dayanamadı ve çatladı. Sızıntı pek az, öyle ki 3-4 ayda 1 belki yarım çay bardağı kadar su eklemem gerekiyor araca. Önerisi olanları yorumlara beklerim.

Önümüzdeki ay triger kayışı ile alakalı bir bakım ve periyodik bir bakım yapma niyetim var, zira araca sahip oluşumun 1. yılına sadece 2 ay kaldı. 6.000 kilometrelik bir tecrübemiz oldu Cevdet'le, hiç pişman olmadım. Kendinize iyi bakınız, sevgilerle.

Şu Cevdet'i görmeye geleyim ben bir gün yahu. :)

Direksiyon tuşları direkt teybe gidiyor değil mi? Üç tane olması lazım sanki, ben de bir ara 156'nınkini Sony teybe bağlayacağım, teypteki giriş kulaklık ucu, biri sağdaki biri soldaki olması lazım, öbürü de toprak, araya bir şey girmeden direkt bağlıyor muyuz onu merak ediyorum.

sefalet

You are not allowed to view links. Register or Login
Tekrar selamlar.

Yukarıda ilana konu olan Exvol marka teybi iade ettim. Hava 10 derecenin altına indiğinde ekran siyah-beyaz tüplü televizyona dönüyordu, enteresan bir arızası vardı. Satıcıyla didiştik epeyce, yok garantiye gitti vay garantiden geldi aman kargo parası falan derken, iade ettiler. Bu sefer tanıdık bir esnaftan, sadece yazılı değil, sözlü de garanti aldığım bir ürün aldım. Görseli tamamen aynı. Farkı ram'de, 4gb ram, 64gb hafızalı bir cihaz olduğu için çok daha hızlı. Carplay sorunsuzca çalışyor.

Ayrıca direksiyon tuşlarımı da çalıştırmayı başardım. İlgilenenlere nasıl bağlandığını tarif ederim :)

Bugün aracı lifte aldığımızda sol arka tekerleğin yersizce sallandığını fark ettik. Bir tane denge kolu aramızdan ayrılmış. Yenisini sipariş ettim, geldiler. Yarın ya da öbür gün montajını yaparız :)

Aracın yağ kütüğünden soğutma bloğuna giden borulardan biri hafif bir sızıntıya sahip. Çözüm arıyorum. Sanıyorum kendisi aluminyum bir boru, arabayı aldığımda taze kırmızı antifriz'e dayanamadı ve çatladı. Sızıntı pek az, öyle ki 3-4 ayda 1 belki yarım çay bardağı kadar su eklemem gerekiyor araca. Önerisi olanları yorumlara beklerim.

Önümüzdeki ay triger kayışı ile alakalı bir bakım ve periyodik bir bakım yapma niyetim var, zira araca sahip oluşumun 1. yılına sadece 2 ay kaldı. 6.000 kilometrelik bir tecrübemiz oldu Cevdet'le, hiç pişman olmadım. Kendinize iyi bakınız, sevgilerle.
Direksiyon tuşları... Sırf bu yuzden direksiyon tuslarini calistiran android bir cihaz almayi bile dusundum ihtiyacim yokken. Mevcut cihazla direksiyon tuslarini calistirabilsem yeter, androidmis carplaymis hic gozumde degil. Kendim yapabilir miyim bilmiyorum ama nasil yaptiniz acaba?

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

cemdogu

You are not allowed to view links. Register or Login
Şu Cevdet'i görmeye geleyim ben bir gün yahu. :)

Direksiyon tuşları direkt teybe gidiyor değil mi? Üç tane olması lazım sanki, ben de bir ara 156'nınkini Sony teybe bağlayacağım, teypteki giriş kulaklık ucu, biri sağdaki biri soldaki olması lazım, öbürü de toprak, araya bir şey girmeden direkt bağlıyor muyuz onu merak ediyorum.

Selamlar üstadım :)

Her zaman beklerim iş yerime. Eksikleri gedikleri var ama, iyi bir altyapı bence arabam. Çaya kahveye çorbaya her daim :)

Evet, 3 adet kablomuz var fakat normal ISO konektöründe değil bu kablolar. Orijinal teybe giren ikinci bir soket var. CAN haberleşmesini sağlayan, çok daha ince kablolar bunlar. Soketin fotoğrafı şöyle;



Öncelikle siyah-mor kablo. Teybin şase kablosuna, yani sonradan takma teyplerdeki GND, Ground kablosuna.
Yeşil-Sarı olan kablo KEY1
Pembe olan kablo KEY2

Eski usül teypler belirli voltaj değerlerini okuyabiliyordu, zira tuş tanımlamalarını sabit V değerlerine göre yapıyorlardı. Kulaklık jack'ı ile bağlanan kablonun içinde de tahminim 3 adet kablo vardır. Mesele hangisinin şase olduğunu bulmakta. Genelde siyah renkli oluyor. Teybin diagram'ı varsa bakılabilir. Diğer iki kablonun yeri çok fark etmiyor aslında. Benim örneğimde, yeşil-sarı kablo ile pembe olan kablonun yerini değiştirince hiçbir fark olmuyor.

Yeni nesil teypler daha geniş aralıkta, 0'dan 12V'a kadar olan değerleri algılıyor, ona göre de SWC menüsü üzerinden o tuşun ne işe yarayacağını atayabiliyoruz. 2020 sonrası üretilen hemen hemen her android multimedya'da bu özellik vardır diye düşünüyorum. Direkt bağlayınca algıladı. Sizdeki teybin de mutlaka bir diagramı, ya da bağlantı şemasında veri girişi vardır. Bir bakmak gerek.


You are not allowed to view links. Register or Login
Direksiyon tuşları... Sırf bu yuzden direksiyon tuslarini calistiran android bir cihaz almayi bile dusundum ihtiyacim yokken. Mevcut cihazla direksiyon tuslarini calistirabilsem yeter, androidmis carplaymis hic gozumde degil. Kendim yapabilir miyim bilmiyorum ama nasil yaptiniz acaba?

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Selamlar üstadım. Ben hepsini kendim yaptım. Carplay gerçekten oyun kurallarını değiştiriyor açıkçası. Ben kararımdan çok memnunum. Direksiyon bağlantısını Octinum üstad'a yazdığım cevapta anlattım. Eğer bağlantılarda Key1, Key2 kablolarınız varsa bu bağlantıyı siz de yapıp deneyebilirsiniz. Ancak bazı ana üniteler, illa ki ara adaptör istiyor. Benim tamamen şansıma. Son aldığım üründe böyle bir ihtiyacım olmadı.

2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

sefalet

You are not allowed to view links. Register or Login
Selamlar üstadım :)

Her zaman beklerim iş yerime. Eksikleri gedikleri var ama, iyi bir altyapı bence arabam. Çaya kahveye çorbaya her daim :)

Evet, 3 adet kablomuz var fakat normal ISO konektöründe değil bu kablolar. Orijinal teybe giren ikinci bir soket var. CAN haberleşmesini sağlayan, çok daha ince kablolar bunlar. Soketin fotoğrafı şöyle;



Öncelikle siyah-mor kablo. Teybin şase kablosuna, yani sonradan takma teyplerdeki GND, Ground kablosuna.
Yeşil-Sarı olan kablo KEY1
Pembe olan kablo KEY2

Eski usül teypler belirli voltaj değerlerini okuyabiliyordu, zira tuş tanımlamalarını sabit V değerlerine göre yapıyorlardı. Kulaklık jack'ı ile bağlanan kablonun içinde de tahminim 3 adet kablo vardır. Mesele hangisinin şase olduğunu bulmakta. Genelde siyah renkli oluyor. Teybin diagram'ı varsa bakılabilir. Diğer iki kablonun yeri çok fark etmiyor aslında. Benim örneğimde, yeşil-sarı kablo ile pembe olan kablonun yerini değiştirince hiçbir fark olmuyor.

Yeni nesil teypler daha geniş aralıkta, 0'dan 12V'a kadar olan değerleri algılıyor, ona göre de SWC menüsü üzerinden o tuşun ne işe yarayacağını atayabiliyoruz. 2020 sonrası üretilen hemen hemen her android multimedya'da bu özellik vardır diye düşünüyorum. Direkt bağlayınca algıladı. Sizdeki teybin de mutlaka bir diagramı, ya da bağlantı şemasında veri girişi vardır. Bir bakmak gerek.


Selamlar üstadım. Ben hepsini kendim yaptım. Carplay gerçekten oyun kurallarını değiştiriyor açıkçası. Ben kararımdan çok memnunum. Direksiyon bağlantısını Octinum üstad'a yazdığım cevapta anlattım. Eğer bağlantılarda Key1, Key2 kablolarınız varsa bu bağlantıyı siz de yapıp deneyebilirsiniz. Ancak bazı ana üniteler, illa ki ara adaptör istiyor. Benim tamamen şansıma. Son aldığım üründe böyle bir ihtiyacım olmadı.
Bilgi icin cok teşekkür ederim ama yapabilecegimi sanmıyorum. Kablo var mi yok mu hic fikrim yok. Aracin üzerinde gelen android olmayan ekranli Pioneer bir cihaz. Bir ara sormustum bir elektrikciye, aparatini getirteyim demisti sonra aramadi kaldi oyle. @octinum  baska bir cok konuda yardimci oldu yillardir sagolsun ama bu konuda onu darlamak aklima gelmemisti hic :)

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

cemdogu

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgi icin cok teşekkür ederim ama yapabilecegimi sanmıyorum. Kablo var mi yok mu hic fikrim yok. Aracin üzerinde gelen android olmayan ekranli Pioneer bir cihaz. Bir ara sormustum bir elektrikciye, aparatini getirteyim demisti sonra aramadi kaldi oyle. You are not allowed to view links. Register or Login  baska bir cok konuda yardimci oldu yillardir sagolsun ama bu konuda onu darlamak aklima gelmemisti hic :)

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben imzanızı geç kontrol etmişim, sanırım sizin 159 aracınız var. Bizim araçlardan daha yeni ve tahmin ediyorum soket yapısı farklıdır, referans almak doğru olmayabilir. Kaş yaparken göz çıkarmak, elektrik işlerinde çok kolay olur.

Teybinizin modeli ile biraz araştırma yapmak lazım. Mutlaka bağlayan olmuştur. Key1 Key2 GND değil de, belki kulaklık jack'ına benzer bir girişi vardır, belki ana sokette 3 tane kablo boştadır, belki de hiç yoktur. İncelemek gerek. Eski usül teyplerde girişler dirençlenebiliyor, benim anladığım şeyler değil malesef.

Kaynak bulabilirseniz ve Ankara'da ikamet ediyorsanız, beraber bağlarız. Bir şekilde çözülür işçilik kısmı. Dert etmeyin. Önemli olan oluyor mu, olmuyor mu, hangi kablolar... :)
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben imzanızı geç kontrol etmişim, sanırım sizin 159 aracınız var. Bizim araçlardan daha yeni ve tahmin ediyorum soket yapısı farklıdır, referans almak doğru olmayabilir. Kaş yaparken göz çıkarmak, elektrik işlerinde çok kolay olur.

Teybinizin modeli ile biraz araştırma yapmak lazım. Mutlaka bağlayan olmuştur. Key1 Key2 GND değil de, belki kulaklık jack'ına benzer bir girişi vardır, belki ana sokette 3 tane kablo boştadır, belki de hiç yoktur. İncelemek gerek. Eski usül teyplerde girişler dirençlenebiliyor, benim anladığım şeyler değil malesef.

Kaynak bulabilirseniz ve Ankara'da ikamet ediyorsanız, beraber bağlarız. Bir şekilde çözülür işçilik kısmı. Dert etmeyin. Önemli olan oluyor mu, olmuyor mu, hangi kablolar... :)

You are not allowed to view links. Register or Login abi senin için 159'un diyagramına falan bir bakmamız gerekebilir, beraber bakarız. Hem epeydir görüşemedik, bahane olur. Belki Cevdet'in orada. :)

You are not allowed to view links. Register or Login çok teşekkürler, diyagramda görünmüyordu, tek kaygım direksiyon kontrolleriyle onların teybe gelen kabloları arasında modül/direnç falan var mı onu bulamamaktı. 147, GT ve 156 (en azından Mk2) için aynıdır diye tahmin ediyorum. Teyp Sony A410BT mi öyle bir şey model adı, 3'lü "kulaklık girişi"nin pinout'u var bende de. Multimetreyi değdirerek hangi kablo olduğunu da bulurum. En dip toprak (ground), orta ve uç da key1/key2 olacak o. Ters bağlayınca sorun olmuyorsa CAN değildir muhtemelen. :) Hangi tuşun ne iş yapacağını ise teybin konfigürasyonundan atayabiliyor olmalıyım bir kere bağlantıyı yaptıktan sonra. Hem sayenizde bir rehberimsi hazırlama şansım da olabilir, epeydir cemaate katkım yok, ayıp ediyorum ben de. :D

kuti147

Cem valla şu direksiyon kontrol mevzusu benim teypte de olursa çok tatlı olur ama bende o elektrik yeteneği yok. Yakarım valla arabayı  :lol:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

sefalet

@octinum haberleselim, ilk firsatta Cevdet'i gormeye gidelim. Hem @cemdogu ile de tanismis oluruz hem de arayi kapatmis oluruz.

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

Gouki

Cevo'ya maşallah  :nazar:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login haberleselim, ilk firsatta Cevdet'i gormeye gidelim. Hem You are not allowed to view links. Register or Login ile de tanismis oluruz hem de arayi kapatmis oluruz.

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ankara'da buluşma mı var yoksa? >:D

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Cevo'ya maşallah  :nazar:

Ankara'da buluşma mı var yoksa? >:D

Ulen, aslında...  >:D

cemdogu

Vesile ile bir pazar günü aktivitesi yapabiliriz isterseniz. Muhabbet sohbet olur, uyuyan yılanları uyandırırız  :haydi:

Bu hafta sonu katılamayabilirim ama diğer bütün haftalarda size uyarım. İş yerime de herkesi beklerim :)
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Ulen, aslında...  >:D

ERH ye 1000 km yol yaptırtma abiii :lol:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Vesile ile bir pazar günü aktivitesi yapabiliriz isterseniz. Muhabbet sohbet olur, uyuyan yılanları uyandırırız  :haydi:

Bu hafta sonu katılamayabilirim ama diğer bütün haftalarda size uyarım. İş yerime de herkesi beklerim :)

Oraya gelinecek zaten, teknik tarafı bitirip kozmetiğe daldığımda, belki de seneye bir komple boyadan sonra streç filme sarılı halde ilk durak olarak.  >:D Bir çay içmeye vesile olur Cevdet, ama bir Pazar buluşması çok çok enteresan görünüyor. ERH'nin insanı sanki ERH'siz buralare gelip gidiyor gibi duyumlar aldım ben, bir gün ERH ile gelir.  >:D

sefalet

You are not allowed to view links. Register or Login
Vesile ile bir pazar günü aktivitesi yapabiliriz isterseniz. Muhabbet sohbet olur, uyuyan yılanları uyandırırız  :haydi:

Bu hafta sonu katılamayabilirim ama diğer bütün haftalarda size uyarım. İş yerime de herkesi beklerim :)
Vallah ben tesadüfen cevdetin yanindan gectim bugun. Vaktim yoktu, duramadim. İs yeri onun parkettigi yerde galiba. Eger oyleyse benim uğramam icin cok zaman gerekmeyecektir.

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

cemdogu

You are not allowed to view links. Register or Login
Vallah ben tesadüfen cevdetin yanindan gectim bugun. Vaktim yoktu, duramadim. İs yeri onun parkettigi yerde galiba. Eger oyleyse benim uğramam icin cok zaman gerekmeyecektir.

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Üstadım eğer Birlik Mahallesi You are not allowed to view links. Register or Login. DBY Detailing'in önünden bahsediyorsak, sir yes sir! Beklerim  :haydi:
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

cemdogu

cak 2025'e geldiğimizde, uzun süredir kafamı kurcalayan ağır bakım işini de gündeme koydum. Aldığımdan beridir içimde kalmıştı. Aşağıdaki listeye sadık kalarak bütün gerekenleri, Plus Garaj bünyesinde gerçekleştirdik.


  • Varyatör : Sabah çalıştırmalardaki dizel vuruntu sesi giderek artmıştı. Aldığım günden beridir bu günün geleceğini iyi biliyordum. Sökülen parçayı inceledik ve varyatör dış haznesinin çok aşındığını fark ettik. İç tamir takımını değiştirsek dahi, bu aşınmanın sebep olacağı boşluk, kısa sürede tekrar parçaları bozacaktı. Plus Garaj'ın elinde 2-3 takım çıkma, dış çeperi iyi durumda, iç tamir takımı yeni değişmiş varyatör vardı. Bunlardan birini araca taktık.
  • Kayışlar, Gergiler, Termostat ve Soğutma Sıvısı : Triger ve V kayışı hakkında hiçbir fikrim yoktu, ne zaman değişti, ne ile değişti... Bu sebeple Triger kayışı, gergileri, alternatör kayışı, bilyaları, termostat değişti. Aracın antifriz sıvısı da yenilendi.
  • Vites Kolu Tamiri : Vites kolum epey laçkaydı. Ben aldığımdan beridir var olan, eski sahibinin de "bunu yaptırmak lazım" diyerek bilgi verdiği bir sorundu. Ben alışmıştım kendisine, konforsuz gelmiyordu. Vites çanağı söküldü ve vites kolunun takıldığı bölümdeki plastik burç yenilendi. Halat tekrar ayarlandı. Dünya varmış dendi. Öncesi-Sonrası en belirgin onarım bu olabilir gerçekten. Sürüş hissiyatı değişiyor, aracı sürmek son derece kolaylaşıyor.
  • Buji : Orijinal Ricambi parçaları tedarik ettik ve taktık. En maliyetli parça tedariği sanırım buydu. Fakat ateşlemenin rahatladığını, motorun daha titreşimsiz çalıştığını hissedebiliyorum. Bobinleri kontrol ettik, gayet iyi ve temiz durumdalar, neyse ki :)
  • Külbütör Kapak Contası : 2024 şubatta değişmişti, ancak ucuz bir parça, tekrar sıkmaya gelebilecek gibi gelmedi bana açıkçası. Bu sebeple külbütör kapak contasını da tekrar değiştirdik.
  • Egzoz Boğaz Contası : Aracın onarımları sırasında çay içerken, manifold ile tek egzoz borusunun birleştiği kısımda bir kararma tespit ettik. Birleşimi ayırdığımızda arada herhangi bir conta olmadığını, sadece egzoz pastası sürülerek montaj yapıldığını fark ettik. Saydık, sövdük ve contacıdan güzel bir ara conta yaptırdık. Aracın sesi değişti gerçekten. Kabin içine egzoz sesi geliyormuş, fark etmemişim.
  • Periyodik Bakım : Yine yağ olarak Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W40 kullandık. Yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi değiştirildi. Giderken gelen fren cikleme sesi sebebiyle arka el freni ayarımın bozulduğunu düşünüyordum, haklıymışım. El freni ayarı tekrar yapıldı.
  • Muhtelif Su Kaçağı : Araç liftteyken, yağ filtresinin takılı olduğu ve yağ soğutucuya giren borudan ığıl ığıl antifriz aktığını keşfetmiştim. Bu meğer bir ara boruymuş. O boru söküldü, akabinde kaynağa gönderildi ve geri geldiğinde üzeri boyandı. Muhtemelen egzoza değerek çatladı. Az sızdırıyordu ancak, çözülmüş oldu.
  • Ufak Tefek Onarımlar : Termostatın sabitleme vidalarından biri ve külbütör kapağının ortasına denk gelen bir vidanın kırıldığını tespit ettik, vidaların yarısı içeride, yarısı elimizde kaldı. Tornacı maharetiyle söküldüler ve dişleri tekrar açıldı. Yeni vidalar ile takıldılar.

Reklam ya da işbirliği değildir. Plus Garaj'ı tavsiye ederim. Yeni açılmış bir işletme olmalarına karşın gayet güzel hizmet alıyorsunuz. Yeni olunca "Acemi" yaftası yapıştırılır ancak Mahsun usta nokta atışı problem çözebilecek bilgiye sahip. Hem 1.6, hem 2.0 hem de Boxer motorlara bakım yapabiliyorlar. Öncelikli işleri Alfa'lar üzerine, ancak her marka model araç için periyodik hizmet sunabiliyorlar. Fiyat noktası tartışılabilir, benim önceliğim başımın ağrımaması ve garantili şekilde işlemlerin yapılmasıydı. Hem yedek parça, hem de işçilik garantisini alabildiğim için Plus Garaj'ı tercih ettim. Öneririm.

Bu bakımdan 2 hafta kadar sonra bir pazar günü seyir halindeyken motor arıza lambası yandı ve araç kendini 3.000 devire kadar çekti. Kendini korumaya aldı ve 3.000 deviri geçmemek için son derece kararlıydı. Ekranda "Motor Control System Faulty" şeklinde bir ibare çıktı. Yaptığım araştırmalar ve Whatsapp grubundaki arkadaşların yönlendirmesiyle sorunun "Egzantrik Mili Faz Sensörü" olduğuna kanaat getirdik. Malesef bu parça triger kayışının altında olduğu için, aracın tekrar senteye alınması, triger kayışının ve kasnağının sökülmesi gerekliydi. Kısa süre içerisinde tekrar Plus Garaj'ın misafiri oldum. Problemi parçayı değiştirerek çözdük.

Yalnız, genel uyarı. MK1, MK2 ve Alfa'nın diğer modelleri ile, bizim aracımızdaki faz sensörü arasında ufak tefek farklar mevcut. Bu sebeple evrensel bir parça değil. Aracınızın şase numarası ile birlikte almayı ihmal etmeyin. Biz 1999 model 156'ya olan bir parçayı denedik ve sonuç alamadık malesef. Neyse ki Ankara'da orijinal bir tane sıfır parça buldum ve taktık. Sorun aynı gün içerisinde çözülmüş oldu.

Bu konu ile alakalı bir YouTube videosu da çektim :


2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

murat_016

o boru t.s motorun kronik sorunu,keşki tornada yeni boru yaptırsaydınız,zamanında kaynak yapmıştık bi süre götürdü sonra yine kaçağa sebeb olmuştu hayırlı olsun

cemdogu

You are not allowed to view links. Register or Login
o boru t.s motorun kronik sorunu,keşki tornada yeni boru yaptırsaydınız,zamanında kaynak yapmıştık bi süre götürdü sonra yine kaçağa sebeb olmuştu hayırlı olsun

Haklısınız, ben de değiştirmek taraftarıyım ancak Mahsun usta kaynak ile sorun yaşanmayacağını söyledi. Benim de gözüm üzerinde, eğer olmazsa söylediğiniz gibi torna yoluna ya da benzeri bir parçayı uydurma yoluna gideceğim. Keşke yedek parça olarak tedarik edebilsek. Teşekkür ederim ilginize.

Şu sıralar halsizlik ve kış ayları sebebiyle araçla hiç ilgilenemiyorum sürmekten başka. Ama önümüzdeki ay mercekli far projemi hayata geçirmek gibi bir planım var. Gelişmeleri kaydederim :)
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

cemdogu

Bir sonraki gönderiye doğru ilerleyiniz, sevgilerle :)
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

cemdogu

Geldik günümze, düzenlemem bitti. Bu mesaj itibariyle daha düzgün içeriklerle karşılaşacaksınız.

Plus Garaj'da Cevdet'in arızasını giderirken, aracın eski sahibi ile karşılaştım ve muhabbet sohbet ettik. "Senden farlara birşeyler yapmanı beklerdim, sağlık olsun" dediği için, bugün bu haldeyiz.....


  • Araştırmalarım sonucu DEPO marka far kullanan herkesin genel olarak çok memnun olduğunu gördüm. Siyah tabanlı olanını sipariş ettim.
  • Malesef DEPO farlar far motoru olmadan geliyor. Facebook gruplarında araştırdım ve satan bir arkadaş buldum. Golf 4, Transit, Ford Courier gibi araçlarda da aynı motor tipi olduğunu keşfettim. Sıfır kondisyonunda, testleri yapılmış 2 adet far motorunu da tedarik ettim.
  • Kerata kızımız C2'de de kullandığımız, 2,5 inch, H1 tipi Bi-Xenon merceklerinden temin ettim. Özellikle krom istedim.
  • Bi-Xenon merceklerine özel olarak üretilen, C2'de 5 senedir tık demeden çalışan FEMEX marka, 360 derece H1'leri temin ettim. Piyasada bu merceklere giren bütün ledler arasında en iyisi gerçekten FEMEX. Merceğin içine tıpkı XENON lambalar gibi dağıtıyor ışığı. Fakat çok daha uzun ömürlü, titreşimsiz ve issiz. Bu sebeple çok daha sağlıklı kullanım sağlıyor.
  • Bi-Xenon mercekleri hem kısa, hem de uzun vazifesini görüyor, ufuk çizgisini netleştiriyor. Ancak bizim araçta uzun-kısa ampuller ayrı. Selektör olayını bir üst seviyeye taşımak maksadıyla, H7 ampul takılan uzun lamba alanına GLANZ marka bir led daha tedarik ettim.
  • Park lambaları ve aracın plaka lambaları için, T10 tipi, Canbus devreli, yine GLANZ marka led tedarik ettim.
  • Farlarla alakalı tadilatlar sırasında, aracın tamponu sökülecek ve yere alınacak. Halihazırda çatlak olan sinyallerimi değiştirmenin vakti gelmişti. TYC marka, siyah tabanlı sinyalleri de tedarik ettim.


Bu sayede aracın kafa kısmındaki bütün aydınlatma üniteleri değişmiş ve yenilenmiş olacak. Son teknolojiye uygun şekilde, retro-fit bir işlem olacak. Peki asıl soru, neden direkt Bi-LED mercek tedarik etmedim de, Bi-Xenon mercek ile dönüşüm yapıyorum?

Cevap son derece basit; Bi-LED mercekler arızalandığı takdirde farları tekrar açmanız, camları tekrar ayırmanız gerekiyor. Ayrıca Bi-LED merceklerin kasaları iri, soğutma elemanları çok büyük. Bu sebeple far içerisinde daha fazla kesme-biçme yapmanız gerekiyor ve ben bunu istemiyorum. H1 Bi-Xenon merceklerini daha önce çok kullandım, en az 4 arabaya hobi olarak uyguladım. Hella tipi merceği de motosikletime uygulamıştım. O süreçte yaşadığım gerginlik ve uygulamanın dezavantajlarına hakimim. Bu sebeple en kolay fakat en efektif yöntem olan H1 tipi merceklere yöneldim.

Şu anda sis lambası ampulünün takıldığı alana ne yapmak istediğimle alakalı karar verme aşamasındayım. İçerisine sarı renkli, sisli havalarda kullanmak üzere bir led ampul alabilirim. Ya da amber renkli bir ampul oturtup, amerikan park modülü mantığında da kullanabilirim. Kararsızım. Ürünleri tedarik ettiğim için ve acil bir durum olmadığı için, video da çekmeyi planlyorum YouTube'a koymak üzere. Akşamdan akşama yapa yapa ilerlerim artık. Aldığım parçalar aşağıda :)

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login

Sabır ile okuyan arkadaşlarıma teşekkür ederim. Ayrıca bir önceki konuda yarattığım görsel işkence için de özür dilerim hepinizden. Bundan sonra gönderilerimi çok daha düzenli yapacağım. YouTube kanalına da 147 ile alakalı yaptığım işlemleri daha detaylı yüklemeyi planlıyorum. Başlangıç sanıyorum Bi-Xenon dönüşümü ile alakalı olacak. Sonrasına bakacağız.

Herkese iyi sürüşler :)
2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

cemdogu

Herkese selamlar tekrar.

Yeni farlarım üzerinde çalışmaya devam ediyorum. Camları kapatmanın arefesindeyim. Lakin arka kapak ile alakalı çalışmaları projelendiriyorum. Sorunsuz, istediğim zaman açabileceğim, yalıtımı düzgün bir modifikasyon peşindeyim. Zaman neler gösterecek, göreceğiz. Fakat farların aşağı yukarı neye benzeyeceği ayyuka çıkmış durumda. Bu sebeple yine bir YouTube videosu hazırladım. Belki de yapmayı düşünen birilerine yardımı dokunur.

Bir sonraki videoda arka kapağı çözmüş olurum. Ayrıca mevcut halojen farlarım ve bu farlar arasındaki öncesi&sonrası görselleri ve yol testlerini de görürsünüz diye umuyorum.

İyi seyirler



SM-S918B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

kuti147

Eline sağlık Cem, okudukça hem Cevdet adına hem senin adına hemde forum adına mutlu oluyorum  :arkadasim: süpersin, devam et  :rock:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Doğa Tosun

"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

cemdogu

You are not allowed to view links. Register or Login
Eline sağlık Cem, okudukça hem Cevdet adına hem senin adına hemde forum adına mutlu oluyorum  :arkadasim: süpersin, devam et  :rock:
Abi çok teşekkür ederim, senin gibi bir 147 duayyeninden bu iltifarları almak şereftir
You are not allowed to view links. Register or Login
Şanslı 147'lerden biri  :nazar:
Ben daha şanslıyım sanırım, teşekkür ederim

SM-S918B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ

cemdogu

Tekrar selam. Shorts videosu ile başlayalım :)

You are not allowed to view links. Register or Login

Sabah çalıştırmada ansızın araba inek çanı gibi çınlamaya başladı. Yolda giderken bir sorun yoktu, lakin devir yükselip, vites değiştirmek istediğimde zırıltıyı duyuyordum.

Tabii Plus Garaj'a gittim önce. Aracı lifte aldık. Muayene ettik, anlamadık. Teste çıktık, ses tekrar geldi. Lifte alıp şöyle bir egzozu yoklayınca. Bizim Cevdet'in alt katalizörü dağıttığını anladık.

Yine sevdiğim ustam Cemal Atmaca, Vatan Mekanik. Saat 18.30'da egzoz işi yapan bir arkadaşının dükkanını açtırdı sağolsun. Şipşak çözüldü işimiz. Yerli imalat bir katalizör ile değiştirdik ve bütün zarıltı gitti.

Meğer aracım sessizmiş. Katalizör değişince ses iyice azaldı. Egzoz kokusu da epeyce azaldı. Hızlıca çözülmüş oldu :)

You are not allowed to view links. Register or Login

SM-S918B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2003 Alfa-Romeo 147 Distinctive 3dr.
2005 Citroen C2 1.4 HDI SX 3dr.
2004 BMW F650 GS TwinSpark
2022 Subaru Forester 2.0 E-Boxer Hybrid Sport
DBY Detailing - DOĞU GARAJ