Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Varyatör Problemi - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

neonxc

#275
Arabayı her çalıştırdığımızda 30 saniye rolantide çalıştırsak ilk 1-2 dk son derece yavaş gitsek. Zaten ben en az haftada bir kere yağı direk yağ kontrol çubuğu ile kontrol eden biriyim.  Bu varyatör bana  yaklaşık kaç bin km dayanır?

Alfadanadam

#276
Geçen günlerde bir topicte yazmıştım. Yaklaşık 110.000 kilometrelik toplam T.Spark Alfa kullanımımda hiç varyatör değiştirmedim. Bu tek başına bir ölçü değildir elbette ama özenli kullanım ömrünü ciddi anlamda uzatıyor diyebilirim.

edit: birkaç mesaj üstte de yazmışım zaten...

neonxc

#277
110 bin km çok mükemmel  bir rakam. Peki 1.4 TS motorlar ile benim almayı duşunduğum 147 deki 1.6 TS motorlardaki Varyatör aynı mı?
Açıkçası daha önceden de konuşmuştuk  15 bin km de biten Varyatör ister istemez insanın morelini bozuyor.  Şahsen ben 35-40 bin km bile hayli hayli razıyım.

Alfadanadam

#278
Varyatörler tüm motor tiplerinde aynı. 15 bin değil 5 bin kilometrede de bitirebilirsiniz isterseniz.
Varyatör denen parça, iç içe geçmiş dişlilerden oluşan silindirik bir parça. Hareket alması içine basılan hidroliğin basıncı sayesinde oluyor. Metal metale çalışan bir ekipman olduğu için yağlama hayati önem taşıyor.
Özellikle sabah ilk çalıştırmada yağ motorun üst kısımlarından süzülmüş ve aşağıda birikmiş olduğundan, motorun en üst kısmında konumlandırılmış olan varyatörün yağlanması biraz sıkıntılı oluyor. Buna soğuk yağın viskozitesini de eklediğiniz zaman, bu ilk çalıştırmanın ne kadar önemli olduğu anlaşılabilir.

Kimseye kilometre garantisi veremem, sadece ömrünü uzatmak için ne yapmalı onu diyebilirim.

Dentist

#279
Koskoca moderatorumuz da garanti vermezse eğer,kime güveneceğiz ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

neonxc

#280
Moderetaromuz de haklı ama şimdi başka biri alır 30 binde bozulur dikkat etmesine rağmen bu sefer Moderatoru suçlar. Bu riske girmemesi son derece doğal. Ben zaten kullanıcıların  yorumlarına bakarak dikkatli kullanılan bir varyatörün ömrünü öğrenmeye çalışıyorum. Bu arada Alfanın mühendislerinin kullağını iyi çınlatıyorum böyle bir arıza yıllar yılı devam ettirilir mi ey vicdansızlar kronik sorun olduğu bal gibi ortada işte

Alfadanadam

#281
You are not allowed to view links. Register or Login

omeroguz

#282
Varyatör problemi bitmez...

Her yolu denedim ama yinede bildiğinden şaşmıyor, zamanı gelince yenisini istiyor...

uraaal

#283
acaba guilettada alta koyacaklarmı variatoru

omerkullac

#284
Merhaba arkadaşlar:
forumunuza 6 aylık bir alfa sahibi olarak yeni katılıyorum  şu malum varyötör problemi hakkında bir kaç birşey soracağım cevaplarsanız sevinirim.
ALFAM 2001 156 1.6 ts sabahları çalıştırdığımda ilk 5 dakka içinde araba dizel moduna giriyor bu Sorun varyötörden  mi kaynaklanıyor kaynaklanıyorsa benim bu varyatörü hemen değiştirmem mi lazım ? hemen değiştirmez yada tamirini yaptırmassam bana  ilerde ne gibi sorunlar çıkarır? (hemen değiştirememin sebebi yaşadığım şehirde alfadan anlayan tek bir adamın bile olmaması:)) ban bu konu da yardımcı olursanız sevinirm  
saygılar...

Alfadanadam

#285
merhaba,
aramıza hoşgeldiniz. bahsettiğiniz ses varyatörden kaynaklanmakta. Kısa vadede başınıza iş açmaz merak etmeyin. Ancak bir süre sonra sesi sürekli duyar olacaksınız. Mevcut halini korumanın yolu araç ısınmadan 3000 devir üzerine çıkmayın ve 10000 km beklemeden yağınızı değiştirin. Sizinkinin durumunda maksimum 5000 You are not allowed to view links. Register or Login bir değiştirirdim ben olsam.

Ayrıca yenisini taktırmak kesin çözüm olmakla birlikte iyi bir alfa servisinde tamir ettirirseniz bir 10-15bin kilometre daha sizi götürür.

Dr.HipPie

#286
arkadaslar benim arabadan gelen bogaz hiriltisi sesine varyator dediler bu mumkun mudur sizce?(2000 devirde geliyor sadece ve bogaz hiriltisi seklinde)

alfistahakan

#287
Benden de bir soru:Varyatörde herhangi bir arıza ve özellikle tamir kiti takıldıkdan sonra..Rampaya tırmanırken  bir süre sonra yağ eğimden dolayı üst kapağa biriktikden sonra aşağı akarken aracın üst kapağına bağlı emme hortumundanda emilen yağ tekrar boğaz kelebeğine ve oradanda yanma odasına gidiyor böylece araç da bayağı bi sübap sesi (resmen şakır şakır ses geliyor)ile birlikde çekiş düşüyor ve eksozdan mavi duman atıyor.Böylece araç yağ eksiltiyor benzinde aşırı bir sarfiyat oluyor.Emme hortumuna (boğaz kelebeğine bağlı olan) neden aşırı yağ gelir?.Varyatör acaba bu gelen yağı aşağı atamıyormu yada bunun varyatör ile ilgisi yokmu?Çünkü bu sorun varyatöre tamir kiti (valf) taktırdıkdan sonra olmaya başladı.Bildiğiniz üzere motor yeni yapıldı 1500 km ancak yaptım.Ama bu sorun yüzünden canım çok sıkkın.Rampa çıkamaz oldum.Yanlız şöyle bir durumda var.Dik ve virajlı yokuşlarda bu sorun You are not allowed to view links. Register or Login mavi duman nede sübap sesi.Rampa uzun soluklu ise yapıyor..Değerli fikirlerinizi bekliyorum.Tşk.ederim..
Hakan
Forever Alfa

Dr.HipPie

#288
arkadaslar bulgaristan da wariyatorum fitayi sadece 300 milyon...sansliyim bu konuda galiba ama orjinalliginden emin degilim...girdigim bir dukkanda alfa mercedes citroen vs. Gibi araclarin orjinal olduklarini soyledikleri parcalarini satiyorlar...varyatorun markasi wolf tu mesela...sizce guvenilir midir?

ATC

#289
bende bi sorun war...çalıştırdığımda arabamı rölantide olsun weya giderken farketmiyor çekirge sesi gibi bi ses çıkıyor...varyatör problemi bu mu acaba...bugün 65000 kmde olan arabam kayışının tırnaklarını yaklaşık 15 cm yiyerek yolda kaldım...hazır ne war ne yok yapılacaksa varyatörede el atalım sorun oysa...

agucba

#290
Triger Kayışı kopması sonucu muhtemelen bir çok iç aksam zarar görmüştür ve eğer motoru yaptıracaksanız, varyatörü değiştirmek de mantıklı bir seçim olacaktır.

///////////////

seko

#291
slm arkadaslar benım 156 da varyotor sorunu vardı servıse sordum 650tl fıyat cektıler bır arkadasın tavsıyesıyle maslak sanayıde 120tl yaptırdım.varyotor tamır takımı dıye gecıyormus onu degıstırdıler sesden kurtuldum.

147BLACK

#292
quote:

slm arkadaslar benım 156 da varyotor sorunu vardı servıse sordum 650tl fıyat cektıler bır arkadasın tavsıyesıyle maslak sanayıde 120tl yaptırdım.varyotor tamır takımı dıye gecıyormus onu degıstırdıler sesden kurtuldum.


Tamir olayı sadece sesi kesiyor ve bir miktar da idare etmesini sağlıyor.
En güzeli yurtdışından e-bay gibi bir siteden uygun fiyatlı varyatör getirtip özel servislerde uygun işçilik ile değiştirtmek.
Daha kendim yapamadım ama ilk fırsatta bu planı uygulayacağım.
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

dogan

#293
Selam Arkadaşlar;

Türkiye de orjinal varyatör için servis 700 TL fiyat istiyor. bende yurt dışından ucuza getirtmeye çalışıyorum kendi aracımda kullanmak üzere biraz araştırdım parça, kargo,gümrük maliyeti vs dahil 450 TL ye bulabildim ilgilenen arkadaşlar varsa mesaj atsınlar.

agucba

#294
90 Euro'ya bulmuştum ben.

///////////////

Alfadanadam

#295
Kargo dahil yaklaşık 250 lira

You are not allowed to view links. Register or Login

agucba

#296
Bu daha da You are not allowed to view links. Register or Login

Varyatör pahallı gelirse, You are not allowed to view links. Register or Login'ye tamir takımı da edinilbilir.

///////////////

dogan

#297
Tamir setini denedim ama max 10.000 km gidiyor her seferinde 150 tl ödüyorum artı 3 değişmeden sonra trigerin gergi bilyası bozuluyor bu sefer 150 tl de onun için ödüyorum dolayısıyla 30.000 km maliyeti bana 600 tl ye maal oluyor. ama sıfır varyatör için 50.000 km. ömür biçiyorlar. 90 Euro'ya temin edebileceğimiz neresi vardır. Ayrıca Ebay fiyatı 85 sterlin görünüyor ancak TR için yaklaşık 60 sterlinde kargo bedeli isteniyor bu durumda 350 tl ye geliyor. adetli getirmek istediğiniz zaman ise işin içine birde gümrük giriyor. İtalya dan daha ucuza getirtme şansı varmıdır. 250 tl ye gelirse ben hemen almaya razıyım. Alfa kullananları ve kendimi bu dertten kurtaracak bir çözüm arıyorum. malum yetkili servis triger+varyatör 1500 tl talep ediyor ben bu fiyata aracımın en full bakımını yaptırırım.Çözüm önerisi olanlar lütfen paylaşsın.

Alfadanadam

#298
Serkan'ın verdiği linkte hemen al fiyatı 69 sterllin. Satıcı ile iletişime geçerek kargo fiyatı öğrenilebilir ki ben 30 sterlin civarı olur diye düşünüyorum. Bu durumda bugünkü kura göre (paypal'a göre 1 sterlin 2,38 TL) 235 TL'ye gelir.
Toplu alımı düşünmeyin bile, zira 1 adet bile teorik olarak gümrüğe takılabilir. Normalde otomotiv parçası yasak ama ticari amacı olmayan parçalarda genelde yardımcı oluyorlar ama bunun da garantisi yok elbette.
O açıdan getiren herkes kendine getirsin ki gerek gönderimde gerekse gümrükte sıkıntı olursa sipariş verenle malı getiren arasında sıkıntı yaşanmasın.

dogan

#299
Geçmişte gümrükte çalışan bir arkadaşımla parçanın TR ye girişinde sıkıntı olup olmayacağını konuştum 1 adet dahi olsa sıkıntı olacağını söyledi. Bende karayolu ile gümrük sıkıntısını aşmaya çalışıyorum.önümüzdeki hafta parçanın gelmesini umud ediyorum sonucu sizlerle paylaşıyor olacağım. DHL in sanal posta sistemi diye bir şey işittim bu konuda bilgisi olan varmı. Gümrük sıkıntısı yaşanmıyor diye duydum.