Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yağ Eksiltme

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben tam anlamadım. 1.6 blok 2.0 blok haline mi getirilecek CNC gibi bir sistem ile? Veya 2.0 blok var, o mu takılacak?
Bloklar aynı sadece içindeki parçalar farklı 1.6 ile 2.0 arasında diye biliyorum.

alfistahakan

Saçmalık olacak kusura bakmayın ama ANIL 1.6 aracını 1.8 yapmıştı.İzmir DEVKO'da.Ama iş pistonlarda bitmiyorki fren sistemi,baskı balata devirdaim,triger falanda filanda 2.0 olmalı ama saçmalıyor da olabilirim fikir sadece...Hi. bu işleri girmeden en iyisi mavcut problemi giderip keyifle kullanmaya devam etmesidir.Gerçi ben 2 kez motor yaptırdım ama bi keyfini süremedim o ayrı konu.
Hakan
Forever Alfa

Kibitzer

Silindir boyutları farklı değil mi? Blok aynı ise segman-gömlek vs. gibi parçalar ile mi değişiyor motor hacmi? İlerde olur da ben de alırsam böyle birşeyi düşünebilirim motor yaptırdığımda. Malum TS motorlar 150-200bin civarında genellikle yenilenme istiyor.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

blackeyekenan

Arkadslar yapmayın gözünüzü seveyim, alfa kullananlar benim gözümde vede  hayata bakış açıları yönünden herzaman farklıdır, siz ne dediğimi anladınız , böyle güzel insanların , kaldıkı ikinizde alper bey ve volkan bey  alfalar konusunda cok tecrübelisiniz , bizlerd yeni yeni öğreniyoz alfaları, sizlerden ve diğer tüm forum yönetici ve üyelerden tcrübelerini dinleyerek  sıkıntıları çözmeycalısıoruz, benim aracın zaten biliyorsunuz yağ eksiltme sorunu var, bunuçözmem lazım, zaten 2 .0 motor yapamam, ama motorsikleler de bu upgrade olayı oluyor, tabi uygun durumlarda vede gerrekli parcalarla getirilebilir, alperbey sadece fikir vermek istedi tesekkur ederim, volkan bey de bunun aracın kmyasını bozuyor seklınde yorum getirmek istemiş, bende öyle düşünüyorum zaten, aama yapanlar yok mu var bu tamamen tercih meselesi, saygı duymak lazım , ben iki değerli yılların alfacılarının bu duruma düşmesine inan üzülüyorum,  love you all:)
Aldırtacaksın bana illa o GT yi volkan bey,


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
Silindir boyutları farklı değil mi? Blok aynı ise segman-gömlek vs. gibi parçalar ile mi değişiyor motor hacmi? İlerde olur da ben de alırsam böyle birşeyi düşünebilirim motor yaptırdığımda. Malum TS motorlar 150-200bin civarında genellikle yenilenme istiyor.
Eet gömlek sanırım aynı alper beyin dediği gibi yapılabilir, aslında çokda masrafı da yokmuş , ama bana göre orjinal hali kalsa daha iyi olur, yeterki yağ eksiltmesin gereğinden çok:)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

Kibitzer

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Silindir boyutları farklı değil mi? Blok aynı ise segman-gömlek vs. gibi parçalar ile mi değişiyor motor hacmi? İlerde olur da ben de alırsam böyle birşeyi düşünebilirim motor yaptırdığımda. Malum TS motorlar 150-200bin civarında genellikle yenilenme istiyor.
Eet gömlek sanırım aynı alper beyin dediği gibi yapılabilir, aslında çokda masrafı da yokmuş , ama bana göre orjinal hali kalsa daha iyi olur, yeterki yağ eksiltmesin gereğinden çok:)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Alfalarımızın motorları zaten aynı hacimdeki diğer araçlara göre güçlü.

Arkadaşın biri aracını satmak için okulda başka bir öğretmen ile anlaştı. Yerine ne alsa diye de bakınıyordu sahibinden'de. Bir Mazda bulmuş 97 model, 1.8 motorlu 15binTL'ye. Öve öve bitiremiyordu "ooolum 1.8 motor 114 beygir" diye. Bizim 1.6'larımız zaten 120hp. Fazlası isteniyorsa satıp 2.0 almak daha ucuza malolur motora işlem yapmaktansa.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

Volkey

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Saçmalamalar yüksek seviyeye ulaşmaya başlamış kusura bakmasın kimse... Aracı pistonları falan iyice değiştirip, 3.0 litre yapıp birde turbo takıp 2500hp yapmak lazım aslında en güzeli... Kenan'cım, bir müsibet bin nasihatten iyidir demişler ama, sen müsibetler silsilesi istiyorsun... Hadi hayırlısı bakalım... Araç on numara ama bu gidişle üç olacak... Yapmayın, tecavüz etmeyi bırakın şu Alfa'lara...

İstediğim gibi saçmalayabilirim buna siz veya bir başkası karışamaz , kusura bakmayın diyorsunuz fakat bakıyorum...
Ben arkadaşa fikir vermek için bunu buraya yazıyorum.
Çünkü çoğu arkadaş 156 MK2lerde 2.0'ın azlığından veryansın ediyor ve bir çok parça değişecekken bunları aralarında pekte fiyat farkı olmamasından kaynaklı olarak 2.0 parçalarıyla değiştirebileceğini söylüyorum.
Birde bunu saçmalık olarak görmek esas saçmalık , belki arkadaş 2.0 almak istiyorken bulamadığı için 1.6 aldı.
Şuan da bir sorunu var ve bunu çözerken gereken parçaları değiştirme yoluna girdiğinde 2.0 a geçiş daha mantıklı gelebilir.
Bizler burada bilgilerimizi fikirlerimizi paylaşıyoruz.
Siz bir başkasının fikrine veya düşüncesine saygı göstermeyecek ve bunu saçmalık olarak görecek kadar kendinizi bir şey sanıyorsanız kusura bakmayın ama saçmalayan insanların yanında ne işiniz var!!!

Ben kendimi bunu saçmalık olarak görecek kadar birşey sanarım Alper'cim. Bu kadar fevri olmana gerek yok. Özel olarak kişisel bir saldırı olarak algılamana hiç gerek yok. Bir defa bilgilerin yarım, varsayımlardan ibaret kesin ve net veriler yok. Cümlelerde "sanırım" kelimesi geçiyor. Şöyle olsun böyle olsa vs. şeklinde bilgiler. Memlekette daha düzgün segman atıp, yağ eksiltmeye çözüm bulamamışlar sen diyorsunki aracı 2.0 litreye dönüştür. Sonra bu adam bu aracı kime satacak? Sen alırmısın 1.6 dan 2.0 dönüşmüş bir araç? Hemde Alfa Romeo? Çöpe mi atsın adam paralarını? Bu arada burada saçmalayan kimseyi görmedim, ta ki, senin parlak fikrini görene kadar. Kusura bakma güzel kardeşim, çok fantastik fikirler olmuş seninkiler, saçmalamamışsın afedersin, fantastik olmuş sadece...

Volkey

Daha ucuza gelecek olan birşey de yok ayrıca. Kenan'ın işi çözüldü, kendisi farklı formüller arıyor sadece. Düşünün fantastik düşünce hayata geçirilmeye kalkışılsa, zaten bahsedilen işlem üzerine ayrıca bir de şu anki çözümün maliyeti eklenecek... İkisi birbirinden farklı ve her şekilde yapılması gereken bir işlem. Yağ eksiltme sorunu olmasın diye mecburen segman olayı baştan çözümlenecek, istersen 5.000cc ye yükselt motoru fark eden birşey olmayacak...

Volkey

You are not allowed to view links. Register or Login
Saçmalık olacak kusura bakmayın ama ANIL 1.6 aracını 1.8 yapmıştı.İzmir DEVKO'da.Ama iş pistonlarda bitmiyorki fren sistemi,baskı balata devirdaim,triger falanda filanda 2.0 olmalı ama saçmalıyor da olabilirim fikir sadece...Hi. bu işleri girmeden en iyisi mavcut problemi giderip keyifle kullanmaya devam etmesidir.Gerçi ben 2 kez motor yaptırdım ama bi keyfini süremedim o ayrı konu.

Bilakis gayet doğru anlatmışsınız. Bu tip işlemler mühendislik işidir. Sanayi işi ile sağlıklı sonuçlar elde edilemez. Yeni bir araç parasına malolacak işlemler ve bir çok diğer parça ve çeşitli enstrümanlar ile birlikte büyük çaplı bir değişim gereklidir. Buna kalkışmak tamamen fantastik olur. Yağ eksiltmesini giderebilecek usta sayısı bir elin parmağı kadarken, diğer işlemleri yapmak aracı çöpe atmaktan başka birşey olamaz...

Alper

Şimdi sizler bu arkadaşım geçmişte yaşadığı sorunları biliyor musunuz?
Triger kopartmış bir araç bu ve sağlıklı bir tamir yapılmamış.
Farkındaysanız ben sadece fikir veriyorum zaten araç kendi aracı.
2.0 almak istediğini de bildiğim için bunu söylüyorum yoksa banane!!!

Şimdi bu araçta tahminimce üst kapak adam akıllı yapılmamış gibi triger kopmasından sonra.
1,6 ile 2,0 arasındaki farkı biliyor musunuz ile başlayayım.
Enjektörleri dahi aynı bunu biliyor musunuz hatta piston çapları vs. de aynı olması gerek.
Piston kolları farklı diye hatırlıyorum ve tabii üst kapak.
Şimdi arkadaş bir dizi işleme girecek gibi inşallah girmez sadece segman ile düzelir ama eğer farklı hasarlarda varsa ne olacak.
Tekrar tekrar iş çıkacak başına ve tekrar parça alacak tekrar işçilik verecek.
Ben olsam gider çıkma bir üst kapak alırım ama orjinal işlenmemiş hiç yani rektefiye edilmemiş.
Tabii birde piston kolları hatta pistonlarda bir şey varsa piston ve gömlekte aynı şekilde.
Çünkü yan sanayi kullanmaktansa çıkma bazı durumlarda daha iyidir mesela.
Pistonlar iyi ise sadece piston kollarını değiştirip üst kapağı komple değiştirdiğinizde zaten 1.6 litrelik hacim büyümüş olacaktır.
Üst kapak ve millerde değiştiği için direk 2.0 olmuş olur motor.
Geriye sadece 1.6 lık yazılımı yapmak kalıyor ki bu en kolayı.
Bu söylediklerimi illa yapacak diye bir şey demiyorum ama fantazi olması ayrı bir olay.
Zaten arkadaş buna uzun yıllarca binmeyi düşünüyor satmayı düşünmüyor.
Demek ki sizler daha aracı alırken veya birşey yaparken satarken zorlanırım diye düşünenlerdensiniz...
Bir aracı almak ve kullanmak kendi isteğinize göre projelendirmek , şekil vermek sizin kendinize kalmış birşeydir.
Ben bunu 2 sene satıcam diyiptemi alıyorsunuz araçlarınızı...

Ben yine söylüyorum bazıları katılır bazıları katılmaz ayrıdır.
Ama ben birşeyi yapacaksam aracımda 1.6 ise ama her şeyinden memnunsam fakat içimde 2.0 sevdası olsa direk böyle bir hasar durumunda çıkma temiz bir üst kapak ve piston kolları ile çözüme giderdim.
Segmanları sıfırlar ne zaman satacağımı düşünmeden keyfini sürerdim.
Neden daha yeni aldığım ve keyifle kullandığım ve kullanacağım araca ilerde satamam diye içimdeki istekleri geri tepeyim ki!
Herkes kendi aracına istediğini yapar buna kimse karışamaz ve saçmalık bu diyip de insanları sinirlendiremez...
Ben kendi fikrimi söylüyorum bunu uygulamak yada uygulamamak o arkadaşa düşer.
Buraya gelip de saçmalıyorsun diyemez kimse bana...
Bu yapılmış vede gayet kolay bir uygulamadır aslında.
Ata mesela 1.6 motora 2.0 baskı balatası ve şanzımanı taktı diye hatırlıyorum.
Üzerine yazılımda yaptı ve gayet de güzel kullanıyor.
Bunun neresi saçmalık.
İstedi ve yaptı bazılarının cesaret edemedikleri şeyleri yaptığı zaman insanlar saçmalamış mı oluyor.
Bilmeden konuşuyorsunuz arkadaşlar.
Bağıra bağıra söylüyorum bloklar aynı diye , pistonlar aynı sadece kollar farklı ve üst kapak farklı ve tabii ki yazılım.

45volkan45

Sevgili arkadaşlar alper ve adaşım volkan gereksiz yere birbirinizi kırıyorsunuz Volkan haklı ama alper de haklı kendimden yola çıkarak örnek vereyim bende bulunan 1.6 şahine italyadan klima getirttim motor hacmini 1.8 e çıkardım(ama biz piston çapını büyülttük kollar ile oynamadık) çok masraf yaptım Şimdi gelelim işin özüne saçmaladımmı belki, keyif aldımmı inanın aldığım keyif verdiğim paradan çok fazlaydı.Daha sonra doğru yolu bulup şu an kullandığım bebeğimi aldım.İşin özü saçmalamak göreceli bir kavram bu yüzden sevgili Alper ve Volkan Bu tatliya  baglasak-

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Sevgili arkadaşlar alper ve adaşım volkan gereksiz yere birbirinizi kırıyorsunuz Volkan haklı ama alper de haklı kendimden yola çıkarak örnek vereyim bende bulunan 1.6 şahine italyadan klima getirttim motor hacmini 1.8 e çıkardım(ama biz piston çapını büyülttük kollar ile oynamadık) çok masraf yaptım Şimdi gelelim işin özüne saçmaladımmı belki, keyif aldımmı inanın aldığım keyif verdiğim paradan çok fazlaydı.Daha sonra doğru yolu bulup şu an kullandığım bebeğimi aldım.İşin özü saçmalamak göreceli bir kavram bu yüzden sevgili Alper ve Volkan Bu tatliya  baglasak-

Bu saçmalamak değil benim de anlatmak istediğim bu.
Böyle denilince o zaman ne diye araçlarınıza film yaptırıyorsunuz , neden jant değiştiriyorsunuz , orjinalliği değişiyor değil mi sen aracı öyle mi aldın , Hayır .
Eee o zaman orjinallikten çıktın ve saçmaladın kendi deyiminle değil mi?
İnsan keyif almak için bir şeyler yapar bunu belki tasnif etmeyebilirsin ama çıkıpta saçmalık diyemezsin.
Benim çevremde bir dünya arkadaşım var sırf zevki için motoru söküp yerine takan çünkü bunu yapmaktan zevk alıyor.
Mesela ben aracımın bakımını kendim yapıyorum 5 binde bir kendim diğer 5 binde Yılmaz abi (Sportivo) ya gidip yaptırıyorum.
5000 km de yap değişimi ve filtreleri değiştiriyorum çok basit bir şey işçilikte bir para değil dışarıya zaten yaptırıyorum o ayrı ama kendi aracımla kendimin ilgilenmesi paha biçilemez benim için.
Yılmaz abinin orada kapıları söktüm ve izolasyon yaptık neden kendim söktüm zevkini almak için kendi emeğimin olması için ve bu yaptığım işe değer katar.
Ama kimisine göre saçmalık benim yaptığım şey değil mi?
Neden fabrikanın yaptığı kapıyı söküyorum ve içine izolasyon malzemeleriyle işlem yapıyorum ki ben saçmalamak için mesela.
Arkadaşlar bazen gerçekten de saçmalıyor insanlar.
Bazı şeyleri sadece keyif olsun diye bozmak bile ona harcanan zaman ve paradan daha değerlidir.
Keyif almak böyle bir şey.

Volkey

You are not allowed to view links. Register or Login
Şimdi sizler bu arkadaşım geçmişte yaşadığı sorunları biliyor musunuz?
Triger kopartmış bir araç bu ve sağlıklı bir tamir yapılmamış.
Farkındaysanız ben sadece fikir veriyorum zaten araç kendi aracı.
2.0 almak istediğini de bildiğim için bunu söylüyorum yoksa banane!!!

Şimdi bu araçta tahminimce üst kapak adam akıllı yapılmamış gibi triger kopmasından sonra.
1,6 ile 2,0 arasındaki farkı biliyor musunuz ile başlayayım.
Enjektörleri dahi aynı bunu biliyor musunuz hatta piston çapları vs. de aynı olması gerek.
Piston kolları farklı diye hatırlıyorum ve tabii üst kapak.
Şimdi arkadaş bir dizi işleme girecek gibi inşallah girmez sadece segman ile düzelir ama eğer farklı hasarlarda varsa ne olacak.
Tekrar tekrar iş çıkacak başına ve tekrar parça alacak tekrar işçilik verecek.
Ben olsam gider çıkma bir üst kapak alırım ama orjinal işlenmemiş hiç yani rektefiye edilmemiş.
Tabii birde piston kolları hatta pistonlarda bir şey varsa piston ve gömlekte aynı şekilde.
Çünkü yan sanayi kullanmaktansa çıkma bazı durumlarda daha iyidir mesela.
Pistonlar iyi ise sadece piston kollarını değiştirip üst kapağı komple değiştirdiğinizde zaten 1.6 litrelik hacim büyümüş olacaktır.
Üst kapak ve millerde değiştiği için direk 2.0 olmuş olur motor.
Geriye sadece 1.6 lık yazılımı yapmak kalıyor ki bu en kolayı.
Bu söylediklerimi illa yapacak diye bir şey demiyorum ama fantazi olması ayrı bir olay.
Zaten arkadaş buna uzun yıllarca binmeyi düşünüyor satmayı düşünmüyor.
Demek ki sizler daha aracı alırken veya birşey yaparken satarken zorlanırım diye düşünenlerdensiniz...
Bir aracı almak ve kullanmak kendi isteğinize göre projelendirmek , şekil vermek sizin kendinize kalmış birşeydir.
Ben bunu 2 sene satıcam diyiptemi alıyorsunuz araçlarınızı...

Ben yine söylüyorum bazıları katılır bazıları katılmaz ayrıdır.
Ama ben birşeyi yapacaksam aracımda 1.6 ise ama her şeyinden memnunsam fakat içimde 2.0 sevdası olsa direk böyle bir hasar durumunda çıkma temiz bir üst kapak ve piston kolları ile çözüme giderdim.
Segmanları sıfırlar ne zaman satacağımı düşünmeden keyfini sürerdim.
Neden daha yeni aldığım ve keyifle kullandığım ve kullanacağım araca ilerde satamam diye içimdeki istekleri geri tepeyim ki!
Herkes kendi aracına istediğini yapar buna kimse karışamaz ve saçmalık bu diyip de insanları sinirlendiremez...
Ben kendi fikrimi söylüyorum bunu uygulamak yada uygulamamak o arkadaşa düşer.
Buraya gelip de saçmalıyorsun diyemez kimse bana...
Bu yapılmış vede gayet kolay bir uygulamadır aslında.
Ata mesela 1.6 motora 2.0 baskı balatası ve şanzımanı taktı diye hatırlıyorum.
Üzerine yazılımda yaptı ve gayet de güzel kullanıyor.
Bunun neresi saçmalık.
İstedi ve yaptı bazılarının cesaret edemedikleri şeyleri yaptığı zaman insanlar saçmalamış mı oluyor.
Bilmeden konuşuyorsunuz arkadaşlar.
Bağıra bağıra söylüyorum bloklar aynı diye , pistonlar aynı sadece kollar farklı ve üst kapak farklı ve tabii ki yazılım.

O arkadaşın o arabayı daha almadan öncesini ben çok iyi biliyorum. Aracı da iyi biliyorum satanı yapanı ne varsa hepsini biliyorum... Şanzıman değişikliği ile motora yapılmasından bahsettiğin iki konu tamamen farklı. 2001 yılında 145Qv üzerine 145 1.6 şanzımanı taktım. Mecburi bir durum var ve öyle gerkti. Aracın kalkışı gidişi çok farklı oldu. İşlem olarak çok basit bir işlem, birini söküyor diğerini takıyorsun bu kadar. Senin bahsettiğin konular mühendislik isteyen konular, öyle onu sök bunu tak şu bu ile olacak işler değil.

Araçlarımı neden aldığım hangi mantıkla aldığım bana kalmış. Arabayı aldığım gün satılığa çıkartırım. Aldığım gün satacağım günü de düşünmeye çalışırım. Arabayı apaçiye çevirip, iyicene değerini kaybettirip, aldığımın yarısına satmak için yalvar yakar uğraşmam. Bu arada ts motorlarda, 1.6 ile 1.8 aynı fakat 2.0 motorlarda balans şaftı var. Ayrıca 1.8 ve 2.0 motorlarda, 1.6 motorlarda bulunmayan değişken uzunluklu emme manifoldu bulunmakta... Bu araçlarda yazılım değil beyin değişimi gerekir. Fiyatlarını araştırmanızı öneriyorum.

Bunlar konunun ehemmiyetini vurgulamak için bahsettiğim giriş bilgileri, daha detaylı bilgi lazım olursa, maliyetleriyle birlikte ortaya dökelim. Ben seni sinirlendirmek için ya da kişisel saldırı amaçlı bir şey söylemedim. Sana saçmalıyorsun da demedim direkt olarak. Nasıl sen fikrini söylüyorsan ben de senin fikrinle ilgili olan fikrimi söyledim kardeşim. Şahsınla alakalı birşey yok.

Sonuç olarak tekrar değerlendirirsek tekrar ediyorum, tamamen saçma olduğu gibi hem maliyet, hem alınacak sonuç bakımından tamamen gereksiz ve fantastik bir uygulama olur. Sağlıksız olması da apayrı bir konu.. Kenan'ın aracında yapılcak tamirat uygulaması çok açık ve belli, ayrıca basitte. 10.000 km de arabayı sıkıştırması halinde dahi 500gr. yağ eksiltecek şekilde yapılacak arabası. Kendi biliyor zaten. Zaman meselesi sadece...

Birde yapılmış olduğundan bahsettiğin uygulamada neler yapılmış, araçta neler değişmiş, araç dynoda kaç hp olmuş, sağlıklı şekilde kaç km kullanılmış vs vs... Tek tek maliyet hesaplandığında ne çıkmış bunları da öğrenirsek çok bilgilenmiş olacağız. Lütfen aydınlat bizleri de öğrenelim. Yanlışımız varsa bilgimizi güncelleyelim kardeşim... Aydınlanalım...

Volkey

Bu arada Alper kardeşim, kimseyi de rahatsız etmemek adına, ayrıca seni de rahatsız etmemek adına, kullandığım kelime yanlış bir şekilde algılandıysa tarafından kusura bakma. Asla senin şahsiyetini hedef alarak bir söz söylemedim. Burada kimsenin yanlış birşey yapmasına, parasını sokağa atmasına gönlümüz razı gelmez. Bu düşünceden yola çıkarak konudan bahsederken, beni yanlış anlamanı istemiyorum. Kalbini kırdıysam kusura bakma, tatsızlık falan yok. Yüzyüze gelir bir buluşmada falan tartışırız bu konuyu bir gün. Sevgiler...

mahoretti


Volkey

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Sevgili arkadaşlar alper ve adaşım volkan gereksiz yere birbirinizi kırıyorsunuz Volkan haklı ama alper de haklı kendimden yola çıkarak örnek vereyim bende bulunan 1.6 şahine italyadan klima getirttim motor hacmini 1.8 e çıkardım(ama biz piston çapını büyülttük kollar ile oynamadık) çok masraf yaptım Şimdi gelelim işin özüne saçmaladımmı belki, keyif aldımmı inanın aldığım keyif verdiğim paradan çok fazlaydı.Daha sonra doğru yolu bulup şu an kullandığım bebeğimi aldım.İşin özü saçmalamak göreceli bir kavram bu yüzden sevgili Alper ve Volkan Bu tatliya  baglasak-

Bu saçmalamak değil benim de anlatmak istediğim bu.
Böyle denilince o zaman ne diye araçlarınıza film yaptırıyorsunuz , neden jant değiştiriyorsunuz , orjinalliği değişiyor değil mi sen aracı öyle mi aldın , Hayır .
Eee o zaman orjinallikten çıktın ve saçmaladın kendi deyiminle değil mi?
İnsan keyif almak için bir şeyler yapar bunu belki tasnif etmeyebilirsin ama çıkıpta saçmalık diyemezsin.
Benim çevremde bir dünya arkadaşım var sırf zevki için motoru söküp yerine takan çünkü bunu yapmaktan zevk alıyor.
Mesela ben aracımın bakımını kendim yapıyorum 5 binde bir kendim diğer 5 binde Yılmaz abi (Sportivo) ya gidip yaptırıyorum.
5000 km de yap değişimi ve filtreleri değiştiriyorum çok basit bir şey işçilikte bir para değil dışarıya zaten yaptırıyorum o ayrı ama kendi aracımla kendimin ilgilenmesi paha biçilemez benim için.
Yılmaz abinin orada kapıları söktüm ve izolasyon yaptık neden kendim söktüm zevkini almak için kendi emeğimin olması için ve bu yaptığım işe değer katar.
Ama kimisine göre saçmalık benim yaptığım şey değil mi?
Neden fabrikanın yaptığı kapıyı söküyorum ve içine izolasyon malzemeleriyle işlem yapıyorum ki ben saçmalamak için mesela.
Arkadaşlar bazen gerçekten de saçmalıyor insanlar.
Bazı şeyleri sadece keyif olsun diye bozmak bile ona harcanan zaman ve paradan daha değerlidir.
Keyif almak böyle bir şey.

Bahsettiklerinden çok daha ötede keyifler almışımdır arabalar konusunda. Tüm ekipmanların bulunduğu bir garajda aracımın her türlü bakım ve onarımını yapmaktan büyük keyif alabilirdim. 96-98 yılları arasında Toyota Celica GT aracım varken bu aracın her türlü tamir ve bakımını ustam ile birlikte yapıyordum. Paha biçilmez diye bahsettiğin konuya da katılıyorum. Katılmadığım nokta, aracın kalbine direkt müdahale edilmesinden bahsetmen. Aracın normalde hiç bir şekilde resmi olmayan, hiçbir şekilde sağlıklı olmayan, ne kadar götüreceği belli olmayan, aşırı profesyonel olması gereken bir değişim ile, kapısını sökmen, bakımını yapman arasında dünyalar kadar fark var... Jant takmayla, film çekmeyle arasında dünyalardan da fazla fark var... Yoksa bahsettiklerine ben de katılıyorum. Söylediklerin doğru fakat elma ile armut karışmasın birbirine...

Volkey

You are not allowed to view links. Register or Login
:serefe: :alfisti: :serefe:

:clover:  :serefe:  :clover:

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
:serefe: :alfisti: :serefe:

:clover:  :serefe:  :clover:

Eyvallah dediklerine katılıyorum.
Bir gün buluşur birbirimizin bilgilerimizden öğreneceğimiz çok fazla şey vardır inanırım.
İnsanların agresif olduğu günler vardır benim de o günlerimden birisi bugün.
GM üstüme gelir , Volvo sorun çıkarır garantisi bittiği için 50 bin km de ki parçaya para isterler vs. vs.
Bugün çok ters bir gün.
Eğer ben ters birşey dediysem sizler kusura bakmayın.

Volkey

#93
İnşallah çözülür kardeşim. Üstlerine gideceksin bunların başka türlü olmaz. Bazen Alfa Romeo bile garanti dışı olmasına rağmen yardımcı oluyor. Yüklen...

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada Alper kardeşim, kimseyi de rahatsız etmemek adına, ayrıca seni de rahatsız etmemek adına, kullandığım kelime yanlış bir şekilde algılandıysa tarafından kusura bakma. Asla senin şahsiyetini hedef alarak bir söz söylemedim. Burada kimsenin yanlış birşey yapmasına, parasını sokağa atmasına gönlümüz razı gelmez. Bu düşünceden yola çıkarak konudan bahsederken, beni yanlış anlamanı istemiyorum. Kalbini kırdıysam kusura bakma, tatsızlık falan yok. Yüzyüze gelir bir buluşmada falan tartışırız bu konuyu bir gün. Sevgiler...
Ağalar çaylar benden :)))))


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

blackeyekenan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
:serefe: :alfisti: :serefe:

:clover:  :serefe:  :clover:

Eyvallah dediklerine katılıyorum.
Bir gün buluşur birbirimizin bilgilerimizden öğreneceğimiz çok fazla şey vardır inanırım.
İnsanların agresif olduğu günler vardır benim de o günlerimden birisi bugün.
GM üstüme gelir , Volvo sorun çıkarır garantisi bittiği için 50 bin km de ki parçaya para isterler vs. vs.
Bugün çok ters bir gün.
Eğer ben ters birşey dediysem sizler kusura bakmayın.
İşte ALFİSTA FARKI.  ( moderatör abi buna kızma emi )


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

blackeyekenan

Ya volkan bey  sen desene benim aracı benden iyi biliyosunn, dur bi arıyayım seni,


Sent from my iPad using Tapatalk HD

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)