Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Sıralı Sistemler (LPG) için Görüşleriniz?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fevkalbeser12

#475
Orda eklemeyi unutmuşum ya 20 tl lik benzin ile 1 hafta idare ediyorum onu söylemek istedim ama hafta kısmını yazmayı unutmuşum. Onun dışında lpg değerli gayet başarılı hatta umduğumdan bile az yakıyor:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alper

#476
Bu havalarda 20 TL lik benzinle haftanın 5 günü 10 km git gel 50 km gayet iyi bu havalarda tabii yol şartları da önemli İstanbul gibi bir yerde 20 Tl ile ancak işte 3 gün idare eder 20 TL
5 km de zaten araç 3 km de ancak ısınsa zaten ısınana kadar yakıyor e dur kalk sürekli 3. vitesi zaten gördüğün an bayram edersin sabah trafiğinde 20 TL ile haftayı bitirmek rüya istanbul için valla.

fevkalbeser12

#477
Tamam o zaman ben pek kurcalamayım o zaman:) zaten gidip geldiğim yolda trafik yok ama dediğin gibi 3. Kilometreden sonra geçiyor ancak LPG ye. Ama genede gösteririm bahar zamanı:) Birde Alper sen yurtdışına gidecektin sanki öyle hatırlıyorum o iş ne oldu?
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alper

#478
O iş çok karıştı yaa ben gitmek istiyorum da işte hala sürüncemede aile ve evlenmeyi bekleyen biri varsa arkanda o kadar kolay gidilmiyormuş bunu gördüm :( bide 5 sene orada kalmam gerek hala gidip gitmeme arasında tereddütlerim var vazgeçebilinecek ve vazgeçilemeyecekleri bir tartıya koyuyor ve bekliyorum :( normalde şimdi bütün işlelerimi bitirmiş gitmek için gün sayıyor olacaktım ama kısmet artık...

fevkalbeser12

#479
Zor karar cidden sanırım aynı durumdayız seninle benim yurtdışı işim yok ama aynı yaştayız nişanlıyız ve evlenmek üzereyiz. Öyle bi karar çok zor verilir hayatta daha büyük bi ikilem olamaz sanırım hani me tarafa karar versen bi pişmanlık duyucaksın ama daha aza indirmek için sevdiğini seçmen bence daha iyi olur. Az zararla kurtarsın meseleyi.
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alper

#480
Zaten öyle yaptık bakalım :) ama mutluyum yaa orası güzel pişman değilim sadece maddi açıdan herşey çok çok daha farklı olacaktı ama bazen para herşey demek değil işte mutluluğu huzuru satın alamıyor hiçbir para birimi :)

Alfadanadam

#481
quote:

soru neydi şaka bi yana..
ben bugün ecu ya bağlandım bilgisayardan, orada bir şey dikkatimi çekti fan1 ve fan 2 ayarları var slow ve speed diye acaba oradan bi fan ayarı mı yapmak gerekiyor belki hızlı çalışıyordur senin fan-bu konuda bülent bey daha tecrübelidir-



Fan1 ve fan2 ayar yapmak için değil, fanınızı yavaş ve hızlı iki modunu da test edebilmeniz içindir. Bazen fanlar muhtelif sebeplerden sadece yavaş hızda çalışıp hızlı modda çalışmıyor. Yoğu şehiriçi trafiğine girmediğiniz sürece de anlaşılmıyor bu arıza. Anlaşıldığı zamna da maalesef iş işten geçmiş oluyor. O testin amacı o. Fan gerektiğinde yavaş, gerektiğinde hızlı çalışabiliyor mu görmek yani.

zaferisgoren

#482
quote:

Daha önce verildi mi bilmiyorum ama arka plakalık altı doldurma ağzı süper bence.

Register or Login" border=0>


Bu verilmişti, Ebay'dan getirtilebiliyordu ama bulamadım şimdi??

fevkalbeser12

#483
Şu an pışmanım:(
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

zaferisgoren

#484
Geçen seferki satıcıyı bulamadım ama bunlar var..
Bu arada  sanayiden bir girişimci seri üretim yapsa çok tutar bu malzeme :)

You are not allowed to view links. Register or Login Kargoyla 60USD civarı yapıyor

You are not allowed to view links. Register or Login Ucuz ve işlevsel sanki ama Turkiye'ye gondermiyor.

Edited by - zaferisgoren on 11/01/2012  23:14:08

delimai

#485
quote:

quote:

soru neydi şaka bi yana..
ben bugün ecu ya bağlandım bilgisayardan, orada bir şey dikkatimi çekti fan1 ve fan 2 ayarları var slow ve speed diye acaba oradan bi fan ayarı mı yapmak gerekiyor belki hızlı çalışıyordur senin fan-bu konuda bülent bey daha tecrübelidir-



Fan1 ve fan2 ayar yapmak için değil, fanınızı yavaş ve hızlı iki modunu da test edebilmeniz içindir. Bazen fanlar muhtelif sebeplerden sadece yavaş hızda çalışıp hızlı modda çalışmıyor. Yoğu şehiriçi trafiğine girmediğiniz sürece de anlaşılmıyor bu arıza. Anlaşıldığı zamna da maalesef iş işten geçmiş oluyor. O testin amacı o. Fan gerektiğinde yavaş, gerektiğinde hızlı çalışabiliyor mu görmek yani.


teşekkürler...ben her ikisinide çalıştırdım sonunda tamamlandı dedi -demek ki çalışıyormuş-...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Levent Ayas


2006 156 1.6 TS Distinctive                2008 159 JTD

Alfadanadam

#486
Elektrik devresi çalışıyor demek aslında o. Testi yaparken fanın çalışmasını da dinleyin. Kulağınızla da konfirme edin yani her iki hızda da çalışabildiğini.

Anıl

#487
quote:

Tamam o zaman bi soru daha ben şu an işe gelip giderken hergün git gel 10 km yapıyorum ve bu esnada araç ortalama 20 tl lik benzini yiyiyor ve termometrem uzun zamandır bozuk 10 saat çalışsa bile 70 den yukarı çıkmıyor. Ben rus dili ve edebiyatından mezunum sanırım arabada benim okuduğum bölüme uyum sağlıyor kendiside soğukkanlı bi araç:)


Genelde LPG programını 35-40 derece sıcaklığa ayarlıyorlar bu yüzden 70'i geçmese bile LPG'de çalışacak!30'a düşürürseniz,benzinden-LPG'ye geçişte tekleme olur,bu arada LPG sisteminde max LPG ile çalışma devride ayarlanabiliyor,bazı mesajlarda gördüm yazayım dedim,mesela 5500 ayarlanırsa 5500'ü geçtiği an benzine geçiyor,altında LPG ile çalışıyor,amaç neymiş güç lazım olduğunda benzine geçsin zorda kalmayalım diye,156'da başıma gelmişti,adama 6500'e ayarlattım,güç istersem zaten benzinde kullanırım,o devirleri lpg ile çevirmem,zaten benzine geçerkende tekleme oluyor sonuçta güç müç hikaye kalıyor.
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

fevkalbeser12

#488
Anıl dün benim tüpüm 15000 bakımını yaptırdim. Fazla benzin yediğini düşünüyorum aracın, bunun dedim LPG ye daha erken alma şansımız var mı peki dedim derecesini düşürürüz dedi adam ama sonra baktık 30 derece imiş en az 21-22 ye düşebilirmiş işte o zaman tekleme olur dedi. Şu benim ki 30 derecede ama bi tekleme sıkıntısı falan olmuyor hiç. Benim tüp Lovato yalnız birde şöyle bi durum var gördüğüm her tüplü araba benimkinden hızlı tüpe geçiyor:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alper

#489
Arkadaşlar bende Volvo s40 ta var bitane biliyorsunuzdur.
Bu araçta tüp mevcut ve sabah çalıştırdığımda 3-4 dakika sonra geçiyor benzine ama şöyle de birşey var benimkinde rakam falan yazmıyor üzerinde ama tahmini 70 dereceden önce geçmiyor gördüğüm kadarıyle çünkü tam yarımla en alt seviyenin ortasında geçiyor ve termostatı değiştirdikten sonra araç çok daha çabuk ısınmaya başladı benim Volvo da.
Bide benzinden LPG ye geçene kadar hiç hareket ettirmiyorum aracı ettirdiğim zamanlarda da şimdiye dek hiç farketmedim benzinden LPG ye geçişini sıfır sarsıntı LPG den benzine geçişte de aynı şekilde ben hissetmeden geçiyor ancak göstergeden anlayabiliyorum geçişini

Edited by - alpermusa on 13/01/2012  13:28:09

Alfadanadam

#490
quote:

Anıl dün benim tüpüm 15000 bakımını yaptırdim. Fazla benzin yediğini düşünüyorum aracın, bunun dedim LPG ye daha erken alma şansımız var mı peki dedim derecesini düşürürüz dedi adam ama sonra baktık 30 derece imiş en az 21-22 ye düşebilirmiş işte o zaman tekleme olur dedi. Şu benim ki 30 derecede ama bi tekleme sıkıntısı falan olmuyor hiç. Benim tüp Lovato yalnız birde şöyle bi durum var gördüğüm her tüplü araba benimkinden hızlı tüpe geçiyor:)



Geçenlerde dizellerin ısınması konusunda da bahsetmiştim. Bizim araçların motor suyu miktarı biraz yüksek. Termostatınız da biraz kaçırıyorsa -ki açtığınız diğer konuda yazılanlara göre biraz öyle bir durum var, LPG'ye geç geçmesi normaldir. Enjektör sıralaması doğru bağlanmış ve ayarları düzgün yapılmış bir lpg sisteminde lpg-benzin ya da benzin-lpg geçişlerini anlıyorsanız birşeyler yanlış demektir. Zira enjektörler birer birer değişirler. Önce bir benzin bir lpg enjektörü, sonra diğeri şeklinde dönüşüm olur. Sarsıntı vesaire olmamalıdır.

fevkalbeser12

#491
Termostat arızası ne kadar tutar ortalama olarak?
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alfadanadam

#492
quote:

Termostat arızası ne kadar tutar ortalama olarak?



90-100 lira verir yenisini taktırırsın. Söküldüğü zaman antifrizli su akacağı için 30-40 lira da ona gitse toplamda 130-140 lira maliyeti olur.

Alper

#493
Ben bu hafta içi Volvonunkini değiştirdim Orjinal Volvo Termostat 65 TL , 3 litrede antifriz aldım 20 TL işçilik kendim yaptığım için para vermedim ama en fazla 20 TL de işte birşeyi yoktur yani...
Buarada Antifriz rengine göre al kafana göre mavi veya kırmızı alma ne kullanılıyorsa ondan al.

fevkalbeser12

#494
Elimden gelir bu tür işler kendim değiştirebilir miyim onu?
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alper

#495
Valla hiç değiştirmediysen girme o işe derim ben yine de 20 TL işçilik ver.
Hava falan yaptırırsın bişey olur ben kendimi kötü hissederim.
Daha önce motorda birşeyler söküp takmışlığın varsa bilemem tabii ama yoksa hiç girme o işe :)
Ben bütün hafta sonumu arkadaşımın garajında geçirdiğim ve her türlü alet olduğu için tüm motor işlerini yapar hale geldik sayılır ki geçenlerde motor indirdik beraber :) yanlış işlemi uğraşıyorum diye düşünmüyor değilim bazen keşke motor falan okusaydım yaa üni de falan kesin garaj açardım , pislenmeyi seviyorum :D

fevkalbeser12

#496
Forumda var mı peki bunun resimli anlatımı?
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alfadanadam

#497
quote:

Forumda var mı peki bunun resimli anlatımı?



Kendiniz yapmayın, riskine değmez.

cario

#498
Konu hakkında tecrübeniz yoksa kendiniz yapmaya  kalkışmayın derim.  Termostat değiştirmek kolay gibi görünsede azımsanmayacak kadar dikkatli davranılması gereken bir iştir.
17' Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
06' Alfa Romeo 159 JTDm
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
96' Fiat Coupé Plus 2.0

fevkalbeser12

#499
Tamam o zaman önerinizi dikkate alıyorum yapmıycam:) peki hangi internet sitesinden temin edebilirim bu parçayı tamircime götürüp yaptırayım bari
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson