Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Varyatör Problemi - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Keox

#350
Alıntı Yap
Alıntı YapExtended Life seriyi ilk defa duyuyorum. Kullanılan yağ Mobil1 5w-30 sentetik , temsili link olarak mobil sayfasında karşılık geleni:

You are not allowed to view links. Register or Login#

Tamam yağda sıkıntı yok. Benim tavsiye etmediğim yağ

You are not allowed to view links. Register or Login

Alıntı Yappeki bende değiştiricem sizin tavsiyeniz son serilerin bir varyatörmü taktırsam yoksa bu valfli serilerinden mi taktırsam? benim araç 186000 de şuan bildiğim kadarıyla bugüne kadar 1 kere varyatör değişmiş ve 3 kere tamir görmüş eski sahibinin dediğine göre 5 gün sonra bakıma sokucam alfamı zaten kandırılmak istemiyorum açıkçası yardımcı olursanız çok sevinicem şimdiden teşekkürler herkese:)

Varyatör denen dişli mekanik bir parça zaten. Valfli seri yeni seri diye birşey yok. Varyatör, ilk kullanılmaya başladıktan sonra bazı revizyonlar gördü. Maksat yaşanan bu sıkıntıları bertaraf etmek. Ama görülüyor ki bu teknik revizyonlar çare olmadı. Piyasada eski revizyon varyatör kaldığını pek sanmıyorum zaten. Siz gene de varyatörün yeni versiyon olup olmadığını sorun tabi.
Varyatör tamir ya da değişimi yaptıracaksanız külbütör kapağının lastik contasını da yenilemek gerekebilir. Üst kısımdan yağ akıntısı varsa mutlaka değiştirin.

saolasın verdiğin bilgi için teşekkürler.

Onur ÖZTÜRK

#351
Arkadaşlar ve abilerim;

Ne kadar mahçup olduğumu anlatamam yukarıda yazdıklarım için.
Varyatör sorunumu(ki değilmiş) herkes biliyor. Sonuçta geçenlerde Auto Delta'ya gittim. Serkan Usta hasta yatağından kalktı geldi sağolsun(acil yola çıkmam gerektiği ve istanbula dönüşümün en az 7 ay sürecek olması sebebiyle) Kaputu açtı baktı ve araçta hiçbirşey olmadığını söyledi. Ben ikna olmayınca önce kendi 156'sının kaputunu sonra dükkanda duran soğuk bir 147'nin motorunu çalıştırarak dinletti. Sonuçta sıkıntı olmadığına her T.S motorda olan bir ses için boşuna kuruntu yaptığıma ve yağ değişimi zamanı geldiği durumuna ikna olarak oradan ayrıldım. Hem güler yüzle hemde elindeki parçalarla göstererek sorun olmadığını, bu seslerin hidrolik iticilerin içindeki yağın viskozitesini kaybetmesinden kaynaklandığını yağ değişiminde bu seslerin biraz daha azalacağını fakat tamamen giderilmeyeceğini her T.S. motorda bir miktar bu ses olduğunu açık ve uygulamalı bir şekilde anlattı sağolsun. Burada beni yanıltan Kırklareli'de ki 2 usta oldu. kaputu açar açmaz varyatör dedi ve beni bu kadar uğraştırdı.

Buradan kendisine özür dilediğimi ve yukarıda yazdıklarımla ilgili çok utandığımı belirtmek istiyorum.

Herkese hayırlı cumalar...
                                                                                                                           Stile Italiano

ArinFırat

#352
Alıntı Yap
Alıntı YapExtended Life seriyi ilk defa duyuyorum. Kullanılan yağ Mobil1 5w-30 sentetik , temsili link olarak mobil sayfasında karşılık geleni:

You are not allowed to view links. Register or Login#

Tamam yağda sıkıntı yok. Benim tavsiye etmediğim yağ

You are not allowed to view links. Register or Login

Konumuz yağ değil ama mobil 1 156 için tavsiye ettiği yağ,işte linki You are not allowed to view links. Register or Login

Alper

#353
Valla hocam ben Mobil 10 60 kullanıyorum ve çokta memnunum , kullanma sebebim ise yüksek devirli kullanmamdan kaynaklı yoksa 10 40 ta kullanabilirsiniz ama önemli olan yağ değişim süresini biraz daha önceye çekip 8-9 bin km de bakıma girmek.

Inan



Varyatör denen dişli mekanik bir parça zaten. Valfli seri yeni seri diye birşey yok. Varyatör, ilk kullanılmaya başladıktan sonra bazı revizyonlar gördü. Maksat yaşanan bu sıkıntıları bertaraf etmek. Ama görülüyor ki bu teknik revizyonlar çare olmadı. Piyasada eski revizyon varyatör kaldığını pek sanmıyorum zaten. Siz gene de varyatörün yeni versiyon olup olmadığını sorun tabi.
Varyatör tamir ya da değişimi yaptıracaksanız külbütör kapağının lastik contasını da yenilemek gerekebilir. Üst kısımdan yağ akıntısı varsa mutlaka değiştirin.
[/quote]

Külbütör kapağı contası ne demek? üst kapak contası anlamına mı geliyor?

Gouki


Inan

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet İnan bey, üst kapak contası.

Teşekkürederim sora sora öğreniyorum .aracımın keçeleri ve üst kapak contası varyatörü ,devir daim değişecek bu hafta sonu.Eksik bir şey kalmasın malum önümüz kış.

ksklistomur

Selam arkadaşlar, birçok yorum okudum fakat varyatör arızasının aracın performansına nasıl yansıdığına dair net bir bilgi alamadım. Açıkcası her sayfayı kontrol edemedim.

Aracın çekiş gücüne ve performansına, kalkışlarda hızlanmasına nasıl yansır? bilgilendirirseniz sevinirim.

Gouki

#358
Devir    ...1000...2000...3000...4000...5000...6000...7000
                          ___________                                                 10 Derece, üst ölü noktadan önce, açılma anında
Emme    _____/.......................\______________________      8 Derece, üst ölü noktadan sonra

Egzoz    ________________________________________    40 Derece, alt ölü noktadan önce



Selamlar,

Yukarda çizmeye çalıştığım şekil varyatörün Twin Spark motorlarda egzantrik mili -dolayısıyla- subap zamanlamasına etkisini biraz basit de olsa ifade ediyor. Varyatör 1400 ile 3500 devirleri arasında egzantrik milinin hızına etki ederek (yavaşlatarak) bir tam döngü içinde subapların kapalı olduğu yanma anındaki periyodun süresini arttırır. Görüldüğü gibi aslında "değişken zamanlamalı" tanımı tam doğru değildir. Bu daha çok bir "adım fonksiyonu"dur.

Kısaca artık görevini yapamayan bir varyatör üst devirlerde olmasada alt ve orta devirlerde güç, tork kaybına neden olacaktır.

ksklistomur

Teknik bilgi için çok teşekkür ederim. Aracımı depara kaldırdığımda 2800-3000 devirden sonra atılım yaptığını hissediyorum. Sanırım sebebi bu olsa gerek.

Yiğit Doğukan

You are not allowed to view links. Register or Login
Devir    ...1000...2000...3000...4000...5000...6000...7000
                          ___________                                                 10 Derece, üst ölü noktadan önce, açılma anında
Emme    _____/.......................\______________________      8 Derece, üst ölü noktadan sonra

Egzoz    ________________________________________    40 Derece, alt ölü noktadan önce



Selamlar,

Yukarda çizmeye çalıştığım şekil varyatörün Twin Spark motorlarda egzantrik mili -dolayısıyla- subap zamanlamasına etkisini biraz basit de olsa ifade ediyor. Varyatör 1400 ile 3500 devirleri arasında egzantrik milinin hızına etki ederek (yavaşlatarak) bir tam döngü içinde subapların kapalı olduğu yanma anındaki periyodun süresini arttırır. Görüldüğü gibi aslında "değişken zamanlamalı" tanımı tam doğru değildir. Bu daha çok bir "adım fonksiyonu"dur.

Kısaca artık görevini yapamayan bir varyatör üst devirlerde olmasada alt ve orta devirlerde güç, tork kaybına neden olacaktır.

Peki bu durum, yani alt ve orta devirlerde ki güç, tork kaybı yakıt sarfiyatını artırıyor mu? Benim varyatör arada sırada araba çalıştığı anda 3 saniye kadar dizel sesi veriyor ve düşük devirlerde normalden biraz daha zor hızlanıyor.

Gouki

Performanstaki düşüşü bertaraf edebilmek için daha fazla gaz pedalına basılacağını düşünürsek yakıt tüketimini etkileyebilir. Yiğit 1.6 Twin Spark motorların alt devirleri zaten normalde de pek iyi olmadığından senin durumun varyatörden olmayabilir.

Yiğit Doğukan

Evet olabilir. Abi daha alışamadım ben bu TS motora =)

awanger33

You are not allowed to view links. Register or Login

linkteki parçalar hangi durumda işe yarar aracın bakımı geldi varyatör 570 tl :(

Alfadanadam

Varuatörün ruhundan anlayan bir servşsibiz varsa geteğini yaparlar. Bu tamir takımna ihtiyacnız yok, gereğini ustanıza bırakın benc

Tapatalk 2


thuGLife

Bende bu başlık altında sorunumu belirteyim. Aracı mı yeni aldım 156 mk2. Varyatör sorunu olduğu belli ilk çalıştırmada 3-4 saniye canavar mîsali çalışıyor daha sonra normale dönüyor ama ki aması beni endişelendiren konu... Araç 1-2-3-4 vites fark etmiyor 1.500 devirden 3.000-4000 devire kadar vıy vıy vıy yada gıy gıy gıy veya voy voy voy nederseniz artık, artarak bi ses çıkarıyor. Bazı tofaş kuş grubunda yada kullandığım çoğu araçta geri vitese takıp gidilen ses gibi vuy vuy vuy diye ses gelîyor. Gaza yüklendikçe ses azalıp kayboluyor ama 1500 devirden 3-4 bine kadar normal gaz verme rolantisiyle giderken bu ses geliyor. Geri viteste gider gibi. Acaba bu problem sadece varyatörden mi yoksa başka bi problemim mi var ?

Alfadanadam

Rulman arızası bence. v kayışı yada triger sistemi üzerinde çalışan rulmanlardan biri yada fazlası bozulduğu için ses yapıyor olabilir.

Tapatalk


Alfadanadam

Ayrıca burada sormamıştınız amcak aracınızın motoru "mükemmel" çalışmadan lpg olayına girmeyin . Aranır durursunuz sonra acaba arıza nerede diye.

Tapatalk


Gouki

Bulent abiye katiliyorum. Aynisi basima geldiginde banada rulmanlardan geldigini soylemisti. Hakliydi :)

HTC One cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
Bende bu başlık altında sorunumu belirteyim. Aracı mı yeni aldım 156 mk2. Varyatör sorunu olduğu belli ilk çalıştırmada 3-4 saniye canavar mîsali çalışıyor daha sonra normale dönüyor ama ki aması beni endişelendiren konu... Araç 1-2-3-4 vites fark etmiyor 1.500 devirden 3.000-4000 devire kadar vıy vıy vıy yada gıy gıy gıy veya voy voy voy nederseniz artık, artarak bi ses çıkarıyor. Bazı tofaş kuş grubunda yada kullandığım çoğu araçta geri vitese takıp gidilen ses gibi vuy vuy vuy diye ses gelîyor. Gaza yüklendikçe ses azalıp kayboluyor ama 1500 devirden 3-4 bine kadar normal gaz verme rolantisiyle giderken bu ses geliyor. Geri viteste gider gibi. Acaba bu problem sadece varyatörden mi yoksa başka bi problemim mi var ?

Selamlar,
Arkadaşların belirttiği gibi vıjj vb. sesler büyük ihtimal kayışların gezindiği rulmanlardan geliyordur.

thuGLife

Bülent Bey bayağı uzman. Bütün problemleri şak diye tahmîn ediyor gözlemlediğim kadarıyla. Biz de çok şanslıyız bu durumda :)
Bir de sadece 50 km hızda viteste yada boşta böyle lastiğe bişey yapışmış takılmış gîbi yukarıdaki soruna benzer bi ses çıkıyor motorla alakası olduğunu sanmıyorum. 
Peki varyatör+rulmanların bana faturası ne olur aşağı yukarı?

Alfadanadam

Lastikteki ses çok belirsiz ama porya arızası başlangıcı olabilir.
Sadece triger seti fiyatı artı işçilik sanırım 500-600 lira falan ama emin değilim fiyatlardan.
Eğer rulman sesi triger seti dahilindeki bir rulmandan geliyorsa set değişimiyle o da hallolur.
Ses hangi rulmandan geliyorsa o değişeceği için fiyat da değişir. Avare rulmanlar dışında alternatör rulmanı yada hirdolik direksiyon pompasının rulmanı da ses yapıyor olabilir.
En nihayetinde uzman bir gözün görmesi lazım.

Qadesh

Şanzumanada baktırın.Benim bir önceki aracımda (renault) böyle problem vardı, şanzuman dişlilerinde aşınma olduğu için yaptığını tespit etmişlerdi.
Alfa Romeo 156 1.6 16V TS Distinctive - 2004 06 EV 5527

thuGLife

Aracı geçen hafta istanbuldan aldım. Maslakta Alfa Milano Bahattin ustayla tanıştım ve araca o baktı. Daha doğrusu zamanı olmadığı için sadece motora baktı basınç değerlerine baktı sorun yok dedi. Normalde izmirde oturuyorum. Buradan Devko Metin ustayı önerdi. Bugün yarın aracı götürüp bi baktıracam umarım büyük bi sorun değildir. Yorumlarınız için teşekkür ederim.

awanger33

You are not allowed to view links. Register or Login
Varuatörün ruhundan anlayan bir servşsibiz varsa geteğini yaparlar. Bu tamir takımna ihtiyacnız yok, gereğini ustanıza bırakın benc

Tapatalk 2

Ankarada bahsettiğiniz anlayan usta varmıdır _?