Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Varyatör Problemi - Genel Bilgi Başlığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tolga_ozhan

#225
Bursa'da DFD car servis diye bir yerde Orhan Usta var.
Onunla varyatör üzerine bir muhabbet ettik.
Bana varyatörü tamir ettiğini söyledi.
Bende bu olayı bildiğimi ama daha sonra yine bozulacağını falan söyledim.
Eğer bozulursa ben kefilim ücretsiz tekrar yaparım diyor.
Sunduğu çözüm ekstradan pul takmak gibi bişey.
150 ytl civarı bir masrafı olur diyor.
Birde yağ değişimini 4000 km'de bir yaparsan varyatörün bozulmaz diyor.
Bu uygulamayı defalarca yaptım ve tekrar bozulan olmadı diyor kendisi.

agucba

#226
Aynı işlemi İstanbul'da 70-80 YTL'ye yapıyorlar ve 1000 km sonra tekrar aynı ses gelmeye devam ediyor. Varyatör bir kere bozuldu mu bozulmuştur. İsterseniz 1000 km'de bir yağ değiştirin.

///////////////

tolga_ozhan

#227
İstanbul'da bu konuyu birkaç yerle görüştüğümde onlar bana geri döndürmez valf'ten bahsettiler. Hatta bir yerde varyatörü elimize alıp iyice inceledik. Sesin tam olarak geldiği yeri falan gördük. Aşınmadan dolayı bir birine vuran parçalar var.
Orhan usta puraya dayanıklı malzemeden pullar koymaktan falan bahsetmişti.

Alfadanadam

#228
Varyatörde ciddi mekanik aşınmalar sonrası ses gelmeye başlıyor. Sadece pul ile kesilebilir şeyler değil. Varyatör içindeki dişlilerin yanısıra içerideki yayın da sebep olduğu aşınmalar mevcut.
Varyatörü korumanın yolları zaten biliniyor.
- Motor soğukken asla 3000 devir geçilmeyecek.
- Yağ değişim peryodu kısaltılacak. (Ben 5000 km. civarı değiştiririm genelde)


Aşağıda Varyatör ile ilgili muhtelif fotolar mevcut. Aşınma bölgeleri hakkında fikir verir.
Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>


Alfadanadam

#229
Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>


Alfadanadam

#230
Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Alfadanadam

#231
Unutmadan, tek yönlü çek vanaların nihai çözüm olmadığı aradan geçen zaman ile belli oldu maalesef.


AlfistiKerem

#232
Yaz başında varyatör değiştirdim,2.000 km yaptım gene ses gelmeye başladı,şaka gibiydi.Neyse ki 3 gün önce tekrar garantiden değiştirdiler parçayı.Ara ara böyle olanı da çıkıyor.O da bana çattı.

147BLACK

#233
Bu varyatör probleminin kesin çözümünü buldum. Varyatörsüz motoru olan bir Alfa'ya geçmek veya motor hacmi daha yüksek bir motor alıp varyatörün güç kaybını fazla hissetmemek. Sesini zaten aracın içinden pek duymuyoruz...
Neyse sustum  sustum
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

serdar_ileri

#234
Motor karkı yağlarının varyatör sorunun çözümüne ilişkin bazı mesajlar yazılmış fakat konu kesin bir karara bağlanmamış. Konuyu iki başlıkta ele almak lazım

Şimdi motor yağı katkı maddeleri forumda yaptığım araştırmalara göre zararı olduğu söyleniyor. (Sübablara vs.) Fakat bu zararı bir an için  göz ardı edersek yağ parçalardan süzülse bile katkı maddeleri varyaöre yapışacağından kağlama görevini sağlayacak ve varyatörde aşınma sorunu olmayacak. Fakat yağ katkı maddeleri daha öncede söylediğim gibi yeni tip alfalara zararlı deniliyor.

İkinci olarak motor katkı maddesi değilde saf bor olarak lanse edilen bor power dan yukarıda bahsettiğimiz yararı kurum oluşturmadan  motora zarar vermeden yaptığı söyleniyor. Acaba bu durum doğru mduur.

Kısaca çeşitli ek yağlama ürünleri kullanarak(motor katkı maddesi olur, ya da başka ürünlerde olur) varyatörün yağsız kalma sorunu çözülebilir mi?

Çözülemezse varyatör için en yararlı yağ hangisidir. Sentetik yağlar parçalar üzerinde katkı oluşturduğu söyleniyor

Tufan

#235
quote:

Motor karkı yağlarının varyatör sorunun çözümüne ilişkin bazı mesajlar yazılmış fakat konu kesin bir karara bağlanmamış. Konuyu iki başlıkta ele almak lazım

Şimdi motor yağı katkı maddeleri forumda yaptığım araştırmalara göre zararı olduğu söyleniyor. (Sübablara vs.) Fakat bu zararı bir an için  göz ardı edersek yağ parçalardan süzülse bile katkı maddeleri varyaöre yapışacağından kağlama görevini sağlayacak ve varyatörde aşınma sorunu olmayacak. Fakat yağ katkı maddeleri daha öncede söylediğim gibi yeni tip alfalara zararlı deniliyor.

İkinci olarak motor katkı maddesi değilde saf bor olarak lanse edilen bor power dan yukarıda bahsettiğimiz yararı kurum oluşturmadan  motora zarar vermeden yaptığı söyleniyor. Acaba bu durum doğru mduur.

Kısaca çeşitli ek yağlama ürünleri kullanarak(motor katkı maddesi olur, ya da başka ürünlerde olur) varyatörün yağsız kalma sorunu çözülebilir mi?

Çözülemezse varyatör için en yararlı yağ hangisidir. Sentetik yağlar parçalar üzerinde katkı oluşturduğu söyleniyor



motor silk de kullandım, bor power gibi ürünleri de. varyatörüm, sonuncusu yeni nesil olmak üzere, 3 kez değişti. bunu yağla katkıyla çok bir ilgisi yok. belki varyatörün ömrünü uzatabilirsiniz en fazla.

en yararlı yağ üreticinin tavsiye ettiği yağdır:)

serdar_ileri

#236
Tufan, demek motor silk ya da bor power varyatörü kurtarmaya yetmiyor. Eğer varyatörün sorunu yağsızlıksa bu ürünler çözüm olması lazım diye düşünüyordum.

Peki yeni nesil varyatörlerde çabuk bozulmayı engelleyen bir sistem var mı?

alfa44romeo

#237
Sevgili arkadaşlar 2001 ve üzeri bir alfa 156 alma niyetindeyim ancak yaşadığım şehir olan malatyada servis sıkıntısı yaşarmıyım bilmiyorum.Malatyadaki fiat servisi alfalara baktıklarını söyledi ancak ne kadar profesyonel olduklarından şüpheliyim ki biliyorsunuz profesyonel olmayan kişiler alfalara acemi ressamın tuale yaptığını yapıyorlar.Malatyada yaşayan alfacılar bana iyi bir özel servis önerebilirlerse sevinirim.

tolga_ozhan

#238
quote:

Sevgili arkadaşlar 2001 ve üzeri bir alfa 156 alma niyetindeyim ancak yaşadığım şehir olan malatyada servis sıkıntısı yaşarmıyım bilmiyorum.Malatyadaki fiat servisi alfalara baktıklarını söyledi ancak ne kadar profesyonel olduklarından şüpheliyim ki biliyorsunuz profesyonel olmayan kişiler alfalara acemi ressamın tuale yaptığını yapıyorlar.Malatyada yaşayan alfacılar bana iyi bir özel servis önerebilirlerse sevinirim.



Sorunuz başlıkla alakasız ama şöyle cevaplıyayım. Kimi arızalar vardır Alfa'ya özgüdür ve usta bir elin dokunuşlarını ister. Bazıları ise sıradan bir ustanın halledebileceği cinstendir. Karşılaşılan duruma göre değişir Alfa'yı bilinçsiz ellere teslim etme olayı.

agucba

#239
quote:

Sevgili arkadaşlar 2001 ve üzeri bir alfa 156 alma niyetindeyim ancak yaşadığım şehir olan malatyada servis sıkıntısı yaşarmıyım bilmiyorum.Malatyadaki fiat servisi alfalara baktıklarını söyledi ancak ne kadar profesyonel olduklarından şüpheliyim ki biliyorsunuz profesyonel olmayan kişiler alfalara acemi ressamın tuale yaptığını yapıyorlar.Malatyada yaşayan alfacılar bana iyi bir özel servis önerebilirlerse sevinirim.



Malatya'dan Serkan Ateş isimli üyemizin You are not allowed to view links. Register or Login ulaşabilir ve Malatya'daki durumu öğrenebilirsiniz.

///////////////

serdar_ileri

#240
Bari konu hareketlenmişken sorayım bu check valf takma işi kesin varyatörü kurtarıyor mu? Ben açıkçası bu işlemi yaptırmay düşünüyorum. Yaptıran arkadaşlar sonuçları yazarsa sevinirim

Cem

#241
quote:

Unutmadan, tek yönlü çek vanaların nihai çözüm olmadığı aradan geçen zaman ile belli oldu maalesef.




tolga_ozhan

#242
Bu başlık takıldı gözüme ve öylesine bir tebessüm oldu suratımda.
Ben varyatör problemini çözdüm...

ATA

#243
quote:

Bari konu hareketlenmişken sorayım bu check valf takma işi kesin varyatörü kurtarıyor mu? Ben açıkçası bu işlemi yaptırmay düşünüyorum. Yaptıran arkadaşlar sonuçları yazarsa sevinirim



Cem Abi alıntı yaparak gerekli cevabı vermiş ancak bu varyatör denen parçanın zaten belli bir ömrü var. Yani, nasıl triger gergilerinin bir ömrü, piston kollarının bile bir ömrü varsa, varyatöründe bir ömrü var ve bu valf sistemi ile varyatörler ömürlerini tamamlayabiliyorlar. Olaya bu yönden bakmak gerekir diye düşünüyorum.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

alfastsubay

#244
quote:

Bu başlık takıldı gözüme ve öylesine bir tebessüm oldu suratımda.
Ben varyatör problemini çözdüm...


arkadaşım nasıl çözdüğünü bizlerle paylaşırsan sevinirim.çünkü bendede 1-2 sn dizel sesi gelmeye başladıki zamanla artacak sanırım bu süre.

tolga_ozhan

#245
Tüm başlığı detaylı incelerseniz, tüm varyatör sorularınıza cevap bulursunuz.
Ben TS motorlu 156'yı verip yerine varyatörsüz bir V6 TB motor aldım o şekilde çözüldü.

Edited by - tolga_ozhan on 11/05/2009  01:34:09

ATA

#246
Bu arada BMW forumlarını kurcaladığımda gördüm ki, bmw'ler de kullanılan vanos sistemide (bizim varyatörle benzer bir parça) 100.000 150.000km de bozuluyor ve bozulduğunda değiştirmek gerekiyor. Çünkü bozulduğuna araç sanki debimetre bozulmuş gübü güçten düşüyor daha fazla yakıyor ve varyatör fiyatının neredeyse 3 katı civarında ve illallah etmiş durumdalar =)

Sonuçta check-valf takılmış varyatör de, vanos ile aynı sürede bozuluyor ve varyatör bozulduğunda sadece ses yapıyor
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Gouki

#247
Bu aralar rölantide arabamın sesi baya bir değişik acaba varyatörle bir alakası olabilir mi ? İlk çalıştırmada dizel sesi yok ama.

Alfadanadam

#248
Özgün senin sıkıntın kayış gergi makaralarından muhtemelen. Bir ya da iki tanesinin rulmanı bozulduğu için ses yapıyordur.

Gouki

#249
Bugün aynısını söylediler serviste, valla büyük adamsın Bülent abi :)