Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Son İletiler

#81
Gündemden Farklı Konular / Ynt: Motor muhabbetleri... Duc...
Son İleti Gönderen ALFAMAN - 07 Kasım 2025, 13:36:47
You are not allowed to view links. Register or LoginAprilia konusunda katılıyorum.

Peki Cagiva konusunda ne düşünüyorsunuz?
Cagiva da çok güzel bir motor parça konusun da sıkıntısı var diye biliyorum sadece eğer çözebilirsen oda güzel bir İtalyan
#82
Gündemden Farklı Konular / Ynt: Videolar (YouTube-Vimeo-G...
Son İleti Gönderen coyote - 07 Kasım 2025, 13:25:16
You are not allowed to view links. Register or Login ,boya badana işlerinden bunalanlara gelsin  :)

#83
Teknik Bilgiler, Teknik Yardım / Ynt: Alfa romeo 156 hararet so...
Son İleti Gönderen Saidow - 07 Kasım 2025, 08:24:32
You are not allowed to view links. Register or LoginÖncelikle 156ların hararet göstergesi anlık çalışır. O nedenle 90 derecede sabitlenmez. Termostat sağlam ise yaz kış uzun yolda 80 civarlarında seyredersiniz. Uzun yokuşlarda 100 derecelere yaklaşır. Ama korkmayın. Yokuş bittiğinde kendi halinde devam ederken hararet yavaş yavaş düşmeye başlayacaktır.
Su kabına ince geri dönüşten damla damla su gelmiyorsa hararetiniz daha kolay yükselir. Sorun yaşamanız muhtemel hale gelir. Çözümü için ilk olarak su kabına damlama yapan hortumu söküp dikkatlice temizleyin. İkinci olarak termostat üzerindeki küçük hortumları sökerek onları da dikkatlice temizleyin. Çok dar oldukları için tıkanmaya çok müsaitler.

Havalandırma yönlendirmesi için büyük ihtimalle torpido gözü arkasında yer alan flaplar arızlanmıştır. 2 flap var. Biri sıcak soğuk ayarını yaparken diğeri yönlendirme yapıyor. Torpido gözünü sökerek ulaşabilir siniz. Sonrasında çalışıp çalışmadığını kontrol edebilir siniz.
Son olarak iyi bir usta sente aparatıda olduğu sürece trigeri sorunsuz değiştirebilir.

yanıtın için teşekkür ederim, termostatın bozuk olup olmadığını, devirdaimin görevini yapıp yapmadığını nasıl anlarım
#84
Teknik Bilgiler, Teknik Yardım / Ynt: Alfa romeo 156 hararet so...
Son İleti Gönderen Kaan - 06 Kasım 2025, 17:34:18
You are not allowed to view links. Register or LoginSelamlar alfisti üyeleri,

İlk aracım olaraka Alfa romeo 156 1.6 ts mk1 tercih etmiştim. Forumda da uzun süredir sadece okuyan bir kullanıcıyım

Problem olarak araç harareti 110 a dayanıyor bazen düşüyor bazen yavaş düşüyor.
Klimadan sıcak hava üflemiyor dışarısı neyse  onu üflüyor ama ayak veya cama üfleme de çalışmıyor, soğuk olarak üflemeyi sorunsuz yapıyor
Geri dönüş hortumundan araç çalışırken su gelmiyor
Termostatın üstünde bulunan geri dönüşünü söktüm, oradan baktım belki boru tıkanmıştır diye orası da aktif ve tıkanmamış içine peçete koyup üfleyince atıyor.
Termostattan geri dönüşe çıkan yerden su gelmiyor
( araçta antifriz kullanılmamış )

Su kapağı açıkken ve araç rölantide beklerken su seviyesi yavaş yavaş artıyor ve suyu döküyor

Bu konuda nereleri kontrol etmeliyim, yaşadığım şehirde alfa ustası yok
Devirdaim ve triger değişimi için bosch car servise ulaştım
Sente aparatını temin ederiz başka servisten dediler, güvenli olur mu?
Cevabınızı merakla bekliyorum

Öncelikle 156ların hararet göstergesi anlık çalışır. O nedenle 90 derecede sabitlenmez. Termostat sağlam ise yaz kış uzun yolda 80 civarlarında seyredersiniz. Uzun yokuşlarda 100 derecelere yaklaşır. Ama korkmayın. Yokuş bittiğinde kendi halinde devam ederken hararet yavaş yavaş düşmeye başlayacaktır.
Su kabına ince geri dönüşten damla damla su gelmiyorsa hararetiniz daha kolay yükselir. Sorun yaşamanız muhtemel hale gelir. Çözümü için ilk olarak su kabına damlama yapan hortumu söküp dikkatlice temizleyin. İkinci olarak termostat üzerindeki küçük hortumları sökerek onları da dikkatlice temizleyin. Çok dar oldukları için tıkanmaya çok müsaitler.
Havalandırma yönlendirmesi için büyük ihtimalle torpido gözü arkasında yer alan flaplar arızlanmıştır. 2 flap var. Biri sıcak soğuk ayarını yaparken diğeri yönlendirme yapıyor. Torpido gözünü sökerek ulaşabilir siniz. Sonrasında çalışıp çalışmadığını kontrol edebilir siniz.
Son olarak iyi bir usta sente aparatıda olduğu sürece trigeri sorunsuz değiştirebilir.
#85
Teknik Bilgiler, Teknik Yardım / Ynt: Alfa romeo 156 Marş Sonra...
Son İleti Gönderen Kaan - 06 Kasım 2025, 17:18:55
You are not allowed to view links. Register or LoginSelamlar alfisti üyeleri


Geçen günlerde yaşadığım " marş sonrası hemen stop etme" ve " rölanti dalgalanma " problemini ve nasıl çözüme ulaştırdığımı aktaracağım. Ki yaşayacak olanlarada çözüm olsun. (Mk2 araçlarda gaz teli yoktur mümkünse dokunmayın sadece uzaktan spreyi sıkın)

Araç yolda 70-80 km hızda giderken boşa aldığımız sırada stop etti, çalıştırıp devam ettik sonra tekrardan stop etti
Zar zor eve getirdik. Ertesi gün araba marşı alıyor çalışıyor ama 1-1.5 devirde durması gerekirken stop ediyordu. Daha sonra debimetreden şüphelendim ve kablosunu çıkardım. Tekrar marş verince araç çalıştı ve stop etmedi. Fakat debimetreyi görmediğinden arıza lambası yaktı. Debimetreyi söktüm gaz kelebeğini yağsız olan fren balata spreylerinin biriyle temizledim. 20cm uzaklıktan sıktım inmesini bekledim, sonra mk1 lerdeki gaz telini çekip birazda o şekilde sıktım bezle de sildim kalıntı mevcuttu. Youtube'da barracuda kanalında da mevcut. Hasan Abiyle de görüştüm çok yardımcı oldu kendileri. Daha sonra debimetreyi de 2 kere temizledim. Temizlerken 20-30cm uzaktan spreyi sıkın daha sonra ok aşağı gelecek şekilde bekletin tozdan uzak bir yerde
Ben 2 kere yaptım ve her yaptığımda 25-30dk kurumasını bekledim. Ve araca taktım. Ama kablosunu bu aşamada takmadım. Amaç gaz kelebeğini temizlediğimiz için manifold içindeki sıktığımız spreyi ve akan pislikleri temizletmek aracın bu durumda stop etmesi işime gelmezdi. Gaz kelebeği temizliği de yaptığım için araç çok zor marş aldı fakat çalıştı daha sonra 10-15dk rölantide çalıştırdım bu sırada yoğun siyah duman attı. Bu işlemden sonra aracı stop edip 2dk sonra tekrar çalıştırdım daha kolay marş aldı. Bu işlemden sonra aracı tekrar stop edip debimetre kablosunu taktım 1.5 mar 1.5 stop 1.5 mar yapıp aracı tekrar çalıştırdım ve arıza lambasıda kaybolmuştu
5km lik bir sürüşe çıktım ve stop ettim
Rölantideki dalgalanma çok yüksek oranda azalamıştı gözle görülür bir fark oldu açıkçası. Marştan sonra stop etme gibi bir problemin çözümünü bulamamıştım kaynak olması açısından buraya bilgi bırakmak iyi olur diye düşündüm. Herkese iyi forumlar dilerim.

Merhaba,
Çözümü bu şekilde kendiniz uygulayarak bulmanız çok sevindirici.
Ancak ben çözümünüzü uygularken dikkatimi çeken başka bir noktaya değinmek istiyorum. Gaz kelebeğini balata spreyi ile temizlediğinizi anladım. Gerçekten çok tehlikeli bir işlem yapmışsınız. Bilinçli yada değil hemen marşa basmamanız çok iyi olmuş. Çünkü balata spreyi yanıcı içerikli bir ürün olduğundan manifold tarafında bir patlama yaşayabilir diniz. Örneğine denk geldiğim için verilmiş sadakanız varmış diyorum. Patlama maddi hasar ile sonuçlanacaktı büyük ihtimalle. Eğer tekrar gaz kelebeğini temizlemek icap ederse würth ün benzinli araçlar için kelebek temizleyen ürünü var. Yanıcı değil ve manifold içine kadar güzel bir temizlik sağlıyor. Uygulaması kolay ama 2 kişi gerekli. 1 kişi 3000 devir üzerinde gaza basarken diğer kişi kelebek açıldığında ürünü içeriye püskürtmeli. Egzozdan çıkışından atılan kurumu görebilir siniz. Böylesi sanırım daha güvenli olur.
#86
Teknik Bilgiler, Teknik Yardım / Alfa romeo 156 Marş Sonrası St...
Son İleti Gönderen Saidow - 06 Kasım 2025, 14:09:18
Selamlar alfisti üyeleri


Geçen günlerde yaşadığım " marş sonrası hemen stop etme" ve " rölanti dalgalanma " problemini ve nasıl çözüme ulaştırdığımı aktaracağım. Ki yaşayacak olanlarada çözüm olsun. (Mk2 araçlarda gaz teli yoktur mümkünse dokunmayın sadece uzaktan spreyi sıkın)

Araç yolda 70-80 km hızda giderken boşa aldığımız sırada stop etti, çalıştırıp devam ettik sonra tekrardan stop etti
Zar zor eve getirdik. Ertesi gün araba marşı alıyor çalışıyor ama 1-1.5 devirde durması gerekirken stop ediyordu. Daha sonra debimetreden şüphelendim ve kablosunu çıkardım. Tekrar marş verince araç çalıştı ve stop etmedi. Fakat debimetreyi görmediğinden arıza lambası yaktı. Debimetreyi söktüm gaz kelebeğini yağsız olan fren balata spreylerinin biriyle temizledim. 20cm uzaklıktan sıktım inmesini bekledim, sonra mk1 lerdeki gaz telini çekip birazda o şekilde sıktım bezle de sildim kalıntı mevcuttu. Youtube'da barracuda kanalında da mevcut. Hasan Abiyle de görüştüm çok yardımcı oldu kendileri. Daha sonra debimetreyi de 2 kere temizledim. Temizlerken 20-30cm uzaktan spreyi sıkın daha sonra ok aşağı gelecek şekilde bekletin tozdan uzak bir yerde
Ben 2 kere yaptım ve her yaptığımda 25-30dk kurumasını bekledim. Ve araca taktım. Ama kablosunu bu aşamada takmadım. Amaç gaz kelebeğini temizlediğimiz için manifold içindeki sıktığımız spreyi ve akan pislikleri temizletmek aracın bu durumda stop etmesi işime gelmezdi. Gaz kelebeği temizliği de yaptığım için araç çok zor marş aldı fakat çalıştı daha sonra 10-15dk rölantide çalıştırdım bu sırada yoğun siyah duman attı. Bu işlemden sonra aracı stop edip 2dk sonra tekrar çalıştırdım daha kolay marş aldı. Bu işlemden sonra aracı tekrar stop edip debimetre kablosunu taktım 1.5 mar 1.5 stop 1.5 mar yapıp aracı tekrar çalıştırdım ve arıza lambasıda kaybolmuştu
5km lik bir sürüşe çıktım ve stop ettim
Rölantideki dalgalanma çok yüksek oranda azalamıştı gözle görülür bir fark oldu açıkçası. Marştan sonra stop etme gibi bir problemin çözümünü bulamamıştım kaynak olması açısından buraya bilgi bırakmak iyi olur diye düşündüm. Herkese iyi forumlar dilerim.
#87
Teknik Bilgiler, Teknik Yardım / Alfa romeo 156 hararet sorunu
Son İleti Gönderen Saidow - 06 Kasım 2025, 13:45:21
Selamlar alfisti üyeleri,

İlk aracım olaraka Alfa romeo 156 1.6 ts mk1 tercih etmiştim. Forumda da uzun süredir sadece okuyan bir kullanıcıyım

Problem olarak araç harareti 110 a dayanıyor bazen düşüyor bazen yavaş düşüyor.
Klimadan sıcak hava üflemiyor dışarısı neyse  onu üflüyor ama ayak veya cama üfleme de çalışmıyor, soğuk olarak üflemeyi sorunsuz yapıyor
Geri dönüş hortumundan araç çalışırken su gelmiyor
Termostatın üstünde bulunan geri dönüşünü söktüm, oradan baktım belki boru tıkanmıştır diye orası da aktif ve tıkanmamış içine peçete koyup üfleyince atıyor.
Termostattan geri dönüşe çıkan yerden su gelmiyor
( araçta antifriz kullanılmamış )

Su kapağı açıkken ve araç rölantide beklerken su seviyesi yavaş yavaş artıyor ve suyu döküyor

Bu konuda nereleri kontrol etmeliyim, yaşadığım şehirde alfa ustası yok
Devirdaim ve triger değişimi için bosch car servise ulaştım
Sente aparatını temin ederiz başka servisten dediler, güvenli olur mu?
Cevabınızı merakla bekliyorum
#88
Teknik Bilgiler, Teknik Yardım / Ynt: 2017 model Giulietta kadr...
Son İleti Gönderen By_Zzx - 06 Kasım 2025, 10:13:20
 :alfisti:  :alfisti:  :alfisti: +++
#89
alfistiturkey.net / Ynt: Güncellemeler, Talepler, ...
Son İleti Gönderen coyote - 06 Kasım 2025, 01:14:48
You are not allowed to view links. Register or Login, elinize sağlık  :yukari-ok:
#90
alfistiturkey.net / Ynt: Güncellemeler, Talepler, ...
Son İleti Gönderen Gouki - 05 Kasım 2025, 19:59:31
You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login  tekrar dener misiniz?

You are not allowed to view links. Register or LoginŞart mı değil ama güncellemeden önce forum ana sayfası her yenilendiğinde arka planda farklı bir araç görseli olurdu. Mümkün ise ana sayfaya renk katabilir.

Bunu da halledeceğim en kısa zamanda Kaan hocam.