Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Ben bu arabayı ne yapayım? Vol II ?!?!?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#100
Serkan, RPM'den benim kastettiğim krank devir sensörü idi...

agucba

#101
Pardon... Yanlış anlamışım.

///////////////

AlfistiKerem

#102
Enjektör ışığının yanması sorununu bende yaşadım 15 gün önce.Aslında 1 aydır yaşıyordum.Geçenlerde durup dururken bir anda yandı ve hiç sönmedi.Direk servisin yolunu tuttum.Makinaya bağladık "Faz sensörü" arızası verdi.Değiştik sorun kalmadı.

ilker156

#103
Emek bey,

Ben halen sizin probleminizin, düz sanzimanli araclar ile ayni olmadigini düsünüyorum.
Iklim sanirim bulundugunuz yerde de rutubetli.
Araclarimiz sevmiyor bunu. (Benim de ilk isim, gecen yaz söktügüm motor alt koruma plakasini yenilemek olacak:) )
Aracinizin 2000 model oldugunu isittim, Sele beynini (Sol ön, ayak yolunda bulunan) acip bir bakmayi, gerekir ise temizlemeyi denediniz mi? (Kontakspay)
Bunu yapti iseniz, ayni spray ile Akünün hemen (önden bakarsak) solunda kalan (Hava hotumunun altindaki) Elektronik birlesimlerine göz atip, hatta temizlediniz mi?
Akünün önündeki röleleri degistirip (sele rölesinin takildigi soket hep kirmizi), sele yag ölcümüne göz attiniz mi? (Hatta yagi degistirdiniz mi? Isterseniz, yagi nasil degistirecegize dair fikirler vermeye hazirim. Gerci siz de biliryorsunuzdur bunu. Yag konusuna hic girmiyelim^^ O P E ..... )
Unutmayalaim ki, Sele beyni, ana beyin kadar önemli ve el ele calisiyorlar. Debi, kelebek, ivir zivir yaninda, selemizde, normal TSlerde olmayan problemler olabiliyor.
Tabii ki sorun, debriyaj veja bos vites (biliyorum, terim dogru degil ama demek istedigim anlasidi sanirim) sensörlerinde de olabilir. Ancak tavsiyem, önce degindigim konulara bir göz atmanizdir.
Bunlar tabiki olabildigince basit olan, olasi cözümler. Ancak bu tavsiyeler beni tam blok ve benzeri, 2K ? civari masraftan kurtardi.
Alfa servis neler uydurdu, roman olur:)

Not: Bahsettigim isler yapilmadan önce araci akküden ayirip yarim saat bekleyiniz lütfen. Bu olay, Airbag calismalari icinde gecerli.

Saygilar



Edited by - ilker156 on 18/03/2008  03:14:20
Iker Dinc

AR 156 2.0 TS Selespeed MY 1999

n/a

#104
quote:

.
Alfa servis neler uydurdu, roman olur:)




Edited by - ilker156 on 18/03/2008  03:14:20



Evet, uydurma konusundaki yaratıcılıklarına hayran olmamak elde değil...

n/a

#105
arkadaşlar herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim... ilker156, dediklerini spray hariç kontrol edeceğim ancak bu arada yeni bir gelişme fark ettim belki konuya etkisi olabilir:

araba boş vitesteyken gaza basıyorum mesela 4-5000 devire gelene kadar hızlı bir devir yükselişini göstergede takip ediyorum, devir göstergesi oraya gelene kadar sanki takıla takıla hareket ediyor gibi bir his var... yani 900 devir boyunu belli bir hızda geçiyor sonra 100lük ölçüyü daha yavaş sonra yine 900lük kısmı daha hızlı sonra yine yavaş gibi... bunun üzerine boş yolda gazı pedalını dipleyerek hızlanma denemesi yaptım 3.viteste... araba 3500-4000 arasına kadar vasat bir hızlanmayla 4000 devirden sonra ise çok sert bir şekilde başlayan bir itiş kuvvetiyle aniden hızlanıyor...

bu yazdıklarım anlamlı mı alakalı mı bilmiyorum ama alfa servisine gitmeden sorunumu kendim çözmek istiyorum en azından BOSCH servisine giderek...

n/a

#106
4000e kadar çok bariz 1 boğukluk yoksa normal, bu motorların güç bandı 4000den sonra yükseliyor. Yani 4000den sonra, öncesine nispeten daha iyi 1 devirlenme söz konusu. Ama arada çok büyük fark varsa 4000 öncesi ve sonrası, o başka...

147BLACK

#107
quote:

arkadaşlar herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim... ilker156, dediklerini spray hariç kontrol edeceğim ancak bu arada yeni bir gelişme fark ettim belki konuya etkisi olabilir:

araba boş vitesteyken gaza basıyorum mesela 4-5000 devire gelene kadar hızlı bir devir yükselişini göstergede takip ediyorum, devir göstergesi oraya gelene kadar sanki takıla takıla hareket ediyor gibi bir his var... yani 900 devir boyunu belli bir hızda geçiyor sonra 100lük ölçüyü daha yavaş sonra yine 900lük kısmı daha hızlı sonra yine yavaş gibi... bunun üzerine boş yolda gazı pedalını dipleyerek hızlanma denemesi yaptım 3.viteste... araba 3500-4000 arasına kadar vasat bir hızlanmayla 4000 devirden sonra ise çok sert bir şekilde başlayan bir itiş kuvvetiyle aniden hızlanıyor...

bu yazdıklarım anlamlı mı alakalı mı bilmiyorum ama alfa servisine gitmeden sorunumu kendim çözmek istiyorum en azından BOSCH servisine giderek...


Ahaaa
O her devir Binliğinin son yüzünde takılırcasına hızlanma durumu bende de var.
Sanki dönen bir parçanın bir kısmı aşınmışta oraya gelince boşa dönüyormuş hissi.
Acaba debriyaj bask balatayı mı yedik ki?
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

n/a

#108
emin değilim çünkü ben boş vitesteyken de devir göstergesinden sadece gaza basarak bu stabil olmayan hareketi görebiliyorum... sende de öyle mi?

n/a

#109
Debimetre gibi gözüküyor problem.. Sökmesi takması basit bişi nasıl olsa, servisten test için sağlam bir debimetreyle ufak bir test yapıp sorunu çözebilirsiniz..

147BLACK

#110
quote:

emin değilim çünkü ben boş vitesteyken de devir göstergesinden sadece gaza basarak bu stabil olmayan hareketi görebiliyorum... sende de öyle mi?


Ben hızlanırken gaza yüklendiğimde oluyor. Yüksek devirde bir şey hissetmiyorum ama alt devirlerde tam hızlanırken ufak bir boşa düşme hissi vermesi can sıkıcı.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

Alfadanadam

#111
O problemin sebebi kelebek potansiyometresi de olabilir.
Serviste, "ancak  problemi çözmesi durumunda" satın alacağım diyerek denenebilir.