Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Varyatör Problemi - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dnr1

#325
önceki 156 ma 300 tl ye kamelyadan almıştım..şimdi sordum 500 dedi bende şaşırıp sordum..işte böyle dediler..yani şuan en düşük fiyat engin otodan geldi..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

Alfadanadam

#326
Turgay Usta ile görüştüm. 370 liraya verebileceğini söyledi. Ben neredeyse tüm yedek parçamı kendisinden alırım, gayet temiz bir esnaftır.
Telefonu 0 532 720 40 35.
You are not allowed to view links. Register or Login

dnr1

#327
valla abicim bütün motoru sayende beraber yenilemiş oluyuz bu parçayıda alırsak...ilgin için sagol..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

Keox

#328
merhaba bu yeni nesil varyatör sistemlerinden taktırıyım diyorum benden önce sahibi sürekli varyatör tamiri yaptırmış hiç değiştirmemiş :( maslak milanodaki yılmaz bey ile mailleştim bana yapılıcak işlemler ve fiyat hakkında bilgi verdi.

Merhaba mutlu bey
Öncelikle hayırlı olsun.yeni nesil varyatöre geçmek demek silindir kapağı sökülüp araya valf sistemi yapılan bir işlem.yani biraz maliyetlidir ortalama 1000.1200 tl civarında bi masraf çıkartır tabi bunun içinde varyatör,conta,rektifiyeci,yağ,filitre,antifiriz gibi kullanılan parçadan oluşan bir maliyettir tabi servis ücretide bu fiatın içindedir.


sizin tavsiye ediceğiniz istanbul içinde bir servis veya usta varmı.
benim alfam 1998 model 156 1,6 TS 120hp

Şimdiden teşekkür ederim.

Gouki

#329
Keşke valfle çözülse ama olmuyor. Bence sadece varyatör değişimi yapın yeni tip olanla (2 farklı parça numaralı varyatör var siz güncel olanı tercih etmelisiniz, yeni nesil demek illa ki valf kullanmak demek değil) artık gittiği yere kadar.

Alfadanadam

#330
Bu konunun başlarında geçtiği şekilde valf takılması da maalesef varyatörü kurtarmaya yetmedi.
Varyatörü korumanın yolu belli; motor yağı eksik bırakılmayacak, mümkünse 7-8000 You are not allowed to view links. Register or Login bir yağ değişimi yapılacak, özellikle sabahları ilk çalıştırmada, motor çalışır çalışmaz hareket edilmeyecek. Motor suyu en azından 60-70 derece civarına gelmeden 3.000 devir geçilmeden kullanılacak.

Keox

#331
quote:

Bu konunun başlarında geçtiği şekilde valf takılması da maalesef varyatörü kurtarmaya yetmedi.
Varyatörü korumanın yolu belli; motor yağı eksik bırakılmayacak, mümkünse 7-8000 You are not allowed to view links. Register or Login bir yağ değişimi yapılacak, özellikle sabahları ilk çalıştırmada, motor çalışır çalışmaz hareket edileyecek. Motor suyu en azından 60-70 derece civarına gelmeden 3.000 devir geçilmeden kullanılacak.


Teşekür ederim verdiğiniz bilgiler için

ben aldığım günden beri bu anlattığnız şeklide kullanıyorum fakat zamanında  giden gitmiş :)
sabah ilk çalıştırdığımda 2000 devirde çalışıyor 5-6 saniye sonra 1500 edüşüyor. bir 1 dk bekledikten sonra 1000 e düşüyor ortalama 5 -6 dk oyalanıyorum zaten orasıyla burasıyle ondan sonra hareket ediyorum.
genelde 3000 devirin altında kullanıyor.


Keox

#332
quote:

Keşke valfle çözülse ama olmuyor. Bence sadece varyatör değişimi yapın yeni tip olanla (2 farklı parça numaralı varyatör var siz güncel olanı tercih etmelisiniz, yeni nesil demek illa ki valf kullanmak demek değil) artık gittiği yere kadar.




Teşekkürler
Bunu bildiğim iyi oldu.

Keox

#333
peki bana tavsiye edebiliceğiniz bir usta varmı?

Alfadanadam

#334
Herkes kendi ustasını önerecektir elbette, İstanbul için Carium Zeki-Onur ustaları tavsiye ederim şahsen.

Onur ÖZTÜRK

#335
Benim varyatör problemim çözüldü gibi fakat aklıma takılan bir soru var. Daha önce yaşamış olan abilerimden yardım istiyorum umarım esirgemezsiniz.

Alfamı aldığımdan itibaren hiç kesilmeyen bir varyatör sesinden bahsetmiştim. Hatta videosunuda koymuştum. Ufak bir sağlık probleminden dolayı değişimi bu kadar geciktirmek zorunda kaldım.

Korekom sanırım varyatörün alındığı yer. Auto Delta ve Korekom'daki yetkililerle görüşmelerim sonucunda Varyatörün değişimine karar verildi fakat Auto Delta değişim ücreti olarak 150 lira istiyor. Parçayı garantiden değiştirecek ama işçilik ücreti 150 TL+ yağ ve filtre değişimi (tahmini 100 TL) talep ediyorlar. Bildiğim kadarıyla garantiden parça değişimi durumunda işçilik ücretinin talep edilmemesi gerekiyor. Normalde 250 lira işçilik alıyorlarmış fakat bu sefere mahsus mağduriyetimin giderilmesi adına 150 TL işçilik ücreti istendi benden. Bu açıkçası normal gelmedi pek bana.

Sizce durum nedir? Normal mi? İşçilik ücreti vermelimiyim?
                                                                                                                           Stile Italiano

Alfadanadam

#336
Özel servislerde yapılan işlere istinaden talep edilen ücretlerin, yetkili servislerden daha uygun olduğunu iddia ediyor isek eğer, bu durumda da tam karşılaştırma yapmak gerekir. Bu durum yetkili serviste başınıza gelse ve sonuç olarak garantiden değişim kararı verilse işçilik ücretinin alınmayacağını tahmin ediyorum. Bu durumda özel serviste de alınmamalıdır. Yok eğer derseniz ki özel serviste durum farklıdır, bu durumda özel servisler yetkili servislerden daha uygun fiyata iş yapar ifadesi çok ta mesnetli olmuyor bence.
Biraz karışık yazmış olabilirim ama benim mantığıma göre işçilik ücreti alınmamalı. Bizler hasbelkader bu işlere aklımız eriyor ancak standart bir kullanıcı bu işlerden anlamak zorunda değil. Onun gözünde hadise şudur. Aracındaki bir sıkıntıdan dolayı aracını servise vermiş ve servis sahibi ya da yetkilisinin aldığı bir karar ile varyatör değişimi yapılmış. Kısa bir süre sonra aynı sıkıntı tekrar oluştuğunda doğal olarak aracı yaptırdığı yere giderek sıkıntının giderilmesini talep eder. Bırakın tekrardan işçilik talep edilmesini, bu sıkıntıyı yaşaması, aracı getirmek için harcadığı vakit, gerektiyse çalıştığı yerden almak zorunda kaldığı izin ve harcadığı benzin için de zarif bir özür dilenmeli.
Bu yazdıklarım çok fazla olabilir Türkiye için, ama olması gerekenler bunlar değil midir sizce de?
Öte yandan bazı arkadaşlar, varyatör gibi pahalı bir parçan sıfırıyla değişecek daha ne istiyorsun da diyebilir.
Peki hangi fikir bizi daha ileriye götürür?

Onur ÖZTÜRK

#337
Tabi ki yapılan yanlışlık ve mağduriyetin giderilmesi adına, ilk söylediğiniz daha mantıklı geliyor.

Mesela yaklaşık 3 ay sonra İstanbul'a taşınacağım ve tüm bakımlarımı buradaki çoğunluğun tavsiye ettiği gibi Sportivo'da, Yılmaz Usta'ya yaptıracağım. İkisi arasındaki farkı öğrenmek istiyorum açıkçası.Böyle bir durumla orada karşılaşsak Yılmaz Usta'nın izlediği yol ne olurdu? Sonuçta ikiside özel servis ve Auto Delta'ya bu son gidişim olacak gibi görünüyor.

Nihayetinde ben Türk'üm. Parasal konulardan çok karşımdakinin yaklaşımına ve çözümlerinin mantığına bakıyorum

Edited by - Onur ÖZTÜRK on 24/02/2012  14:48:22
                                                                                                                           Stile Italiano

Keox

#338
avrupa yakasında sizce en iyi servis yada usta kim acaba ?

Onur ÖZTÜRK

#339
Henüz öğrenebilmiş değilim ama çok samimi değilseniz yukarıda belirttiğim servise gitmeyin bence.
İzmir Ege Alfa Romeo servisinin sahibi Murat Bey'le görüştüm, saçmalıktan ibaret olduğunu yukarıda belirttiğim olayda ücret talep etmemeleri gerektiğini,sonuçta bakım yapıldığında işçilik ve parçaya garanti verldiğini söyledi.

Beni yolunacak kaz konumuna getirmeye çalışan, bahsi geçen servis dışında heryeri öneriyorum Kendi işçiliklerine garanti veremiyorlar daha.

Anlamalıydım aslında. Eski Alfa ustası Erdal Bey'le aracın bakımları ile ilgili konuşurken, nerede yapılmış sorusuna Auto Delta dediğimde yüzünü ekşitmesinden.
                                                                                                                           Stile Italiano

Alfadanadam

#340
Fiilen başınıza gelmedikçe bu konuda o böyle yapar şu böyle yapmaz demek sadece kendimizi kandırmak olur.

Onur ÖZTÜRK

#341
Alıntı YapFiilen başınıza gelmedikçe bu konuda o böyle yapar şu böyle yapmaz demek sadece kendimizi kandırmak olur.

Murat Bey'in sözüne güvenirim. Bildiğim örneklerde var aslında onun yaklaşımı hakkında bu konuda. Bu sebepten onunla böyle bir konuda karşı karşıya gelmememize rağmen bu şekilde hareket edeceğinden adım gibi eminim.
                                                                                                                           Stile Italiano

Alfadanadam

#342
Murat Bey kim, o kısmını anlamadım ben.

Dentist

#343
Valla ben değilim Bülent...İzmir Ege Alfa romeo servisi müdürü demiş arkadaş yukarıda...
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Alfadanadam

#344
Alıntı YapValla ben değilim Bülent... İzmir Ege Alfa romeo servisi müdürü demiş arkadaş yukarıda...

Ben bir önceki mesaja cevap yazmıştım. Sonraki mesajı görmeyince Murat Bey ifadesini anlamamıştım :)

Sportivo

#345
2009 Nisan ayında benim varyatör valf sistemi de takılarak değişmişti, o zaman 62.500 km'deydik. Şu an 89.500'deyim, problemsiz gidiyor varyatör. Genel olarak sabah yola çıkmadan 30-60sn bekliyorum, 7-8 km gidene kadar 3.000 devri geçmiyorum. Yeni varyatör sonrası yağ değişimlerini 62.500 - 66.000 - 75.000 ve 84.000'de değiştirdim. Son iki seferdir Mobil 5-30 kullanıyorum.
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Alfadanadam

#346
Bence valf sistemi sayesinde değil sizin dikkat etmeniz sayesinde varyatörle ilgili problem yaşamıyorsunuz ve yaşamayacaksınız inşallah :)
Bu arada Mobil 5-30 dediğiniz Extended Life dedikleri seri değildir umarım?

Keox

#347
peki bende değiştiricem sizin tavsiyeniz son serilerin bir varyatörmü taktırsam yoksa bu valfli serilerinden mi taktırsam? benim araç 186000 de şuan bildiğim kadarıyla bugüne kadar 1 kere varyatör değişmiş ve 3 kere tamir görmüş eski sahibinin dediğine göre 5 gün sonra bakıma sokucam alfamı zaten kandırılmak istemiyorum açıkçası yardımcı olursanız çok sevinicem şimdiden teşekkürler herkese:)

Sportivo

#348
Extended Life seriyi ilk defa duyuyorum. Kullanılan yağ Mobil1 5w-30 sentetik , temsili link olarak mobil sayfasında karşılık geleni:

You are not allowed to view links. Register or Login#
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Alfadanadam

#349
Alıntı YapExtended Life seriyi ilk defa duyuyorum. Kullanılan yağ Mobil1 5w-30 sentetik , temsili link olarak mobil sayfasında karşılık geleni:

You are not allowed to view links. Register or Login#

Tamam yağda sıkıntı yok. Benim tavsiye etmediğim yağ

You are not allowed to view links. Register or Login

Alıntı Yappeki bende değiştiricem sizin tavsiyeniz son serilerin bir varyatörmü taktırsam yoksa bu valfli serilerinden mi taktırsam? benim araç 186000 de şuan bildiğim kadarıyla bugüne kadar 1 kere varyatör değişmiş ve 3 kere tamir görmüş eski sahibinin dediğine göre 5 gün sonra bakıma sokucam alfamı zaten kandırılmak istemiyorum açıkçası yardımcı olursanız çok sevinicem şimdiden teşekkürler herkese:)

Varyatör denen dişli mekanik bir parça zaten. Valfli seri yeni seri diye birşey yok. Varyatör, ilk kullanılmaya başladıktan sonra bazı revizyonlar gördü. Maksat yaşanan bu sıkıntıları bertaraf etmek. Ama görülüyor ki bu teknik revizyonlar çare olmadı. Piyasada eski revizyon varyatör kaldığını pek sanmıyorum zaten. Siz gene de varyatörün yeni versiyon olup olmadığını sorun tabi.
Varyatör tamir ya da değişimi yaptıracaksanız külbütör kapağının lastik contasını da yenilemek gerekebilir. Üst kısımdan yağ akıntısı varsa mutlaka değiştirin.